Olen miettinyt työllistymistä
Eläkkeeseen on 20 vuotta, mutta olen selkeästi liian vanha palkattavaksi. (47-48)
Sitten mietin yritysten ajatusta siitä, että rekrytoitava työskentelisi ainakin viisi vuotta. Jäin ihmettelemään tätä paradoxia.
Kommentit (10)
Vielä voit käydä työhaastatteluissa ilmoittautumalla sairaaksi. Kohta menee omasta pussista. Samoin soveltuvuustestit. Hakukierroksiahan oli kolme-neljä.
Kyllä se onnistuu. Minä täytän keskiviikkona 51 ja aloitan uudessa työpaikassa perjantaina. Olin työttömänä 4 kk.
Osa meistä työllistyy, joten mikä sinussa on vikana, että sinua ei haluta palkata?
Vierailija kirjoitti:
Osa meistä työllistyy, joten mikä sinussa on vikana, että sinua ei haluta palkata?
Veikkaan että asennevamma ja laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun tietäisi. Hakemuksiin vastataan: "Haastateltavat on nyt valittu, ja hyviäkin hakijoita oli niin paljon, että et tullut valituksi." (Seuraavalla viikolla sama firma valittaa mediassa, kuinka ei ole hakijoita riittävästi.)
Ja työnhakuvalmentajat kehuvat: "Noilla papereilla pääset mihin vain."
t. työtön maisteri 50+
Parhaat mahdolliset paperit. Edes työkkäri ei pysty tarjoamaan mitään täydentävää. Osaamisesta siis ei ole kiinni.
Mene päiväkotiin sijaiseksi? Siellä on huutava työvoimapula eikä alan koulutusta tarvita.
Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että käy yli kahdessakymmenessä työhaastattelussa tulematta palkatuksi? Otetaanko huvikseen joku työtön rekryprosessiin ja palkataan työpaikanvaihtaja?
Vierailija kirjoitti:
Mene päiväkotiin sijaiseksi? Siellä on huutava työvoimapula eikä alan koulutusta tarvita.
Sinne menee työttömät kielitaidottomat ja kouluttamattomat.
Voit saada töitä jollain todennäköisyydellä, jos olet parhaallaan työsuhteessa.