Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke ja pitkäveteiset päivät

Vierailija
26.07.2023 |

Mitähän tässä oikein keksisi, muuta kuin tällä palstalla pörräämisen. Rahaakaan ei liiemmälti ole harrastuksiin ja opiskeluun ei ole voimavaroja.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sas se. Tylsäksi käy aika. 

Vierailija
2/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laiskuuttani vain työttömänä mutta kirjoitan kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 10h viikossa töitä. 

Vierailija
4/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette matkustele? Viipurissa edullista.

Vierailija
5/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö siis olla työ että aika kuluisi?

Miten ne joilla on kuukauden kesäloma saavat aikansa kulumaan kun ei käydä töissä tai viikonloppuvapaathan on yhtä helvettiä kun ei pääse TÖIHIN!  :DDD

Vierailija
6/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke on varmaan paikallaan, jos ei edes keksi mihin aikansa käyttää. Itse saan paljon aikaa kulumaan ihan vaan kotitöihin; siivoukseen, korjaukseen ja varsinkin leivontaan ja ruoanlaittoon. Taidehommia voisi tehdä enemmän, mutta turvattomuudentunne (en ole saanut vielä eläkepäätöstä) saa kuluttamaan ajan ruan laittoon. Teen ruokia valmiiksi pakastimeen ja mikäli minulta rahat loppuisi, pärjäisin näillänäkymin noin kuukauden käymättä kaupassa.

Vierailija
7/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratko ristikoita , hyvässä lykyssä voitatkin : D

Vierailija
8/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö siis olla työ että aika kuluisi?

Miten ne joilla on kuukauden kesäloma saavat aikansa kulumaan kun ei käydä töissä tai viikonloppuvapaathan on yhtä helvettiä kun ei pääse TÖIHIN!  :DDD

Niinkuin Uuno sanoi ,se on ryö eikä työ

Vierailija
9/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kone, kirjoita kirja. Fakta tai fiktio. Tai paperille ideoita mitä haluaisit ja mitä voi tehdä.

Vierailija
10/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä osaat tehdä, mitä pystyt tekemään?

Vierailija
11/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että olet työkykyinen eli voisit jotain tehdä? Hakeudu vapaaehtistyöhön, seuralaiseksi eläkeläisille jne. Saat vähän taskurahaa eläkkeen päälle.

Vierailija
12/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, sullahan ei ole mitään velvollisuuksia mihinkään suuntaan: on aikaa ja rahaa vaikka harrastaa!

Itse odotan eläkepäätöstä paraikaa ja toivon ja rukoilen, että saisin sen! Ansiopäivärahani on satoja euroja pienempi kuin mahdollinen työkyvyttömyyseläke. On pakko hakea kahta työpaikkaa kuukaudessa vaikka työkkärissäkin tietävät, etten ole työkykyinen eikä kukaan halua mua töihin. Koeta tässä suunnitella mitään kivaa arkeen kun aina pitää kuitenkin hakea työtä ja olla valmiudessa.

Vierailija
13/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde mukaan jonkin yhdistyksen toimintaan, hyväntekeväisyyteen tms?

Vierailija
14/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teeskentelit päästäsi lahoa, että saat TKE:n? Eihän sille nykyisin pääse ilman F-koodeja. Oikeasti vaivaiset joutuvat vääntäytymään töihin tai virumaan työttömyyskorvauksilla, vaikka muita esim E-koodeja olisi muille asti jakaa. Näillä ei saa edes puolikasta eläkettä. Eli nauti vaan olostasi, äläkä valita.

Vierailija
15/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöitä? Mene jonkun vanhuksen tai muun apua tarvitsevan seuraksi? Lue kirjoja? Kirjoita, jos tykkäät? Käy taidenäyttelyissä ja museoissa? Liiku luonnossa, jos kunto on sellainen. Pelaa pelejä. Liity yhdistykseen. Pidä huolta itsestäsi ja läheisistäsi. Kokkaa, leivo, kutsu ihmisiä kylään. Miten ihmeessä EI keksi tekemistä?

Vierailija
16/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pystyt liikkumaan metsässä, niin poimi mustikoita tai kerää sieniä?

Vierailija
17/18 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjoja. Kirjoista saa oikeasti sisältöä elämään.

Monet työssäkäyvät valittaa, ettei ole aikaa lukemiseen.

Vierailija
18/18 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsena oli niin mukavaa kun oli kipeä eikä tarvinnut mennä kouluun ainut että hyvin harvoin oli sairaana toivoi kyllä että saisi sairastua enemmänkin. : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi