Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, nokkelat (matikka- tai tietokone)ihmiset!

Vierailija
03.12.2021 |

Minulla on näytöltään tavallista suurempi, joko 15,6- tai 17,3-tuumainen kannettava tietokone, jonka koko minun pitäisi selvittää viilennysalustaa varten. Koneen ulkopuolella ei ole merkintöjä, joista tunnistaisin mallin. Minulla ei ole mittanauhaa eikä paljon muutakaan standardimittaista tavaraa käsillä. Miten selvitän koneeni koon? :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windowsin Ohjauspaneelista näet jostain koneen mallin.

Järjestelmäasetukset siellä on tiedot

Vierailija
22/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, yritin katsoa työpaikan koneelta System.-välilehdellä. Siellä oli kyllä käyttämieni näyttöjen mallit, ja myös näppikset ja hiiret (mulla on erillinen näppis, hiiri ja näytöt) mutta kaikki on ilmaistu vain tuotemerkein. Toisessa koneessani näkee ehkä vähän selvemmin (ei windows).

Ratkaisu: läpykkä kainaloon ja kauppaan.

Ratkaisu 2: mittaa läppärin pohja molempiin suuntiin. Tutki onko tuossa alustassa senttimitat. Vastaavatko ne koneen pohjaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sullakin iPhone niin käytä Measure -ohjelmaa mittaamiseen.

Vierailija
24/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaamisesta! 17-tuumainenhan tuo on. Etsin ohjauspaneelista ja mittailin paperiarkilla ja olin jo ryhtymässä kalibroimaan tuota mittatikkua, mutta hoksasin ottaa valokuvan koneen takapuolesta viistoon valoon ja suurentaa kuvaa, ja siellähän se vastaus lymyili, kun verkosta osasi kaivaa.

Yhteisvastaus kommentteihin: täällä ei ole saatavilla keskivertopenistä, ja jos aloituksessa sanotaan, ettei mittanauhaa ole, ei mittanauhaa kannata tarjota ratkaisuksi.  :)

Ap

Vierailija
25/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa tätä: https://www.ginifab.com/feeds/cm_to_inch/actual_size_ruler.html

Tuo vaatii säätämistä, koska se väitti, että a-nelosen pitkä sivu on 33,3 cm.

Vierailija
26/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota navigaattori, liiku sen mukaan yksi kilometri ja jaa mitta tuhanteen yhtä suureen osaan. Silloin sinulla on metri josta pystyt hyvinkin näppärästi päättelemään läppärisi koon.

Vierailija
27/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että kun vedät rohkeasti arvalla noin metriseen lävistäjään, niin menee hyvin.

Yks naapurin jaska vetää aina tälleen ja kuulemma syysflunssatkaan ei tartu!

Vierailija
28/28 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota navigaattori, liiku sen mukaan yksi kilometri ja jaa mitta tuhanteen yhtä suureen osaan. Silloin sinulla on metri josta pystyt hyvinkin näppärästi päättelemään läppärisi koon.

Nämä ovat hyviä neuvoja, mutta valitettavasti niihin kuuluu elimellisesti se, että jossain kohdassa on arvioitava. Ja jollei 15- ja 17-tuumaista erota toisistaan, ei arviointikyky ole kovin luotettava.

Ap