Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako rokotetta aiot ottaa?

Vierailija
02.12.2021 |

Ja monta olet ottanut? Mitä haittoja tullut?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaikki ihana pfizer piikitä mua persuksiin aih :)

Vierailija
22/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi otettu ja siihen jää, tuli mitä tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ne onkin, mutta löytyy kyllä koska lapsena otettu.

Ne tarvii kyllä aikuisena tehosteen, että on voimassa.

Vierailija
24/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen "monta" rokotetta? Siis rokotteita otetaan säännöllisesti! Luuletko hönö, että mikään yksittäinen rokote tarjoaisi elinikäistä suojaa?? KAIKKIA rokotteita pitää aina uusia. Joitain rokotteita 20 vuoden välein ja joitain kerran vuodessa. Koronarokotteesta tulee aivan normaali kerran vuodessa otettava rokote kuten influenssarokotteestakin. Olipa outo kysymys.

Vierailija
25/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö.. en pelkää piikkejä!! Heh. Mutta en silti ota myrkkyä kehooni. Ei liity mitenkään piikkipelkoon!

Löytyykö ajantasainen polio ja jäykkäkouristusrokotus? 

Nekin on myrkkyä ton ajattelun mukaan.

Onneksi ne hiipuvat ilman tehostetta. Hyvässä lykyssä pääset sairaalaan jäykkiksen takia tai halvaannut poliosta. Poliota muuten löytyy jatkuvasti esim. Tampereen jätevesistä. Eli siellä joku sitä tartuttaa niihin, joilla ei immuniteettia ole. Olisko pyörätuolissa polion takia oleva setäni? Jos et ole rokottamaton hoitsu, et ehkä ole vaarassa. Jos olet rokottamattoman hoitsun tuttava, sitten olet.

Vierailija
26/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut noin 25 kausiflunssrokotetta ja kymmeniä muita rokotteita. Koronarokotteita otan aina kun niitä on minulle tarjolla. Lisäksi tuikkaan ihan itse 4 kertaa vuorokaudessa insuliinia nahkani alle. Rokotteista ei ole mitään haittaa 75 vuoteen havaittavissa, mutta hyötyä niistä on ollut, etten sanoisi mittaamattomasti!

Vierailija
27/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 oon pitkän harkinnan jälkeen ottanut, enkä mielellään ottaisi enempää. Päätän jatkosta sitten myöhemmin. Sain toisen rokotteen vasta pari viikkoa sitten, joten ehdin seurailla tilannetta.

Vierailija
28/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kolmas rokote olisi tehokas tätä uutta variantti vastaan kun kerran virus on muuntunut jo ja rokotteen teho on ollut kyseenalainen jo nyt..?

Koska edelleen delta on valtavirus. Teho ei ole kyseenalainen, vaan tutkimuksen kohteena. On nämä käsitteet teillä sekaisin.

No ei ole sekaisin. Ihan sama vaikka delta onkin valtavirus tällä hetkellä, ei se sitä ikuisesti ole kun virukset muuntuvat. Tämä oli pointti, eli miten kolmas rokote jatkossa tulee auttamaan kun virus muuntuu joka tapauksessa koko ajan.

Vierailija
29/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen "monta" rokotetta? Siis rokotteita otetaan säännöllisesti! Luuletko hönö, että mikään yksittäinen rokote tarjoaisi elinikäistä suojaa?? KAIKKIA rokotteita pitää aina uusia. Joitain rokotteita 20 vuoden välein ja joitain kerran vuodessa. Koronarokotteesta tulee aivan normaali kerran vuodessa otettava rokote kuten influenssarokotteestakin. Olipa outo kysymys.

No ei ole normaalia ottaa mitään yhtä rokotetta monta kertaa vuodessa varsinkaan kun teho on mitä on! Oikeassa olet ettei mikään rokote suojaa elinikäisesti.

Vierailija
30/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on pakko nyt ottaa vielä 3.

Vierailija
31/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monta ja niinkauan kuin tarvis vaatii, jollei korona tokene niin sitten otetaan niin kauan kunnes tokonee

Mitä helvitin väliä sillä on kuinka monta....tuossa tuo hoituu kauppareissulla samassa talossa.

Vierailija
32/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö.. en pelkää piikkejä!! Heh. Mutta en silti ota myrkkyä kehooni. Ei liity mitenkään piikkipelkoon!

Onneksi ne hiipuvat ilman tehostetta. Hyvässä lykyssä pääset sairaalaan jäykkiksen takia tai halvaannut poliosta. Poliota muuten löytyy jatkuvasti esim. Tampereen jätevesistä. Eli siellä joku sitä tartuttaa niihin, joilla ei immuniteettia ole. Olisko pyörätuolissa polion takia oleva setäni? Jos et ole rokottamaton hoitsu, et ehkä ole vaarassa. Jos olet rokottamattoman hoitsun tuttava, sitten olet.

Hohhoijaa. Tässä ketjussa ei ollut tarkoitus alkaa keskustelemaan muista rokotteista..

Vierailija
33/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kuin tarjotaan. Kaksi olen tähän mennessä ottanut. 

Vierailija
34/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut noin 25 kausiflunssrokotetta ja kymmeniä muita rokotteita. Koronarokotteita otan aina kun niitä on minulle tarjolla. Lisäksi tuikkaan ihan itse 4 kertaa vuorokaudessa insuliinia nahkani alle. Rokotteista ei ole mitään haittaa 75 vuoteen havaittavissa, mutta hyötyä niistä on ollut, etten sanoisi mittaamattomasti!

Paitsi toi DM?

Vierailija
35/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole normaalia ottaa mitään yhtä rokotetta monta kertaa vuodessa varsinkaan kun teho on mitä on! Oikeassa olet ettei mikään rokote suojaa elinikäisesti.

"Ei ole normaalia"? Tottakai se on "normaalia", koska kyseisen taudin rokotekehitys on vielä aluillaan. Kehitystyötä tehdään valtavasti jatkuvasti ja rokotteiden ottamistahti tulee varmasti maltillisemmaksi, mutta taatusti koronarokotteestakin tulee normaali säännöllisesti usein, esim. kerran vuodessa, uusittava rokote.

Vierailija
36/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Tässä ketjussa ei ollut tarkoitus alkaa keskustelemaan muista rokotteista..

Tottakai tässä ketjussa on hyvä puhua myös muista rokotteista ja verrata niitä koronarokotteeseen, koska tietämättömyyttä useista rokotteisiin liittyvistä perusasioista on paljon.

Vierailija
37/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää iäisyysmatkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti eivät lopu ihan heti! Siksi en ota yhtäkään. Teho hyvä..?

Ja urpo ei edelleenkään tajua, että tartunnat on rokottamattomilla.

Urpo ei varmaan tajua että rokotetut tartuttaa myös eli että tartunnat on myös rokotetuilla.

Vierailija
38/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisesti ajatellen olen olemassa vielä ehkä ~25v eli kerta puoleen vuoteen otettuna sitten noin 50kpl.

Vierailija
39/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden ensimmäisten sanojen jälkeen tuli kysymys mieleeni, että onkohan sinulla joku autoimmuunisairaus.. ja pidemmälle luettuani vastaus osui silmiini.

Vierailija
40/106 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jäykkäkouristusrokotus ole ikuinen. Seuraavan kerran kun astut ruosteiseen naulaan vaikka tai koira puree, niin jättäkö ottamatta kun kysytään milloin viimeksi olet saanut sen?