Todella epähygieninen ystävä :(
Eilen ystäväni oli istumassa iltaa luonani. Kahviteltiin ja jutusteltiin niitä näitä. Vaikka itse vierailu kesti vain pari tuntia, ehti siinä ajassa tapahtua kaikenlaista.
Heti kun ystäväni tuli ja sai vaatteet päältään, suuntasi hän vessaan. Itse laitoin pöytää sillä aikaa valmiiksi. Huomioni kiinnitti, ettei hän kuulunut pesevän käsiään lainkaan vessareissun jälkeen. Tämän tiedän, koska hana "vinkuu" ISOSTI kun vesi virtaa. No ei siinä, pyysin istumaan pöytään ja kävin vielä itsekin vessassa. Siellä odotti hirveät jarruraidat pöntössä (harja vieressä!). Annoin olla ja päätin pestä vierailun jälkeen, ettei ystävä joutuisi nolostumaan.
Pöydässä hän ronkki keksejä sitten paskaisin käsin ja sai uskomattoman sotkun aikaan kahvista ja keksin muruista. Lisäksi näytti olevan sairas ja yski koko ajan ilman mitään suun edessä. Räkäistä, paljon käytettyä nenäliinaa piti kahvipöydällä, jossa se osittain koski tarjottaviin.
Itse olen ehkä ylitarkka siisteydestä ja yritin olla kuin ei mitään vierailun aikana. Ystävä lähti ajallaan ja mukavaa oli.. En vaan voi käsittää kuinka niinkin kaunis ja laitettu nainen on niin epäsiisti!? Tätä en tietenkäänhälle tuonut ilmi, käytöstavat kun on. Av:lle sitten avautumaan, heh. Vierailun jälkeen vessanpesu, keittiönpöydän pesu ja loput keksit roskiin. :(
Kommentit (33)
Mulla on yksi samantapainen tuttu, kaikista pahin on, että hän ei omista edes hammasharjaa, ei kuulemma jaksa pestä hampaitaan niin ei sen takia edes omista hammasharjaa. Hampaat on aina niin paskaset ja keltaset että ihan oksettaa. Ja mikä parasta; hänellä on mies. HYI HELVETTI. Itsellä tekee pahaa edes istua lähellä kun haisee niin hieltä ja hengitys haisee kuselta, en ymmärrä miten hänellä voi olla mies!!!
Mä luulen, että hygienian taju joko opitaan kotona tai ei. Esim yksi ystäväni on todella siisti.... kotona siis ei tavarakaan ole epäjärjestyksessä MUTTA samainen ihminen saattaa vain huuhdela mukeja ja laittaa ne kaappiin käytön jälkeen, samat käsipyyhkeet aina, pyyhkii rätillä lattioita ja ilmeisesti vessaakin jne jne.... En tiennyt olevani bakteerikammoinen, ennen kuin vierailin hänen luonaan ja seurasin toimintaa. Tuli olo, että haluan varustautua seuraavalle vierailulle desillä, omilla astioilla ja suojapuvulla.
Kyllä mäkin saatan pyyhkiä keittiörätillä esim lattialle pudonneet mehut. Millä ne pitäisi sitten pyyhkiä? Meillä ei sisällä kuljeta kengät jalassa, joten mitä ihmeen pahoja bakteereita siellä lattialla olisi, joita ei olisi pöydällä?
Ja rätti kyllä "mikrotetaan" useamman kerran viikossa, jotta pöpöt kuolevat.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:11"]
Kyllä mäkin saatan pyyhkiä keittiörätillä esim lattialle pudonneet mehut. Millä ne pitäisi sitten pyyhkiä? Meillä ei sisällä kuljeta kengät jalassa, joten mitä ihmeen pahoja bakteereita siellä lattialla olisi, joita ei olisi pöydällä?
[/quote]
Siis sä kävelet niillä sukilla, ja varsinkin lapset kävelee ties missä, ja sitten pyyhit rätillä sitä lattiaa ja siirrät ne bakteerit kaikille tasoille.
Hyi hitto, miten mikrotetaan?? Rätti kuuluu heittää roskiin ja korvata uudella viikottain!
14: no siellä on esim. sukkien mukana tulleet pöpöt. Jos käytte missään, niin ette voi välttyä siltä että paikoissa joissa olette sukkasillanne, on todennäköisesti joku kulkenut kengissään jne. Pyyhitkö myös keittiörätillä ruokapöydän tuolit (mitä olen nähnyt joidenkin tekevän)? Mieti missä ihmiset ovat housuineen istuneet (bussissa, ratikassa, metrossa, maassa jne.). Meillä on lattian pyyhkimiseen toinen rätti jota säilytetään kylppärissä.
Ai, sun vieraas olis pitänyt ruveta vessaa pesemään??
Mä siivoon kotona itse, ei meillä vieraat siivoo.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:11"]
[/quote]
Siis sä kävelet niillä sukilla, ja varsinkin lapset kävelee ties missä, ja sitten pyyhit rätillä sitä lattiaa ja siirrät ne bakteerit kaikille tasoille.
Hyi hitto, miten mikrotetaan?? Rätti kuuluu heittää roskiin ja korvata uudella viikottain!
[/quote]
Siis meidän lapset eivät kulje sukillaan kuin kotona tai kylässä sisällä. Ulkona käytämme kenkiä.
Ja siis keitämme rätit mikrossa (märkä rätti kuppiin ja mikroon pariksi minuutiksi). Sitten kunnon huuhtelu ja uusi mikrotus. Ei tarvitse joka viikko vaihtaa (ja lisäksi viikon vaihtoväli on mielestäni aivan liian harvoin, jos sinä aikana ei muuta kuin huuhtele sitä juoksevan veden alla).
Linjoilla selvästi ylihysteerisiä vanhempia.... Entisaikaan asuttiin samoissa tiloissa eläinten kanssa, eikä silloin kärsitty astmoista ja allergioista.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:21"]
Linjoilla selvästi ylihysteerisiä vanhempia.... Entisaikaan asuttiin samoissa tiloissa eläinten kanssa, eikä silloin kärsitty astmoista ja allergioista.
[/quote]
Ei, koska niihin kuoltiin.
18: eivätkö lapsenne käy hoidossa/koulussa (joissa myös ollaan ainakin hetki ilman tossuja sisällä), kavereiden luona kylässä, eikö teillä käy kukaan kylässä? Noissakin paikoissa aina jotkut mäntit kulkevat ulkokengissä, vaikkei saisikaan (kuten myös esim. meidän neuvolassa, jossa vauvat ryömivät lattioilla).
Rätin saa puhtaaksi kloritella.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:51"]
Isäni on melko alkoholisoitunut, mutta pystyy vielä jotenkin käymään töissä. Hänellä "juopon vatsa", eli 24/7-ripuli. Meinaa oksennus tulla kun kuulee sen käymässä vessassa, vaikka patistan sen aina kylppärin vessaan, joka mahdollisimman kaukana. Joudun myös aina erikseen sanomaan, että pese kädet kunnolla saippualla. Silti ovi aukeaa ennenkuin pönttö on vetäytynyt... Myöskään ei koskaan pistä kättä suun eteen yskiessään, oli "tosi kivaa" joulupöydässä kun olin odottanut kauan saavani kylmäsavulohta, niin tämä aivokääpiöhän sitten rykäisi suoraan sitä lohilautasta kohti. Ja siis haisee aina töissä vähintään vanhalle viinalle, usein myös suht tuoreelle, niin varmaan asiakkaistakin kivaa kun yskii kohti ilman mitään suodatusta.
Ihquu myös kun tulee meille leikkimään lasten kanssa...
[/quote]
Valitettavasti sama juttu. Enää en (ihan muista syistä johtuen tosin) ole hänen kanssaan tekemisissä, joten ei onneksi tarvitse kärsiä tuosta. Hänen kotinsakin kyllä on varsinainen kaatopaikka, täynnä tavaraa ja likainen :(
Mikrossa pestään rätti, mistä tuollainen idea? Miksei voi keittää hellalla vettä ja tiskialtaassa puhdistaa rättiä?
Isäni on melko alkoholisoitunut, mutta pystyy vielä jotenkin käymään töissä. Hänellä "juopon vatsa", eli 24/7-ripuli. Meinaa oksennus tulla kun kuulee sen käymässä vessassa, vaikka patistan sen aina kylppärin vessaan, joka mahdollisimman kaukana. Joudun myös aina erikseen sanomaan, että pese kädet kunnolla saippualla. Silti ovi aukeaa ennenkuin pönttö on vetäytynyt... Myöskään ei koskaan pistä kättä suun eteen yskiessään, oli "tosi kivaa" joulupöydässä kun olin odottanut kauan saavani kylmäsavulohta, niin tämä aivokääpiöhän sitten rykäisi suoraan sitä lohilautasta kohti. Ja siis haisee aina töissä vähintään vanhalle viinalle, usein myös suht tuoreelle, niin varmaan asiakkaistakin kivaa kun yskii kohti ilman mitään suodatusta.
Ihquu myös kun tulee meille leikkimään lasten kanssa...