Pitäisikö vaimolle kertoa että mies pettää?
Tuttavapiiriini kuuluvalla miehellä on ollut jo vuosia suhde nuoremman naisen kanssa. Kumpikaan heistä ei ole tunnustanut suhdetta tai puhunut siitä, mutta tiedän asian aika satavarmasti. Olen nähnyt miehen tämän toisen naisen kanssa monen monta kertaa, kerran esimerkiksi kävelyllä käsikädessä. Kun huomasivat minut niin äkkiä irrottautuivat toisistaan ja käyttäytyivät kuin ei mitään olisi tapahtunut. Toisen kerran piipahdin miehen kotona ilmoittamatta hakemassa jotain, kun vaimo oli parin päivän lomamatkalla. Ikkunan läpi näin tämän toisen naisen siellä, ja yllättäen mies ei pyytänytkään minua sisään sillä kertaa vaan jätti ovenrakoon odottamaan, vaikka yleensä auliisti pyytelee sisään ja jäämään kahvillekin.
Molemmat, sekä vaimo ja mies, ovat ystäviäni. Ei nyt mitään parhaita kavereita, mutta usein ollaan pariskuntina liikenteessä. Tiedän miehen pettäneen aikaisemminkin, mutta silloin oli kyse yhden kerran jutuista (tunnen myös nämä kaksi toista naista, jotka itse kertoivat minulle tapahtuneesta). Tällä kertaa suhde on kuitenkin mitä ilmeisemmin jatkunut jo vuosia.
Tavallaanhan asia ei minulle kuulu, ja mistäs minä voin tietää vaikka vaimokin olisi tietoinen toisesta naisesta, ja on valinnut hyväksyä suhteen hiljaisesti. Vai pitäisikö vihjaista vaimolle miehen suhteesta? Itse toivoisin, että mulle kerrottaisiin.
Kommentit (64)
Mä kertoisin. Ihan jo siitä syystä, että aivan ehdottomasti haluaisin itse tietää vastaavassa tilanteessa. Jos nainen toteaa, että hän tietää jo ja että heillä on avoin suhde, niin toteaisin helpottuneena, että hyvä niin ja ei tässä mitään ihmeellistä sitten. Ja sitten vaihtaisin puheenaihetta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:37"]
Nimetön kirje??
[/quote]
Tää on hyvä idea. Vaimo voi myös järjestää miehelleen ansan. Vaimo voi kertoa, että joku oli käynyt ovella ja nähnyt miehen jonkun naisen kanssa. Jos mies sitten sanoo, että "Mitä se ap höpsii? Ei varmaan ketään naista ollut täällä", niin vaimo tietää heti, että miehellä on ollut joku nainen siellä koska mies tiesi kuka heidät on nähnyt. Pitäisi järjestää kyl niin, että useammat ihmiset käyvät ovella silloin kun mies on yksin. Tai ehkä saman voi tehdä sen käsi kädessa kävelyn kanssa. Ansa toimisi ehkä paremmin siinä tapauksessa. Enkö ole nero? Hitsi, minusta olisi pitänyt tulla poliisi.
[/quote]
Miksi tämä on saanut 4 alapeukkua? Ideani oli loistava. Senkin kateelliset näädät.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:37"]
Nimetön kirje??
[/quote]
Tää on hyvä idea. Vaimo voi myös järjestää miehelleen ansan. Vaimo voi kertoa, että joku oli käynyt ovella ja nähnyt miehen jonkun naisen kanssa. Jos mies sitten sanoo, että "Mitä se ap höpsii? Ei varmaan ketään naista ollut täällä", niin vaimo tietää heti, että miehellä on ollut joku nainen siellä koska mies tiesi kuka heidät on nähnyt. Pitäisi järjestää kyl niin, että useammat ihmiset käyvät ovella silloin kun mies on yksin. Tai ehkä saman voi tehdä sen käsi kädessa kävelyn kanssa. Ansa toimisi ehkä paremmin siinä tapauksessa. Enkö ole nero? Hitsi, minusta olisi pitänyt tulla poliisi.
[/quote]
Miksi tämä on saanut 4 alapeukkua? Ideani oli loistava. Senkin kateelliset näädät.
[/quote]
Mä olen saanut nimettömän kirjeen tai kirjaimellisesti sanottuna kirjeessä ei ollut lähettäjän nimeä eikä kirjeessä ollut myöskään omaa nimeäni vaikka se osoitteellamme tulikin ja siinä kerrottiin mieheni pettävän. Sen verran epämääräinen viesti oli että viestä en uskonut vaan enemmin miestäni, jonka kanssa päättelimme että kirje oli oikeasti tarkoitettu sen nimiselle henkilölle jolle kirje oli osoitettu, mutta osoitetiedot oli repäisty jostakin. Epäselväksi jäi mikä motiivi noin epämääräisellä viestillä oli.
Ajattelen että jos viestin todella haluuaa lähettää/antaa sen pystyy tekemään myös tunnistettavasti.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:15"]Tuossa tilanteessa kuvion paljastaja joutuu hyvin helposti yhden jos toisenkin osapuolen vihan kohteeksi, oheissyylliseksi ja vielä jonkun terapeutiksikin ties kuinka pitkäksi aikaa. Toisaalta sitten: mies tietää aika varmasti, että sinä ainakin epäilet, tai sitten hän on hypännyt vieraissa niin pitkään jäämättä siitä kiinni, että hän luulee muita sokeiksi. On hyvin mahdollista, että vaimo tietää miehen touhuista, muttei syystä tai toisesta lopeta niitä. Et voi tietää, et millään. "Itse toivoisin, että mulle kerrottaisiin." Tositilanteessa saattaisit olla toivomattakin. Sinuna en kertoisi kenellekään mitään, tarkkailisin vain. Jos sitten alkaa tuntua siltä, että et pysty pitämään tietoa salassa, voit vaikka mainita törmänneesi mieheen, ja jos vaimo tekee lisäkysymyksiä, etenet sitten sen mukaan. [/quote] Oikeesti, siis oikeesti, haluaisiko joku olla tietämättä että kumppani pettää? Ja vielä ihan järjestelmällisesti elää kaksoiselämää? Aika vaikeaa kuvitella, edes siinä tositilanteessa.
[/quote]
Oletko sitä mieltä, että kaikki, joille on kerrottu puolison vieraissakäymisestä, ovat ottaneet tiedon kiitollisina vastaan?