Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini jäi röökistä kiinni. Minä tuhosin sen puhelimen

Vierailija
03.03.2015 |

13 vuotias siis jäi tupakan poltosta kiinni. Suutuin niin helvetisti, että rikoin sen kännykän. Nyt on kuin orpo piru vanhan näppäinluurin kanssa millä ei pääse nettiin eikä ole mitään whatsappeja ym. Vanhan puhelimen myötä meni myös puhelinnumerot.

Sanoin, että seuraavasta kerrasta lähtee tabletti ja sitä seuraavasta suoristusrauta. Kyllä se jossain kohtaa hiffaa, että röökaaminen käy sille kalliiksi. 

Annoin myös parin viikon arestin ja mä haen hänet joka päivä koulusta, vaikka se on kuulemma noloa. 

Mun mielestä noloa on lapsi tupakka huulessa.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]

Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta.

[/quote]Mun omaisuuttani se oli. Itselleni olen luurin joskus ostanut ja lapsi sai sen kun siltä meni vanha rikki. 

Sun mielestä on varmaan siistii kun pennut imee tupakkaa posket lommolla..

ap

Vierailija
22/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rispektii tuo, että haet koulusta. Se vaatii jo sitoutumista kasvatukseen ja kasvatuksen seurantaan kuin pelkkä tavaroiden sosialisointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin ollut fiksumpaa antaa ensin varoitus? Jokainen kokeilee joskus, kokeili munkin poika ala-asteella ja tiukka varoitus riitti. Nyt on 15-vuotias eikä ole toista kertaa jäänyt kiinni. Mieti nyt, toinen polttaa yhden tupakan tietääkseen miltä se maistuu ja äiti riehuu kuin hullu. Etkö ikinä ole kokeillut itse? Jos et ole, et kuitenkaan ole sen parempi kuin me muut jotka ollaan kokeiltu mutta se on jäänyt siihen..

Vierailija
24/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]

[/quote]Mun omaisuuttani se oli. Itselleni olen luurin joskus ostanut ja lapsi sai sen kun siltä meni vanha rikki. 

ap
[/quote]

Vahinko alapeukku! go on vaan!

Vierailija
25/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]

ap
[/quote]

Minusta on säälittävää jos kasvatuskeinot loppuvat välittömästi ja aletaan rikkomaan toisen omaisuutta.

-2

Vierailija
26/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"] Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta. [/quote]Mun omaisuuttani se oli. Itselleni olen luurin joskus ostanut ja lapsi sai sen kun siltä meni vanha rikki.  Sun mielestä on varmaan siistii kun pennut imee tupakkaa posket lommolla.. ap [/quote] Minusta on säälittävää jos kasvatuskeinot loppuvat välittömästi ja aletaan rikkomaan toisen omaisuutta. -2

[/quote]Lukemisen ymmärtäminen?? Vai ootko vaan tyhmä?

Vierailija
27/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla tavalla ainaki varmistat, ettei teinisi varmasti uskalla tulla avautuun sulle jos joutuu ongelmiin..

nim. Kokemusta raivohullusta mammasta omina teiniaikoina..

Vierailija
28/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:00"]
ja sitä seuraavasta suoristusrauta.

[/quote]

:D

Vierailija
29/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena tupakoinnin aloittaneenakaan en osaa sanoa mikä saisi lapsesi siitä luopumaan. Ehkä kavereista erottaminen. Itse lopetin jo aikaa sitten mutta se ri todellakaan helppoa ollut. Teen kaikkeni ettei oma lapseni aloittaisi tupakointia!

Vierailija
30/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä varmasti oot sellanen äityli, joka lukee myös teinin päiväkirjat yms jos edes pieni epäilys jostain vilpistä?

Vierailija
31/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se nolo olet. Eikai olisi tarvinnut tuhota puhelinta? Olisit ottanut sen vaikka muutamaksi päiväksi takavarikkoon.

Vierailija
32/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on vain kiinteää omaisuutta ja yhteydenpitoväline. Sinällään loistava rangaistuskeino tuohon haittaan suhteutettuna. Tupakoinnilla hän tuhoaa oman terveytensä.

Eiköhän tuo ole loistava uhka jatkossa, kun huomaa, että tuollainen seuraamus toteutuu oikeasti. Älä kuitenkaan osta ihan jo jonkun kuukauden päästä uutta vastaavaa puhelinta, jolloin vaikutus laimenee samantien, vaan anna odottaa oikeasti vaikka rippikouluun.

Vierailija
33/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat sen kiinni kaljoitelusta, niin katkaise sen käsi, niin ei juo enään eikä polta.

Vierailija
34/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumaa kielenkäyttöä sinulla ja opetat myös että tavaroiden rikkominen on ratkaisu asioihin ja hyväksyttävää. En voi käsittää tuollaista käytöstä aikuiselta.

Vierailija
35/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tapa motivoida lasta muuttamaan pois kotoa mahdollisimman nopeasti, mutta elä sitten odota kovin paljoa yhteyden pitoa myöhemmin.

Vierailija
36/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, seuraavan kerran tupakkatauolla lapsi juoruaa kavereilleen raivohullusta äidistään ja pitää tupakoinnin vain paremmin salassa. Luultavasti alkaa salaamaan kaiken muunkin siinä pelossa että sekoat taas jos teini tekee jostain mistä et tykkää. Jatka samaan malliin niin voit olla varma että lapsesi ei pidä sinuun mitään yhteyttä sen jälkeen kun täysi-ikäistyy.

Ja ei, en ole tupakoinnin ystävä mutta sinä olet sekopää.

Vierailija
37/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"] Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta. [/quote]Mun omaisuuttani se oli. Itselleni olen luurin joskus ostanut ja lapsi sai sen kun siltä meni vanha rikki.  Sun mielestä on varmaan siistii kun pennut imee tupakkaa posket lommolla.. ap [/quote] Minusta on säälittävää jos kasvatuskeinot loppuvat välittömästi ja aletaan rikkomaan toisen omaisuutta. -2

[/quote]Lukemisen ymmärtäminen?? Vai ootko vaan tyhmä?

[/quote]

Samalla logiikalla voisit väittää, että kaikki teinisi omaisuus on sun omaisuutta, kun sinähän varmaan liki kaiken olet hänelle ostanut. Kuulostaa tosi ikävältä, että hajotit teinisi yksityisomaisuutta ja mielestäni ylireagoit kyllä melko rajusti. Olisit mieluummin ottanut puhelimen pois häneltä muutaman viikon ajaksi kuin hajottanut sitä. En haluaisi opettaa lapsilleni (vielä esimerkin kautta), että toisen omaisuuden tuhoaminen on ok.

Vierailija
38/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ehtii hakea yläasteikäistä joka päivä koulusta?

Vierailija
39/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin teini-ikäinen ja äiti ratsas takin taskut löytäen röökiaskin, ei tarvittu mitään muuta kun tokaisu "tää sitten loppuu tähän. vien tän askin isälles". Asiasta ei puhuttu enää ikinä, mutta tupakanpoltto väheni satunnaiseksi. Mielestäni aika turhaa lähteä rikkomaan lapsen omaisuutta, jonka kuitenkin luultavasti olet itse maksanut?

Vierailija
40/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:25"]

Miten kukaan ehtii hakea yläasteikäistä joka päivä koulusta?

[/quote]Työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä