Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa työelämää

Vierailija
05.03.2015 |

Pakko myöntää että olen taas ihan loppu loman jälkeen. Haluisin vaan olla itsekseni ja rauhassa. Nyt töissä koko ajan kiireistä ja hankalaa. Oon tosi uupunut. En voi ottaa sairaslomaakaan kun viimeksi olin joulua ennen. Mitä tehdä? Vinkkejä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaida työpaikkaa, alaa tai asennettasi.

Vierailija
2/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennä työaikaa.

Vierailija
4/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat uupumisella? Onko sinulla masennusta vai väsyttääkö vain jatkuva kiire? Onko työ ainoa asia, joka väsymystä aiheuttaa? Olisiko työpaikan vaihto ratkaisu? Voitko puhua työpaikalla siitä, mikä uupumusta aiheuttaa? Onko sinulla liikaa töitä? Ovatko työt sinulle liian vaikeita? Onko työpaikalla ihmissuhdeongelmia?

Vierailija
5/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, mulla sama edessä ensi viikolla ja nyt jo ahdistaa se töihin meno. :( Onneksi mulla on vain lyhyt soppari ja se päättyy jo toukokuussa, niin ei enää kovin paljoa jäljellä.

Vierailija
6/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitinät pois ja kävelkää sinne töihin matkasta riippumatta. Saatte raitista ilmaa ja työkin maistuu sitten paremmalta.

Vierailija
7/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä "kaikki kiinni itsestä ja omasta motivaatiosta" -kulttuurissa on unohtunut, että uupumukselle voi olla myös ihan fyysisiä syitä. Jos heti lomilta töihin palatessa iskee uupumus, joka normaalilla levolla häviä, niin taustalla voivat kyllä olla ihan fyysisetkin syyt. Helpoimmasta päästä on anemia, joka voi iskeä salakavalasti ja nopeastikin. Ja sitten on erilaisia autoimmuunisairauksia, joihin uupumus liittyy. Itselläni diagnosoitiin juuri yksi tällainen, joka on vielä suht' yleinen, mutta alidiagnosoitu. Kannattaa ihan oikeasti käydä työterveydessä, ja keskittyä noihin fyysisiin oireisiin!

Vierailija
8/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 09:18"]

Pakko myöntää että olen taas ihan loppu loman jälkeen. Haluisin vaan olla itsekseni ja rauhassa. Nyt töissä koko ajan kiireistä ja hankalaa. Oon tosi uupunut. En voi ottaa sairaslomaakaan kun viimeksi olin joulua ennen. Mitä tehdä? Vinkkejä?

[/quote]

Luuseri

Vierailija
9/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 09:54"]Kitinät pois ja kävelkää sinne töihin matkasta riippumatta. Saatte raitista ilmaa ja työkin maistuu sitten paremmalta.
[/quote]
Ai jessus :D Mulla ois vaan 70km, osa matkasta motaria. Sinne vaan köpöttämään.

Vierailija
10/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitotyössä ja jatkuva kiire ja aikataulutus ahdistaa. Myös jatkuva lisääntynyt vaatimustaso ahdistaa. Aikaiset aamut ahdistaa. En jaksa kotona tehdä mitään töiden jälkeen. Masennus ja ahdistushäiriö perussairautena ja paniikkihäiriö. Kilppari ongelmat myös. Työelämä vaan liian vaativaa.

Vierailija
11/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on siitä hieno maa että täällä kenenkään ei ole pakko olla työelämässä, mutta silti saa samat nettotulot kuin työssäkäyvänä. Vaihdat työpaikkaa, lyhennät työaikaa ja yrität sinnitellä. Siitä vaan valitsemaan. Voit valita myös vapaaehtoisen työttömyyden.

Vierailija
12/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:03"]Olen hoitotyössä ja jatkuva kiire ja aikataulutus ahdistaa. Myös jatkuva lisääntynyt vaatimustaso ahdistaa. Aikaiset aamut ahdistaa. En jaksa kotona tehdä mitään töiden jälkeen. Masennus ja ahdistushäiriö perussairautena ja paniikkihäiriö. Kilppari ongelmat myös. Työelämä vaan liian vaativaa.
[/quote]eläkkeelle?

Vierailija
13/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:07"]Suomi on siitä hieno maa että täällä kenenkään ei ole pakko olla työelämässä, mutta silti saa samat nettotulot kuin työssäkäyvänä. Vaihdat työpaikkaa, lyhennät työaikaa ja yrität sinnitellä. Siitä vaan valitsemaan. Voit valita myös vapaaehtoisen työttömyyden.
[/quote]
Samat nettotulot?? Mun mielestä on aika jumalattoman iso ero saanko nettona 1800 kuten sain työssäkäyvänä, vai 500 ja risat jonka saan nyt työttömänä!!

Vierailija
14/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ottamaan asiat kevyemmin

Vierailija
15/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:07"]Suomi on siitä hieno maa että täällä kenenkään ei ole pakko olla työelämässä, mutta silti saa samat nettotulot kuin työssäkäyvänä. Vaihdat työpaikkaa, lyhennät työaikaa ja yrität sinnitellä. Siitä vaan valitsemaan. Voit valita myös vapaaehtoisen työttömyyden.
[/quote]
Samat nettotulot?? Mun mielestä on aika jumalattoman iso ero saanko nettona 1800 kuten sain työssäkäyvänä, vai 500 ja risat jonka saan nyt työttömänä!!
[/quote]Maksimoi tukiesi määrä perehtymällä Suomen lainsääntöön: www.kuppaasossua.fi

Vierailija
16/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:07"]Suomi on siitä hieno maa että täällä kenenkään ei ole pakko olla työelämässä, mutta silti saa samat nettotulot kuin työssäkäyvänä. Vaihdat työpaikkaa, lyhennät työaikaa ja yrität sinnitellä. Siitä vaan valitsemaan. Voit valita myös vapaaehtoisen työttömyyden.
[/quote]
[/quote]Maksimoi tukiesi määrä perehtymällä Suomen lainsääntöön: www.kuppaasossua.fi
[/quote]
Ei paljon auta. Olen oikeutettu työmarkkinatukeen, en mihinkään muuhun.

Vierailija
17/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:07"]Suomi on siitä hieno maa että täällä kenenkään ei ole pakko olla työelämässä, mutta silti saa samat nettotulot kuin työssäkäyvänä. Vaihdat työpaikkaa, lyhennät työaikaa ja yrität sinnitellä. Siitä vaan valitsemaan. Voit valita myös vapaaehtoisen työttömyyden.
[/quote]
[/quote]
[/quote]No myy omaisuuttasi

Vierailija
18/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:07"]Suomi on siitä hieno maa että täällä kenenkään ei ole pakko olla työelämässä, mutta silti saa samat nettotulot kuin työssäkäyvänä. Vaihdat työpaikkaa, lyhennät työaikaa ja yrität sinnitellä. Siitä vaan valitsemaan. Voit valita myös vapaaehtoisen työttömyyden.
[/quote]
[/quote]
[/quote]No myy omaisuuttasi
[/quote]
Miksi myisin? En mä tässä nälkään kuolemassa ole. Ihan vaan ajattelin kertoa että ei se ihan niin mene että saa samat nettotulot työttömänä kuin töissä.

Vierailija
19/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh tolle sossupummiehdotukselle: Eihän sitä tarvitse olla kuin pikkuisen omaisuutta tai yrittäjä perheessä niin mitään et saa sossusta.
Työelämä voi vaan olla liian rankkaa, mutta keinoja voi löytää selviytyä, mitään yleispätevää keinoa (esim tuo käveleminen töihin) ei vaan ole

Vierailija
20/51 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 09:55"]Tässä "kaikki kiinni itsestä ja omasta motivaatiosta" -kulttuurissa on unohtunut, että uupumukselle voi olla myös ihan fyysisiä syitä. Jos heti lomilta töihin palatessa iskee uupumus, joka normaalilla levolla häviä, niin taustalla voivat kyllä olla ihan fyysisetkin syyt. Helpoimmasta päästä on anemia, joka voi iskeä salakavalasti ja nopeastikin. Ja sitten on erilaisia autoimmuunisairauksia, joihin uupumus liittyy. Itselläni diagnosoitiin juuri yksi tällainen, joka on vielä suht' yleinen, mutta alidiagnosoitu. Kannattaa ihan oikeasti käydä työterveydessä, ja keskittyä noihin fyysisiin oireisiin!
[/quote]Saako näistä jotain vahingonkorvausta työnantajalta kun kerta ovat työperäisiä tauteja?