Sinä L-koon vaatteita käyttävä nainen
Kommentit (116)
161cm paino vaihtelee sairauden ja lääkitystä vuoksi 78-84 kilossa.
No en tiedä kuinka lihava on tämäkään nainen joka oli suurinpiirtekn 175 cm ja 80 kg http://1.bp.blogspot.com/-1byGUGODNe8/VB6RPdJllkI/AAAAAAAALRw/2OOMd3-UuQk/s1600/IMG_0056.JPG
Olen 165cm, 68kg, paidan koko 42-44, minulla on isohkot rinnat, että jos paita esim. on napitettava on oltava tuo 44 ettei napin välit irvistä. Farkkujen koko on 31". Mekot yleensä kokoa L, puolihameessa voi mennä M, koska lantioni ja vyötäröni eivät niin kamalan laajoja ole. Että tämän palsta mukaan siis varmaan olen käsittämätön jutkale koko nainen :). Ja myöskin palsta oppien mukaan syön lähes koko ajan rasvaa ja sokeria enkä liiku mihinkään. Tosi elämässä kuitenkin harrastan liikuntaa neljänä päivänä viikossa.
kauhia määrä pullukoita.
vähentäkää 110 pituudestanne niin saatte suunnilleen tietää paljon teille olisi normaali paino. Paras tuo yksi täällä joka sanoi olevansa 160 jotakin pitkä ja painavansa 70 jotakin - Ja samaan lauseeseen lisäsi että ei ole iso vaan omistaa vain isot tissit. Hieman sokeaa, paksukainen. Ei ne sun tissit 20 kiloa paina tuon mittasena. Laihikselle hop hop ja loppuu tuo itsepetos.
170/74. Housuissa L yleensä aina, lantio 113 cm, vyötärö 78 cm. Paidoissa ja mekoissa M-L.
hmm.. no ainkaan virallisteen painoindeksejen mukaan laskettuna ei tarvi olla pituus-110. Että ehkäpä nämä vastaajat ovat ihan oman normipainonsa sisällä osin, tosin osa siellä normipainon ylärajoissa. Että sinuna en tämmöisiä vinkkejä ihan kauheasti jakelisi näkemättä näitä ihmisiä lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:25"]
kauhia määrä pullukoita.
vähentäkää 110 pituudestanne niin saatte suunnilleen tietää paljon teille olisi normaali paino. Paras tuo yksi täällä joka sanoi olevansa 160 jotakin pitkä ja painavansa 70 jotakin - Ja samaan lauseeseen lisäsi että ei ole iso vaan omistaa vain isot tissit. Hieman sokeaa, paksukainen. Ei ne sun tissit 20 kiloa paina tuon mittasena. Laihikselle hop hop ja loppuu tuo itsepetos.
[/quote]
Kun painoin pituus -110 alkoivat sukulaiset ja neuvola kyselemään, että onko mulla syömishäiriö. Lantio- ja lapaluut vaan törröttivät. Olen leveäharteinen ja atleettinen kropaltani, joten mulle sopiva paino on pituus -100. Ihan sama mitä muut ovat mieltä tästä.
172/76( ja vuosi sitten olin 172/ 95).
Mahtava muutos itselle,mut haluaisin vielä pudottaa 16kg niin olisin tyytyväinen.
Kannustan kaikkia ylipainoisia laihduttamaan!
Liikuntaa ,liikuntaa, terveellinen ruoka ja makeiset poi!! Vettä se 2-3L päivässä.
162cm 62kg. Käytän L tai jopa XL Zaran, Mangon, joissakin Seppälän, New Yorkerin vaatteissa.
180/78. L-koko lähinnä takeissa ja joustamattomissa paidoissa. Ei muuten selkä/kädet mahdu. :P
177 cm ja 90 kg (helvata) Koko L meni näissä mitoissa aina ennen. Nyt pitää olla XL koska kaikki mitoitukset on päin petäjiä. Sen voi todistaa nappaamalla 90-luvun lopun jakun päälleen kaapista. Istuu kuin valettu ja koko on 40. Että kuka naisia oikein kiusaa tällä kokojen hivuttamisella pienemmiksi ja pienemmiksi. Ei pitkäraajainen ja -selkäinen nainen enää löydä mitään mistään.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 01:33"]Mua hämmentää, kun täällä on mun pituisia, mutta 10-20 kiloa painavampia ihmisiä, jotka käyttävät samaa vaatekokoa kuin minä. Itse olen 168 / 72 ja vaatekokoni on L tai 42. Mitat on 100-80-97. Miten voi olla, että toinen mun pituinen painaa 90 kg ja käyttää samaa vaatekokoa? Onko sillä vain lihasta siinä missä mulla on läskiä?
[/quote]Sä nyt vaan satut olemaan paras!
64/170 . käytän sekä L- että M -koon vaatteita. Varsinkin hartioista M on lähes aina pieni, mutta L taas rinnanympärykseltään suuri.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:25"]
kauhia määrä pullukoita.
[/quote]
Taas joku vitsailee! Heh heh, hauskaa. Hyvät ohjeet annoit siihen mitä pitäisi painaa, paitsi että on jo olemassa tämä BMI joka kertoo paljon paremmin mitä normaalipaino suurinpiirtein on. Tosin lihaksikkailla ja treenatuilla saattaa painoa olla BMI:n mukaista normaalia enemmän, vaikka ei tosiaan pullukka olisikaan.
Pitkiä naisia liikenteessä täällä, jotta onkos se nyt ihme, että vaatekoko on L, jonka merkitys ei suinkaan ole lihava kuten jotkut idiootit luulee vaan suuri, joka ei todellakaan ole synonyymi läskille. Kyllähän tuo pituuskin herrjanjestas vaikuttaa kovasti vaatekokoon. Täällä on naisia, jotka ovat suhteellisesti samankokoisia kuin minä 156 senttisenä tappina. Voisin hyvin kuvitella, että jos olisin vaikka 15cm nykyistä pidempi ja muuten saman kokoinen, niin tarvitsisin ehdottomasti pari kokoa suurempia vaatteita kuin nyt, kun käytän n. S-kokoa. Pituuden ohella tietysti ruumiinrakenteella on paljon vaikutusta vaatekokoon.
Läskipuheet sikseen. Kukaan ei voi toisen puolesta tietää kenellekään sopivaa painoa. Läskin tai läskittömyyden määrä ei aina korreloi sen kanssa, minkä kokoisena kenenkin kroppa toimii parhaiten, missä painossa kenelläkin on hyvä olla ja on terveimmillään. Ja kun puhutaan ihan oikeasta ylipainosta, voisivat ne sormella osoittelijat hieman miettiä, että tuskin kukaan haluamalla haluaa kantaa sitä todellista ylipainoa mukanaan. Taustalta löytyy yleensä psyykkisiä syitä, vaikeaa elämäntilannetta, sairautta, lääkitystä tms. tekijää. Vastaavasti liiallisen laihuuden taustalla on usein terveydelliset syyt.
Toivottavasti tämä avaa edes jollekin sitä, että jos itse kokee olevansa hirveän iso painossa X, se ei välttämättä tarkoita että kaikki muut saman pituiset näyttää siinä painossa samalta.
Esimerkkinä, minä ja ystäväni jotka ollaan suunnilleen saman pituisia. Molemmat rintavia, ja vyötärön ympärys on melko sama, eli yläosat ja mekot meillä on samaa kokoa. Mulla on kuitenkin peppu ja reidetkin melko lihaisat, kutennkäsivarretkin, niin että vyötärö on mun kapein kohta ja vaatekoko sama ylä- ja alaosassa. Hänellä taas ei ikinä kerry kiloja lantiosta alaspäin, mielettömän hoikat sääret ja pieni takamus, sirot käsivarret, siis omenavartaloinen, housukoko pienempi. Selvähän se on että mun kropassa on paljon enemmän massaa kun hänellä, ja kiloeroa meillä on reippaasti yli 10kg vaikka tosiaan kumpikin voitaisiin vastata tähän ketjuun.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 03:41"]Mitä läskejä :D T. mies.
[/quote]
Itse en ole läski, ainakaan sillä tavalla miten normaali tasapaksu määritellään. Isäni on 190cm ja äitini 160, niin sain raajalotossa epäsopusuhtaset mitat. Pitkät oranki hoikat kädet ja leveet hartiat. Lyhyt selkä, kapea vyötärö ja leveä lantio ei ole nähnyt kaarevaa siluettia vaan olen puhdas laatikko. Lyhyet sääret, mutta pitkät reidet. Ylimääränen kertyy navan alle ja jenkkoihin, mutta ei vyötärölle, mikä vähän veis laatikkomaisuuttani pois.
..
Voisin kuvailla itseäni Men in Blackissa pyöriviin kahvia juoviin öttiäisiin. Ne on laatikkomaisia :D