Miten säilyä suht rypyttömänä?
Kaikki kikat ja hoidot ja ennaltaehkäisy jakoon.. Kosmetologit, lääkärit tai kuka tahansa muu asioista tietävä.. Naamani on mulle tärkee ;)
Kommentit (35)
Mä paistan tarvittaessa voissa, salaattiin käytän aina oliiviöljyä ja lisäksi käytän kalaöljykapseleita.
On olemassa joitakin tutkimuksiakin siitä kuinka margariinit aihettaa allergiaa ja atooppista ihottumaa ja ainakin itselläni tapahtui ihon suhteen mieletön paraneminen kun vaihdoin teollisesti muokatut rasvat luonnollisiin. Toki samalla karsin myös viljatuotteet ja sokerin, joten niilläkin saattaa olla vaikutusta atopiaan.
Mutta suosi siis normaalirasvaisia tuotteita, ei kevyttuotteita ja rasvoista voita, oliivöljyä, camelinaöljyä, pellavansiemenöljyä ja kalaöljyä. Maito ja eläinrasvakaan ei ole pahitteeksi.
Äidilläni (59v) on vielä suht sileä iho, toki ryppyjä on, mutta voisin sanoa hänen olevan huomattavasti ikäisiään rypyttömämpi. Mutta hänellä taas kasvoissa semmoinen ' roikkuva' ilme, jonka minäkin varmaan perin (kurjaa). Itse ottaisin ennemmin ne rypyt kuin tuon roikkuvan ilmeen, mutta asialle tuskin paljoa voi tehdä.
Mä olen 39 ja vähän ryppyjä, silmien ympärillä pari hassua, kun irvistää... Olen ottanut kovasti aurinkoa, ilman suojaa, polttanut nuorena tupakkaakin jne, mutta iho silti säilynyt sileä. Mutta mielestäni posket hiukan ' roikkuvat' , joka vie ' nuoruutta' kasvoilta.
Jos meikkaa, kannattaa kokeilla uusia mineraalimeikkejä. Sisältää täysin luonnon omia mineraaleja -> ei tuki huokosia, on ei-komedogeeninen, ei sis. hajusteita, väriaineita tai muutakaan allergisoivaa.
Hyvät oman ihotyypin mukaiset hoitotuotteet! Ja ihonhoito on vähän sama kuin laittaisi rahaa pankkiin -> tulokset näkyy myöhemmin. 3-4kymppisillä voi sitten " rupsahtaminen" tulla yllättäen (jos ihoa ei ole hoidettu).
ihan oikeesti ryppyjä ei ole, korkeintaan jos on mennyt illalla myöhään tai on kuukautiset tulossa, iho näyttää harmaalta, muuten tosi sileä ja uskaltaisin sanoa hehkeä.... Luulisin, että syyt ovat nämä:
- nuorempana rasvaisuuteen taipuva iho ---- > rypistyy vähemmän
- lenkkeilen 3-4 krt viikossa ulkona, satoi tai paistoi. parantaa ihon verenkirtoa, huokoset puhdistuvat yms.
- muutenkin terveet elintavat, ei tupakkaa, kohtuudella viiniä, ollut kasvissyöjä 25 vuotta
- oliiviöljyn käyttö, runsas vedenjuonti
- kosteusvoiteen käyttö varmaan 12-vuotiaasta asti
- vaikka olen hoikka (175/60), kasvoni ovat aika pyöreät, sekin varmaan auttaa
- rakastan läträillä kaikenlaisilla naamioilla, kuorinta-aineilla ym. ei mitään kallista, esim. Body Shopin tuotteita yms.
Oikeasti.
Rypyt tulevat ennen pitkää, joillakin nuorempana, joillakin hiukan vanhempana. Mutta ne tulevat väistämättä.
Vältä aurinkoa, kosteuta riittävästi, älä ylihoida ihoasi. Elä säännöllistä elämää, älä tupakoi tai ryyppää rankasti.
Multakin on kysytty lähiaikoina 2 kertaa papereita, vaikka olen jo 28, mutta se ehkä johtuu siitä, että mulla on finnejä tarpeeksi : )
Vierailija:
Aluks pitkään markettituotteilla ja nyt yleensä Lancome/Biotherm/Clinique-linjaa. Monet luulee mua 22 vuotiaaksi tai jopa vielä nuoremmaksi, papereita kysellään jne., mikä ei johdu kyllä siitä, että muuten olisin nuoren näköinen vaan ihan " nuorekkuudesta" . Toki, olenhan sinänsä nuori edelleen, mutta ryppyjä ei ole yhtään, vielä.. Haluan ainakin osittain uskoa, että kauneuden hoitoni on tuottanut tulosta. Olen syönyt terveellisesti, pitänyt painoni suht samassa ja en polta enkä liiemmin juo, ulkoilen työmatkat.Siskollani taas, joka on mua 6 vuotta vanhempi on kuivempi iho ja hän ei ole liiemmin koskaan hoitanut itseään voitein. Näyttää silmänympärystät jo samanlaiselta ku 45vuotiaiden.
