Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasta taivasta näkyvissä ja aurinkoa luvassa , jees! Sairastupakin alkaa olla tyhjillään, mies vähitellen kunnossa ja vatsavaivainen kolmonen samaten. Sain yöllä nukkua! Vimpila vetelee vieläkin hirsiä miehen kanssa. Neljä muuta lapsukaista ovat jo valmiita päivän touhuihin, minä olen vielä vähän vaiheessa...

Meillä on huomenna nelosen kaksivuotissynttärit, mutta en järjestä mitään suurta, vain muutama sukulainen ja sillä hyvä. Ensi vuonna juhlitaan sitten kunnolla molempien pienten miesten synttäreitä yhtä aikaa, kun ovat kerran parin viikon välein syntyneet.

Elolle läjäpäin voimia täällä yösyöttöjen hoitamiseen!

Jamssa: Minä luen aina kaikki viestit viimeiseen asti. Voimia sinullekin yövalvomiseen. Saatko lainkaan levättyä päivällä?

Nimistä on ollut puhetta...Meillä nimivalinta loksahti paikalleen, kun näimme vauvan. Neljästä vaihtoehdosta yksi oli ylitse muiden.

Jälkivuodosta ja vaakamambosta...Täällä vuotoa vaihtelevasti ja samoin haluja...Mies kyseli jo milloinkas voisi vaimon kanssa tehdä muutakin kuin pitää kädestä...Sanoin, että aika köyhä on tarjonta tuonne vuodon loppumiseen asti...

Nyt on pakko mennä, mutta palaan taas...

Opemamma ja nukkuva Vimpula 16vrk

Vierailija
2/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan nyt ihan silmät ristissä. Nyt jää sitten hiilihappojuomatkin pois omasta ohjelmasta, jos se auttaisi ettei vauvalla olisi ilmavaivoja. Aamuyöstä taas herättiin huutamaan kipeetä masua niin en oikein saanut unta. Niin ja jos ei huudettu niin sitten sätkittiin ja hikoteltiin äidin vieressä.

Hyvinhän opemamma jakselet kun jotain sukulaisia otat vastaan kuitenkin niin lähellä synnytystä siis jonkunlaisia synttäreitä jaksat järkätä.

Minullakaan ei ole ihan kokonaan loppunut se jälkivuoto mikä on aika ikävää kun tällä viikolla tulee 6 viikkoa täyteen synnytyksestä. Mutta kyllähän se tästä varmasti.

Tänään pitääkin mennä ostamaan lisää vaippoja ja ruokaa mutta ei onneksi muuta ohjelmaa tälle väsyneelle mammalle.

Pia ja tyttö 5,5 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muutaman sanasen kirjoittelis ennen kuin lähdetään omien ja hoitotytön kanssa seurakunnan perhekerhoon. pikku-ukko on tässä samalla syömässä niin isot kirjaimet puuttuvat.

eilen käytiin pikaisesti neuvolassa. paino oli noussut kivasti 4420g oli paino nyt. syntymäpäino 4215g ja kotiin lähtiessä tasan 4kg. Pituutta ei mitattu kun käytiin vielä äitiys puolen neuvolassa. Ens viikolla olis lasten neuvoln puolella käynti niin sit saa tietää ton pituudenkin.

Jälkivuoto jatkuu vielä mutta niukkenemaan päin. Hyvä näin kun olis jo vähän hinku tonne vällyjen väliin isännän kanssa.

Jee mä sain koko poppoon eilen nätisti unten maille. Mies oli ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen iltavuorossa niin jouduin tekeen kaikki ilta hommat yksin. Nyt on voittaja fiilis. No mies on koko loppu viikon iltavuorossa päästyen kymmeneltä töistä. Katsotaan miten nää muut päivät menee.

Viime yö oli vauvalla aikas rauhaton. heräili vähän väliä ähiseen ja puhiseen. Hieman helpotti kun otin viereeni nukkumaan. Nälkä toisella ei ollut kun ei maito kelvannut.

Jaahas nyt tarvii ruveta pukeen lapsille päälle ja viritteleen vauvaa liinaan niin päästään kerhoilemaan.

hyviä päivän jatkoja kaikille palailen myöhemmin lukemaan muiden kuulumisia

puuhis ja pikku-ukko 15pv

Vierailija
4/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoon, nyt juuri molemmat tytöt nukkuu. Harvinainen tilanne päiväsaikaan.

Kiirettä pitää kahden vauvan ja yhden 4 -vuotiaan kanssa, ei juuri koneelle jouda. Ihan pihalla oon muitten kuulumisista. Mutta ONNEA kaikille uusille elovauvoille, kaikki taitaa olla jo maailmassa.

Arki on melkoista hullunmyllyä, kuorohuutoa ja pallottelua kahden vauvan sylittelyjen kanssa. Masuvaivoista vähän kärsitään ja se huudattaa. Liekö syynä Nan -korvike, tytöt kakkaa noin joka toinen päivä, olen kuullut että Nan aiheuttaa ummetusta. Oma maito ei riitä kahdelle, joten nannia kuluu yhteensä 2-4 prk päivässä.

YÖT menee suht hyvin, viime yönä tytöt nukkuivat 23-3 ja 4-6. Eli kuuden tunnin ruhtinaallisilla unilla täälä ollaan, unta tulee maksimissaan 6 tuntia yössä, joskus vähemmän ja päikkäreille ei jouda.

Saatiin kaupungilta perhetyöntekijä, käy pari kertaa viikossa tunnin pari apuna. Eilenkin vei esikon puistoon ja otti tytöt vaunuihin mukaan. Sain rauhassa siivoilla tätä kaaosta, normaalisti ei meinaa ehtiä.

ELO22: jaksamista kaksosarkeen, tiedän miltä tuntuu kun kädet ei riitä. Saakos teilläpäin kaupungilta kaksosperheet apuja? Kannattaa ainakin kysäistä.

KANTOLIINA, kokeilin moista, mutta lyhyenä ihmisenä en voinut istua kun tyttö oli pystyssä rinnalla, ei miun juttu :( Mies kyllä tykkää ja kanniskeleekin paljon tyttöjä vuoronperään.

Nyt kutsu kuuluu taas.

Babybel ja tytöt 1,5kk

Vierailija
5/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEVOTTOMUUS JA ÄHINÄT. Täälläkin tuon säyseän 1 kk:n jälkeen alkaa välillä olla levottomampaa. Muistelen vanhempien sisarusten jäljiltä (ja varsinkin koliikki-kakkosen), että juuri tuo 1 ja 2,5 kuukauden aika oli levottominta. Lueskelin valokuva-albumin kirjanpitojani, niin sinne olin laittanut, että kakkosen kauheat vatsavaivat alkoivat 3 kk:n iässä olla takanapäin. Täällä siis yöllä ja illalla ähistään vatsaa, niin että unen saamiseen menee aikaa. Onneksi olen tähän asti nukkunut hyvin. Katsotaan miten kauan tämä vaihe kestää.

MUISTOT. Olenpa taas tyytyväinen, että olen kirjoittanut ylös edellisten lasten elämää aina valokuvien viereen, muuten en juuri muistaisi rytmeistä ja muista hauskoista jutuista mitään. Muistelin, että kakkosen kohdalla 5 kk:n tienoo oli levotonta, mutta sitten kevyellä " unikoululla" (ei tissiä 10-15 kertaa yössä) tyttö rupesi nukkumaan. Olinkin kirjoittanut tuonne ylös, että 7 kk:n iässä tyttö nukkui jo 10 tuntia putkeen ilman syöttöä (19.30-5.30) ja sitten vielä maidon jälkeen perään tunnin, pari. Tosin ei tuota aikaan ilman heräilyjä nukuttu, mutta ilman syöntiä kumminkin. Eli kyllä ne kaikki lapset asettuvat. Ja meidän tytsyllähän on ikää vasta kuukausi! Tosin onhan tuo jo iso siihen pieneen vastasyntyneeseen verrattuna.

VAUVAKUUME. Juu, ei ole vauvakuumetta täällä liikkeellä! Esikoisen jälkeen tuli vauvakuume heti, mutta kakkosen jälkeen kesti 3-4 vuotta, ja nyt on tämä kolmas kyllä viimeinen! Laitan itselleni piuhat solmuun, päätin sen jo ennen lapsen syntymää. Jotkut ystäväni ovat kauhistelleet (varsinkin ne, joilla ei ole vielä lapsia tai yksi lapsi), että mitä jos lapset kuolevat onnettomuudessa jne. ja haluat lisää myöhemmin, mutta ei kiitos! Noita onnettomuusjuttuja en tohdi edes miettiä, eihän sellaisen varaan voi elämää rakentaa. Meille kolme riittää, mahtuu takapenkille ja jokaiselle on talossa oma huone. Tykkäämme matkustaa, ja kolmen lapsen kanssa budjetti saattaa riittääkin vielä reissuihin. Vauvat ovat ihania, mutta totuuden nimissä sanon, että tykkään kyllä enemmän noista leikki-ikäisistä.

Nyt vien Unelman nukkumaan pihalle vaunuihin ja lähden itse pumppu-lypsylle!

Pikkuodessa ja Tytsy 1kk!

Vierailija
6/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaipailisin vinkkejä kuinka saada 2v tajuamaan että EI SAA potkia! Alkaa hermo olemaan miehellä ja minulla tiukassa :( onneksi ei monota siskoaan mutta vanhemmat saavat tuta aivan tarpeeksi. Esim sohvalla maatessaan potkii jos satumme istumaan liian lähelle. jos istumme kauemmaksi niin poika siirtyy potku etäisyydelle. öisin hän siirtyy meidän viereemme nukkumaan. Jos uni on kevyttä tai kun hän aamulla herää niin taas saamme mustelmia. Jäähyä ja tilanteesta poistamista olemme kokeilleet mutta aika vaihtelevalla menestyksellä. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?? Nyt olisi vertaistuki poikaa..

Viime yö meni tytöllä kivasti mutta poika ei saanut unta. Lopulta hän nukahti yhdentoista maissa omaan sänkyynsä (olin päättänyt vaikka aamuun asti istua sängyn vieressä mutta omaan sänkyyn on nukahdettava). Levoton oli, potki ja sätki ja nauroi ettei uni olisi vaan tullut. Lopulta väsyin temppuiluun niin, että blokkasin ylävartalollani pojan patjaa vasten (en voi syliini ottaa kun nostaa en saa) ja kas kummaa, poika nukahti noin minuutissa kun ei enää pystynyt heilumaan ja huojumaan sängyssään. Kyllä mua huvitti kun mietin miltä mahdoin näyttää peppu pystyssä siinä sängyn ääressä. Mutta kuten sanottan " Konstit on monet."

Tarkoittikohan meidän terkka myös tuollaista tunnin syöttö väliä illallla? Täytyy kokeilla josko se toimisi meidänkin neidin maha vaivoihin. Tuttia olen antanut muutaman kerran. Välillä se tuntuu maistuvan ja välillä taas ei. miten musta välillä tuntuu kuin ensi kertalainen olisin tässä vauva arjessa :) kokeilujen ja sattumusten kautta se rytmi varmaan joskun löytyy.

Mitäs vielä.. Babybelille ja Elolle jaksamista kaksos-arkeen. Hienoa, että jotkut kunnat tukevat kaksosperheitä kotiavun muodossa. olen kuullut, että terveydenhuolto-oppilaitoksista voisi myös saada opiskelijan apuun. opiskelija voisi suorittaa samalla harjoittelujakson kun perhe saisi tarvitsemaansa apua.

Nyt lakana pyykin pariin

pubu ja Anni 15 päivää ikää

Vierailija
7/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksivuotias muksii nyrkein ja vetää tukasta kolmosta. Ahdistusta paikan menetyksestä puretaan näin ja tuntuu ettei oikein mikään muu auta kuin tiukasti syliin ottaminen. siinä saa sitten rimpuilla ja itkeä pahaa mieltä pois ilman vahinkoja. Jos tämän sylittelyn aloittaa on varmistettava, että sitä pystyy jatkamaan keskeytyksettä lapsen rauhoittumiseen asti (voi kestää hyvinkin puoli tuntia...) ja välttää turhaa puhumista. Olla siis vain turvallisesti läsnä, itse ei saa olla suuttuneessa mielentilassa vaan pitää pysyä aivan rauhallisena. Rauhallinen ääni ja silittely kun lapsi antaa, tekee terää raivoamisen jälkeen. Molemmilla voi olla kyllä melkoinen hiki urakan jälkeen. Tärkeintä on todella se, että ei keskeytä ennen kuin lapsi on täysin rauhoittunut. (tästä sylittelystä käytetään joskus nimitystä Holding-terapia).

Voimia ja jaksamista esikon kanssa! Täällä yritetään selvitä samasta sopasta tuon nelosen kanssa.

Opemamma

Vierailija
8/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVIÄ UUTISIA vauvallamme ei ollu pissitulehdusta vaikka e.coli näytteestä löydettiin, mutta on niin vähänen määrä että nou hätä.

KAKSOSTEN RATTAAT on meillä nyt hakusessa kun minä en millään jaksas aina tuota pienempää kannella ulkona... Netissä huusin carenan twin shoppereita, kellään kokemusta moisista? kun ei meillä mihinkään kalliiseen menopeliin ole varaa.

PIA syötätkö vauvaa sylissä? Meinaan meillä vaikuttaa heti tosi radikaalisti mahavaivoihin jos erehdyn syöttämään tyttöä sylissä. Maitoa tulee nääs semmosella suihkulla sillon että vauva nielee tosi paljon ilmaa samalla. (nimimerkillä meillä taas pari päivää vaan huudettu valveilla ollessa).. Mutta joo, masuvaivoja siis täälläkin eikä helpotusta näy...

ÖISIN vauva valvoo aina parituntia joskus kolmekin... mie saan ehkä yössä nukuttuu tommosen 5h ja sekin kahdes kolmes eri pätkäs... ja siis tuo tuntimäärä kertyy vaan jos menen heti samaan aikaan vauvan kanssa nukkumaan (eli joskus kasilta joskus ysiltä jne....) OMAA AIKAA ei juuri hirveesti ole, saati sit YHTEISTÄ AIKAA MIEHEN kanssa... eikä mulle ole tullu mieleenkään harrastaa seksiä... ei nappaa niin ei nappaa,.....

ERIALLE onnittelut hyvistä uutisista ja toivotaan että refluksi menee pian ohi.

OPEMAMMAKOS se yks päivä ihmetteli että missä kaikki äidit on aamupäivisin kun puistot on tyhjillään... Mie olen miettiny sitä samaa... tylsää istuu itekseen 1v8kk kanssa, ei oikeen juttu luista :) ja toisellakin on ihan tyhmää äitin kaa kun vauva on liinassa joten äidin liikkuminen on hiukan rajoittunutta..

hanneli ja natikka 4viikkoo

Vierailija
9/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin kokeilla neuvoasi. Toivottavasti siitä on apua :)

Vierailija
10/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu meinas alkaa vähän takkusesti... Esikoinen kimusi koko yön flunssaisena. Joskus kolmen aikaan sanoi mies sen nukahtaneen oikeen kunnolla ja aamulla ylös klo 7. Martta kimuis vastaavasti viidestä eteenpäin. Oli tissiä vailla ja kun annoin niin sitten kiersi mahassa ja puklaili kaaressa mun päälle. Nukahti sitten sopivasti kun esikoinen heräsi. Illalla mentiin nukkumaan vauvan kanssa yhtä aikaa klo 23 tienoilla eli kauheesti ei oo tullu nukuttua kellään. Etenkin kun Martta söikin yöllä pariin kertaan sen 23 ja 05 välillä.

Ulos selvittiin vasta 10.50, mutta kivaa oli! Martta nukkuu edelleen vaunuissa parvekkeella. Aino ei alkanut nukkumaan ja nyt venyy tuolla lattialla roikosenaan vähän väliä. Nukahtakoon siihen jos nukahtaa ja nostan sitten sänkyyn.

KAKSOSTEN RATTAAT: Meillä on Carenan Twinbuggyt (näyttää ainakin kuvissa samalta kuin twinshopperit) ja itse olen ollut tyytyväinen. Kovin paljon ei ole tarvetta niin ei viitsitty kalliisiin satsata, Aino kun kuitenkin on jo liki 3v. Neuvola, kauppa ja kävelyreissut noilla hoitaa näppärästi. Kaupungille en ole vielä uskaltautunut.

Ainolle kyselyn huomiseksi hoitajaa. Martalle soitettiin se fysioterapia-aika huomiselle. Oli tullut peruutus niin päästään jo nyt. En kehtaa flunssaista tyttöä lähteä raahaamaan mukana kun siellä on muitakin lapsia niin ei tartu. Serkku onneksi lupasi ottaa tytön luokseen leikkimään niin pääsemme Martan kanssa liikkeelle. Mies ei välttämättä saa töitään järkättyä että pääsis siksi aikaa kotiin.

Masuvaivoja meillä huudellaan edelleen. Aamuisin, iltaisin ja aamuöisin. Tissille rauhottuu mutta sitten vääntää kahta kauheemmin. Tosin toisinaan se tissin antaminen helpottaa. Pierujumppaa harrastellaan ahkeraan ja joskus tuottaa tulostakin:) Eilen semmoset kakat ettei vaippakaan enää imenyt yhtään!

Aargh... esikoinen oli vessareissulla tyhjentäny hammastahnatuubin suihkukaappiin, lavuaariin ja pesukoneen luukkuu. " Minä täällä kakkaan rauhassa" kun kysyin että mitä teet siellä vessassa. No olihan tuo kakannutkin:)

Eilen söi pilttiä ja oli lappanut osan soseesta penkille " kun mä en enää jatsanu syölä emempää" . Joo...

Delfine, Aino 12/03 ja Martta 08/06

Vierailija
11/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin vihdoin ja viimein kerkiän muutaman sanasen kirjoittamaan! =) Edes lukemassa en ole kerinnyt käymään, kun koko ajan on mukamas jotain hommaa ja sitten kun poika nukkuu, niin haluu vaan hetken olla ja hengähtää!

Meillä kanssa noita ilmavaivoja ähistään ja puhistaan aina välillä, mutta onneksi ei ole koliikkia ilmaantunut! Pääosin poika nukkuu yötkin ihan hyvin, mutta aika ajoin vähän valvottaa! Välillä meinaa itellä väsymys painaa päälle, mutta eiköhän tämä tästä tasaannu! =)

Huomenna meillä on pojan kanssa toinen neuvolakäynti, saas nähdä paljonko meidän syöpölle on tullut lisää painoa! =D

Mutta nyt täytyy taas lopetella, kun mies on iltavuorossa ja pitäs keretä muutakin tekeen vielä pojan nukkuessa! =) Koitan taas huomenna keretä kirjotteleen neuvolakuulumisia!

-Mömmeli06, poika 3viikkoa ja 4päivää-

PS: Onnea kaikille nyyttien johdosta, keitä en vielä ole kerennyt onnittelemaan! =)

Vierailija
12/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika viihtyy kovasti vaan sylissä. Sitten, kun yrittää laskea johonkin jatkamaan unia, niin herää takuuvarmasti. Esikoinen onneksi nukahti tänään helposti päiväunille, kun olimme koko aamupäivän puistossa naapureiden kanssa.

Vauva-arki sujuu ihan kohtuudella. Meilläkin on ollut nyt vatsavaivaa ja sitä myötä itkeskelyä. Luulin jo, että tällä kertaa selvittäisiin lähes ilman.

Mieltä masentaa ihan eri asia. Pelkään, että minulla on jonkin sortin laskeuma. Esikoisen jälkeen jo sitä epäilin, kun oli liikkuessa tunnetta, että jotakin tippuu, mutta gynekologi vakuutti 6 kk:tta synnytyksestä, että alakerta on ihan kunnossa. Esikoisesta tuli niin paljon tikkejä, että en oikeasti uskaltanut kurkata alakertaan ekaan neljään viikkoon. Ajattelin, että olen vielä kipeämpi jos tiedän, miltä siellä näyttää. Näin ollen en tiedä, miltä paikat näytti heti synnytyksen jälkeen. Nyt uskalsin kurkata jo noin 1 viikko synntyksen jälkeen. Mielestäni pystyn näkemään virtsaputken puoleisen seinämän emättimen aukon edessä. Ikään kuin koko seinämä olisi tipahtanut. Lantionpohjalihaksia olen treenaillut ja mielestäni niissä on jonkinlainen puristusvoima. Mitään virtsankarkailua ei ole, eikä muutenkaan kipuja. Tietenkin toivon, että alakerta vain yksinkertaisesti näyttää tuolta synnytyksen jälkeen ja palautuu jumpalla ja ajan kanssa, mutta millään en saa mielestä sitä ikävämpää vaihtoehtoa. Jälkitarkastukseen on vielä aikaa ja sen tekee täällä naapurissa lääkärin sijaan kätilö. Pelkään, etten saa kunnollista tilanne-arviota. Epäilen, että ekallakin kierroksella vaiva jäi huomaamatta, kun makuuasennossa seinämää eik näy, ainoastaan seisoessa tai istuessa. Kaikkia ei varmaan juttua huvita lukea, mutta pakko purkaa ahdistusta tänne. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta. Harmittaa oikein, kun en tiedä näyttikö alakerta samalta esikoisen jälkeen, siis oliko ehtinyt jo palautua, kun ensimmäisen kerran kurkkasin, vai onko tämä vaiva ilmestynyt vasta nyt.

TUPLARATTAISTA: Me ostettiin jo ennen vauvan syntymää ja on kyllä ollut hyvä hankinta. Pääsen näiden kahden kanssa liikkumaan ja esikoinen on ollut tyytyväinen, kun saa istua vauvan vieressä.

Vällyjen väliin ei ole kiinnostanut hypätä, kun on vielä jälkivuotoa. Lisäksi mielessä tuo edellä kirjoittamani tilanne. Tuleekohan tästä ikinä mitään...

terveisin Velho78 ja poju 13vrk

Vierailija
13/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Jamssa[/b]: oletko kokeillut kapalointia. Meillä ei oikeastaan nuku ilman sitä. Viim. klo 23 nukahtaa, nykyään tutin ansiosta klo 20-21.

[b]Pia74[/b]: meillä vaikutti esikoiseen, jos join hiilihappojuomia. 1 lasi kokista oli maximi. Muuten ilta ja alkuyö meni aivan piparikisi. Kuopus on samaa maata. Keskimmäinen on ainoa, johon ei mun syömiset ole vaikuttaneet. Ja syömisasennolla on tosiaan merkitystä. Mä kyllä röyhtäytän vauvan joka kerta syömisen päätteeksi vaikka rinnasta syökin. Mulla ja suihkutissit ja onnistuu saamaan ilmaa massuun syödessä.

[b]Babybel[/b]: ihanaa, että saat apua. Meidän kaupungista ei saa. Mulla tuon kuopuksen lisäksi 2 ja 5v.(+2 koiraa) ja sain rintatulehduksen ja +40 kuumeen pojan ollessa 2 vk. Mun mies on Maarianhaminassa töissä ja viikot poissa. Olin ihan tuskissani 3 pv ja mun tädin piti ajaa Hesasta tänne Turun seudulle auttamaan, kun täällä ei ole sukua tai muuta apua.

Meillä Emmaljungan tuplikset on ollu tosi hyvät. Tarpeeksi tilavat, kun lapsilla on talvella toppavaatteet päällä.

T: Lauris ja Oscar 3 vko 4 pv

Vierailija
14/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitääpi kokeilla, jos syöttöasennollakin olisi merkitystä.

Velho78: Mullakin on jotain samantyyppistä tuntemusta ja oiretta ollut mikä masentaa aika tavalla. Pelottaa itseäkin, että paranenko mä tästä ihan ennalleen. Minullakin tuntuisi kuitenkin lihaksissa olevan jotain voimaa eikä koskaan mitään pissaongelmia tms. Voi, voi pitäisi varmaan mennä ihan yksityiselle gynelle jollekin spesialistille vaikka joka voisi tarkistaa tilanteen. Selällään maatenhan ei kyllä tällaisia kuitenkin lievemmän sorttisia laskeumatyyppisiä ongelmia havaita. Toivottavasti nyt kuntoutuminen parantaisi tilannetta kovasti.

Pia taas

Vierailija
15/33 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilisen päivän alkavan rintatulehduksen kourissa. kuume ehti nousta vain 38.3 ja rintaan sattu H..e..tisti. No onneksi se meni ohi kun oivalsin riittävän ajoissa mistä on kyse ja pidin rinnan tyhjänä. tänään olen ollut vaan hieman voipunut.

Delfine hieno nimi vauvalla :) onko se ihan virallinen jo. Meidänkin listalla on kärkipäässä kun niitä kaivattuja tt-nimiä on niin vähän. Meillä vielä kaksi viikkoa aikaa miettiä.

t. kretukka

Vierailija
16/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kretukka: On ihan virallinen nimi jo:) Sunnuntaina kastettiin, mutta nimi on ollu käytössä jo synnäriltä saakka.

Tässä vielä yökkärissä hiippailen vaikka ollaan oltu hereillä jo monta tuntia:) Martta nukahti ja Ainokin hiippailee vielä pikkareissaan. Rento aamu ennen kuin lähdetään ulos ja sieltä suoraan bussilla sinne fysioterapiaan Martta-vauvan kanssa. Luulenpa että tää yksi kerta riittää, mutta hyvähän se on käydä varmistamassa ammattilaisella että kaikki on ok, kun äitiysneuvolan th ehti säikäyttää. Minusta kyllä tuntuu että tuo kaarelle vetäminen on vähentynyt kovasti, nytkin näytti suhteellisen suorassa nukkuvan kun kävin kurkkaamassa.

Martta on aika usein nukutettu syliin vatsakipujen vuoksi, mutta nyt ollaan laitettu omaan sänkyynsä kun on vaikuttanut väsyneeltä. ja kappas, niihän tuo nukahtaa sinne omikseen! Tuttia joutuu toisinaan laittamaan muutaman kerran. Tuo itse nukahtaminen on siksikin hyvä juttu, että ei tule tytölle hiki. Hän on kova hikoilemaan ja sitten sylissä kun ähöttää sykkyrällä niin tulee hankala olo siitäkin.

Ainon flunssa alkaa helpottaa (tai ainakin siltä näyttää) ja otan mukaan kun lähdetään. Jos Martta nukahtaa takaisin tullessa niin kenties poikkeamme kaupungissa mutkan... vähän ostoksilla ja ehkäpä Ainon kanssa haukkaamassa pullat jossain:)

Huomenna on aamusta Martan 1kk:n neuvola. Ihan mielenkiintosta nähdä minkä kokoinen tyttö jo on. Tuntuu niin pitkältä että arvelen pituutta tulleen kovasti. Ja painoakin varmasti on tullut ihan hyvä määrä. 56cm vaatteet alkaa olla ihan näppärän kokoisia. Paidoissa hihat on passelit ja housuissa ei lahkeissakaan ole eää hirveästi kasvunvaraa. 62cm vaatteita on ostoslistalla ja ajattelin että lähden Martan kanssa lauantaina kapungille ellei sitten lähdetä koko perheen voimin ja käytetä Ainoa hampurilaisella...sitä kun hän on nyt koko viikon toivonut.

Delfine ja tytöt 12/03 ja 08/06

Vierailija
17/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen täällä taas ihan silmät ristissä. Vaikka ei olis syytä valittaa, kun kaksosten äideillä on varmasti tuhat kertaa raskaampaa, saatika teillä, joilla useampia lapsia. Meillä on nyt kuitenkin niin, että yöt menevät vaihtelevasti: Viime yönä taas esikoinen ravasi meidän sänkyyn vähän väliä, ja koska on aivan järkyttävän levoton nukkuja (potkii ja kopsauttaa päänsä millon mihinkin -> mulla esim on musta silmä) ja sitten, kun tyttö oli nukkumassa niin vauva vaati ruokaa.

Ja niitä mahavaivoja on meidänkin poitsulla. Parhaiten uni tulee mahavaivoista kärsiessä polven päällä vatsalleen tai kun pitää mahalleen sylissä ja nyrkillä vähän tärisyttää vatsaa. Pinna on välillä aika kireällä, kun on univajetta ja tyttö vaatii huomiota juuri silloin, kun ei millään voi sitä antaa. Imetys menee niin, että luen samalla kirjaa tytölle.

Oiskos mitään vinkkiä heittää noihin esikoisen levottomiin öihin? Aiemmin on kyllä nukkunut rauhassa mutta nyt ilmeisesti sitten reagoi vauvan tuloon noin. Tyttö vääntää tekoitkua niin kauan, että on melkein hysteerinen. Neiti on varmaan tajunnut, että vauva otetaan heti syliin, kun itkee ja kun hän tekee samoin, niin huomiota saa...

Vauva on jo kolme viikkoa. Äkkiäpä meni aika. Painoa on tällä hetkellä ( tai siis viime viikolla oli) 4740g ja pituutta 55,5 cm. Mites teiän vauvelit kasvaa? Joko on nimiä annettu, uskalletteko kertoa...

Onko nyt ollut mitään puhetta siitä tapaamisesta? Onko se marraskuussa vai koska?

Ja kutsu käy. Toivottavasti jaksan nyt paremmin käydä täällä nuuskimassa, kun tällä hetkellä oon ainakin ihan pihalla kaikista jutuista.

Kivaa päivää!

Vierailija
18/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään ihanan rauhallista päivää! Vein pojan eskariin ja samalla sit tuon 1v8kk tytöntyllerön anopille päivää viettämään. Poika menee eskarista kans mummolle ja haen ne vilperit sit joskus iltapäivällä pois. Saadaan olla vauvan kanssa ihan kaksisteen :) Nyt poju vetelee sikeitä rattaissa.

Meillä ei ihmeempiä masuvaivoja ole ollu mut jotain tiheää imukautta kai nyt taas mennään kun eilen poju söi päivällä vähän väliä... Illalla onneks nukahti sit nätisti yöunille ja kolmella syötöllä meni yö.

Meillä on ristiäiset 23.9. eikä nimeä ole vielä päätetty... Meillä on miehen kanssa niiiin erilainen nimimaku, kolmosestakin mä ehdotin nimiksi esim. Inkeriä, Justiinaa, Serafiinaa ja mies Jenniä ja Jeminaa... No onneks sit löydettiin nimi joka kelpas kummallekin (ei mikään noista). Nyt on sama juttu, mun ehdotukset on miehestä kamalia ja päinvastoin. Hassua miten tuossa menee nuo mielipiteet ihan ristiin kun muuten ollaan tosi samantyylisiä lähes kaikissa muissa asioissa...

Tsemppiä kaikille teille joiden vauvat kärsivät masuvaivoista! Ja Erialle kanssa, onneks ei sentään Jaakolla ollu sitä mahaportin ahtaumaa. Toivotaan et vaikeudet olis nyt kaikki takanapäin!

ELO22: Oletteko ajatelleet herättää toisenkin kaksosista syömään kun ensimmäinen herää? Mun kaverit teki niin kun he saivat kaksospojat.

Nyt pitää lopettaa, eilen en kerinny koneelle ollenkaan ja on hirmuisesti luettavaa....

Peeveli ja nelkku 18 vrk

Vierailija
19/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt eilen käymään netissä ollenkaan. Nyt kun sain vauvan nukkumaan niin piti tulla edes hetkeksi lueskelemaan teidän kuulumisia.

