Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimat loppu - Mies vei ne...

Vierailija
04.03.2015 |

Avaudun nyt tänne, kun viimeyö oli taas helvetillinen.

Avioliittoa takana 4,5 v. ja tilanne on mikä on. En jaksa aloittaa alusta asti, sillä ette jaksaisi lukea.

Mutta tuo viimeöinen: mies pyysi minua tulemaan sanomaan hyvät yöt hänelle (nukumme eri makuuhuoneissa, mies kuorsaa), jos tulen reissustani (työmatka) kotiin ennen klo 24. No minähän tulin. Hiivin hiljaa miehen makkariin ja tämä heräsi, jolloin kävin viereen halaamaan ja toivottamaan hyvää yötä. Mies tykkää yleensä tästä kovasti.

Olin kylmässä pitkän matkan asemalta käveltyäni aivan jäässä ja ehtiäkseni ajoissa hyvän yön toivotuksiin (tiedän, että miehellä on halu päästä nukkumaan ajoissa), heitin vain tavarani eteiseen ja saman tien makkariin, jotta en olisi myöhässä.

Mutta mies otti ja raivostui. "Mitä helkkaria sä mut herätät?" Minä: "No kun pyysit". Mies: "Ei he**etti!, Häivy s**tana! Häivy nyt heti tai otan vi**u eron!" Minä: "No etkö halua halata?". Mies: "Ei s**tana, siinä herää kokonaan ja oot ihan kylmä p*ska!". Ja vielä vahvistuksena perään vielä, että "Ihan kylmä p*ska!".

Ei siinä sitten muuta, kun meikäläinen itkuisena makkarista ulos, eikä unta tullut koko yönä, turha toivo. Myönnän, että ennen kuin ehdin alaovelta makkariin, meni n. 10 min. ja olin siten n. 10 min. myöhässä sovitusta klo 24 aikataulusta. Mutta...

Eikä tämä suinkaan ollut eka kerta.

Mieheni mielestä nämä kaikki vastaavat ovat aina minun syytä, vaikka olen itse yleensä se rauhallisesti puhuva/halaava osapuoli. Mies taas on tavattoman osaava haukkuja. Nimityksiä riittää joka lähtöön. Olen "hullu", "sairas" jne. Etenkin öisin. Samoin tuo osaa kirosanat. Ja sata kertaa on sovittu, että ei enää näin, koska multa häipyy yöunet kokonaan.

Nyt oli sitten taas kaikki minun syytäni, ja ero pitää saada. Miehen lempipuuhaa on myös tuo erolla uhkailu. Tekee sitä n. kerran viikossa. Olemme eronneet jo monesti, mutta palaamme aina yhteen, rakkauden vuoksi, kai.

Mies on aivan kultainen 5 pv viikosta: tekee kaikkensa miellyttääkseen, hieroo, valmistaa ruokaa, puhuu ja pussaa, halaa, oivaltaa syvällisiä asioita, jakaa arkea. Kaikkea sitä, mitä olen aina toivonut. Mutta sitten on ne 2 pv viikossa...

- Antakaahan tulla nyt ja mahdollisimman suoraan: olenko täysin idiootti, kun tätä touhua katselen, vai onko vika sittenkin minussa???

- Onko muillakin miehiä, jotka vain muuttuvat kusipäiksi öisin tms???

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elä herätä unilta. Mäkin raivostun jos mua herätetään, vaikka muuten oon äärimmäisen rauhallinen.

Vierailija
22/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ongelma. Sano miehellesi rauhallisesti, ettet aio tulla enää vastedes häntä yöllä halailemaan, ettei siitä tule riitaa. Voilà! Problem solved!

Opettele ap ottamaan asiat vähän iisimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en mitenkään jaksa käsittää tätä, että eräät naiset kiusaavat itseään elämällä tuollaisten miesten kanssa? Mikä pakkomielle sinulla on herättää nukkuva mies, kun tulos on sitten tuo?

Olisit yöllä muistellut niitä ihania 5 viikonpäivää, kun miehesi on niin ylipääsemättömän ihana etkä suotta itkenyt. Ehkä sinun sittenkin pitäisi muistella viime yötä seuraavina ihanina 5 päivänä. Tunnustapa nyt itsellesi totuus niistä kahdesta viikonpäivästä. Mikä saa miehen niin vihaiseksi ja ilkeäksi? Onko hänellä ehkä alkoholiongelma, mielenterveysongelmia vai onko vain luonnevika?

Et ehkä tule ajatelleeksi, että sinä todella voit itsekin tehdä asialle jotain. Anna sen miehen nukkua rauhassa! Eihän mies ole odottanut sinua kotiin ja halailemaan vaan nukkuu. Ei todellakaan ollut sinun halailujasi vailla vaan unta. Halaile silloin, kun on hereillä.

Vierailija
24/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä valtava asunto, kun alaovelta makkariin kestää 10 minuuttia, vaikka heittää vain tavarat eteiseen ja painuu suoraan makkariin.

Vierailija
25/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua herätä kesken nukahtamisen siihen, että jääkylmä ihminen tulee iholle. Se suloinen lämmön tunne ja unimaailma repäistään kerralla pois. Ei kerkeä kroppa tai mieli mukaan heräämiseen.

Muuhun en ota kantaa, kun en koko kuviota tiedä. Erolla uhkailu on kyllä likaa.

Vierailija
26/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies sanonut, että voit mennä ENNEN klo 24:ää toivottamaan hyvät yöt. Ei 10 minuuttia sen JÄLKEEN.

Vierailija
27/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi toki munkin mielestä tyhmää herättää, jos miekkonen ei olisi sitä itse pyytänyt. Jos tuo käskee, etten herätä, niin en herätä. Voi kun aina selvästi käskisikin.

Ja nämä "oireet" ovat ilmestyneet vasta viimeisen 2,5 v. aikana, koko ajan pahentuen. Ensimmäisen vuoden aikana ei ollut jälkeäkään moisesta (silloin olisin varmaan ottanut vielä jalat alleni).

- Eli voiko ihmiselle siis kehittyä tuo "uniagressio" jotenkin yhtäkkiä?

Kun pistää miettimään, että tekee tuon ihan tahallaan nyt, kun ei ole enää niitä vaaleanpunaisia laseja silmillä ja minäkin olen jo ehtinyt muuttua ihan tavalliseksi ihmiseksi - alkuaikoina kutsui enkeliksi, nyt on nimitykset hieman toiset.

Ja tuohon oireistoon todellakin kuuluu myös fyysinen aggressio: on repimistä, potkimista, tukasta vetelyä, ravistelua jne. Ottaa koko patteriston käyttöön yhtäkkiä öisin.

- Te muiden uniäreiden kumppanit, käykö teilläkin näin?

- Entäs tuo aikajana - oliko miehenne aina tuommoinen?

AP

Vierailija
28/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies olisi tullut halailemaan kun nukun, niin vastaanotto olisi mulla samanlainen. Ei nukkuvaa herätetä. Jatkossa siis olet herättämättä.

Vierailija
29/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu sä oot tyhmä. Älä nyt perkele vieköön mene herättämään nukkuvaa ihmistä jos sillä on aamulla herätys. Kyllä kuka tahansa kiroaa ja käskee suksia hevonkuuseen tuollain herätettynä. Olisit käyttänyt aivojasi ja säästänyt halit aamuun.

Vierailija
30/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies tekis mulle noin, niin sais varmaan puukosta, jos se olis helposti saatavilla siinä tilanteessa. Todennäköisesti käskisin painua hevonvittuun, että mä saan nukkua.

Ihan veren kaivamista nenästä toi teidän systeemi.

Vierailija
31/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä herätä nukkuvaa karhua!

Vierailija
32/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä miehesi öisin rauhaan. Jos käytöstä tapahtuu vain öisin, vain kun mies on unessa/nukahtamaisillaan niin se liittyy selvästi vain siihen uneen, ei mieheen eikä sinuun.
Huolehtikaa siitä että mies saa nukkua ilman häiriöitä.

Vierailija
33/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheksi unen laatu on huonontunut. Ettekö koskaan puhu asioista? Nyt uudet kuviot ja sopimukset puhaltamaan.

Vierailija
34/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen pyyntö (puhuimme puhelimessa klo 22) meni siis näin: "Meen nyt nukkumaan, mut tuu herättään jos tuut kotiin ennen klo 24".

Omasta mielestäni kotiuduin ennen ko. kellonaikaa, enkä vaan jotenkin osaa aavistaa noiden reaktioiden voimaa. Siis 10 min. aikaisemminko olisi sitten ollut ihan ok herättää?

Mies heittää usein peliin myös ns. ajatustenlukuleikin. Että "Kylhän sä nyt tiesit ton, et noin käy, älä huijaa, tahallas mus kiusasit". No EN EN ja EN! Yritän tehdä kuten pyytää. Mutta sitten kun on jo se "Kylmä p*ska", niin alkaa jo olla vaikeampaa miellyttää.

Ja tosiaan, meillä on neliöitä n. 300 m2, joten hiukka tuo hipsiminen kestää (päällysvaatteet heitin pois välissä, itse asiassa ihan miestä miellyttääkseni, ymmärtänette), mutta se ei ole asian pointti.

AP

Vierailija
35/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä EI ollut eka kerta, jos sinulla oli hyvin tiedossa että mies on aggressiivinen joutuessaan herätetyksi, jos oli sovittu että menet moikkaamaan JOS olet kotona ennen kello 24, jos tulit sen jälkeen ja huomasit että mies nukkuu NIIN MIKSI MENIT HERÄTTÄMÄÄN?!??
Eli kysymys on toistuvasta ongelmasta ja on tiedossa mitä tapahtuu jos mies herää! Oletko ihan vajaa?
Taidat saada jotain tyydytystä draaman nälkääsi näistä yön raivoista, en ymmärrä miksi kukaan muuten menisi herättämään ihmistä jonka tietää reagoinvan noin.

Vierailija
36/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:12"]

Olisi toki munkin mielestä tyhmää herättää, jos miekkonen ei olisi sitä itse pyytänyt. Jos tuo käskee, etten herätä, niin en herätä. Voi kun aina selvästi käskisikin.

[/quote]

Mikä itsevaltias käskijä se on? Vaikka se pyytää tai käskee, sä voit ihan itse päättää, ja sanoa sille, ettet aio enää tulla keskellä yötä halailemaan, oli kello sitten ennen tai jälkeen puolenyön. Jos hän haluaa halata ennen nukkumaanmenoa, tulkoon itse halaamaan. Kai hänkin sen ymmärtää, ettet sä voi tietää nukkuuko hän vai ei, etkä halua herättää jos nukkuu.

Vierailija
37/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma siis vain öisin? Siis erolla uhkailut, nimittelyt sun muut? Jos on, niin jättäisin miehen yöllä rauhaan. Tulkoon itse halailemaan jos on hereillä ja sillä tuulella.

Jos tätä on päivälläkin ja joudut varomaan käytöstäsi sen vuoksi, niin erotkaa.

Oletteko lasten hankkimista ajatelleet? Siinä voi miehen hermot ratketa kun ne herättelee pitkin yötä.

Vierailija
38/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaikutat vähän asbergerilta.

Vierailija
39/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia niin eroa ja jos on lapsia niin sinnittele ja etsi vaikka viihdykettä työmatkoille. 

Vierailija
40/110 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä avtä tänään vaivaa mutta ei tuon tason käytös ole normaalia. Ihan oikeasti.

Avioerolla uhkailu viestii siitä että yrittää keksiä syytä millä saa lähteä liitosta ovet paukkuen ja syyttää siitä sinua.

Yöllä herätteleminen ei ole kivaa mutta rajansa kaikella. Kokeile ainakin ensi alkuun että et mene miehen huoneeseen ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän