Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkoruotsista jankkaajat..

Vierailija
03.03.2015 |

Miten jaksatte jankata koko ajan "pakkoruotsi pois". Ajattelette että mihin tarvitsemme ruotsinkieltä, kun ei ole vain kuin vähän ruotsinkielisiä jne, jne.

Miksi valitatte lastenne ILMAISESTA koulutuksesta. Mielipiteenne kuulostaa hyvin junttimaiselta. Onko teillä jäänyt traumaattisia kokemuksia lapsuudesta??

Miksi teidän pitäisi saada päättää tämäkin asia lastenne puolesta ja jos lapsilta kysytään, he eivät haluaisi opiskella varmasti yhtään mitään.. Itsekkin yläasteella vihasin "pakkoruotsia". Mutta myöhemmin olen innostunut kielen opiskelusta ja sain hyvän pohjan peruskoulussa.

Antakaa "pakkoruotsin" olla. Ette te joudu sitä enää opiskelemaan. Hyvää yleissivistystä lapsille. Ps. Enkä ole ruotsalainen, ruotsinkielinen tai asu rannikolla..

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa asiaa. Jotkut vaan jaksaa. Luulen, että ovat porukkaa, joka oikeasti ei ole muutenkaan opiskeluintoisia ja vaativista työtehtävistä eivät ole nähneet kuin unta.
Kun muutin pääkaupunkiseudulle, on ruotsin kielen osaamisesta ollut hyötyä jo opiskeluajoista lähtien. Sillä oli suuri vaikutus jo kesätyöpaikan saamiseen.
Olen myös ihan livenä törmännyt tällaisiin vanhempiin, jotka manaavat lapsiensa ruotsin kielen opiskelua Itä-Suomessa ja kun olen kysynyt, että mistä tiedät minne lapsesi aikuisena muuttaa asumaan...tuijottavat, kuin lehmä uutta porttia (ei taida se ajatus mahtua päähän, että lapsi lähtisi muualle).
Ja, jos joskus haluaa valtion ja monen kunnankin/kaupunginkin leipiin, niin ruotsia on osattava.

Vierailija
22/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet.

[/quote]

Sori, mutta en pysty kunnioittamaan idiootteja jotka vaatii että heidät otetaan tosissaan. Tosin ethän sinä tyhmyydellesi mitään voi.
[/quote]
No nythän sinä kovilla ammut, huh! En tiedä miksi minäkin nyt olen idiootti, kun vain ihailin taitavaa ulosantiasi osallistumatta muuten koko keskusteluun :) Melkein saat minut lannistumaan kun vielä tyhmäksi sanot, mutta uskon ettet kasvokkain niin haluaisi sanoa. Positiivista päivää sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]

Miksi valitatte lastenne ILMAISESTA koulutuksesta. Mielipiteenne kuulostaa hyvin junttimaiselta. Onko teillä jäänyt traumaattisia kokemuksia lapsuudesta??

Miksi teidän pitäisi saada päättää tämäkin asia lastenne puolesta ja jos lapsilta kysytään, he eivät haluaisi opiskella varmasti yhtään mitään.. Itsekkin yläasteella vihasin "pakkoruotsia". Mutta myöhemmin olen innostunut kielen opiskelusta ja sain hyvän pohjan peruskoulussa.

Antakaa "pakkoruotsin" olla. Ette te joudu sitä enää opiskelemaan. Hyvää yleissivistystä lapsille. Ps. Enkä ole ruotsalainen, ruotsinkielinen tai asu rannikolla..
[/quote]

Miten niin ei joudu enää opiskelemaan? Mä olen 32 ja joudun edelleen sitä paskaa opiskelemaan yliopistossa. Mitä vitun yleissivistävää siinä muka on? Ei kieli ole yleissivistystä. Ja ihan yhtälailla se paskakieli vitutti peruskoulussa ja lukiossa ja amiksessa, eli mikä idioottimainen argumentti se nyt olisi, että itse ei enää tartte opiskella? Jos mä hakkaan sut pesäpallomailan kanssa, niin mitä se sua haittaa, kun sehän tapahtui jo hetki sitten kun hetken odottelet.
[/quote]

Epäilen, että olet opiskelet yliopistossa. Ainakin ammattikoulussa, ruotsinkieli on vain ammattisanastoa ja huimat 1 opintoviikkoa. Luulisin yliopistossakin, että liittyy opintolinjaasi.
[/quote]

Se on ihan sama mihin se liittyy kun en sanaakaan sitä mongerrusta enää puhu. Lukion kirjoitukset oli 2002 ja se oli viimeinen vuosi kun sitä roskaa enää opiskelin. Rimaa hipoen sain sen silloin kirjoitettua. Esseevastauksessakin oli oikein yksi lause. Amiksen jätin kesken, joten siellä ei suurempaa valmistumisongelmaa se kurssi tuottanut (en sitä läpi päässytkään vaikka sen kävin). Yliopistolla en ole kurssia käynyt edes kokeilemassa, jätän viimeiseksi ja toivon että voin sen skipata kokonaan (opo lupaili ettei jäisi siitä kurssista paperit saamatta). Paskaa mitä paskaa se silti on ja kyllä pistää kaltaisesi kusipäät vituttamaan ankarasti.

Vierailija
24/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:49"]

Olen ihmetellyt samaa asiaa. Jotkut vaan jaksaa. Luulen, että ovat porukkaa, joka oikeasti ei ole muutenkaan opiskeluintoisia ja vaativista työtehtävistä eivät ole nähneet kuin unta. Kun muutin pääkaupunkiseudulle, on ruotsin kielen osaamisesta ollut hyötyä jo opiskeluajoista lähtien. Sillä oli suuri vaikutus jo kesätyöpaikan saamiseen. Olen myös ihan livenä törmännyt tällaisiin vanhempiin, jotka manaavat lapsiensa ruotsin kielen opiskelua Itä-Suomessa ja kun olen kysynyt, että mistä tiedät minne lapsesi aikuisena muuttaa asumaan...tuijottavat, kuin lehmä uutta porttia (ei taida se ajatus mahtua päähän, että lapsi lähtisi muualle). Ja, jos joskus haluaa valtion ja monen kunnankin/kaupunginkin leipiin, niin ruotsia on osattava.

[/quote]

Ahaa, nyt pakkoruotsin vastustaminen onkin ihan yleistä kaiken opiskelun vastaisuutta. Oletteko te ihan OIKEASTI noin tyhmiä? Onko tanskalaiset ja norjalaisetkin kaikkea opiskelua vastaan, kun eivät halua pakkoruotsia?

Vierailija
25/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet.

[/quote]

Luuletko olevasi jotenkin sivistynyt kun kannatat pakkoruotsia? Et ole, nolaat vain itsesi. :)
[/quote]
En ole kertonut kantaani koko asiaan. Nyt olet vähän hassu päättäessäsi sen minun puolestani. Kyllä pakkoruotsin vastustajakin voi osata vaatia asiallisuutta. Kokeile, lupaan ettet nolaa itseäsi :)

Vierailija
26/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, jos joskus haluaa valtion ja monen kunnankin/kaupunginkin leipiin, niin ruotsia on osattava.
[/quote]

Eihän ole. Virastossa pitää vain olla joku, joka kieltä osaa, ei todellakaan kaikkien. Vaimokin on Helsingissä kaupungilla ollut sihteerinä kohta vuosikymmenen eikä sekään joudu ruotsia mongertamaan, eikä varmaan edes osaisi.

Vierailija
27/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]

[/quote]

Miten niin ei joudu enää opiskelemaan? Mä olen 32 ja joudun edelleen sitä paskaa opiskelemaan yliopistossa. Mitä vitun yleissivistävää siinä muka on? Ei kieli ole yleissivistystä. Ja ihan yhtälailla se paskakieli vitutti peruskoulussa ja lukiossa ja amiksessa, eli mikä idioottimainen argumentti se nyt olisi, että itse ei enää tartte opiskella? Jos mä hakkaan sut pesäpallomailan kanssa, niin mitä se sua haittaa, kun sehän tapahtui jo hetki sitten kun hetken odottelet.
[/quote]

Epäilen, että olet opiskelet yliopistossa. Ainakin ammattikoulussa, ruotsinkieli on vain ammattisanastoa ja huimat 1 opintoviikkoa. Luulisin yliopistossakin, että liittyy opintolinjaasi.
[/quote]

Se on ihan sama mihin se liittyy kun en sanaakaan sitä mongerrusta enää puhu. Lukion kirjoitukset oli 2002 ja se oli viimeinen vuosi kun sitä roskaa enää opiskelin. Rimaa hipoen sain sen silloin kirjoitettua. Esseevastauksessakin oli oikein yksi lause. Amiksen jätin kesken, joten siellä ei suurempaa valmistumisongelmaa se kurssi tuottanut (en sitä läpi päässytkään vaikka sen kävin). Yliopistolla en ole kurssia käynyt edes kokeilemassa, jätän viimeiseksi ja toivon että voin sen skipata kokonaan (opo lupaili ettei jäisi siitä kurssista paperit saamatta). Paskaa mitä paskaa se silti on ja kyllä pistää kaltaisesi kusipäät vituttamaan ankarasti.
[/quote]
Sori mutta virkasmiesruotsi kuului yliopistotutkintoon.

Vierailija
28/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet. [/quote] Luuletko olevasi jotenkin sivistynyt kun kannatat pakkoruotsia? Et ole, nolaat vain itsesi. :) [/quote] En ole kertonut kantaani koko asiaan. Nyt olet vähän hassu päättäessäsi sen minun puolestani. Kyllä pakkoruotsin vastustajakin voi osata vaatia asiallisuutta. Kokeile, lupaan ettet nolaa itseäsi :)

[/quote]

On vaikea olla asiallinen kun vastassa on 4-vuotiaan tasolla oleva inttäjä, niin kuin ap. Sinä et sellainen ole, mutta moni pakkoruotsin kannattajista on

Vierailija
29/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

:D Eli olet huono ruotsinkielessä, joten "pakkoruotsi" pois. Päivän paras argumentti.
Minäkin olen huono kemiassa, joten vaadin "pakkokemia" pois. Ei kenenkään tarvitse kuitenkaan mitään alkuainetalukkoa muistaa. Varsinkaan kun aion mennä töihin siwan kassalle.

Vierailija
30/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikaruotsi kunniaan! Nöyrä asenne kaunistaa..

Vierailija
31/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"] Miksi valitatte lastenne ILMAISESTA koulutuksesta. Mielipiteenne kuulostaa hyvin junttimaiselta. Onko teillä jäänyt traumaattisia kokemuksia lapsuudesta?? Miksi teidän pitäisi saada päättää tämäkin asia lastenne puolesta ja jos lapsilta kysytään, he eivät haluaisi opiskella varmasti yhtään mitään.. Itsekkin yläasteella vihasin "pakkoruotsia". Mutta myöhemmin olen innostunut kielen opiskelusta ja sain hyvän pohjan peruskoulussa. Antakaa "pakkoruotsin" olla. Ette te joudu sitä enää opiskelemaan. Hyvää yleissivistystä lapsille. Ps. Enkä ole ruotsalainen, ruotsinkielinen tai asu rannikolla.. [/quote] Miten niin ei joudu enää opiskelemaan? Mä olen 32 ja joudun edelleen sitä paskaa opiskelemaan yliopistossa. Mitä vitun yleissivistävää siinä muka on? Ei kieli ole yleissivistystä. Ja ihan yhtälailla se paskakieli vitutti peruskoulussa ja lukiossa ja amiksessa, eli mikä idioottimainen argumentti se nyt olisi, että itse ei enää tartte opiskella? Jos mä hakkaan sut pesäpallomailan kanssa, niin mitä se sua haittaa, kun sehän tapahtui jo hetki sitten kun hetken odottelet. [/quote] Epäilen, että olet opiskelet yliopistossa. Ainakin ammattikoulussa, ruotsinkieli on vain ammattisanastoa ja huimat 1 opintoviikkoa. Luulisin yliopistossakin, että liittyy opintolinjaasi. [/quote] Se on ihan sama mihin se liittyy kun en sanaakaan sitä mongerrusta enää puhu. Lukion kirjoitukset oli 2002 ja se oli viimeinen vuosi kun sitä roskaa enää opiskelin. Rimaa hipoen sain sen silloin kirjoitettua. Esseevastauksessakin oli oikein yksi lause. Amiksen jätin kesken, joten siellä ei suurempaa valmistumisongelmaa se kurssi tuottanut (en sitä läpi päässytkään vaikka sen kävin). Yliopistolla en ole kurssia käynyt edes kokeilemassa, jätän viimeiseksi ja toivon että voin sen skipata kokonaan (opo lupaili ettei jäisi siitä kurssista paperit saamatta). Paskaa mitä paskaa se silti on ja kyllä pistää kaltaisesi kusipäät vituttamaan ankarasti. [/quote] :D Eli olet huono ruotsinkielessä, joten "pakkoruotsi" pois. Päivän paras argumentti. Minäkin olen huono kemiassa, joten vaadin "pakkokemia" pois. Ei kenenkään tarvitse kuitenkaan mitään alkuainetalukkoa muistaa. Varsinkaan kun aion mennä töihin siwan kassalle.

[/quote]

Ihan tasan yhtä hyvä argumentti kuin "hei, minulla oli ruotsista kymppi ja siksi haluan pakottaa muutkin suomalaiset pakkoruotsiin" .

ohis

Vierailija
32/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet. [/quote] Luuletko olevasi jotenkin sivistynyt kun kannatat pakkoruotsia? Et ole, nolaat vain itsesi. :) [/quote] En ole kertonut kantaani koko asiaan. Nyt olet vähän hassu päättäessäsi sen minun puolestani. Kyllä pakkoruotsin vastustajakin voi osata vaatia asiallisuutta. Kokeile, lupaan ettet nolaa itseäsi :)

[/quote]

On vaikea olla asiallinen kun vastassa on 4-vuotiaan tasolla oleva inttäjä, niin kuin ap. Sinä et sellainen ole, mutta moni pakkoruotsin kannattajista on

[/quote]

Perustele, millä tavoin olen 4v tasolla oleva inttäjä? Itse taas aloitat "keskustelun" , vastaamatta mihinkään kysymykseeni ja pelkästään haukkumalla. Silläkö saadaan mielestäsi keskustelu aikaiseksi? Ap

Vierailija
33/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:52"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:42"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä. [/quote] Tästä kommentista sen sijaan huokuu sivistys, älykkyys, muiden kunnioittaminen, käytöstavat ym. tavoiteltavat ominaisuudet. [/quote] Luuletko olevasi jotenkin sivistynyt kun kannatat pakkoruotsia? Et ole, nolaat vain itsesi. :) [/quote] En ole kertonut kantaani koko asiaan. Nyt olet vähän hassu päättäessäsi sen minun puolestani. Kyllä pakkoruotsin vastustajakin voi osata vaatia asiallisuutta. Kokeile, lupaan ettet nolaa itseäsi :) [/quote] On vaikea olla asiallinen kun vastassa on 4-vuotiaan tasolla oleva inttäjä, niin kuin ap. Sinä et sellainen ole, mutta moni pakkoruotsin kannattajista on   [/quote] Perustele, millä tavoin olen 4v tasolla oleva inttäjä? Itse taas aloitat "keskustelun" , vastaamatta mihinkään kysymykseeni ja pelkästään haukkumalla. Silläkö saadaan mielestäsi keskustelu aikaiseksi? Ap

[/quote]

Katso kommenttini 13.

Vierailija
34/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

:D Eli olet huono ruotsinkielessä, joten "pakkoruotsi" pois. Päivän paras argumentti.
Minäkin olen huono kemiassa, joten vaadin "pakkokemia" pois. Ei kenenkään tarvitse kuitenkaan mitään alkuainetalukkoa muistaa. Varsinkaan kun aion mennä töihin siwan kassalle.
[/quote]

Pakotetaanko sut yliopistossa lukemaan kemiaa? Ei mua ainakaan. Mun argumentti pakkoruotsin poistolle ei ole se, että mä en sitä osaa, vaan se, että se on täydellisen turhaa rahan ja ajan haaskaamista. Ja se, että se vituttaa ihmisiä. Ja estää jatko-opintoja. Ja on automaattisesti pois oikeasta opiskelusta.

Vierailija
35/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsia opetetaan historiallisten syiden vuoksi, ei koska siitä olisi hyötyä oppilaalle tulevaisuudessa, jo pelkästään tämänvuoksi pakkoruotsi pitäisi lopettaa.

Miksi ei käytetä se "ilmaista" koulutusta johonkin hyödylliseen oppilaan kannalta?

Lisää englantia tai äidinkieltä. Muista kielistä Saksa, Venäjä tai Kiina olisivat paljon parempia vaihtoehtoja.

Vierailija
36/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa asiaa. Jotkut vaan jaksaa. Luulen, että ovat porukkaa, joka oikeasti ei ole muutenkaan opiskeluintoisia ja vaativista työtehtävistä eivät ole nähneet kuin unta. Kun muutin pääkaupunkiseudulle, on ruotsin kielen osaamisesta ollut hyötyä jo opiskeluajoista lähtien. Sillä oli suuri vaikutus jo kesätyöpaikan saamiseen. Olen myös ihan livenä törmännyt tällaisiin vanhempiin, jotka manaavat lapsiensa ruotsin kielen opiskelua Itä-Suomessa ja kun olen kysynyt, että mistä tiedät minne lapsesi aikuisena muuttaa asumaan...tuijottavat, kuin lehmä uutta porttia (ei taida se ajatus mahtua päähän, että lapsi lähtisi muualle). Ja, jos joskus haluaa valtion ja monen kunnankin/kaupunginkin leipiin, niin ruotsia on osattava.

[/quote]

Ovatko ahvenanmaalaiset opiskeluinnottomia surkimuksia, jotka eivät ole vaativimmista töistä nähneet untakaan? Jotain idioottivanhempia, jotka eivät ymmärrä että heidän lapsensa voi muuttaa mannersuomeen?

Vai mikä on mielestäsi hyvä selitys, että muuttivat pakkosuomen > pakkoenglanniksi?

Toiseksi oletko ihan tosissasi niin v*tun tyhmä, että luulet ruotsinkieltä jotenkin erityisen tärkeäksi jos muuttaa Suomesta johonkin satunnaiseen toiseen maahan? Ymmärrätkö että englanninkieli on paljon, paljon, paljon tärkeämpi?

Jos väität että edes Ruotsiin muuttamisessa ruotsinkieli on välttämättömyys, niin miksi helvetissä Suomeen tai Ruotsiin otetaan kouluttamattomia mamuja, jotka eivät siis VOI pärjätä osaamatta etukäteen ko. maiden äidinkieliä?

Eikö ole järkevintä opetella hyvä englanninkielen taito, mikä on nykymailmassa erittäin tärkeä hyvin palkatuissa asiantuntiatöissä? Hyvä englannintaito auttaa huomattavasti opiskelussa, jos sitten yllättäen tarvitsikin/hyötyisikin sukulaiskieltä ruotsia?

41v m

Vierailija
37/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]

Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä.

[/quote]Ja sun sivistyksesi sitävastoin paistaa kauas. Just.

Vierailija
38/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]

Pakkoruotsin puolustajilla ei paljon päässä liiku. Totaalisia riemuidiootteja, jotka luulee jotenkin olevansa sivistyneitä.

[/quote]

Mulle taas tulee näistä pakkoruotsijankuttajista aika kielteinen kuva todella ehdottomina ihmisinä. Muistelen, kun aiemmin täälläkin on ollut hienoja perusteluja pakkoruotsia vastaan, nyt täällä on pelkästään jankuttajia, jotka haukkuvat ja jankuttavat, eivät niinkään keskustele. :/
[/quote]

Nämä on perusteltu kaksi miljardia kertaa mutta pakkoruotsin puolustelijat eivät ilmeisesti osaa lukea tai seuraa tiedotusvälineitä. Minäkin olen kirjoittanut tänne valehtelematta parikymmentä kertaa samat perustelut, mutta näille ei mene jakeluun. He eivät osaa itse etsiä tietoa tai seuraa julkista keskustelua vaan vaativat, että kaikki pureskellaan ja syötetään juuri heille valmiiksi. Ei sellaisille ihmisille jaksa loputtomasti selittää yksinkertaisia asioita, jumittakoot harhoissaan minun puolestani.

Vierailija
39/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:01"]Piikaruotsi kunniaan! Nöyrä asenne kaunistaa..
[/quote]

Niinpä, suomalaisten pitää ymmärtää paikkansa ja opetella herrakansan "ruotsia". Miksi meille opetetaan suomenruotsia, joka on ihan yleinen vitsi kielenä eikä oikeaa ruotsia?

Vierailija
40/58 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:52"]

[/quote]

Ahaa, nyt pakkoruotsin vastustaminen onkin ihan yleistä kaiken opiskelun vastaisuutta. Oletteko te ihan OIKEASTI noin tyhmiä? Onko tanskalaiset ja norjalaisetkin kaikkea opiskelua vastaan, kun eivät halua pakkoruotsia?

[/quote]

Kaikki tanskalaiset ja norjalaiset ovat sivistymättömiä tupauunopersuja! Samoin kaikkien muiden valtioiden asukkaat, paitsi suomalaiset. Suomalaisista vain alle 20% on persuja.