Hirveä aamu!!!
aivan kamala aamu.. En tiedä miten tästä päivästä selviän. Olen toipumassa juuri viikon flunssasta. Nyt kuitenkin kiertää vatsassa ja vessassa on pitänyt jo ravata monta kertaa tänä aamuna. En kuitenkaan ole vielä oksentanut. Meillä on kylässä miehen sisko ja veli!! Helvetti. Heitä piti viihdyttää eilen melkein puoleenyöhön. Jäivät vielä turisemaan, vaikka miehen kanssa lähdettiin nukkumaan. Aamulla lapsi heräsi 4.30 ja minä tietysti myös. Univajetta on melkoisesti. Meillä on siis 2 alle 3 vuotiasta lapsosta. Isäntä lähti jo töihin. Apua!
Kommentit (66)
On edesvastuutonta mennä töihin sairaana. Kukaan ei saa/voi olla niin korvaamaton (joillakin voi tosin olla suuret luulot tärkeydestään, mutta totuus on, että kenenkään kuolemakaan ei ole vielä maailmaa pysäyttänyt).
Moni yrittäjä joutuu duunaamaan.
Kukaan ei ole niin tärkeä, että pitää mennä sairaana sairastuttamaan muutkin, se on "luulosairautta", ei sen vakavampaa. Niin kuin tuo ylinna lainatu kommentoijakin sanoo, kenenkään kuolemakaan ei ole maailmaa pysäyttänyt, miksi jonkun yrittäjän osa olisi niin kova ja tärkeä, että se on PAKKO?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:52"]
On edesvastuutonta mennä töihin sairaana. Kukaan ei saa/voi olla niin korvaamaton (joillakin voi tosin olla suuret luulot tärkeydestään, mutta totuus on, että kenenkään kuolemakaan ei ole vielä maailmaa pysäyttänyt).
Kukaan ei ole niin tärkeä, että pitää mennä sairaana sairastuttamaan muutkin, se on "luulosairautta", ei sen vakavampaa. Niin kuin tuo ylinna lainatu kommentoijakin sanoo, kenenkään kuolemakaan ei ole maailmaa pysäyttänyt, miksi jonkun yrittäjän osa olisi niin kova ja tärkeä, että se on PAKKO?
[/quote]
Yhden hengen yrityksiä on Suomessa paljon. Jollet tee töitä tilaajalle ajoissa, hän voi valita seuraavalla kerralla toisen yrittäjän. Mietipä jotain yksityisyrittäjää jolla on maanrakennusfirma (omistaa siis erilaisia työkoneita ja ajelee niillä itse) ja tekee hommaa työmaalla jossa koko työmaan eteneminen on kiinni hänen osuudestaan. Aika vaikea soittaa aamulla sinne että en nyt pääse, odotelkaa huomiseen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:12"]Niin. Joidenkin pitää ap:n kaltaisessakin tilanteessa lähteä töihin. [/quote] Kuumottaa ja huippaa, unet jäivät lyhyiksi mutta pakko oli lähteä, koska tänään on kokouksia, joille oli liki mahdoton löytää muuta sopivaa aikaa.
[/quote]
Oletko ajatellut, että muut eivät ehkä halua sinua kipeänä kokouksiin? Peruuttaminen on tietysti kurjaa, mutta ikäviä asioita on välillä tehtävä.
Yhden hengen yrityksiä on Suomessa paljon. Jollet tee töitä tilaajalle ajoissa, hän voi valita seuraavalla kerralla toisen yrittäjän. Mietipä jotain yksityisyrittäjää jolla on maanrakennusfirma (omistaa siis erilaisia työkoneita ja ajelee niillä itse) ja tekee hommaa työmaalla jossa koko työmaan eteneminen on kiinni hänen osuudestaan. Aika vaikea soittaa aamulla sinne että en nyt pääse, odotelkaa huomiseen.
Kuule kun siitäkin huolimatta, että luulottelet sen olevan pakkotilanne, se ei sitä ole! Tilanne on hankala yrittäjän kannalta, mutta ei pakollinen ja kyllä ne hommat hoituvat tavalla tai toisella. On se yrittäjäkin jättänyt asiansa huonolle mallille jos ei ole osannut hoitaa edes tuollaisia tilanteita varten itselleen tuuraajaa, ei sellaisen yrittäjän tarvitsekaan pärjätä jos luulee olevansa korvaamaton, tuleepa opituksi asiat sitten viimeistään kantapään kautta.
Luulisi jokaisella olevan edes sen verran älyä, että huomioisivat muut vaikkeivat itsestään välittäisikään. Itseäni vituttaa yli kaiken nämä tauteja ja basilleja työyhteisöönsä tietoisesti kuljettavat itsekeskeiset maailman keskipisteet.
Niin. Joidenkin pitää ap:n kaltaisessakin tilanteessa lähteä töihin.
Kuumottaa ja huippaa, unet jäivät lyhyiksi mutta pakko oli lähteä, koska tänään on kokouksia, joille oli liki mahdoton löytää muuta sopivaa aikaa.
No justiinsa. Tämä ihminen lähtee urhoollisesti sairaana "töihin ja kokouksiin", kun on aivan korvaamaton. Sitten viettää siellä aikaansa AV:lla istuen. Erittäin uskottavaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"]
Olisinkin töissä niin voisin jäädä saikulle kotiin sairastamaan yksin ja rauhassa... Olen siis tämän viikon lomalla. -ap
[/quote]
Miten voisit sairastaa yksin kotona, kun on lapsia?
[/quote]
Koska, jos olisin töissä, mies olisi sillon kotona ja ottaisi vastuun koko helahoidosta ja minä voisin vetäytyä yksinäisyyteen yläkertaan, missä on makuuhuoneemme ja vessa. Onneksi olo on nyt vähän parempi. Sain vähän torkuttua sohvalla, kun pistin elokuvan pyörimään ja nuoremman lapsen sitteriin. -ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"]
Olisinkin töissä niin voisin jäädä saikulle kotiin sairastamaan yksin ja rauhassa... Olen siis tämän viikon lomalla. -ap
[/quote]
Joittenkin nimenomaan pitää mennä töihinkin tuossa tilassa, ei mahdollisuutta lojua kotona.
[/quote]
Kenenkään EI TARVITSE mennä sairaana töihin. Piste.
[/quote]
Eläintilallisen on pakko mennä töihin, kukaan ei osaa käyttää koneita, ohjauskeskusta yms.
Ja on varmasti muillakin yrittäjillä muissa ammateissa sama homma.
Ei yleistetä.
Ap, nyt rohkeasti kerrot että susta ei ole passaajaksi.
Kerrot kaksi vaihtoehtoa: Joko kävelevät itse jääkaapille tai sitten ottavat kamppeensa ja menevät Essonbaariin syömään sämpylää.
Nainen nyt ryhdistäydyt ja lopetat turhat vikinät! !!! Hymy huulille ja vieraiden kanssa seurustelemaan. Aina ei voi eikä edes tarvitse ajatella itseään!! Vähän vatsa vääntää ja heti tarvitaan omaishoitajaa. VOI HERRAN ISÄ!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"]
[/quote]
Joittenkin nimenomaan pitää mennä töihinkin tuossa tilassa, ei mahdollisuutta lojua kotona.
[/quote]
Sen jälkeen onkin koko firma kivasti mahataudissa. Hyi helvetti! Kyllä aika harvalla työnantajalla on varaakaan antaa vatsatautisrn tulla sairastuttamaan kaikki muutkin. Meillä heitettäis saman tien pihalle.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"] Olisinkin töissä niin voisin jäädä saikulle kotiin sairastamaan yksin ja rauhassa... Olen siis tämän viikon lomalla. -ap [/quote] Joittenkin nimenomaan pitää mennä töihinkin tuossa tilassa, ei mahdollisuutta lojua kotona. [/quote] Kenenkään EI TARVITSE mennä sairaana töihin. Piste.
[/quote]
Voi kuule, avaapa tietämyksesi verhoa hiukan. Monen on mentävä hoitamaan työnsä hyvinkin sairaana.
[/quote]
Se on kyllä omaa typeryyttä. Myös yksityisyrittäjä voi ja saa sairastaa, jos sitä nyt koitat hakea. Viisas yrittäjä on tietysti etukäteen sopinut tuuraajasta, mutta jossei onnistu, ei muutakun lappu luukulle. Nimim. Kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"] Olisinkin töissä niin voisin jäädä saikulle kotiin sairastamaan yksin ja rauhassa... Olen siis tämän viikon lomalla. -ap [/quote] Joittenkin nimenomaan pitää mennä töihinkin tuossa tilassa, ei mahdollisuutta lojua kotona. [/quote] Kenenkään EI TARVITSE mennä sairaana töihin. Piste.
[/quote]
Voi kuule, avaapa tietämyksesi verhoa hiukan. Monen on mentävä hoitamaan työnsä hyvinkin sairaana.
[/quote]
Se on kyllä omaa typeryyttä. Myös yksityisyrittäjä voi ja saa sairastaa, jos sitä nyt koitat hakea. Viisas yrittäjä on tietysti etukäteen sopinut tuuraajasta, mutta jossei onnistu, ei muutakun lappu luukulle. Nimim. Kokemusta on
[/quote]
Ja vielä se että itse olen eläintilallinen, kun joku tuossa ylempänä sanoi ettei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:03"]
Kuule kun siitäkin huolimatta, että luulottelet sen olevan pakkotilanne, se ei sitä ole! Tilanne on hankala yrittäjän kannalta, mutta ei pakollinen ja kyllä ne hommat hoituvat tavalla tai toisella. On se yrittäjäkin jättänyt asiansa huonolle mallille jos ei ole osannut hoitaa edes tuollaisia tilanteita varten itselleen tuuraajaa, ei sellaisen yrittäjän tarvitsekaan pärjätä jos luulee olevansa korvaamaton, tuleepa opituksi asiat sitten viimeistään kantapään kautta.
Luulisi jokaisella olevan edes sen verran älyä, että huomioisivat muut vaikkeivat itsestään välittäisikään. Itseäni vituttaa yli kaiken nämä tauteja ja basilleja työyhteisöönsä tietoisesti kuljettavat itsekeskeiset maailman keskipisteet.
[/quote]
Hitto kun on kuutamolla pienyrittäjän arjesta. T. Yrittäjän tytär
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:41"]Nainen nyt ryhdistäydyt ja lopetat turhat vikinät! !!! Hymy huulille ja vieraiden kanssa seurustelemaan. Aina ei voi eikä edes tarvitse ajatella itseään!! Vähän vatsa vääntää ja heti tarvitaan omaishoitajaa. VOI HERRAN ISÄ!
[/quote]
Kerrankin joku puhuu asiaa.
Tosi Mies
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"]
[/quote]
Miten voisit sairastaa yksin kotona, kun on lapsia?
[/quote]
Lapset pk:ssa, dorka!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"]
[/quote]
[/quote]
Meleko paskan duunin oot itselles hommannut, jos ei saa edes sairastaa.
Voisitko laittaa vieraat omien lastesi kanssa vaikka hoploppiin ja hampurilaiselle ja jäädä sairastamaan kotiin?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:16"]
Voisitko laittaa vieraat omien lastesi kanssa vaikka hoploppiin ja hampurilaiselle ja jäädä sairastamaan kotiin?
[/quote]
Varmasti toimisi, jos lapset olisivat vanhempia. Nuorempi on 11kk (joka ei ole ollut kuin kerran 3 tuntia erossa molemmista vanhemmista) ja toinenkin on vasta 2v 6kk. Tilanne on kuitenkin nyt huikeasti parempi :) Minun maha on rauhoittunut, isompi lapsi nukahti sohvalle, kun heräsi niin mielettömän aikaisin ja vieraat ovat omatoimisesti osanneet etsiä aamupalaa ja kahvia.
sun täytyy sanoa niille vieraille, että niiden on hoidetrava itse itsensä, ja parasta olisi jos hoitaisivat lapsetkin tänään kun kerran siellä teillä ovat ja terveinäkin vielä. jos ei tämä onnistu niin vieraiden on aika lähteä kotiin. kai ne nyt itsekin huomaa herätessään, että olet sairas!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:16"]Voisitko laittaa vieraat omien lastesi kanssa vaikka hoploppiin ja hampurilaiselle ja jäädä sairastamaan kotiin?
[/quote]
Joo, perheessä vatsatautia, ehdottomasti vaan Hoploppiin nuolemaan pallomeren palloja ja tartuttamaan muita!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"] Olisinkin töissä niin voisin jäädä saikulle kotiin sairastamaan yksin ja rauhassa... Olen siis tämän viikon lomalla. -ap [/quote] Joittenkin nimenomaan pitää mennä töihinkin tuossa tilassa, ei mahdollisuutta lojua kotona. [/quote]
[/quote]