Että kyllä ne geenitkin, mutta kyllä se hoitokin..
Sen vaikutuksen ihoon huomaa selvästi. Eilen mies viimeksi sanoi, että oletko huomannu miten pehmeäksi ihosi on tullut? Olen huomannut, mutta voi olla ettei se ehdi tuleviin naamaryppyihin vaikuttaa...
t: 37 v
Eikä tällä yli 4-kymppisellä ole muka juonteitakaan?
taidat valehdella itsellesi tai sittne sulla on huono näkö.
T:26-vuotias jolta juonteesta huolimatta kysytään papereita.
Itse tilasin Studio Nailfixistä, koska täälläpäin ei ole jälleenmyyjää.
Ostin Youngbloodin Natural Mineral Foundationin. Se on puuterimainen tuote, joka on peiteväri, meikkivoide ja puuteri samassa tuotteessa. Pigmenttipitoisuus on 100 %, Blascossa taitaa olla 60.
Todella luonnollisen näköinen iho tulee tällä tuotteella! Mulla on arpiakin kasvoissa ja peittää nekin. Ja käyttö on helppoa, levitetään joko meikkisienellä tai karkealla siveltimellä " pyöritellen" kasvoille. Erittäin pieni määrä riittää. Uskoisin että ko. tuote kestää päivittäisessä käytössä vähintään puoli vuotta - jopa vuoden.
On muuten vedenkestävä, eli sopii hyvin urheilijoille. Lähtee kuitenkin ihan normaalilla puhdistustuotteella.
Tupakka ja aurinko menevät jaetulle ykkössijalle ihon pahimpina vihollisina.
En usko, että meikkaaminen sen kummemmin vaikuttaa ryppyihin ja ihoon, mutta ihan älyttömän usein naiset edelleenkin käyttävät puhdistukseen vettä ja saippuaa, eivätkä poista silmämeikkiä kunnolla. Eli meikatessa pitää puhdistus tehdä tosi huolellisesti ja kosteuttaa kunnolla sen jälkeen. En usko, että tuotteilla itsessään on nyt niin valtavasti merkitystä, tärkeämpää on se, että ne sopivat iholle. Jos ihossa on epäpuhtauksia, mustapäitä, kutinaa, hilseilyä tms. niin tuotteet mitä todennäköisimmin eivät sovi.
Mä olen 37-vuotias, ja uskoisin sen suhteen olevani hyvägeeninen, että ensimmäiset ns. rypyt eli juonteet hymykuoppien kohdalle tulivat ehkä parisen vuotta sitten. Työni takia tulee joskus käytyä stylisteillä tai meikkaajilla, ja viimeksi pari kuukautta sitten kuulin, että mulla on ikäisekseni tosi hyvä ja rypytön iho, ja että tässä iässä alkavat oikeiden tuotteiden valinta ja käyttö oikeasti vaikuttamaan, eli tässä iässä geenitkin tarvitsevat avitusta.
Vierailija:
no niin, tulihan se karppaajakin ta...
Vaikka itsellä se on selvästi se rasva joka ihon pehmentää.
Lähteehän tällä selluliittikin, niin miksei ryppyihinkin vaikuta. Ei voi kun suositella kokeilemaan, niin ei tarvi niin katkerana kuunnella.
t: se karppi
Siis ei kellään 27 vuotiaalla varmaan olekaan oikein RYPPYJÄ, mutta juonteita tai ilmehtimisestä johtuvia naururyppyjä tai ohuen ohutta seittiä joka näkyy hyvässä valossa, sitä tarkoitin.
ap
Ja aurinkosuojakerroin myös talvella. Ei tarvitse aurinkovoidetta, vaan ihan päivävoiteissa on tarjolla SPF 15. Muutenkaan ei kannata varta vasten ruskettaa itseään.
Jos tupakoi, ei paljon suojakertoimetkaan auta.
niin mä olen turvassa. 45-vuotiasta äitiäni olisi helppo pitää kolmekymppisenä. Itse olen 26v ja vähän on alkanut jo huolettaa rypistyminen:(
Itsekin kun olen atoopikko. T: 16