Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä unisex-vessoissa ärsyttää?

Vierailija
02.12.2021 |

Mä niin haluaisin yleiset vessat unisex-vessoiksi = niin paljon vähemmän tarvis naisena jonottaa.
Mut käsittääkseni suurin osa naisista ei. Miksi?
Olen huomannut, et uusimmat vessat esim. kauppakeskuksissa on sellaisia, että niissä "kopit" on kuin minihuoneita - ei sellaisia, joista voi kurkistaa alhaalta. Minua ei haittaa, et viereisessä "huoneessa" olisikin mies.
Onko ongelma sit käsienpesupaikka? Mulle ongelma olis, et siinä sit huomaisin, kuinka harva mies pesee kätensä vessassa käynnin jälkeen 🤮

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannissa on tarkasteltu naisiin kohdistuvia seksuaalirikoksia mm. uima- ja urheiluhalleissa ja 90% niistä tapahtuu unisex-tiloissa. Unisex-tilat ovat yksinkertaisesti naisten turvallisuudelle vaarallisia. 

Ja tää tieto löytyy mistä? Mikä tutkimus? Unisex-tilathan on yhtä kuin kaikki tilat, missä naiset ja miehet yhdessä. Olen ollut Leppävaaran uimahallin altaassa, kun yks mies ahdisteli/kosketteli tuntematonta naista. Nainen pyysi valvojan paikalle ja mies poistettiin altaasta. Pitäiskö siis Suomessakin olla naisille ja miehille omat uimavuorot?

Ei omat uimavuorot, vaan omat sukupuolitetut pukeutumis- ja suihkutilat (kuten lähes kaikkialla onkin, mutta jostain syystä joillakin on joku ihme vimma muuttaa kaikki unisexiksi).

Tosin naisten omille uimavuoroille voisi olla kysyntää esim. joissakin ma*hanmuut*ajayhteisöissä. 

-eri

Höpsis, eihän kukaan ole ehdottanut unisex-pukuhuoneita. Nyt on kyse vessoista, joissa kiinteät seinät ja lukko ovessa.

Tuossa aiemmassa kommentissa puhuttiin unisex-tiloista yleisesti, ja uimahallista erityisesti.

Niin, 90% häirinnästä tapahtuu tiloissa, joissa sekä naisia että miehiä - jännä juttu. Täytyy nyt uskoa (sarkasmivaroitus)

Vierailija
42/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna pelkään miehiä, kokemukseen perustuvasti. Yhteisvessa ei ole joka paikassa ongelma, mutta jos siellä voi joutua nurkkaan ahdetuksi, pelkään. Eli voi olla yhden hengen vessa vaikka työpaikan aulassa yhteiskäytössä, mutta ei isoja yhteisvessoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ruuhkauttavat vessat. Miksi ihmeessä sinne täytyy jäädä sosialisoimaan koko kaveriporukan kanssa?

Vierailija
44/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina halunna nähdä kun ylipainoinen parransänkinen hieltä ja ... haiseva albaanialainen, liettualainen (tms.) rekkakuski on kusella, kun vessaan tulee 12v. saparohäntäinen tyttö kakalle.

Mutta mitään todellista tasa-arvoa ei saavutteta ilman naisiksi itsensä tuntevian varushenkilöpalvelua ja unisex vessoja.

Vierailija
45/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuusriski. Olen myös muutaman kerran elämässäni käynyt pakosta miestenvessoissa ja niissä on aina olleet lainehtivat lattiat... ei oikein innosta.

Vierailija
46/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina halunna nähdä kun ylipainoinen parransänkinen hieltä ja ... haiseva albaanialainen, liettualainen (tms.) rekkakuski on kusella, kun vessaan tulee 12v. saparohäntäinen tyttö kakalle.

Mutta mitään todellista tasa-arvoa ei saavutteta ilman naisiksi itsensä tuntevian varushenkilöpalvelua ja unisex vessoja.

Mitä aktuaalista helvettiä? Ei unisex-vessoissa ole pisuaareja.

Kylläpäs joillakin nyt mopo näköjään karkaa käsistä 😂

Vierailija
47/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos mitään runkk4reja kuuntelemaan vastakkaisen sukupuolen lorotusta jne, yrittämään väijytystä tyhjässä vessassa. Ja tietenkin teinit pitäisivät näitä pan0paikkoina.

Vierailija
48/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu kuulostaa ihan samalta kuin aikoinaan keskustelu naisten asepalveluksesta. Ihan älyttömiä ylilyöntejä ja yleistyksiä.

Eihän nyt kaikkia vessoja kannata muuttaa unisex-vessoiksi. Esim. alaikäisten kouluissa ei järkeä laittaa kaikkia vessoja unisex. Mut mitä haittaa et osa olis unisex?

Vierailija
49/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tätä keskustelua, niin tulee tunne, et ei Suomi nyt niin paljon eroa islamilaisesta maasta.

Vierailija
50/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlannissa on joissakin kouluissa unisex-vessat. Tytöt eivät suostu käymään näissä unisex-vessoissa, koska koulun pojat ovat mm. heilutelleet terveyssiteitä (ilmeisesti sieltä vessasta löytämiään terveyssiteitä!?) ja pis-sanneet roskiksiin. Miettikää millaista on olla teini-ikäinen tyttö, ja joutua käyttämään koulun unisex-vessoja yhtä aikaa teinipoikien kanssa.

https://twitter.com/thetimesscot/status/1464163606770352130

Suomessa sama juttu. Oppilaat halusivat muuttaa osan vessoista takaisin tyttöjen ja poikien omiksi vessoiksi. Miksi vähemmistöt saavat pompotella enemmistöä ja viedä muiden oikeuksia? Muutama yksittäinen unisex-tila riittää, ei kaikkia miesten ja naisten tiloja todellakaan tarvitse poistaa vähemmistöjen takia.

Yläkoululaiset ärsyyntyivät unisex-vessoihin ja saivat aikaan muutoksen: "Osa oppilaista pidätteli koko päivän"

https://yle.fi/uutiset/3-10175847

Jos vessassa käynti on ongelma voi aina virtsata housuun.

Vierailija
51/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hiton koppivessat pitäisi lailla kieltää.

Kunnon seinät, ovet ja lukot niinkuin ap kuvasi niin silloin ihan sama onko unisex tai ei.

Vierailija
52/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unisex vessaan mennessä mitään lukkoa ole. Siinä tilassa ovat sekä naiset että miehet. Kopin ovessa on lukko. Mutta kun nainen menee sinne koppiin, niin siinä mies voi ängetä myös sinne. Näin kirjoittaa 50-vuotias MIES

Vierailija
53/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aktuaalista helvettiä? Ei unisex-vessoissa ole pisuaareja.

Kylläpäs joillakin nyt mopo näköjään karkaa käsistä 😂

"Mitä aktuaalista helvettiä? Ei unisex-vessoissa ole pisuaareja."

No kyllä on, sellaisten saluunanovien takana. Kannattaa matkailla muuallakin kuin Perähikiällä.

Vierailija
54/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ralliraidat

Vierailija
55/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se käsienpesupaikka on ongelma.

Kaikki miehet eivät vaan osata käyttäytyä. Osa luulee käsiään pesevän naisen tahtovan intiimiä kanssakäymistä ja tunkevat iholle. Se on todella pelottavaa.

Vierailija
56/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke-ffemministin illuusio riggaudesta särkyy kun samoihin WC-tiloihin läpsyttelee itse riggaus...mielessään aivan muut toimet kun kakkaaminen. 

Vierailija
57/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 190 cm pitkä, painan 88 kg ja vehkeeni on 14 cm pehmeänä. Aika moni varsinkin naiset kokevat pelkän olemukseni uhkaavaksi.

Vierailija
58/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei unisex vessaan mennessä mitään lukkoa ole. Siinä tilassa ovat sekä naiset että miehet. Kopin ovessa on lukko. Mutta kun nainen menee sinne koppiin, niin siinä mies voi ängetä myös sinne. Näin kirjoittaa 50-vuotias MIES

Niin ja voi yrittää tunkea kerrostalon asuntoon ( kävi itselleni 20 vuotta sitten Töölössä). Onneksi sain oven kiinni ja lukkoon.

Nää kauhuesimerkit unisex-vessoista on jotenkin niin pöljiä - voihan se mies tunkea myös pelkästään naistenvessaankin, jos näin haluaa.

Vierailija
59/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 190 cm pitkä, painan 88 kg ja vehkeeni on 14 cm pehmeänä. Aika moni varsinkin naiset kokevat pelkän olemukseni uhkaavaksi.

Sun ei sitten kannata mennä esim. yleiseen uima-altaaseen, kun olet niin uhkaava?

Vierailija
60/87 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vessoissa haisee ihan kamalalle, koska seisten kusevat miehet roiskivat lattialle. Vaikka yhdeltä pärskyisi vain tippa, satojen jälkeen se määrä on jäätävä. Sitä hajua ei saa irti lattiasta kun se syöpyy siihen. Jos miehet oppivat kusem aan istualtaan (kuten omani on tehnyt lapsesta asti) niin unisexvessat on ok. Niin, ja jos niissä ei tule raiskatuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan