Miten kipeä supistuksen pitää olla että se lasketaan
synnytyssupistukseksi? Nyt on tullut noin klo 16 asti kipeitä supistuksia, joista ainakin 1,5h säännöllisesti 5 min välein riippumatta siitä lepäänkö vai en. Supistukset sattuvat alavatsaan ja kiristävät alavatsaa mutta voin kyllä istua niiden aikana tai jatkaa puuhiani. Vahvuus ehkä keskivahva menkkakipu. Onkohan nämä synnytyssuppareita vai ei?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:36"]Kuinka kauan yksi supistus kestää ?
Pystystkö puhumaan supistuksen aikana ?
Onko tullut verislimaista vuotoa ?
[/quote]
Noin 45s. Pystyn puhumaan.
[/quote]
Niin ja ei ole ollut vuotoa.
Luota omaan vaistoosi älä siihen viiteen minuuttiin. Minullekkin sanottiin kokoajan, että et voi tulla vielä kun supistus väli on 10minuuttia. Kivut oli kuitenkin niin kovat, että kielloista huolimatta menin sairaalaan. Meinasivat pistää heti takaisin kotiin mutta en suostunut lähtemään ennen tarkistusta. Tarkistivat sitte vihdoin ja olin 8cm auki. Siitä siirryin suoraan synnytysaliin ja parin tunnin päästä tyttö oli sylissä. näitä viiden minuutin välein tulevia supistuksia tuli kolme ja vauva syntyi eli jos olisin kuunnellut vaan tuota viittä minuuttia olisi tyttö syntynyt kotiin. Sillä ponnistus vaiheessa kätilö ehti sanoa, että nyt voit pikkuhiljaa kokeilla ponnistamista ja ponnistin kerran ja vauva syntyi.
No kyllä se supistus kestää ainakin sen minuutin jos on jo kunnon synnytyssupistus. Ja puhuminen supistuksen aikana ei kyllä pitäisi ainakaan kunnolla onnistua. Verislimaista vuotoa tulee kun kohdunsuu avautuu.
Soita synnärille, mutta ei sulla vielä kiire ole.
doula
Minulla on ollut rv 28 lähtien yli minuutin pituisia supistuksia ja käyrillä jopa 3 minuutin välein ja edelleen yhdessä koossa rv35. Esikoisen synnytyksessä olin 8cm auki päästessäni synnytyssaliin käynnistysosastolta. Kukaan ei tutkinut 4 tuntiin, kun en huutanut tai vaikeroinut. Supistukset tuntui menkkajonotteluna ja siirtyi selkäpoltoiksi varmaan jossain 6cm kohdalla. Ei voi siis yleistää, että kyllä sen huomaa, kun tosi kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:36"]Kuinka kauan yksi supistus kestää ?
Pystystkö puhumaan supistuksen aikana ?
Onko tullut verislimaista vuotoa ?
[/quote]
Noin 45s. Pystyn puhumaan.