YÖT: Kamalia kerrassaan. Parin tunnin yöunilla menty viikko. Lisäksi mies on ollut yötkin pois, niin alkaa vähän jo käymään hermoille. Tai siis välillä tuntuu siltä, että olis kiva olla hetki ilman, että joku on koko ajan sylissä. Mutta ehkäpä parannusta on luvassa! Viime yönä sain ensimmäistä kertaa ujutettua tytölle TUTIN! Tytsy saikin nukuttua paremmin, mä valvoin vain pari tuntia. Enkä joutunut kantamaan vauvaa ollenkaan. Eka yö pitkään aikaan kun ei tarvinut nousta sängystä kuin vessaan ja juomaan ja vaihtamaan vaippaa. Tänäänkin on nukkunut nyt jo kaksi tuntia tutti suussa yhteen menoon! Ihan luksusta. Ehdin laittaa pyykkiä ja syömään ja lukemaan hesarin sekä siivoamaankin vähän :)

Tosin osittain vauva kyllä ähkii niin lujaa ja kovalla äänellä, että se estää mua nukkumasta, mutta tänään on silti ihan eri olotila, kun olen nukkunut varmaan likemmäs 6 tuntia. HArmittaa kun en illalla saanut unta, jotenkin yliväsyneenä vaan makasin sängyssä ja kaikki asiat vaivasi mieltä... Eilen ehdin päivälläkin nukkua tunnin kun kakkonen oli hoidossa. Tänään ei tule päivällä nukuttua, mutta mies tulee illalla kotiiin, niin onpahan vauvalle joku toinenkin syli.

KAPALOSTA: Mä yritin kapaloa, mutta ilmeisesti vauva oli jo niin tottunut " vapauteen" , että se yö meni ihan kamalaksi itkuksi. Olis pitänyt jatkaa sitä laitokselta saakka niin sitten olisi varmaankin toiminut. Toivon nyt, että vauva tuota tuttia alkaisi imemään niin siitä saataisiin edes osittainen pelastus.

MAHAVAIVAT: Meillä ei vielä *koputtaa puuta* ole ollut suuremmin masuvaivoja. Yhtenä iltana joskus vähän yli viikko sitten oli tunnin mittainen selvä itkujakso, kun masua kipristeli. Jaksamista kaikille mahavaivaisten hoitajille.

Mä taistelen edelleen kantoliinan kanssa. Rintareppuun olen vauvan tunkenut pariin otteeseen ja viihtyi siinä tosi hyvin. Liina olis kyllä paljon mukavampi vauvalle... Ehkäpä jos pääsen tapaamiseen niin teistä liinaosaajista joku viimeistään mua opettaa???

D-VITAMIINI: Mä en millään haluaisi antaa noita kamalan makuisia jekovitteja vauvalle. Pitää varmaan käydä ostamassa devitolia. Sitä olen antanut noille vanhemmillekin kun ei sielu siedä antaa nuita jekovittejä.

Hannelille: hyvä, että ei ollut vauvalla pissatulehdusta. Ikäviä kun näin pienet sairastaa.

Babybelille ja elolle jaksamista kaksosarkeen.

Jamssa + tytsy (huomenna 4vk)

Vierailija
20/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö leikkii ihanasti leikkikehässä ;) Alkaa olla jo iso vauva kun tykkää tehdä muutakin kuin nukkua.

Katselee ihan innoissaan kaikkia roikkuvia leluja ja huitoo käsillä ja jaloilla.

Mä olen niin rakastunut meidän tyttöön vaikka viime yönä taas itkettiin yhteensä muutama tunti. Tälläkin äidillä on suihkuva maitovirtaus...

Nyt ollaan lähdössä asioille, mutta VELHO78: löysin netistä tällaisen linkin missä oli kuvailtu asentoa missä kannattaa kävellä ja olla ettei mahdollinen laskeumatyyppinen vaiva pahenisi. Eli FAQ:ssa www.wholewoman.com

Tapaaminen olisi tosiaan ihan kiva. Kampin keskuksen johtocafe on myös tilava paikka 5. kerroksessa eli vaihtoehto sille sanomatalon kahvilalle, jossa voisi tavata. Sinne mahtuu hyvin ihmisiä ja rattaita. Ja hissillä pääsee ihan ylös asti siitä valion baarin ja ärrän kulmalta menee hissi ainakin. Lastenhoitohuone on kolmoskerroksessa. Elikkä ne olisi ainakin hyvät tapaamispaikat hesassa.

Pia ja tyttö aurinkoisena päivänä