Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini jäi röökistä kiinni. Minä tuhosin sen puhelimen

Vierailija
03.03.2015 |

13 vuotias siis jäi tupakan poltosta kiinni. Suutuin niin helvetisti, että rikoin sen kännykän. Nyt on kuin orpo piru vanhan näppäinluurin kanssa millä ei pääse nettiin eikä ole mitään whatsappeja ym. Vanhan puhelimen myötä meni myös puhelinnumerot.

Sanoin, että seuraavasta kerrasta lähtee tabletti ja sitä seuraavasta suoristusrauta. Kyllä se jossain kohtaa hiffaa, että röökaaminen käy sille kalliiksi. 

Annoin myös parin viikon arestin ja mä haen hänet joka päivä koulusta, vaikka se on kuulemma noloa. 

Mun mielestä noloa on lapsi tupakka huulessa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, olet opettanut lapselle hyviä selviämis keinoja konflikti tilanteisiin. Ei muuta kuin tuhoamaan toisen omaisuutta, jos ei asiat mene niinkuin itse haluaisi.
Mitä luulet, että itse oppisit jos miehesi tuhoaisi kännykkäsi jos olet hänen mielestään tehnyt väärin? Aivan ,et muuta kuin salaamaan tekosi paremmin ensi kerralla.

Vierailija
42/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA lapsellinen ja typerä tapa sulla aikuisena hoitaa asioita.

Mulla jo viides teinikausi menossa lasten suhteen eikä tulisi mieleenkään olla noin typerä kuin  sinä

Ja kaikkea mahdollista on käyty läpi.

Sääli, että joillain lapsilla on noin idiootteja vanhempia.

Just koululla ollut päihteistä, ym. viikon juttelua ja voit arvata, että sut olisi kyllä tuomittu noiden toimien ansiosta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta.
[/quote]

Ostiko teini sen muka omilla rahoillaan? Jos ei, niin se on silloin äidin puhelin

Vierailija
44/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:07"]Kai parempiakin tapoja olisi ollut. Yleensä myös porkkana on parempi kuin keppi.
[/quote]

Niin, pitää silittää päätä ja antaa extrapaljon rakkautta <3 ja palkinto siitä kun seuraavan kerran polttaa. En enää ihmettele, miksi asiat on Suomessa olin helvettiä, kun kasvatuksen taso on tuo

Vierailija
45/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:14"]Oisko kuitenkin ollut fiksumpaa antaa ensin varoitus? Jokainen kokeilee joskus, kokeili munkin poika ala-asteella ja tiukka varoitus riitti. Nyt on 15-vuotias eikä ole toista kertaa jäänyt kiinni. Mieti nyt, toinen polttaa yhden tupakan tietääkseen miltä se maistuu ja äiti riehuu kuin hullu. Etkö ikinä ole kokeillut itse? Jos et ole, et kuitenkaan ole sen parempi kuin me muut jotka ollaan kokeiltu mutta se on jäänyt siihen..
[/quote]

Avainsanoina "ei ole jäänyt kiinni." Voi jeesus miten idiootteja sinisilmäisiä vanhempia sitä onkaan liikenteessä

Vierailija
46/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:32"]Onnea, olet opettanut lapselle hyviä selviämis keinoja konflikti tilanteisiin. Ei muuta kuin tuhoamaan toisen omaisuutta, jos ei asiat mene niinkuin itse haluaisi.
Mitä luulet, että itse oppisit jos miehesi tuhoaisi kännykkäsi jos olet hänen mielestään tehnyt väärin? Aivan ,et muuta kuin salaamaan tekosi paremmin ensi kerralla.
[/quote]

Oletteko ihan vajokkeja?

Vierailija
47/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:34"]

Mulla jo viides teinikausi menossa lasten suhteen eikä tulisi mieleenkään olla noin typerä kuin  sinä

Just koululla ollut päihteistä, ym. viikon juttelua ja voit arvata, että sut olisi kyllä tuomittu noiden toimien ansiosta !

[/quote]Ja sun kakarat mitä ilmeisimmin koulukiusaajia ja sä vanhempi joka hoet joka kohtaan " ei meidän erkkikyllikki ketään ikinä kiusais"

Vierailija
48/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin muuten kertoa, ettei salettiin lopu tupakointi tuolla keinolla. Todennäköisesti on vaan kostomielialalla ja ajattelee, että olet epäreilu kusipää eikä todellakaan aio tehdä niinkuin sanot. Valitettavasti sun pitää vain toivoa, että hän ymmärtäisi lopettaa kessuttelun, ja toki näyttää esim. kuvia syöpäisistä keuhkoista tms. Et voi kontrolloida jokaista sekuntia sun teinin elämässä.

T. Eräs, jonka teinivuosista ei ole vielä niin pitkä aika...

Vierailija
49/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta.
[/quote]

Ostiko teini sen muka omilla rahoillaan? Jos ei, niin se on silloin äidin puhelin
[/quote]

Ai, eli jos sä ostat vaikkapa sun kaverilles syntyärilahjaksi jotain arvokasta ja kivaa. Niin kun kaveris ei tee kuten just sä haluat niin saat tuhota sen tavaran, koska olethan sen omin rahoin ostanut ja se on siis sun omaisuuttas. Just just. Nice to know!

Vierailija
50/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:32"]

Onnea, olet opettanut lapselle hyviä selviämis keinoja konflikti tilanteisiin. Ei muuta kuin tuhoamaan toisen omaisuutta, jos ei asiat mene niinkuin itse haluaisi. Mitä luulet, että itse oppisit jos miehesi tuhoaisi kännykkäsi jos olet hänen mielestään tehnyt väärin? Aivan ,et muuta kuin salaamaan tekosi paremmin ensi kerralla.

[/quote]Oletko tosissas noilla sun naurettavilla vertauksillas?

Vierailija
51/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:43"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:34"]

[/quote]Ja sun kakarat mitä ilmeisimmin koulukiusaajia ja sä vanhempi joka hoet joka kohtaan " ei meidän erkkikyllikki ketään ikinä kiusais" [/quote]

Eiköhän se kiusaajat pikemminkin tule ap:n kaltaisten vanhempien lapsista. Näyttäny just niin mahtavaa esimerkkiä siitä miten ongelmatilanteissa toimitaan. Ei muuta ku riehumaan vaan niin hyvä tulee. Ohis

Vierailija
52/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta. [/quote] Ostiko teini sen muka omilla rahoillaan? Jos ei, niin se on silloin äidin puhelin [/quote] Ai, eli jos sä ostat vaikkapa sun kaverilles syntyärilahjaksi jotain arvokasta ja kivaa. Niin kun kaveris ei tee kuten just sä haluat niin saat tuhota sen tavaran, koska olethan sen omin rahoin ostanut ja se on siis sun omaisuuttas. Just just. Nice to know!

[/quote]Ystävyyssuhteet ja äiti-lapsi suhteet on aika lailla eri asia... 

Vierailija
53/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse jäin teininä vna 97 röökin poltosta kiinni, vanhempani laittoivat minut 2 kk arestiin ja takavarikoivat meikkini. Silloin minulla ei ollut vielä kännykkää, mutta sain lankapuhelinkiellon. Minua ei siis pyydetty puhelimeen, jos minulle oli puhelu.

Kuten joku jo sanoikin, tällaisilla metodeilla VARMISTATTE SEN, ettei teininne enää uskalla puhua teille mistään, uskoutua teille tms. Päin vastoin, keskusteluyhteys katkeaa ja lapsi oppii valehtelun keinot.

Näin kävi minulle: noiden rangaistusten jälkeen opin mestarivalehtelijaksi ja poltan edelleen tupakkaa satunnaisesti.

Ai niin, menetin myös maineeni ystävieni joukossa kun minulla oli niin ankarat ja "nolot" vanhemmat! Ikuisesti olen tästä "kiitollinen" :(. Porkkana olisi ehkä kuitenkin ollut parempi kuin keppi...

Vierailija
54/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]

Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta.

[/quote]Mun omaisuuttani se oli. Itselleni olen luurin joskus ostanut ja lapsi sai sen kun siltä meni vanha rikki. 

Sun mielestä on varmaan siistii kun pennut imee tupakkaa posket lommolla..

ap

[/quote]

Ihan täältä sivusta kysäisen, että miksi se puhelin piti tuhota? Eikö takavarikoiminen olisi ajanut saman asian, tullut halvemmaksi ja säilyttänyt sinun kasvosi perheen aikuisena?

Vierailija
55/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:25"]

Miten kukaan ehtii hakea yläasteikäistä joka päivä koulusta?

[/quote]Työtön
[/quote]miten työttömällä on varaa rikkoa puhelimua?

Vierailija
56/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun faija sai mut kiinni röökistä vaikka oli syönnyt havuja etten jäisi kiinni. Otti Norttitopan ja sanoi nyt poika poltetaan. Siinä vaiheessa kun minulta tuli oksennus, ei tarvinnut enään sillä kertaa polttaa enempää.

Tosin pahaolo kesti vain viikon ja sitten kavereiden kanssa se jatkuin ja jatkuu vieläkin. Töissä olessa se pysyi muutamassa röökissä, mut nyt työttömänä olessa karkaa käsistä...

Vierailija
57/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:18"]Itse nuorena tupakoinnin aloittaneenakaan en osaa sanoa mikä saisi lapsesi siitä luopumaan. Ehkä kavereista erottaminen. Itse lopetin jo aikaa sitten mutta se ri todellakaan helppoa ollut. Teen kaikkeni ettei oma lapseni aloittaisi tupakointia!
[/quote]
Itse aloitin 13v, kavereista ainoastaan yksi poltti, mutta tämäkin oli rinnakkaisluokalla eli ei edes käyty yhdessä tupakilla. Joidenkin tuttujen kanssa kävin. Kavereista erottaminen ei kohdallani olisi muuttanut mitään!

Vierailija
58/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:14"]Oisko kuitenkin ollut fiksumpaa antaa ensin varoitus? Jokainen kokeilee joskus, kokeili munkin poika ala-asteella ja tiukka varoitus riitti. Nyt on 15-vuotias eikä ole toista kertaa jäänyt kiinni. Mieti nyt, toinen polttaa yhden tupakan tietääkseen miltä se maistuu ja äiti riehuu kuin hullu. Etkö ikinä ole kokeillut itse? Jos et ole, et kuitenkaan ole sen parempi kuin me muut jotka ollaan kokeiltu mutta se on jäänyt siihen.. [/quote] Avainsanoina "ei ole jäänyt kiinni." Voi jeesus miten idiootteja sinisilmäisiä vanhempia sitä onkaan liikenteessä

[/quote]

Tuohon minäkin kiinnitin huomiota. Poika oppi heti kaksi uutta asiaa: 1) missä tilanteessa jää helposti kiinni ja 2) mitä siitä seuraa eli "tiukka varoitus".

Jos aloittaja on sanonut teinilleen etukäteen, että puhelin rikotaan tupakoinnin seurauksena, ihan oikein hän teki, vaikka minun mielestäni takavarikko olisi ehkä ollut fiksumpi vaihtoehto. Nyt teini kuitenkin tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu, joten hän päättää seurauksista ihan itse.

Porkkanoiden tarjoajilta kysyisin, mitä käyttäisitte porkkanoina sen jälkeen, kun tiukka varoitus on kertaalleen käytetty. Mikä on toiminut?

Vierailija
59/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:04"]Mun mielestä on noloa tuhota rangaistuksena toisen omaisuutta. [/quote] Ostiko teini sen muka omilla rahoillaan? Jos ei, niin se on silloin äidin puhelin [/quote] Ai, eli jos sä ostat vaikkapa sun kaverilles syntyärilahjaksi jotain arvokasta ja kivaa. Niin kun kaveris ei tee kuten just sä haluat niin saat tuhota sen tavaran, koska olethan sen omin rahoin ostanut ja se on siis sun omaisuuttas. Just just. Nice to know!

[/quote]Ystävyyssuhteet ja äiti-lapsi suhteet on aika lailla eri asia... 
[/quote]

Miten sen ottaa, mutta idea sama. Ostat jollekin tavaran ja kun tämä tavaran saaja ei käyttäydy mielesi mukaisesti niin sinullako on oikeus rikkoa se tavara? EI!

Vierailija
60/87 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman whatsappia on mahdoton olla. Sinbe voi kysyä läksyt, jos on pois ja sinne ope tänääb ilmoitti, ettei olekaan hiihtoa. Se tuli kyllä vähän myöhään, kun teini oli jo koulumatkalla suksineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän