Montako rokotetta aiot ottaa?
Kommentit (106)
En yhtään. Päij't-Häme: 70% sairaalassa olevista 2 kertaa rokotettu, loput 30% rokottamattomia. Siitä sitten faktaa teille.
0 rokotusta, 1 parin viikon kotikorona.
En ole ottanut yhtään koronarokotetta, koska en ole uskaltanut. Pelkään haittavaikutuksia ja kärsin neulakammosta. Edellisen rokotuksen otin 20 vuotta sitten. Se oli poliotehoste, josta sain ilmeisen pysyvän haittavaikutuksen. Jäykkäkouristuksen haluaisin jopa ottaa, mutta en uskalla sitäkään ottaa. Olen rokotekriittinen, en täysin rokotekriittinen. Uskon esim. jäykkäkouristusrokotuksen hyödyllisyyteen ja tarpeellisuuteen, mutta moniin muihin rokotuksiin erittäin kriittisesti. Poliorokotuksenkin kohdalla on vähän niin ja näin kun teininä saamasta tehosteesta sain sen haittavaikutuksen, joka näköään taas oireilee.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut yhtään koronarokotetta, koska en ole uskaltanut. Pelkään haittavaikutuksia ja kärsin neulakammosta. Edellisen rokotuksen otin 20 vuotta sitten. Se oli poliotehoste, josta sain ilmeisen pysyvän haittavaikutuksen. Jäykkäkouristuksen haluaisin jopa ottaa, mutta en uskalla sitäkään ottaa. Olen rokotekriittinen, en täysin rokotekriittinen. Uskon esim. jäykkäkouristusrokotuksen hyödyllisyyteen ja tarpeellisuuteen, mutta moniin muihin rokotuksiin erittäin kriittisesti. Poliorokotuksenkin kohdalla on vähän niin ja näin kun teininä saamasta tehosteesta sain sen haittavaikutuksen, joka näköään taas oireilee.
Aionko sitten ottaa yhtään koronarokotetta? Luultavasti en yhtään ainakaan vapaaehtoisesti. En ole sairastunut koronaan, enkä yhtään kertaa ole joutunut testissäkään käymään. Ymmärrän kyllä riskin olevan todellinen.
Mitä sitten, jos on vielä alaikäinen. Haluaisi rokotteen, mutta vanhemmat kieltää ottamasta. Voiko sen ottaa salaa niiltä?
En yhtään korona piikkiä, muut rokotteet on otettu. Miksi ottaisin kokeellista mRna geeniteknologiaan perustuvaa piikkiä, jonka pitäkäaikaisvaikutuksista ei vielä tiedetä ja saadaanko koskaan todellisia tilastoja edes tietää. Uuteen virusmuunnokseen piikki tehoaa varmasti huonommin kuin edellisiin, eikä sekään hääppöstä ollut.
Tilanne on vaikea, ymmärrän, talous versus terveys. Aikamoista nuorallatanssimistahan tämä on. Pidän kontaktit vähissä ja käytän maskia. Näillä mennään, minulla on vain yksi terveys, eikä sekään ihan paras mahdollinen. En siis tartuta ketään, otan itse riskin ja minulla on varaa hoidattaa myös yksityisellä.
Olen ottanut kolme koronarokotetta ja otan jatkossa aina kun sitä suositellaan.
Nämä kaikki läpinät on täällä aivan turhia. Se ottaa rokotteen joka ottaa. Ja joka ei ota, niin kantaa yksin vastuun ja uhan siitä, että saa vakavan taudin. Mulle ihan sama.
Mulle on tärkeintä se, että mun perhe ja läheiset rakkaat ovat saaneet rokotuksen. Muulla ei väliä.
Tietty niin monta kuin suositellaan. Kolmas kohta. Ensimmäisestä (AZ) tuli kunnon minikorona, kuumeet, jäsensäryt, horkat ym, toisesta (Pfeiser) vain pientä huonoa oloa. Oireet kesti n. vuorokauden kummastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa 3 rokotetta? Kahdessa vuodessa 6 rokottetta? Muistan hyvin kun kakkosrokotteen piti olla se viimeinen rokote joka antaa lähes täydellisen suojan mutta nyt jaetaan jo kolmansia rokotteita.
Mahtaako kukaan olla tutkinut sitä miten ihmisen elimistö reagoi siihen kun rokotteita annetaan näin paljon ja tämä rokote on aika uusi vielä?
Minä en ole rokotevastainen tai salaliittoteoreetikko mutta alkaa vaikuttamaan jo aika hurjalle menolle tämä.
Tietoa ja tutkimusta ei ole. "Luotan tieteeseen" tarkoittaa nyt sokeaa uskoa mutuiluun.
Pfizerin tutkimustiedot julkaistiin oikeuden päätöksellä julkisiksi. Eilen tuli 500 sivua luettavaksi. Se paljastaa kymmenettuhannet haittavaikutukset joulukuulta 2020 helmikuuhun 2021. Pitkäaikaisvaikutuksia ei tiedä kukaan. Foliot ovat tähän mennessä olleet liki kaikessa oikeassa, joten minustakin on tullut folio. Ja yhtäkään piikkiä en tule ikinä ottamaan.
Sen mukaan mikä on tarpeen.
Ei ole tähän mennessä ollut yhdestäkään rokotteesta ihmeempiä oireita (esim. koronarokotteista käsivarsi oli vähän yli vuorokauden kipeä).
Otan ja oon jo ottanut influenssa- ja koronapiikit. Toki kolmannesta koronapiikistä tuli pitkäaikais-niveloireita, mutta jos vaihtoehto on että kuoletko vai säilytkö hengissä, niin vastaus on helppo.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo muutama ottanut kaksi rokotusta. Minulla otettuna myös tuo 2 rokotusta ja kolmatta en halua ottaa. Ei ole vielä niin paljon haittavaikutuksia, mutta olen jo vähän huomannut sellaisia olevan 2. piikin jälkeen.
Jos rokotepakko tulee, menen vaikka vankilaan. Ei ole mitään järkeä ottaa aina vaan uutta rokotusta vähintään puolen vuoden kuluttua toisesta mikä vähän epäilyttää…
Mahtaako ne teitä sinnekään huolia
klölöökö kirjoitti:
En yhtään korona piikkiä, muut rokotteet on otettu. Miksi ottaisin kokeellista mRna geeniteknologiaan perustuvaa piikkiä, jonka pitäkäaikaisvaikutuksista ei vielä tiedetä ja saadaanko koskaan todellisia tilastoja edes tietää. Uuteen virusmuunnokseen piikki tehoaa varmasti huonommin kuin edellisiin, eikä sekään hääppöstä ollut.
Tilanne on vaikea, ymmärrän, talous versus terveys. Aikamoista nuorallatanssimistahan tämä on. Pidän kontaktit vähissä ja käytän maskia. Näillä mennään, minulla on vain yksi terveys, eikä sekään ihan paras mahdollinen. En siis tartuta ketään, otan itse riskin ja minulla on varaa hoidattaa myös yksityisellä.
Eikö sitten riitä, että muutama miljardi rokotettu, eikö siinä ole koetta ihan tarpeeksi ?
En ota ainuttakaan, ellei minua siihen pakoteta.
Jo nyt näyttää siltä, että virus on jatkuvasti mutatoitumassa heikommaksi.
Data omikronista näyttää, ettei suurta huolta ole syytä olla.
Huoli syntyy pelkästään siitä, että omikron *saattaa* läpäistä rokotesuojaa, mutta meille, jotka luotamme luontaiseen immuniteettiin, tämä on hyvä uutinen ja osoittaa, että pandemia tulee hiljalleen päätökseen.
Mitä rokotteita tähän ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
tästä käänteestä kiitos rokotettujen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tästä käänteestä kiitos rokotettujen
Ei. Etelä-Afrikan rokotusprosentti on hyvin alhainen.
Olen minä elämäni aikana varmaan parikymmentä rokotetta saanut. Ja terveenä pysynyt.
Isorokkorokotuksia vastustettiin vielä 100 vuotta sen jälkeen kun rokotukset oli aloitettu.
Eli jos koronarokotusten suhteen ollaan yhtä sitkeitä, niitä vastustetaan vielä vuonna 2121.