Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini jäi röökistä kiinni. Minä tuhosin sen puhelimen

Vierailija
03.03.2015 |

13 vuotias siis jäi tupakan poltosta kiinni. Suutuin niin helvetisti, että rikoin sen kännykän. Nyt on kuin orpo piru vanhan näppäinluurin kanssa millä ei pääse nettiin eikä ole mitään whatsappeja ym. Vanhan puhelimen myötä meni myös puhelinnumerot.

Sanoin, että seuraavasta kerrasta lähtee tabletti ja sitä seuraavasta suoristusrauta. Kyllä se jossain kohtaa hiffaa, että röökaaminen käy sille kalliiksi. 

Annoin myös parin viikon arestin ja mä haen hänet joka päivä koulusta, vaikka se on kuulemma noloa. 

Mun mielestä noloa on lapsi tupakka huulessa.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]

Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta.

[/quote]

Todellisuudessa 13 vuotiaan puhelin on mitä todennäköisimmin vanhemman ostama, tabletti on vanhemman ostama, suoristusrauta on vanhemman ostama jne..
Jos ostat lapselle puhelimen ja maksat tämän laskun/ annat lapselle rahaa jolla tämä ostaa puhelimen ja maksaa viikkorahasta laskun niin kyllä helvetissä sula on oikeus ottaa tältä puhelin pois ja heittää vaikka kaivoon jos kakara on niin typerä, että käy piiloröökillä aina kun silmä välttää!

Paljon parempi rankaista heti kunnolla ja kunnes lapsi ymmärtää, että ei nyt helvetissä ala tupakoimaan ja varsinkaan tuossa iässä.
Fyysinen väkivalta lasta kohtaan ei ole ok mutta tuollaisessa tapauksessa joku puhelimen rikkominen ei oo asia eikä mikään jos kersa lopettaa sillä spadduttelut.

[/quote]

Sieg Heil !

Vierailija
82/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SUORISTUSRAUTAA! Meillä oli sama systeemi ja suoristusraudan kohalla se karkasi 2 viikoksi pois kotoa. Puhelin ja tabletti on hyviä rangaistuksia mutta meillä meikit ja suoristusrauta on liikaa tyttö karkaa silloin kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin aikuismaista ja kasvattavaa käytöstä. Kaikilla se murrosikä tulee,toisilla aikaisemmin ja toisilla myöhemmin. Itselläni tuli aikaisin,kun taas järki kasvoi päähän jo silloin,kun monella ikäiselläni alkoi murrosikä. Sopivampi rangaistus on esim ettei anna rahaa hetkeen, tai olisit ottanut sen puhelimen vaikka vaan pois hetkeksi aikaa. Ja opettele hyvä ihminen keskustelemaan niin kuin aikuiset.

Vierailija
84/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten porkkana toimii polttamisen lopettamiseksi? Älä jää kiinnin niin saat puhelimen? Miten avmammat ton tilanteen hoitais, päähän taputtelemalla? "voi kultamussu et polttais tupakkaa" "käyttäydythän kulta kiltisti kaupassa niin saat karkkia, ei haittaa vaikka olet jo ylipainoinen" "et jooko jois viikonloppusin, äiti ostaa sulle omat sidukat kotiin"

Vierailija
85/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei järkipuhetta ymmärrä. Kunnon raivari toimii hyvänä herätteenä siitä, että toista varotusta ei tule. Hyvä ap.
Ps. puhelimia saa kaupasta, -keuhkoja ei.

Vierailija
86/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit rikkonut ne röökit!?!
No sama reaktio olisi varmaan minultakin tullut, ja kun itse teininä poltin niin näin jälkikäteen toivon että omia vanhempiani olisi kiinnostanut sen verran että olisivat puuttuneet. (Tiesivät kyllä, ovat kertoneet) nyt 9vuotta jo polttamatta mutta siltikin kaduttaa, teininä puhjennut astma ei ole hävinnyt mihinkään.

Vierailija
87/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:00"]

13 vuotias siis jäi tupakan poltosta kiinni. Suutuin niin helvetisti, että rikoin sen kännykän. Nyt on kuin orpo piru vanhan näppäinluurin kanssa millä ei pääse nettiin eikä ole mitään whatsappeja ym. Vanhan puhelimen myötä meni myös puhelinnumerot.

Sanoin, että seuraavasta kerrasta lähtee tabletti ja sitä seuraavasta suoristusrauta. Kyllä se jossain kohtaa hiffaa, että röökaaminen käy sille kalliiksi. 

Annoin myös parin viikon arestin ja mä haen hänet joka päivä koulusta, vaikka se on kuulemma noloa. 

Mun mielestä noloa on lapsi tupakka huulessa.

[/quote]

Vanhemman pitäisi olla... vanhempi. Vanhemmuuden pitäisi myös näkyä käyttäytymisessä konfliktitilanteessa. Siis vanhemman tulisi olla viisaampi. 

Tuollaisella käytöksellä osoitit kypsymättömyytesi vanhempana. Sinä vajosit 13 vuotiaan tasolle ja siinä samalla tuhosit lapsesi kunnioituksen sinua kohtaan. 

Muista aina, että lapsesi on absoluuttisen lojaali sinua kohtaan. 

Suosittelen nöyrintä anteeksipyyntöä ja avointa keskustelua lapsesi kanssa. 

Sinä olet lapsesi läheisin ihminen. Sinä olet lapsesi esikuva ja malli. Raivoaminen ei koskaan rakenna.

Muista, että kunnioitus ansaitaan. Tee työtä kunnioituksesi palauttamiseksi.

Ihmistä, jota kunnioitetaan, myös kuunnellaan.

[/quote]

Ap, lue tuo ylläoleva viesti, on todella totta. Vielä ehdit pyytää anteeksi nuoreltasi ja muuttaa suuntaa, vielä ehdit valita toisenlaisen tien. Usko pois, se kannattaa. 

T. Väärä valinta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä