Nyt loppui mun ja Citymarketin asiakkuussuhde!!
Eilen tapahtui kolmas (3.) kerta tämän vuoden aikana että yrittivät laskuttaa liikaa.
Kaikki nämä liikalaskutukset ovat olleet ns. kimppatarjouksia, jossa hyllyn/korin reunassa on ollut kyltti 2kpl x€ ja sitten kuitenkin laskutettu erikseen huomattavasti kalliimpi hinta. Eka kerran ajattelin olevan puhdas vahinko, toinen kerta onneton sattuma mutta nyt tämä kolmas kerta kahden kuukauden aikana ei voi olla mielestäni muuta kuin asiakkaan tahallista kusettamisyritystä. Onneksi löytyy lähistöltä myös Prisma, jossa ei ikinä ole mulle käynyt vastaavaa.
Kommentit (205)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:29"]
Kyllä niitä virheitä valitettavasti sattui ettei tarjoukset tuu koneelta. Aika monesti myös sattuu että asiakas on ottanut väärän tuotteen. Esim lukee että "listerine zero 2kpl/x euroa". Asiakas sanoo että tarjous ei tullut ja kun soitan niin asiakkaalla onkin vaikka listerine total care-suuvettä. .. Asiakas sanoo aina että siinä oli lappu vieressä missä lukee se tarjous mutta kannattaisi lukea se teksti kuitenkin mitä tarjous koskee. .. Mutta kurjaa kun näitä sattuu ja vois ne tarjouksetkin olla joskus selkeämpiä. Ei tarkoituksena ole asiakasta huijata, kyllä ne tarjoukset ovat kuitenkin sen hintaisia että niitä kannattaa myydä tarjoushinnalla. Ei kukaan laita tarjousta ja ajattele että juksataan että saadaan muutama euro enemmän. Kyllä se tyytyväinen asiakas tulee kaupalle kannattavammaksi kun tyytymätön ja siihen pyritään.
[/quote]
Ne laput hyllyssä on tahallaan laitettu väärän tuoteen viereen ja k-kaupan tarjouksissa ei koskaan lue EAN numroa, josta voisi tarkastaa varmasti että mikä tuote on kyseessä. Kyllä tämä on täysin tarkoitushakuista ja ilmeisesti hyvin kannattavaa kauppaketjulle, koska sitä tehdään kaiken aikaa. Olen oppinut läksyni ja tarkastan k-kaupassa tarkaan että onko varmasti kyse siitä tuotteesta mitä kuvitten sen koskevan ja aika usein tuote jää ostamatta siksi että tarjouskyltistä ja hyllyn valikoimasta ei voi olla 100% varma että mikä se tarjoustuote oikeasti on.
[/quote]
Joo ja oikein pienellä lukee "huom päivämäärä" ja isolla tarjous jos on joku vanhenemassa oleva tuote, tuskin kovin moni vanhus huomaa noita miniprinttejä eli tarkoituksella taitaa olla niin pienellä. Voisi olla ihan vain ne punaiset aletarrat.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:29"]
Hei Kiukkuiitat, ottakaa nyt huomioon, että Prisma ja Cittari "halpuuttivat" hintoja. Kävi juuri kuin olin arvannut: joidenkin muiden tuotteiden hinta kallistuu tai sitten pakkauskoko pienenee, mutta hinta säilyy.
Eräässä kolmannessa tavaratalossa oli viime viikolla pukeutumisosastolla tarjous: ota kaksi ja saat halvemman ilmaiseksi. No koska juuri tarvitsin mainittuja vaatekappaleita, otin kaksi samanlaista, mutta eri väristä. Kassalla rouva aikoi velottaa molemmista täyden hinnan. Kysyin, että eikö tarjous olekaan voimassa, jos ottaa kaksi samanlaista ja samanhintaista tuotetta. Rouva selitteli jotakin epämääräistä erilaisista hintalapuista, mutta korjasi kuitenkin hinnan. Suu siis kannattaa avata heti, kun huomaa virheen eikä vasta kotona kirjoittaa tänne palstalle.
[/quote]
No ehkä se "heti" on kotona. Jos on 150€ markettiostokset, niin ei siinä välttämättä huomaa ihan joka tuoteta heti että nyt meni hinta väärin, varsinkaan kun alennus tulee lopuksi eikä näy kassakoneessa piipatessa oikein.
Minusta minulla on asiakkaana myös lähtökohtaisesti lupa olettaa että hinnat ovat niitä mitä niiden kerrotaan olevan, eikä minun tarvi vahtia että kauppa toimii oikein. Toki puutun asiaan kun huomaan, minähän ne niiden vierheet maksan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:31"] Niin, mutta ne kauppakohtaiset alennukset yleensä tulevatkin oikein. Kyllä minä ainakin laitan aina ensin hinnan koneelle, ja sen jälkeen tulostan sen tarjoushinnan.
[/quote]
Minua ei asiakkaana oikeastaa lähtökohtaisesti kiinnosta vähääkään se että onko väärä hinta kauppa- vai ketjukohtainen ja kenen syytä se on.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:18"]
Olen purnannut samasta asiasta. Ei ole mitenkään harvinaista että Citymarketissa käynnin jälkeen huomaa että tarjoushinta ei ole toteutunut tai että on ottanut "vahingossa" väärän tuotteen. Citymarketissa on usein laitettu vierekkäin tarjoustuotetta ja vastaavaa tuotetta joka ei ole tarjouksessa ja sitten suuri tarjoushintakyltti näiden päällä. "Sattumalta" kyltissä oleva tuotteen nimi on vielä siten että se ei vastaa kirjammellisesti kumpaakaan esille asetettua tuotetta, eikä sittarin tarjouskylteissä ole koskaan enarinumeroa, josta tuotteen voisi yksilöidä satavarmasti.
[/quote]
Tää on muuten ihan sairaan ärsyttävää!
Joku aika sitten oli jotain garnierin tuotteita tarjouksessa. Oli miracle creamia ja seerumia ja ties mitä silmäihmerasvaa. Puoli tuntia etsin sitä tuotetta, jota siinä kyltissä mainostettiin, mutta en koskaan löytänyt edes sieltä hyllyn reunasta sellaista lappua. Että liekö sitä mainostettua tuotetta koskaan ollutkaan...
Tosi usein tarjoukset on merkitty älyttömän epäselvästi. Sen sijaan poistohintaiset ("punaisella lapulla") tuotteet on mulla aina kyllä lyöty oikein.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:31"]
Sanotteko silloinkin periaatteesta kun joku tuote jää laskuttamatta?
[/quote]Olen parikertaa kertonut siitä kassalle, mutta siitä on jäännyt pahamieli itselle. Kassa ei pyytele anteeksi sitä että epähuomiossa sain ilmaisen tuotteen ja muut asiakkaat epäilevät hänen luotettavuuttaan. Jos asia tapahtuu toisinpäin, hän tutkii kuitin ja korjaa tilanteen ja pyytä anteeksi virhettään.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:14"]
Ok.onneksi itsellesi ei satu virheitä. Ihmisiä he sielläkin ovat :)
[/quote]
Kolme kertaa kahden kuukauden aikana tuntuu vaan vähän liian paljolta virheitä, kun muissa kaupoissa vastaavaa ei ole kohdalleni sattunut ikinä! Ja kas kummaa, miks ei kertaakaan ole sattunut niin että minua olisi laskutettu liian vähän?? Siinäpä onkin hyvä kysymys. No, onneks voi äänestää jaloillaan (ja pankkikortillaan). -ap
[/quote]
Sama kokemus käyttämässäni Prismassa ja lähi S-marketissa. Alennukset on syytä tsekata heti kassalla. Joka toinen kerta ne ovat huomioimatta. Sitten kassar soittelee osastovastaaville, että onx tää tuote tosiaan alennuksessa kun kassajärjestelmä ei tunnista. Ostan myös punasella 30% tarralla olevia jugurtteja säännöllisesti. EI kassat niitä noteeraa ellei itse vahdi.
Ei siis yksin Cittarien vika. Mieluumminkin kauppiaasta tai myymäläpäälliköstä johtuva kaupan kulttuurinen juttu.
Ainoastaan Lidlissä ei ole ollut koskaan kuitissa vikaa. Mutta koska käytän aina samaa Lidliä, voi siellä olla parempi työkulttuuri tai sitten minulla on ollut vain tuuria.
[/quote]Monesti juuri miinus30% tuoteissa, huomaa vasta kotona, että onkin otettu täysi hinta.
Tämä koskee kaikkia kauppoja, koska se on kassasta kiinni, paineleeko kassan päppäimillä -30% ennen kuin lyö ostoksen hinnan koneelle.
K-Supermarket Kittilä on kans sellainen, että kuitti pitää tarkistaa joka kerran kun ottaa tarjoustuotteen. Lähes aina ns kaupan omat tarjoukset ovat laittamatta kassoille. Jos ostan heräteostoksena vaikkapa avokadoja kun ovat nyt vain 1€/rasia (selkeästi siksi, että alkavat olla aikansa eläneitä) niin en minä silloin suostu maksamaan niistä 3,50€. Alennuksen takia jos olen ostamassa niin kyllä se hinta on silloin vastattava hyllynreunaa. Tuossa kaupassa on vielä tyyli se, että asiakas saa hävetä silmät päästään kun kassalla ei ole aavistustakaan mikä tarjoushinta on.. Kassa juoksee tuotteen kanssa hyllylle tarkistamaan jne, jono kasvaa ja ihmiset pälyilee.
Cittari Rovaniemeltä ostin Mokkamasterin tarjouksesta taannoin ja silloinkin hinta heitti n. 70€... Kassa ei voinut hyvittää rahojani, vaikka huomasin virheen heti. Piti kävellä info-pisteelle hakemaan rahat.
Olen oppinut tarkistamaan kuitit, etenkin K-ryhmän kaupoissa, heti kassalla ja huomautan aina, vaikka kyseessä olisi "vain joitain euroja". Jos tuntuu liian vaikealta niin jätän kys tuotteen kassalle ja otan rahat takaisin. Se on kauppiaan velvollisuus hoitaa hinnat ja ilmoittelut oikein. Jos kauppias hoitaa hommansa kunnolla niin asiakkaan ei tarvitse ottaa kuvia hyllynreunoista ja syynätä kuitteja suurennuslasin kanssa!
Eilen K-marketissa otin 2pkt ingman creamy -jäätelöä, koska oli tarjouksessa. Kassalla hinta heitti ja kysyin tarjouksesta. Kävi ilmi, että viime kuun tarjous oli unohtunut hyllynreunaan. Sain kuitenkin takaisin lähes 6€ erotuksen. K-supermarketissa on käynyt vastaavaa. Silloin en tosin saanut ale-hintaa, vaikka kyseessä on kauppias moka, ei asiakkaan.. Varmaankin jätin ostamatta silloin.
Yhyy yhyyyy yhyy yhyyyu yhyyyu itku itku itku yhyyy itku yhyyyyy.
Kävin KERRAN ostamassa c-marketista pari "kovaa" tarjousta ja menin sitten prismaan. Huvikseni katsoin paljonko ko tarjousjutut maksoivat prismassa. Prisman normihinta oli alempi, kuin cm tarjous. juu-u
Meilläpäin (Helsingissä) on sama juttu! Inhottaa, kun pitää olla kassalla haukkana ja muistaa vähintäänkin tarjousten hinnat ulkoa.. Taitaa olla cittarilla laajempi ongelma.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:18"]
Olen purnannut samasta asiasta. Ei ole mitenkään harvinaista että Citymarketissa käynnin jälkeen huomaa että tarjoushinta ei ole toteutunut tai että on ottanut "vahingossa" väärän tuotteen. Citymarketissa on usein laitettu vierekkäin tarjoustuotetta ja vastaavaa tuotetta joka ei ole tarjouksessa ja sitten suuri tarjoushintakyltti näiden päällä. "Sattumalta" kyltissä oleva tuotteen nimi on vielä siten että se ei vastaa kirjammellisesti kumpaakaan esille asetettua tuotetta, eikä sittarin tarjouskylteissä ole koskaan enarinumeroa, josta tuotteen voisi yksilöidä satavarmasti.
[/quote]
Tää on muuten ihan sairaan ärsyttävää!
Joku aika sitten oli jotain garnierin tuotteita tarjouksessa. Oli miracle creamia ja seerumia ja ties mitä silmäihmerasvaa. Puoli tuntia etsin sitä tuotetta, jota siinä kyltissä mainostettiin, mutta en koskaan löytänyt edes sieltä hyllyn reunasta sellaista lappua. Että liekö sitä mainostettua tuotetta koskaan ollutkaan...
Tosi usein tarjoukset on merkitty älyttömän epäselvästi. Sen sijaan poistohintaiset ("punaisella lapulla") tuotteet on mulla aina kyllä lyöty oikein.
[/quote
kaakkurin cittarissa oli Lumenen tietyt tuotteet -40% ja lapussa lueteltu tuotteet, joita oli noin 6. Niistä 4 ei löytynyt ollenkaan, edes hyllyssä ei ollut paikkaa ko. Tuotteelle....
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 16:56"]Kävin KERRAN ostamassa c-marketista pari "kovaa" tarjousta ja menin sitten prismaan. Huvikseni katsoin paljonko ko tarjousjutut maksoivat prismassa. Prisman normihinta oli alempi, kuin cm tarjous. juu-u
[/quote]
Oliko huijattu olo? Kai sä nyt valitit johonki?
Mullekin käy näin cittarissa! Etenkin Jumbon citymarketissa käynyt monesti.. En enää käy citymarketeissa, sillä yleensä kassatyyppi kattoo vittuuntuneena ja saattaa sanoakin jotain vähän ikävästi että "ei tossa oo hinta-eroa kuin 50cettiä" ööh niin se on kuitenkin tarjous ja haluan että korjaat sen?!?!
Mua ainakin harmittaa kassana, jos joku hinta on väärin koneella, koska meikäläiselle se vaan tuo lisähommaa. Ja toivon että jos en huomaa -30% lappua, niin asiasta huomautetaan heti, jotta voin korjata asian. Meillä töissä seurataan virheitä ja niistä huomautetaan jos tulee liikaa, joten kyllä haluan että saat jopa siitä 20snt jukurtista ne alet oikein. Huh onneks oon vaan opiskeluiden ohella töissä enkä edes keskolla.
Onhan sulla plussa-kortti? Nykyään cittarissa useimmat tarjoukset ovat plussa-tarjouksia?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:21"]
Kuinka suuresta euro/senttimäärästä nyt on kyse että noin kiukkuseksi vetää?
[/quote]
Niin että sun mielestä on ok varastaa asiakkaalta vaikkakin vain pieni summa.. Niinkö?
[/quote]
Eiköhän se siinä tasoitu kun suurin osa näistä "huijatuista" kuitenkin kokee oikeana mm. varastaa muovikasseja, huijata kilotuotteiden punnituksissa jne.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:29"]
Kyllä niitä virheitä valitettavasti sattui ettei tarjoukset tuu koneelta. Aika monesti myös sattuu että asiakas on ottanut väärän tuotteen. Esim lukee että "listerine zero 2kpl/x euroa". Asiakas sanoo että tarjous ei tullut ja kun soitan niin asiakkaalla onkin vaikka listerine total care-suuvettä. .. Asiakas sanoo aina että siinä oli lappu vieressä missä lukee se tarjous mutta kannattaisi lukea se teksti kuitenkin mitä tarjous koskee. .. Mutta kurjaa kun näitä sattuu ja vois ne tarjouksetkin olla joskus selkeämpiä. Ei tarkoituksena ole asiakasta huijata, kyllä ne tarjoukset ovat kuitenkin sen hintaisia että niitä kannattaa myydä tarjoushinnalla. Ei kukaan laita tarjousta ja ajattele että juksataan että saadaan muutama euro enemmän. Kyllä se tyytyväinen asiakas tulee kaupalle kannattavammaksi kun tyytymätön ja siihen pyritään.
[/quote]
satutko tietämään että lain mukaan tarjoukset pitää merkitä niin, että ovat selkeitä. Kahta melkein samannimistä suuvettä ei saa olla vierekkäin hyllyssä jos tarjous koskee vain toista. Tässäkin tapauksessa asiakkaan olisi pitänyt saada se väärä suuvesi tarjoushinnalla. Mutta kun suomalaiset eivät tiedä oikeuksiaan
[/quote]
Jos siihen loppuun on kirjoitettu, ettei ko. suuvesi kuulu tarjoukseen, niin silloin se ON kirjoitettu selvästi. Se, että tuotteet ovat vierekkäin, ei liity asiaan mitenään. Vai mites, jos tulee tarjoukseen Juhla Mokka ja siinä vieressä on Presidenttiä, Salvadoria yms. muita kahvipaketteja, niin miten ihmeessä osaat ottaa sen oikean paketin vieressä olevista paketeista huolimatta, mikäli et malta lukea tarjouslappuja loppuun? Logiikallasihan KAIKKI muut kahvit pitäisi siirtää helvettiin sen tarjouksessa olevan Juhla Mokan vierestä.
Tätä varten meillä opetetaan perusopetuksessa lukemaan. Sitä taitoa pitäisi viitsiä vielä käyttääkin, toisten syyttelemisen sijaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:29"]
Kävin muutama vuosi sitten ostamassa K-raudasta kaasupullon (tai mikä se kevyempi versio sitten onkaan nimeltään). Ne pullot on kaikki ilmeisesti kierrätettyjä, eli pullossa oli valmiiksi kulumisen jälkiä. Menin sitten kassalle ja poika sanoi että "Ja sinulle tuli kaasupullon täyttö? 14.90€ kiitos". Olen kai jotenkin läpeensä rehellinen, sillä sanoin heti että "Ei kun pullo kanssa".
Hieman hämilläni omasta hölmöydestäni maksoin sitten kiltisti 89.90€ ja lähdin kotia. Lähinnä harmitti siitä syystä, että kyseessä on iso pulju, jolla tuo ei olisi ns. oikein missään tuntunut. Pienessä liikkeessä ei olisi harmittanut noin paljoa.
[/quote]
Heh... Tää on niin huvittavaa.
Kauppojen hintavirheet = törkeää kusetusta.
Asiakkaan petosyritys = "no niillä on rahaa muutenkin, ei se olis missään tuntunu..."
Ja muuten, mitenkäs olisit selittänyt pulloa (ja se on komposiitti, btw..) luovuttaneelle myyjälle, ettei sulla ole antaa tyhjää vaihtopulloa? Meillä ainakin vielä luovutushetkellä myyjä tarkistaa kuitin, koska noita kusettajia löytyy, eli yritetään saada koko pullo vaihtohinnalla ilman tyhjää pulloa.
Ehkäpä teidän kannattaisi reklamoida sinne kauppaan.