Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä voittaja fiilis! Käytiin tänään ekan kerran lasten kanssa puistossa. Neiti nukkui koko reissun ja poika oli kuin pieni herrasmies. Känkkä Ränkkää ei näkynyt mailla eikä halmeilla. Tästä se arki lähtee rullaamaan.

pubu ja Anni

Vierailija
22/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ja jälleen kerran totesin miten rauhoittavaa on lukea että muutkin painiskelee samassa tilanteessa.

Tyttö ei ole nukkunut tänään oikeastaan ollenkaan, vähän torkahteli liinaan kun oltiin aamupäivä ulkona. Siellä tuli myös nälkä onneksi on näin lämmin syyskuu! siitä vain tissi suuhun eikä tarvinnut lähteä kotiin.

ILLAT JA YÖT

Pari iltaa on mennyt vähän paremmin, tyttö ei enää itke eikä ihan koko aikaa tarvitse hytkytellä, mutta kantaa pitää. Yöunille rauhoittuu 02.00 aikoihin ja nukkuu sitten 3,5 h ennen seuraavaa syömistä. Aamuyön syöntön jälkeen en millään jaksa röyhtäyttää kunnolla (vaatii joskus tunninkin!) Loppujen lopuksi torkun ja herään vähän väliä nostelemaan tyttöä. Ja seiskalta herää esikoinen. Aikamoisessa väsymystilassa ollaan siis täälläkin, odotan että kuukauden päästä helpottaisi.

ODE71¿meillä sama juttu, 1v11kk esikoisemme heräilee herkästi vauvan itkuun. On kyllä aina ollut herkkäuninen, joten oli vähän arvattavissa. Meillä myös ns. tekoitku on lisääntynyt, vauvakin saa sillä palvelua, niin kaikkeahan pitää yrittää.

Usea kaverini kamppailee lapsettomuuteen liittyvien ongelmien kanssa, joten kyllä sitä saa olla onnellinen että on tällainen suloinen nyytti kainalossa. Tietysti vauvan itku koettelee kovasti hermoja yöllä ja väsyneenä, mutta tämä on sentään pian ohimenevää.

Laittaisiko joku vielä sen msn group osoitteen missä oli elokuisten lisäjuttuja (ompas nämä tietokonetermit hallussa ;)

Aurinkoista syyspäivää elokuisille =)

petraelena ja kirppu 7,5 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi masuvaivaisille vauvoille: Meillä oli " Jossulla" , nyt 19 vrk:n ikäinen, vielä viime viikolla ja sitä ennen kovasti vatsan kipristelyjä. Hän on saanut rintamaitoa nyt koko ajan. Aloitimme Rela-tipat viikko sitten torstaina ja Cuplaton-tipat, jotka on tarkoitettu ilmavaivoihin, niin viime lauantaina. Olen antanut niitä 4 kertaa vrk:ssa, vaikka ohjeen mukaan 3 kk:n koliikissa niitä voisi antaa ennen jokaista syöttökertaa. Kysyin annostusohjetta neuvolasta, niin th sanoi, että antaisi sen 4 kertaa. Ystäväni, joka on proviisori, sanoi, että tippoja voisi antaa ohjeen mukaan, ennen jokaista syöttöä, koska tippojen vaikutushan perustuu siihen, että kun sitä on siellä suolistossa, niin se lääke pilkkoo niitä ilmakuplia. Näin tavan kielellä sanottuna..Hänen tuttunsa antoi vauvalleen Cuplatonia ennen jokaista syöttöä, eikä siitä mitään haittaakaan ollut. Jätin itse myös viime lauantaina maidon pois, olen sitä juonut aikaisemmin melko paljon. Nyt käytän itsekin Rela-tippoja ja muita gefilus-tuotteita. Olen käyttänyt muita maitotuotteita, jogurttia ja juustoja tavalliseen tapaan.

Jo viikonloppuna Cuplatonista näytti olevan apua ja nyt tyttönen nukkuu 3-5 tunnin unia päivällä ja yöllä. Ja masuvaivoista ei ole tietoakaan. Illalla hän saattaa syödä pari kertaa tiheämmin. Eli kannattaa kokeilla Cuplatonia ja Relaa, jos niistä vain on apua! Olo on itselläkin aivan eri kuin viikko sitten, paljon virkeämpi ja pirteämpi, kun saa nukuttua ja on aikaa päivisin tehdä kaikenlaista, tytön nukkuessa. Jossu nukkuu ulkolenkin jälkeen vaunuissa kuistillamme ja nukkuukin tosi hyvin siellä. Onneksi nyt on hyvät ilmat ainakin täällä Kanta-Hämeessä.

Olitteko elokuiset, milloin suunnitelleet tapaamista? Olen missannut sen kohdan tuolta pinoista, kun en ole niin aktiivisesti päässyt lueskelemaan sivuja.

Asustaako kukaan teistä elokuisista täällä Kanta-hämeessä päin, Riihimäki, Loppi, Hyvinkää, Hämeenlinna ym. ?

Nyt vähän siivoilemaan, kun tyttönen nukkuu.

Mukavaa päivää kaikille!

Marhein ja Jossu

Vierailija
24/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koneelle pikaisesti, kun tyttö nukkuu. En ole ehtinyt edes kunnolla viestejä täällä lukemaan viime aikoina. Kiva kun Opemamma jossain vanhassa pinossa kaipailit meitä ei-niin-aktiivisia palstailijoita!

Ensi viikolla on ristiäiset, vieraita tulee yli 20 ja pitäisi siivota koko talo. Onneksi äitini on luvannut tulla auttamaan ikkunoitten pesussa ja leipoo täytekakut. Ensi viikolla vielä mieskin paljon poissa työmatkoilla.

Aika tyytyväinen meidän vauva on, tai ainakin tänään on hyvä päivä. Toisina päivinä alkaa huuto heti, jos lasken hetkeksikin hänet sitteriin, kun sylissä vaan pitäisi pitää. Hyvin on kasvanut, yli kilo jo tullut syntymäpainoon. Tuntuu uskomattomalta, että vauvassa on jo 2 voipakettia enemmän massaa kuin syntyessään.

Alussa meillä kävi vieraita vähän liikaakin. Itsepä annoin kaikille luvan tulla, onhan se kivaa että ystävät tulevat vauvaa katsomaan. Mutta oli se vähän rasittavaa puhua monena iltana uudestaan samat synnytysjutut ym. Palailen taas, terveisin Mantse ja tyttö 6 vkoa

Vierailija
25/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko OPEMAMMAkin kaatunut sairasvuoteeseen, kun ei tainnut olla tälle päivälle viestiä? Toivotaan, ettei näin olisi. Nauratti silloin se kuvaus miehestäs, kun melkein kuolemaa teki pienessä flunssassa ;-) ja vielä Opemamma, jatkuuko kaksoiskonsonantti-sarja?

JAMSSAlle ja muille vauvaa paljon kantaville mun on pitänyt muistuttaa riippumaton ihanuudesta. Siinä vauva on kuin sylissä ja liikkuu keinuen. Googlettakaa " lasten riippumatto" . Auttaa myös mahavaivoihin, sanotaan.

PIA, hauska tuo, että vauvanne on jo leikkikehässä ;-) Meidänkin vauva laitetaan kehään varmaan jossain vaiheessa " turvaan" ioveljien muksauksilta. En uskalla pitää sitteriäkään lattialla, ettei taaperot horjahda päälle vahingossa. Hiilihappojuomat muuten aiheuttivat meidän kakkoselle mahavaivoja, joten ehkä niitä kannattaa vähentää, jos olet huomannut tytön olevan itkuisempi niitä juotuasi.

MANHEIM (menikö oikein?): Mä käyn sun kotipaikalla n. kerran viikossa ;-) Joskus vois törmätäkin!

TAPAAMISESTA vielä, ennenkuin taas pitää loeptella tällä errä. Ehdottaisin, että tapaamispaikka olisi sellainen, että sinnen pääsisi helposti sekä julkisilla että autolla. Esim. Itis tai Sello. Helsingin keskustassa on se parkkiongelma (tai onhan paikkoja kun vaan niistä maksaa...) meille autoileville. Ja vielä, olisiko kiinnostusta tapaamisiin esim. joka kuukauden ensimmäinen maanantai/tiistai yms. Luulen, että tuohon suunniteltuun tapaamiseen ei kuitenkaan kaikki halukkaat pääse, joten tuollainen systeemi vois toimia. Mä ainakin voisin kuvitella mammakahvittelevani kerran/kk tutussa porukassa ;-)

Nyt kuuluu kutsu, joten adios amigos!

Pumpuli ja pojat 2v11kk, 1v10kk ja 1kk

Vierailija
26/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun joku kaipailee, kiitos Pumpuli. Täällä ollaan ihan kondiksessa, meikään ei tauti tartu, teflon pinta...niin ja siitä tuplakonsonantista...ei jatku...nimi alkaa samalla kirjaimella kuin esikon ja nelosen, joita viitonen tummalla tukallaan muistuttaapi. Teillä pojasta tuli sitten Eeli ihan virallisesti?

Pubulle onnittelut onnistuneesta puistoreissusta. Allekirjoitan nuo riemuisat tunnelmat, kun saa arjen sujumaan on voittajan fiilis! Puuhis taisi olla samoissa fiilareissa ekan pyöritän yksin arkea-illan jälkeen.

Mukava kuulla sinusta Mantse!

Ode: Tapaamispinoa ajattelin pykätä pystyyn ensi viikon alussa! Mietintämyssyt päähän ja funtsimaan paikkaa ja aikaa tapaamiselle, että olisi ehdotuksia. Minä olen aika huono heittämään ilmaan mitään ehdotuksia, Turkkusesta kun olen...:))))

Karmiini: Mitenkäs tuo muutto etenee? Jokos olet pakannut?

HUOMIO, HUOMIO!!!!!

Missäs muuten luuraavat Pantteri, LEM, Air, Calathea, Adalmina, Minttumaria, Tähtinova, Villa, Kumkwatti, Pepper, Tidamaria, Luna_Maisa, ja monet monet muut...Jatkan luettelemista, kun käyn keräämässä lisää nikkejä paperille, etten unohda...

Jaaha, sitten paistinpannun ääreen...Ai niin ostin itselleni uudet kapeat farkut tänään (kokoa 38, norm. 36), mutta oli sitten mahtava fiilis!!!!

Opemamma ja Vimpula 17 vrk

Vierailija
27/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä ainakin voisi olla intoa sellaiselle joka kuukauden ensimmäinen tiistai tms tyyppiselle tapaamiselle ;)

Kun mekin suunnitellaan reissua marraskuulle niin on vaikea tietää pääseekö siihen tapaamiseen sitten.

Mutta Hesan keskustaan niin pääsee muuten tosi kätsysti autoileva niin että parkkeeraa auton esimerkiksi ruoholahden kauppakeskukseen jossa on muutama tunti ilmaista parkkiaikaa tai itikseen riippuen mistä tulee ja metroon pääsee ilmaiseksi kun on rattaat. Silleen olen itse ainakin mennyt keskustassa nyt käymään ;) siis jos nämä pitkältä tulijat haluavat varmaan tavata keskustassa kun tulevat julkisilla kuten kaukojunilla ja busseilla. Täältä olevilla tietty tapaaminen onnistuu melkein missä vaan...kuten sellossa ja itiksessä tms.

Pia

Vierailija
28/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi väsynyt äiti moi... Meillä tosin syynä Onnin nuha - pikkumies on öisin niin räkäinen, että heräilee puolen tunnin välein. Nyt on kaksi yötä menty näin ja alkaa olla veto pois, etenkin kun en osaa nukkua edes päiväunia. Ihme toi nuha, koska se on päivällä aina poissa ja nenä tukkeutuu enempi öisin. Lieköhän nenään menee maitoakin, kun nenä tukkeutuu yleensä imetyksen jälkeen.

SUIHKUTISSEILLE: taisin kirjoitella aiheesta aikaisemminkin, eli meillä täytyy olla tarkkana, miten usein syöttää: kun maitoa tulee reilusti, alle tunnin syöttövälillä saa aikaan vain ylensyönnin ja maitoa lentää kaaressa varmaan desi. Nyt oon siis tarkkaillut noita syöttöjä ja tuputan tuttia (vaikkei se valitettavasti aina kelpaakaan, etenkään iltaisin). Yritän röyhtäyttää myös usein ja onneksi Onni on suht helppo tapaus tässä suhteessa verrattuna siskoonsa, jota ei saanut juuri koskaan röyhtäisemään. Tosin yöllä en jaksa röyhtäyttää ja niinpä Onni alkaa aamuyöstä ähistä yhä enemmän ja se häiritsee munkin untani.

ESIKOINEN JA VAUVA: meidän tyttö (2v10kk) on suhtautunut toistaiseksi hirmu hyvin vauvaan: on mukana vaipanvaihdossa ja käy välillä kurkkailemassa pikkuveikkaa. Toki hän vaatii enempi huomiota ja kiipeilee välillä sohvalla, leikkii ruoalla tai kiehnää Onnin vieressä, vaikka se on just kiellettyä. Toisaalta en ole ollut vielä kuin pari tuntia yksin lasten kanssa, eli tyttö on saanut huomiota muiltakin.

LIIKUNTA: hartiat alkaa olla aika jumissa :( Pitäis ottaa käsipainot jokailtaiseksi ohjelmaksi. Urheileminen on muuten vielä jäissä, mitä nyt olen nauttinut taas pyöräilystä ja vaunuttelusta sekä touhuamisesta esikoisen kanssa. Vaikka tykkäsinkin mahasta, olihan se loppujen lopuksi aika lailla tiellä. Milloinkas niitä vatsalihaksia saikaan treenata? itse oon toistaiseksi vetänyt vaan vatsaa sisään, eli kevyesti olen lähtenyt liikkeelle. Lantiopohjan lihaksia pitää yrittää muistaa treenata päivittäin, mutta ei taida ne suositukset tulla tehdyksi (3 x pv 10-15 krt).

Eipä tämän kummempia tänne, vaikka nykyään pääsen/ehdin hirmu harvoin koneelle (lukemaan tosin paremmin, mutta kirjoittelu tahtoo jäädä).

Kerttukasperi ja Onni 2,5 vko

Vierailija
29/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä pitää,tuntuu ettei muuta kerkii kun kanniskella ja imettää jne..

vaavi ähisi viime yönä ja tuntu et mikään ei auta,sama tuntuu ettei päivälläkään meinaa nukkua kuin sylissä..oisko jo vatsan väänteitä? kakkii jokapäivä ja se on sellasta keltasta niin ku pitääkin,annan lisä maitoa kun tuntuu joskus että se venkoilee tissillä eikä kuulu sellasta ääntä että sais maitoo vaan " heruttelee" jos se joteski suuttuu ku ei saakkaan heti?!. pullosta vetää ahnaasti..vähän alkaa jännää tuleeko jotain masujuttuja.. tuntuu et nyt on jo ihan väsy ja itku herkässä..

nyt taas menox..k.h.p ja tyttö 8päivää :)

Vierailija
30/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä mennään kuukauden päästä uudestaan. Sen jälkeen ei luultavasti tarvitse enää käydä. Ei kai siellä kun jumppailtiin vauvaa ja juteltiin ja sain ohjeita miten kotona jumppauttaa. Vähän kierohan tuo asento on ja päätä vetää oikealle, mutta on huomattavasti vähentynyt siitä mitä se aiemmin oli.

OPEMAMMA: On pitäny kysyä jo useempaan otteeseen että onkos tuolle " käsi oikea sanoo hyvää huomenta..." jatkoa? Mulla kun on nykyisin tapana Martan kanssa aamulla toivottaa hyvät huomenet tuolla hokemalla ja nyt se on tarttunut Ainollekin:) Olisi kiva tietää onko siihen jatkoa ja jotain leikkiä tms.

Nyt kun Martta köllöttelee lattialla niin Aino ottaa oikeasta kädestä kiinni, ravistaa hellästi ja sanoo tuon. Jotenkin tosi hellyttävää.

SISARUSRAKKAUTTA: Aino kyllä huolehtii siskostaan oikein loistavasti. Huolehtii että tutti tulee mukaan kun lähdetään ulos ja hänen haalarin taskuun on pitänyt laittaa yksi tutti jos toinen vaikka unohtuu:)

Käy silittämässä ja suukottamassa vähän väliä, jos Martta köllöttelee lattialla niin istuu vieressä ja halailee. Jos Martta itkee niin tuo tutin ja sanoo: " suu auki Martta" . Välissä ei aina muista että vauva on vielä pieni ja pitää olla tosi varovainen ja sitten saattaa varomattomasti esim. sängyllä pompata Martan vieressä, mutta ollaan säästytty onneksi kolhuilta.

Hienosti meni ensimmäinen bussireissu tuplarattaiden ja kahden lapsen kanssa. Aino käyttäytyi oikein mainiosti koko reissun. Kotimatkalla molemmat nukkuivat rattaissa ja minä jäin pihalle istumaan; lukemaan lehteä ja syömään karkkia;) Ainolle tosin nousi nyt kuume eli huominen neuvolareissu pitää sumplia jotenkin.

Delfine ja tytöt

Vierailija
31/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille tsemppaajille ja onnittelijoille. Enpäs ole ehtinyt koneella istuksia.

Synnytys siis käynnistyi lauantaiyönä noin puoli neljän aikaan, vessareisun jälkeen tuli ensimmäinen kunnon supistus. Seitsemän maissa soittelin synnärille ja olivat vielä sitä mieltä, että odotelkaahan kotona vielä. No mies lähti kuitenkin viemään esikoisen hoitoon ja häntä takaisin odotellesssa, supistuksia tuli jo tiheään. Kahdeksan jälkeen oltiin naikkarilla ja onneksi heti tuolloin lähdettiin. Olin tuolloin jo viisi senttiä auki ja siirryttiin synnytyssaliin. Sain epiduraalin ja tuon jälkeen olikin kohdunsuu auki jo 9,5 cm ja kalvot puhkaistiin. Pian tuon jälkeen puudutus auttoi ja tuli paineen tunnetta ja sain alkaa ponnistelemaan. Ponnistusta ei kestänytkään kuin 4 minuuttia ja niin meidän toinen tyttö oli maailmassa kello 10.19. Vain 2 tuntia sairaalantulon jälkeen. Ja mitat olivat 3734g, 47 cm ja pipo 36 cm.

Nyt ollaan sitten kolmatta päivää kotona ja vielä vähän sumussa ollaan! Tytöllä vähän on ollut masuvaivaa. Syö hyvin ja vielä vähän on pitänyt antaa lisämaitoa. Viime yönä tissutelttiin kolmen tunnin välein.

Huomenna mennään ekaa kertaa neuvolaan.

Onnittelut k.p.h.:lle ja onko muuten Villa78:sta vielä kuulunut mitään, kun en ehtinyt tuota pinoa lukemaan???

Teippi ja neiti 5 pv

Vierailija
32/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu menee näin: Käsi oikea sanoo hyvää huomenta, hyvää, hyvää huomenta. Tässä vasen käsi toivoo päivää iloista, päivää, päivää iloista. Na na naurella saan, la la laulella saan, sanon tere, tere , terve vaan.

TEIPPI: Olipa kiva kuulla sinusta! Sylin täydeltä onnea!!!

Tapaamispinoa pukkaa sitten heti, kun saan pinon pystyyn!

Opemammatus

Vierailija
33/33 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi koneelle, mutta sitten täytyy itsekin lähteä unten maille, koska aamulla todennäköisesti aikainen herätys. Ja yösyötöt tietenkin.

Voimia kaikille vauvaa yöllä kanniskeleville. Meillä kanniskeltiin esikoista ensimmäiset 3-4 kuukautta. Nyt neiti on mitä parhain nukkuja. Uusi tuhisija onneksi nukkuu paremmin.

Pia74: Kiitos linkistä! Ahdistaa kyllä vaan entistä enemmän, kun hakee tietoa. Minä kävin esikoisen syntymän jälkeen yksityisellä gynellä arvioimassa tilannettani, mutta hän ei vaivaa huomannut ja tyydyin siihen tietoon. Nyt kun olen aiheesta kaivellut tietoa, niin monilla sama tilanne: vaiva on vaikea diagnosoida siinä perinteisessä gynekologin tutkimusasennossa. Minua ahdistaa, voinko tulevaisuudessa jatkaa rakasta juoksuharrastustani ja toimiikohan seksielämä enää lainkaan. Vällyjen väliin en kyllä vielä uskalla mennä kokeilemaan, koska tämä tilanne on liian tiukasti mielessä. Pitäisi saada vähän taustalle, että pystyisi rentoutumaan.

Velho78 ja poju tasan 2vko