Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin juonnin lopettaneet, mitä POSITIIVISIA vaikutuksia se toi mukanaan?

Vierailija
16.11.2009 |

Juotteko kofeiinitonta?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan kamalan koukussa kahviin, olen pienikokoinen nainen ja join melkein kaksi pannua päivässä :( nyt olen vähentänyt yhteen pannuun, mutta silti koko ajan vapiseva tuskainen olo, päätä särkee ja vaikea nukkua. Painokin on vähän noussut kun tulee juotua maitoa kahvin kanssa. Tämä keskustelu kyllä innoittaa lopettamaan... mahtaisivatko hampaani enää valkaistua itsekseen jos lopetan? Ovat alkaneet vähän kellertää. Vai pitääkö valkaista?

Vierailija
42/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45vee ja en saa mitään aamulla aikaiseksi ilman kahvia. Olen kömpelö ja vähän kuin humalainen joka horjuu. Aivot aivan jumissa, aivan kun oisin jotenkin vajaa. Puolen kupin jälkeen nuo kaikki katoavat. Hirvittää ihan että jos lopetan kahvinjuonnin niin miten ihmeessä saan päivää miltään osin käyntiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ollut se, että en ole enää riippuvainen kofeiinista. Ennen jos jäi syystä tai toisesta kahvi juomatta oli seurauksena karsea pääkipu. En edes pidä kahvista niin paljon että haluaisin sitä joka päivä juoda. Nyt juon kofeiinitonta murukahvia silloin tällöin.

Vierailija
44/60 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kahvin terveyssyistä. Oireileva vatsa rauhoittui ja iho muuttui heleämmäksi, akne hävisi muutamassa kuukaudessa. Väsymystä en ole huomannut, päinvastoin olen pirteämpi. Teetä juon yhden mukillisen aamulla.

Vierailija
45/60 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vatsavaivat hävisivät lähes kokonaan. Oli ylävatsakipua, närästystä ja ripulia. Luulin kärsineeni ärtyvästä suolesta, mutta kaikki johtuikin kahvista.

Vierailija
46/60 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut kokonaan mutta vähentänyt rajusti. Aiemmin join kahvia joka välissä; aamulla, ennen ruokaa, ruuan jälkeen, iltapäiväkahvilla, kotiin tullessa ja illemmalla. Nykyään juon vain aamulla ja yleensä vain puoli kuppia. Nukahdan helpommin ja nukkuminen muutenkin on parempaa, vatsa toimii paremmin ja päänsäryt on helpottaneet. Aiemmin kun olin kahvikoukussa, viikonloppuna myöhemmin herääminen aiheutti pöhnäisen olon, kun elimistö ei ollutkaan saanut niitä arkipäivien aamukahviannoksia. Nyt ei ole enää niin väliä olotilaan, vaikkei kahvia joisi ollenkaan.

Vierailija
47/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämän mielipiteen rahoitti?

Vierailija
48/60 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään. Nukkuminen on yhä yhtä vaikeaa, no ehkä se jatkuva kusihätä on hieman helpottanut.

Vierailija
49/60 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuvudesta tulisi päästä eroon, kahvia tulee juotua itselleni runsaasti siitä on vaikea luopua edes kokeilu mielessä mutta pitäisi kyllä pitää paussi lahvin juonnista ja katsoa miten se vaikuttaa.

Kuukauden jos olisi alkuun ilman.

Vierailija
50/60 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahvi omalla kohdalla juurikaan piristä tai aiheuta mitään riippuvuutta. Mutta kiihdyttää normaalia aineenvaihduntaa jonkin verran, mikä on tietysti hyvä juttu, ja miksi en ottaisi hyödyllisiä antioksidantteja miellyttävässä muodossa.

Vierailija
51/60 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää väsytä iltapäivisin. Ennen töistä tullessa kotiin oli pakko päästä makuuasentoon moneksi tunniksi. Iltaisin uni tulee nopeammin ja nukun sikeämmin. Herään ennen kellonsoittoa. Aamuisin on rauhallisempaa, kun en enää säntäile kireänä ees taas aamupuuhia tehdessä. Mieliala on parempi, en hermostu niin helposti. Kehossa on hyvä olla, ei sydämentykyksiä ja epämääräistä keuhko/kylkikipua. Aiemmin janotti koko ajan eikä auttanut vaikka joi miten paljon vettä päivän aikana. Hengitys ei haise eikä ole ientulehduksia. Ihan kuin hampaatkaan ei kellertäisi niin paljoa mitä aiemmin. Hiki haisi välillä pistävältä, sitä ei ole enää ollut. Kädet kyllä vapisee edelleen, mutta ei niin pahasti mitä ennen. Uloste on normaalia eikä polttavaa ja sotkuista.

Yli kaksi kuppia kahvia aiheutti ahdistusta ja jopa pelkotiloja. Ennen oli jatkuvasti huono olo, nyt on usein jopa euforinen. Nykyään kahvin tilalla on hyvänmakuinen tee, vaikka en aiemmin teestä erityisemmin välittänyt. 

Vierailija
52/60 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsavaivat hävisivät. Olin käynyt monesti lääkärillä närästyksen takia. Lisäksi töissä saattoi mennä ykskaks maha ripulille. Kahvin lopettamisen jälkeen kaikki nämä vaivat loppuivat. Olen opetellut juomaan teetä. Ikävöin välillä kahvin makua, mutta rn ole valmis kärsimään enää vatsavaivoista.

Vierailija
53/60 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää väsytä iltapäivisin. Ennen töistä tullessa kotiin oli pakko päästä makuuasentoon moneksi tunniksi. Iltaisin uni tulee nopeammin ja nukun sikeämmin. Herään ennen kellonsoittoa. Aamuisin on rauhallisempaa, kun en enää säntäile kireänä ees taas aamupuuhia tehdessä. Mieliala on parempi, en hermostu niin helposti. Kehossa on hyvä olla, ei sydämentykyksiä ja epämääräistä keuhko/kylkikipua. Aiemmin janotti koko ajan eikä auttanut vaikka joi miten paljon vettä päivän aikana. Hengitys ei haise eikä ole ientulehduksia. Ihan kuin hampaatkaan ei kellertäisi niin paljoa mitä aiemmin. Hiki haisi välillä pistävältä, sitä ei ole enää ollut. Kädet kyllä vapisee edelleen, mutta ei niin pahasti mitä ennen. Uloste on normaalia eikä polttavaa ja sotkuista.

Yli kaksi kuppia kahvia aiheutti ahdistusta ja jopa pelkotiloja. Ennen oli jatkuvasti huono olo, nyt on usein jopa euforinen. Nykyään kahvin tilalla on hyvänmakuinen tee, vaikka en aiemmin teestä erityisemmin välittänyt. 

Samoja tuntemuksia mm.rauhallisempaa päivänaloitusta ja iltaisin rauhallinen fiilis. Ilman kofeiinia nyt jonkun aikaa (kahvia teetä) kerran poikkesin, vierailulla keitin kupillisen sen jälkeen stoppi. Enivei olo selkeästi kevyempi ja rennompi. Suosittelen.

Vierailija
54/60 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mulla on pahoja, tai no, ainakin pelottavia rytmihäiriöitä, ja jos kahvin vähentäminen/lopettaminen auttais niistä eroon tai vähentäis niitä niin ehkä se ois sen väärti..

Auttaa. Kofeiini on elimistöön kertyvä solumyrkky. Kun itse saisin suklaan syönnin vähemmälle.

Vierailija
55/60 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun "ahdistushäiriö" loppui kahvin juonnin lopettamisen seurauksena.

Hämähäkki eri aineissa: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/CaffeinatedSpider.jpg

Wau, kiitos tästä 🥰

Vierailija
56/60 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliaat sydämentykytykset vähenivät, mutta eivät loppuneet kokonaan. Ahdistuksen määrä romahti dramaattisesti.

Vierailija
57/60 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaun sinulla oli näitä vatsavaivoja ja kuinka nopeasti kahvin lopettamisen jälkeen esim ripuoioireet loppuivat?

Vierailija
58/60 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, ei kai oikeasti kukaan voi olla ilman kahvia!? Onks tää nyt joku uus teeskennellänpäs vähän hienompaa -juttu!? On varmaan joku jo kahvin tuoksulle yliherkkäkin!? 

Vierailija
59/60 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannu mitään hyötyä paitsi rahaa nyt säästyy vähäsen.

En kyllä huomannu mitään hyötyä tupakankaan lopettamisesta.

Vierailija
60/60 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset