Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteensä alle 5000 €/kk brutto tienaavia pariskuntia paikalla?

Vierailija
04.03.2015 |

Miten pärjäätte? Onko varaa ostaa asunto ja käydä lomamatkoilla jne.? Varsinkin, jos on lapsia, paljon jää käteen kuussa, jos toinen on vaikka kotona ja toinen töissä? 

Olen tässä miettinyt jatkokouluttautumista parempipalkkaiselle alalle...

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Harkitsen tässä, pitäisikö heti lähteä heti työelämään ja hankkia muksuja vai kouluttautua lisää, jotta tulot nousisi. Luultavasti kouluttaudun lisää ja mietin niitä muksuja vasta sitten, jos enää kiinnostaa. 

Vierailija
22/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista.
[/quote]
Ei saada rahaa keneltäkään. Talolaina 400€/kk, vesi ilmainen, sähkö n. 70-150€/kk. Yhteensä meillä on yleensä laskuja kk noin 1000€ maksimissaan. Minä saan kodinhoidontukena 340€ ja lapsilisää vähän vähemmän. Mies saa sillon tällön km korvaukset. Meillä on kaksi luottokorttia jotka yleensä käytetään reissussa ja maksetaan sitten reissun jälkeen pois parissa kk. Sit vaan uutta matkaa varaamaan. Keplotellaan päivillä ja yhtiöillä niin säästetään matkakustannuksissakin. Lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia vielä. Mutta kuten sanottua, valintoja voi tehdä monenlaisia esim asuinpaikka, harrastukset, auton vm jne:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista.
[/quote]
Ei saada rahaa keneltäkään. Talolaina 400€/kk, vesi ilmainen, sähkö n. 70-150€/kk. Yhteensä meillä on yleensä laskuja kk noin 1000€ maksimissaan. Minä saan kodinhoidontukena 340€ ja lapsilisää vähän vähemmän. Mies saa sillon tällön km korvaukset. Meillä on kaksi luottokorttia jotka yleensä käytetään reissussa ja maksetaan sitten reissun jälkeen pois parissa kk. Sit vaan uutta matkaa varaamaan. Keplotellaan päivillä ja yhtiöillä niin säästetään matkakustannuksissakin. Lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia vielä. Mutta kuten sanottua, valintoja voi tehdä monenlaisia esim asuinpaikka, harrastukset, auton vm jne:)
[/quote] olin siis sama kuin nro 16

Vierailija
24/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]

Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista.

[/quote]

Tämän minäkin haluaisin kuulla. Jos talouteen tulee 2000 euroa kuussa, asumismenot (vuokra/laina+sähkö+vesi+jäte+vakuutus+(vastike) ovat väkisinkin 1000 €/kk, taloudessa 5 henkeä~1000 €/kk ruoat, vaatteet, kengät... Jos matkustelu tarkoittaa matkaa mummolaan 50 km päähän niin sitten...

Vierailija
25/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista. [/quote] Ei saada rahaa keneltäkään. Talolaina 400€/kk, vesi ilmainen, sähkö n. 70-150€/kk. Yhteensä meillä on yleensä laskuja kk noin 1000€ maksimissaan. Minä saan kodinhoidontukena 340€ ja lapsilisää vähän vähemmän. Mies saa sillon tällön km korvaukset. Meillä on kaksi luottokorttia jotka yleensä käytetään reissussa ja maksetaan sitten reissun jälkeen pois parissa kk. Sit vaan uutta matkaa varaamaan. Keplotellaan päivillä ja yhtiöillä niin säästetään matkakustannuksissakin. Lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia vielä. Mutta kuten sanottua, valintoja voi tehdä monenlaisia esim asuinpaikka, harrastukset, auton vm jne:)

[/quote]

Paljonko teillä on siis nettotulot?

Vierailija
26/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan opiskelijoita, alle 2000€ tienataan kuussa yhteensä. Ei lapsia.

Vierailija
27/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista. [/quote] Ei saada rahaa keneltäkään. Talolaina 400€/kk, vesi ilmainen, sähkö n. 70-150€/kk. Yhteensä meillä on yleensä laskuja kk noin 1000€ maksimissaan. Minä saan kodinhoidontukena 340€ ja lapsilisää vähän vähemmän. Mies saa sillon tällön km korvaukset. Meillä on kaksi luottokorttia jotka yleensä käytetään reissussa ja maksetaan sitten reissun jälkeen pois parissa kk. Sit vaan uutta matkaa varaamaan. Keplotellaan päivillä ja yhtiöillä niin säästetään matkakustannuksissakin. Lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia vielä. Mutta kuten sanottua, valintoja voi tehdä monenlaisia esim asuinpaikka, harrastukset, auton vm jne:)

[/quote]

[/quote] Nettotulot tuossa siis ilmoitin, mies saa tasan 2000€/kk + kuukaudesta riippuen 200-400€ km korvauksia. Minä olen kotona lasten kanssa ja saan yht tukia n.700€ nettona. Rahaa menee sähköön 70-150€/kk, vakuutukset saman verran, ruoka 100€/vko. Vesi ei maksa mitään, talolaina 400€/kk. Reissukuukautena maksetaan joskus vaan korot 160€. Puhelimet+netti 100€/kk. Emme tilaa lehtiä, ajamme edullisella autolla ja lapset ei harrasta mitään maksullista ainakaan toistaiseksi kun ovat niin pieniä.

Vierailija
28/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot n.4500e/kk, käteen jää noin 3500e/kk. Ihan hyvin pärjätään. Mies töissä, itse kotona vauvan kanssa. Me emme matkustele, mutta omaa asuntoa maksamme ja auto velaton.

Vierailija
29/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote] Nettotulot tuossa siis ilmoitin, mies saa tasan 2000€/kk + kuukaudesta riippuen 200-400€ km korvauksia. Minä olen kotona lasten kanssa ja saan yht tukia n.700€ nettona. Rahaa menee sähköön 70-150€/kk, vakuutukset saman verran, ruoka 100€/vko. Vesi ei maksa mitään, talolaina 400€/kk. Reissukuukautena maksetaan joskus vaan korot 160€. Puhelimet+netti 100€/kk. Emme tilaa lehtiä, ajamme edullisella autolla ja lapset ei harrasta mitään maksullista ainakaan toistaiseksi kun ovat niin pieniä.
[/quote] Lisään vielä, että haluamme panostaa matkusteluun, kaikillehan se ei ole yhtä tärkeää. Reissussa majoitumme edullisesti, syömme joka ilta hyvässä ravintolassa ja shoppailen lasten vaatteet reissuilta, mikä tulee paljon halvemmaksi kuin suomen maalla. Suomessa suosin kirppareita/nettikirppareita. Ei todellakaan kuljeta kuitenkaan missään ryysyissä.

Vierailija
30/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista. [/quote] Ei saada rahaa keneltäkään. Talolaina 400€/kk, vesi ilmainen, sähkö n. 70-150€/kk. Yhteensä meillä on yleensä laskuja kk noin 1000€ maksimissaan. Minä saan kodinhoidontukena 340€ ja lapsilisää vähän vähemmän. Mies saa sillon tällön km korvaukset. Meillä on kaksi luottokorttia jotka yleensä käytetään reissussa ja maksetaan sitten reissun jälkeen pois parissa kk. Sit vaan uutta matkaa varaamaan. Keplotellaan päivillä ja yhtiöillä niin säästetään matkakustannuksissakin. Lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia vielä. Mutta kuten sanottua, valintoja voi tehdä monenlaisia esim asuinpaikka, harrastukset, auton vm jne:) [/quote]   Paljonko teillä on siis nettotulot? [/quote] Nettotulot tuossa siis ilmoitin, mies saa tasan 2000€/kk + kuukaudesta riippuen 200-400€ km korvauksia. Minä olen kotona lasten kanssa ja saan yht tukia n.700€ nettona. Rahaa menee sähköön 70-150€/kk, vakuutukset saman verran, ruoka 100€/vko. Vesi ei maksa mitään, talolaina 400€/kk. Reissukuukautena maksetaan joskus vaan korot 160€. Puhelimet+netti 100€/kk. Emme tilaa lehtiä, ajamme edullisella autolla ja lapset ei harrasta mitään maksullista ainakaan toistaiseksi kun ovat niin pieniä.

[/quote]

On kyllä halvat vakuutukset teillä, mistä ne on? Teillä ei mene jätemaksuja, bensaan rahaa, autoa ei tartte koskaan huoltaa, vaatteita ostaa, taloa ei tartte rempata, mitään ei kukaan teistä harrasta jne? JA kolmen lapsen kanssa on edullista matkustaa? On kyllä halpa elämä, mäkin haluan sellaisen jossa mihinkään ei mene koskaan rahaa.

Vierailija
31/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:22"]Olis helpompa kun puhuttais netosta.
[/quote]Niin naisille aina.

Vierailija
32/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:30"]Kertokaa nyt 2000€:lla matkustelevat että minkä verran teillä menee rahaa pakollisiin menoihin, auttaako vanhemmat, tuleeko tukia jne? Voinhan mäkin sanoa täällä että meitä on viis ja pärjätään 100€:lla/kk vaan eipä se taida olla mahdollista. [/quote] Ei saada rahaa keneltäkään. Talolaina 400€/kk, vesi ilmainen, sähkö n. 70-150€/kk. Yhteensä meillä on yleensä laskuja kk noin 1000€ maksimissaan. Minä saan kodinhoidontukena 340€ ja lapsilisää vähän vähemmän. Mies saa sillon tällön km korvaukset. Meillä on kaksi luottokorttia jotka yleensä käytetään reissussa ja maksetaan sitten reissun jälkeen pois parissa kk. Sit vaan uutta matkaa varaamaan. Keplotellaan päivillä ja yhtiöillä niin säästetään matkakustannuksissakin. Lapsilla ei ole maksullisia harrastuksia vielä. Mutta kuten sanottua, valintoja voi tehdä monenlaisia esim asuinpaikka, harrastukset, auton vm jne:) [/quote]   Paljonko teillä on siis nettotulot? [/quote] Nettotulot tuossa siis ilmoitin, mies saa tasan 2000€/kk + kuukaudesta riippuen 200-400€ km korvauksia. Minä olen kotona lasten kanssa ja saan yht tukia n.700€ nettona. Rahaa menee sähköön 70-150€/kk, vakuutukset saman verran, ruoka 100€/vko. Vesi ei maksa mitään, talolaina 400€/kk. Reissukuukautena maksetaan joskus vaan korot 160€. Puhelimet+netti 100€/kk. Emme tilaa lehtiä, ajamme edullisella autolla ja lapset ei harrasta mitään maksullista ainakaan toistaiseksi kun ovat niin pieniä.

[/quote]

On kyllä halvat vakuutukset teillä, mistä ne on? Teillä ei mene jätemaksuja, bensaan rahaa, autoa ei tartte koskaan huoltaa, vaatteita ostaa, taloa ei tartte rempata, mitään ei kukaan teistä harrasta jne? JA kolmen lapsen kanssa on edullista matkustaa? On kyllä halpa elämä, mäkin haluan sellaisen jossa mihinkään ei mene koskaan rahaa.
[/quote]no ei se ihan noin mustavalkoista ole ja kk vaihtelee. Vakuutusyhtiö on kusettanut meitä sataan kertaan joten meillä on vain aivan pakolliset vakuutukset. Suomessa ei sellaista tilannetta tule että kun lapsella on hätä, hän ei pääsisi hoitoon joten miksi maksaa ylimääräistä. Autoa huolletaan toki, mutta senkin kustannukset on pitkälti valittavissa auton mukaan. Vaatteet ostan käytettynä/ulkomailta. Bensakulut n80€/vko. Jätemaksut on kai 10€/viikko. Emme ota lapsia mukaan jokaiseen reissuun vaan matkustamme välillä myös kahdestaan ja lapset viihtyvät mummolassa. Taloa ollaan rempattu viimeiset 6 vuotta koko ajan, mutta kun tehdään sekin itse, ei tuo niin kamalan kallista ole. Ensi kesänä kattoremontti tulossa. Täällä metässä on kato halvempaa:D

Vierailija
33/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"]

[/quote]

Voi että kun saisi miehen luopumaan "urastaan" ja hakemaan  jotain virkaa syrjäseudulta! :-P Terveisin Helsingissä asutaan, vuokra on kolmiosta 1300 e/kk, tuohon päälle autopaikka 70 e/kk  ja sähkö. Vaikka tulot ovat toki suuremmat kuin teillä, niin olisihan se huikeaa, jos asumiskulut olisivat samaa luokkaa kuin aikanaan opiskelijana 2000-luvun alussa!

Vierailija
34/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä brutto noin 5000 ja netto noin 3300€. Yksi teini-ikäinen lapsi.
Asuntolaina ja korot yhteensä noin 600€/kk. Vastike 220€. Vesi n 50€. Sähkö noin 60€. Vakuutukset noin 40€/kk. Lisäksi autovero ja katsastus vuosittain noin 200e.
Oikein hyvin jää rahaa. Teinillä ei maksullisia harrastuksia enää (ei halunnut kun mopoilu ja tytöt kiinnostaa enemmän). Vanhemmat käyvät kansalaisopistossa.
Rahat riittää ihan helposti myös matkusteluun.

Vierailija
35/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:43"]

[/quote]

Voi että kun saisi miehen luopumaan "urastaan" ja hakemaan  jotain virkaa syrjäseudulta! :-P Terveisin Helsingissä asutaan, vuokra on kolmiosta 1300 e/kk, tuohon päälle autopaikka 70 e/kk  ja sähkö. Vaikka tulot ovat toki suuremmat kuin teillä, niin olisihan se huikeaa, jos asumiskulut olisivat samaa luokkaa kuin aikanaan opiskelijana 2000-luvun alussa!
[/quote]Niinpä. Niin se vaan menee, että kulut riippuu asuinpaikasta. Täällä ei parkkipaikan maksuja tartte miettiä ja saunavuorokin on joka ilta. Mutta ne on juuri niitä valintoja. Joku haluaa asua Helsingissä ja olla hyvässä virassa ja asua uudessa talossa. Mulle se on ihan okei, mutta ei se musta tee huonompaa ihmistä jos valitsen toisin.

Vierailija
36/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasissa mummonmökeissä te asutte kun mun äitikin maksaa enemmän asuntolainaa kuussa ja osti tosiaan ikivanhan puutalon lapista keskeltä ei-mitään? Miten sellaiseen mahtuu viisihenkinen perhe? Tuohonkin pitää alkaa tekemään remppaa ja sekään ei ole ilmaista.

Vierailija
37/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä netto 2200-2600/kk lisistä riippuen, 3 lasta ja hyvin pärjätään. 2 krt/v matkustetaan ulkomaille, autoja 2. Vuokraan menee 940/kk. Isompia ylläreitä kuten autonkorjauksia varten on säästötilillä rahaa joka sitten säästetään takaisin. Kaikkeen on varaa, harrastetaan, käydään toisinaan ulkona syömässä, leffassa ym. Mutta harkiten toki. Syödään edullista kotiruokaa. Ei tuhlata merkkivaatteisiin... Niin joo tuloihin lisäksi lapsilisät

Vierailija
38/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka tietääkseni noin 2000 € kuussa, itsellä noin 200 € kuussa (osa-aikatyö). Muita tukia ei saada kuin lapsilisä. Ihan hyvin pärjätään, ei nyt mitään luksuselämää vietetä mutta käydään lomamatkoilla ja asutaan 100-neliöisessä asunnossa Helsingin keskustassa. Mieheltä en ota senttiäkään, hän maksaa puolet ruokkakauppalaskuista yms. ja sijoittaa suurimman osan palkastaan.

Mutta, asunto on vanhempieni omistama emmekä maksa siitä edes vastikkeita, vanhempani maksavat kaikki isommat hankintani ja antavat lisäksi käyttörahaa semmoisen tonnin kuussa. Ja kyllä vituttaa, mutta silloinkin jos saisin jonainpäivänä oman alan töitä niin palkkani ei tulisi koskaan kohoamaan yli 1500 €, todennäköisesti en niitä koskaan saa ja näissä hanttihommissa mitä teen voi tienata täysiaikaisena enemmilläänkin 500 € kuussa. Joten näin mennään.

Vierailija
39/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä bruttotulot 3500-4000€/kk , josta mun osuus 700 €, työtön kun olen. Hyvin pärjätään, oma asuntokin on, matkustella ei juurikaan. Tottakai tiukkaa on ja varmasti tiukentuu kun lapsikin tulossa, mutta ei se raha onnea tuo.

Vierailija
40/104 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä luoja... Bruttotulot meillä 1800e kuusda, ykdi lapsikin perheessä. Silti pärjätään ongelmitta eikä sossussa käydä. Tarvetta ei oo omalle, kun on vuokrakämppä joka rempattu täysin ja hyvät naapurit, helppo soittaa huoltoon jos jotain vikaa ja korjaavat heti ilmaiseksi. En tiedä haluanko koskaan omaa, saa nähdä. Lomamatkoilla ei ulkomailla käydä, mutta suomen sisällä kyllä. Käydään huvipuistoissa kesällä, kuukausittain elokuvissa tai hoplopissa tms maksullisissa paikoissa, ja uimassa viikottain. Eipä ole koskaan rahat loppunut. Niin, ja oikein mallikkaat vaatteet on jokaisella perheenjäsenellä, joskaan ei mitään 300 euron takkia raaskikkaan ostaa :D Toki olis kivaa kun olis enemmän rahaa että vois hurvitella miten haluaa, mutta ei mun onnellisuuteni koostu rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan