20kg ja enemmän laihduttaneet!
Painoa pitää pudottaa 20-30kg jotta olisin normaalipainossa.
Millasilla kaloreilla ja liikunnalla sen teitte?
Kauan meni? Kertokaa esimerkki päiviä ruuan ja liikunnan osalta! :)
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:18"]
Go fat golla vedin puolessa vuodessa -30kg. Ilman liikuntaa. Pysynyt poissa jo yli vuoden.
[/quote]
Sama minulla muuten, mutta aikaa meni 10 kuukautta ja pysynyt poissa nyt puoli vuotta. Oli yhteensä ehkä pari viikkoa tuona aikana, jolloin en noudattanut ruokavaliota juhlien tai matkojen takia.
Raejuusto puurossa olikin hyvää! Päätin kokeilla kun jutan dieetissä on niin ja raejuustolla eilen päiväys mennyt. No bad. Tuo 5x5 vaikuttaa hyvältä!! Menee kokeiluun ekaksi ton 12viikkoa heti kun pääsen salille (1kk päästä) . Voisinko tohon lisätä spinningin ja aerobisempia jumppia mukaan vaik siihen treenin jälkeen? Tuskin haitaksi on? :) mitä "palkkariksi" ? En haluis valion litkuja tms, haluaisin jotain missä vitamiinia jne, oisko kreatiini hyvä veteen tai protskujauheeseen veden kanssa? Valaiskaa minua:) Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:06"]Karppaamalla
[/quote]
Ap halusi selvempänä, kuten se ruokavalio ja liikunta esimerkki päivistänne. Mikä siinä on niin vaikeaa?
En liikkunut aluksi ollenkaan. Vähensin vain syömistä ja vaihdoin ruuan terveellisemmäksi. Vasta kun olin ihan lähellä tavoitepainoa, aloitin liikunnan.
söin 1500 kcal/päivä ja kävelin tunnin-puolentoista mittasen lenkin. veikkaan, että tosta tuli joku 1500kcal vajetta/päivä. kilot lähti melkosen kovaa tahtia.
1,5 vuotta, vähän yli n. 25kg.
Aloitin liikkumaan ja jätin alkoholin. Syön edelleen melkein päivittäin jotakin herkkua, mutta suurimmaksi osaksi niitä fiksuja valintoja. Pidän yllä ruokavaliota, jota voin noudattaa loppuelämäni. Mulle totuus on se, että en voi viettää synttäreitä ilman kakkua, kesää ilman makkaraa, joulua ilman glögiä ja torttuja. Haluan syödä myös ulkona, vaalea leipä ja rasvakeittimestä tulleet perunat ovat herkkuani. Tarvitsen joskus myös sen sokeripitoisen banaanijogurtin, enkä todellakaan osaa kieltäytyä jos joku tarjoaa suklaapalasen.
Hyvin on mennyt ja menee toivottavasti vielä pitkään. 10 kg pitäisi vielä pudottaa, 25 kg on takana.
Kaloreita on mahtunut päiviin varmasti siis jotakin 1200-4000 väliltä.
Minä ajattelin vuodessa saada 30kg pois, tuntuu hirveen pitkävetteiseltä laihutella kauan ja mässätä samalla kun voi kerralla kunnolla mässäämättäki ja nopeammin laihduttaa.. enkä tarkoita että dieetille alkaisin, herkkupäivä mun kohdalla riittää kerta kuukauteen. Onnee onnistujille:):) Ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:12"]
1,5 vuotta, vähän yli n. 25kg.
Aloitin liikkumaan ja jätin alkoholin. Syön edelleen melkein päivittäin jotakin herkkua, mutta suurimmaksi osaksi niitä fiksuja valintoja. Pidän yllä ruokavaliota, jota voin noudattaa loppuelämäni. Mulle totuus on se, että en voi viettää synttäreitä ilman kakkua, kesää ilman makkaraa, joulua ilman glögiä ja torttuja. Haluan syödä myös ulkona, vaalea leipä ja rasvakeittimestä tulleet perunat ovat herkkuani. Tarvitsen joskus myös sen sokeripitoisen banaanijogurtin, enkä todellakaan osaa kieltäytyä jos joku tarjoaa suklaapalasen.
Hyvin on mennyt ja menee toivottavasti vielä pitkään. 10 kg pitäisi vielä pudottaa, 25 kg on takana.
Kaloreita on mahtunut päiviin varmasti siis jotakin 1200-4000 väliltä.
[/quote]
Ihanan positiivinen viesti! Itellä ois pudotettavaa viitisen kiloo (10 kg lähteny syksyn jälkeen!) ja on vähän inhottava ongelma: korvaan nykyään tosi usein oikeen ruuan esim. suklaalla tai sipsillä. Oon tehny näin jo tammikuusta lähtien, enkä liikunnan ansiosta oo lihonu (oon jopa laihtunu hiukan), mutta en todellakaan voi hyvin.
Miten ihmeessä saisin tasapainotettua ruokailurytmii ja syötyy paremmin, oisko sulla vinkkejä? Tuntuu tosi vaikeelta syödä aamupalaa, joten yleensä syön päivän aikana appelsiinin ja illalla ruokaa tai sitten syön vasta illalla ekan kerran. Syksyllä jaksoin vielä syödä aamupalan ja tein välipalaks esim. munakasta tai salaattia. En haluis pilata tätä projektii tämmösellä :(
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:33"]
En liikkunut aluksi ollenkaan. Vähensin vain syömistä ja vaihdoin ruuan terveellisemmäksi. Vasta kun olin ihan lähellä tavoitepainoa, aloitin liikunnan.
[/quote]
Sama homma. Ensimmäinen 15 kg lähti puolessa vuodessa ja loput 5 kg muutaman vuoden aikana, kun pidin terveellisen ruokavalion. Liikuin kyllä "ollenkaan", mutta en tehnyt muutoksia liikkumiseeni.
AP, jos ravintoasiat ovat ihan uusia (tai jos virheellisesti kuvittelet, että Jutta-dieetti on paras laihdutuskeino), niin kokeile Kiloklubia. Perusversio on maksuton. Kiloklubi laskee pituuteesi, painoosi, sukupuoleesi, aktiivisuuteesi ja tavoitteeseesi sopivan kalorimäärän ja antaa neuvoja myös ruokavalion koostamisesta. Palveluun merkataan kaikki päivän ruoat ja se antaa palautetta siitä, onko ruoan laatu oikeanlainen. Esimerkiksi palvelu huomauttaa, jos ruokavaliossa on jotakin korjattavaa, esimerkiksi jos syöt liian vähän kasviksia tai liikaa herkkuja. Palvelu myös laskee hiilarit, proteiinit ja rasvat sekä antaa niidenkin sopivasta suhteesta suosituksia. Voit myös tehdä omia reseptejä ja palvelu laskee myös niiden kalorimäärät. Palveluun merkkaat myös liikuntasuorituksesi ja se laskee myös niiden kuluttaman kalorimärän ja ynnää sen kulutukseesi. Kiloklubi on ainakin itselleni ihan tosi hyvä juttu ja varsinkin aloittelijalle se auttaa hahmottamaan millainen ravinto on sopivanlaista. Kiloklubissa pyritään rauhalliseen tahtiin ja uusien tapojen opetteluun, eikä se todellakaan ole mikään superdieetti.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:28"]
Miten ihmeessä saisin tasapainotettua ruokailurytmii ja syötyy paremmin, oisko sulla vinkkejä? Tuntuu tosi vaikeelta syödä aamupalaa, joten yleensä syön päivän aikana appelsiinin ja illalla ruokaa tai sitten syön vasta illalla ekan kerran. Syksyllä jaksoin vielä syödä aamupalan ja tein välipalaks esim. munakasta tai salaattia. En haluis pilata tätä projektii tämmösellä :(
[/quote]
Oletko töissä? Onko teillä työpaikkaruokalaa? Jos on, niin syö siellä lautasmallin mukainen lounas.
Painoin jouluna 2013 n.100kg. 160cm 26v N. Kauhistuttaa muistella.
Vuodessa tiputin 25kg oikeastaan pelkällä ruokavaliolla. kiloklubissa kalorien laskua,annoskoon muuttamista, karkit suurimmaksi osaksi pois.
Tänä vuonna, nyt olen hieman laiskotellut ja lipsunut, ja paino on pysynyt alkuvuoden samassa,75kg. Aion nyt lisätä liikuntaa elämääni, ja alkaa taas tarkemmin katsoa mitä suuhuni laitan. :)
Karppaaminen auttaa. Liikuntaa harrastan kävelyn muodossa, noin tunnin päivässä. Laihduin vuodessa noin 23 kiloa. En ole ihan varma lähtöpainosta koska en silloin omistanut vaakaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:38"]
[/quote]
Oletko töissä? Onko teillä työpaikkaruokalaa? Jos on, niin syö siellä lautasmallin mukainen lounas.
[/quote]
Opiskelen ja yliopistolla ois kyllä hyvät ruuat, mutta en oikein ehi käydä siellä syömässä. Aikaa syömiseen on usein alle 30 min, mikä muuten riittäis hyvin, mutta jonot on aivan törkeen pitkät siellä. Sen takia kuljetan mukana yleensä jotain hedelmää.
En oo liikkunut yhtään, oon vaan syönyt aika vähän, lähinnä salaatteja ja sitten jotain nutrilet juttuja välillä. Multa vähän puuttuu motivaatiota kuntoiluun ja liikuntaan, oon aika laiska.
Kiloklubi vaikuttaa hyvältä, voisin sitä kokeillakin! Onko siitä mobiiliversiota tai ladattavaa sovellusta? Tietokonetta kun ei ole..
Mielestäni jutan se ilmais dieetti vois olla hyvä runko, hyviähän siinä syödään, mutten halua dieettiä vaa sellaisen pohjan mitä sovellan itse. Liikkumista mietin.. oisko spinning hyvä? Entä muita? Perus kävelyn lisäks. Voitteko laittaa niitä esimerkkipäiviä? :) Ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:40"]
[/quote]
[/quote]
Opiskelen ja yliopistolla ois kyllä hyvät ruuat, mutta en oikein ehi käydä siellä syömässä. Aikaa syömiseen on usein alle 30 min, mikä muuten riittäis hyvin, mutta jonot on aivan törkeen pitkät siellä. Sen takia kuljetan mukana yleensä jotain hedelmää.
[/quote]
ei siinä ole mikään pakko syödä koko aikaa. laihduttaessa mä söin kahdesti päivässä. ensimmäinen ateria oli myöhänen lounas.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ei siinä ole mikään pakko syödä koko aikaa. laihduttaessa mä söin kahdesti päivässä. ensimmäinen ateria oli myöhänen lounas.
[/quote]
Niin, ei kaikkien varmaan ookaan, mutta tää syömättömyys nimenomaan aiheuttaa jäätäviä herkkuhimoja. Hankala taistella houkutuksia vastaan, kun vatsa kurnii kuuluvasti :D
Sama käydä pumpissa.........?