Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertin deittailu

Vierailija
02.12.2021 |

Tapasin miehen joka sanoi olevansa aika introvertti. En ole täysin varma mitä hän sillä tarkoittaa? Mutta onko kokemusta tosi introverteistä ystävistä mitä huomioida tai tehdä heidän kanssaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee paljon omaa aikaa. Näette ehkä kerran viikossa.

Vierailija
2/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti voi olla muuten ihan normaali mutta väsyy liiasta sosiaalisuudesta esim koulu/työpäivät/kaveriporukat/juhlat ja ladatakseen akkuja haluaa viettää välillä aikaa yksin.

Kun taas ekstrovertti kyllästyy helposti olemaan yksin ja lataa akkuja sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Ei kai tuossa muuta tarvitse tehdä kuin tiedostaa tuo ero ja olla pakottamatta toista mukaan kissanristiäisiin joka päivä.

Itse esimerkiksi introverttina jos vietän vaikka koko juhannuspäivän jossain kaveriporukan kanssa mökillä niin haluan viettää seuraavan päivän yksin, tuntuu että tuo sosiaalisuuden määrä uuvuttaa tietyllä tavalla hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsee paljon omaa aikaa. Näette ehkä kerran viikossa.

Tätä en allekirjoittaisi ollenkaan.

Edes koko viikon lomamatka ulkomailla ei tuota ongelmia, mutta sen jälkeen tekee mieli olla hetki yksin.

Vierailija
4/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intovertti on usein ihminen kuka viihtyy paljon omissa oloissaan. Intovertti ei ole 24/7 yksin mutta hän viihtyy paljon yksin.

Vierailija
5/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti voi olla muuten ihan normaali mutta väsyy liiasta sosiaalisuudesta esim koulu/työpäivät/kaveriporukat/juhlat ja ladatakseen akkuja haluaa viettää välillä aikaa yksin.

Kun taas ekstrovertti kyllästyy helposti olemaan yksin ja lataa akkuja sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Ei kai tuossa muuta tarvitse tehdä kuin tiedostaa tuo ero ja olla pakottamatta toista mukaan kissanristiäisiin joka päivä.

Itse esimerkiksi introverttina jos vietän vaikka koko juhannuspäivän jossain kaveriporukan kanssa mökillä niin haluan viettää seuraavan päivän yksin, tuntuu että tuo sosiaalisuuden määrä uuvuttaa tietyllä tavalla hetkeksi.

Olen itsekin introvertti ja samastun tähän.

Vierailija
6/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy häneltä itseltään, mistä me muut voimme tietää mitä tapailemallesi miehelle tuo lause tarkoittaa....

Vierailija
7/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla asia on niin että esim. (suht sosiaalisen) työpäivän päätteeksi en useimmiten jaksa lähteä minnekään missä pitäisi kommunikoida paljon toisten ihmisten kanssa. Puoliso on myös tottunut siihen että jos olemme olleet jossain ihmisten ilmoilla koko päivän, olen yleensä melko hiljainen illalla ja vetäydyn omiin oloihini. 

Vierailija
8/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/9 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti parisuhteessa on vähän sellainen, että on kiva kokea toisen kanssa kaikenlaista, mutta jos on valmiiksi väsynyt työviikon jälkeen niin klubeilu ei houkuta.

Vietämme paljon mieheni kanssa aikaa yhdessä, yksin. Käytännössä siis olemme molemmat kotona ja ehkä jopa saman sohvan ääressä, mutta molemmilla on menossa jokin ihan oma juttu. Mies saattaa pelata kuulokkeilla ja itse virkkaan katsoen läppäriltä jotain leffaa. Samoin, jos menen lukemaan hetkeksi niin mies kyllä tietää minun olevan hetken itsekseen ja keksii muuta puuhaa silloin.

Silti olemme ihan kykeneviä tutustumaan uusiin ihmisiin ja seikkailemaan. Meidän kanssamme voi myös hyvin jutella pitkän aikaa jostain asiasta syvällisesti ja saada eri omaisen kaverin tutkimusmatkalle kahdestaan. Seurapiirit ei ole niin meidän juttu, mutta teemme sen välillä mieliksesi esim. ystäviesi kesähäihin aveciksi, vaikka mieluummin saattaisimme vietttää aikaa vaikka museossa tai vaeltamassa.