Minkä alan opiskelijoissa yhdistyy parhaiten äly, sivistys ja ulkonäkö
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:31"]
Sekoitit johonkin toiseen vastaajaan. Itse olen aineenopettajana lukiossa, työvuosia takana toistakymmentä. Tyypillinen lääkikseen hakeva lukiolainen on se kympin tyttö, ei välttämättä älykkäin, mutta pakonomaisesti kymppejä tavoitteleva. Ja yllättävän moni on sairastaa anoreksiaa. Tämäkään ei ole tieteellinen tutkimus, eli menee ihan sinne omakohtaiset kokemukset-osastolle kuten tuon toisenkin kommentoijan. Mutta anorektikoista ja täydellisyyden tavoittelusta/suorituskeskeisyydestä muistaakseni on olemassa jokin tutkimus, jossa ne korreloivat.
[/quote]
Kiitos tästä kommentista. Saan siis olla kiitollinen, että tyttäreni hoitaa koulunsa hieman löysin rantein, vaikkakin tunnollisesti, eikä tuijottele itseään liikaa peilistä. Tytöt osaavat joskus olla pelottavankin vaativia itseään kohtaan, pojilla ei näitä ongelmia tunnu niinkään olevan.
Humanistinaiset ja valtsikassa opiskelevat erottuvat edukseen, merkkilaukkuja ja suoristettua,laitettua tms. muotoiltua tukkaa taitaa löytää jälkimmäisestä enemmän, mutta kiinteämpi pylly on niillä hum.tdk:n vegaanitytöillä. Muutenkin ovat näppäriä suustaan ja kirjoittavat virheetöntä tekstiä, mutta tietty kunnioitus rahaa ja statusta kohtaan puuttuu. Odottavat saavansa kaiken valtiolta ja monet ovat punavihreitä femakkoja tai jotain ituhippejä ja idealistejä ja siten huonoa vaimomatskua.
Missäs se ap opiskelee kun näin upean ketjun keksi? Osoittaa suurta älykkyyttä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:43"]
Teologisesta. Usko vaan.
[/quote] Teologisessa molemmat sukupuolet on rumia, homssuisia, tulevat wt-perheistä kuten tyypillisesti lähihoitsu äitinä ja sekatyömies isänä ( köyhillä kun ei ole muuta kuin usko ), kaivavat nenäänä / muutenkin puutteelinen hygienia ja vielä se kaamea " olen uskossa " -ilme naamassa.
[/quote]
Totta turiset ! Katsokaapa teologimatrikkelista kun ne ilmoittaa vanhempien ammatit. Tosi paljon linjaa koulunkäyntiavustaja, perushoitaja, lähihoitaja, varastomies, raudoittaja, sekatyömies
Saanen olla eri mieltä noista lääkisläisistä. Uskomattoman etuoikeutettua porukkaa, joilla ei ole elämässään ollut juuri muita vaikeuksia kuin joskus katkennut rakennekynsi. Tämä heijastuu ylimieliseen suhtautumiseen potilaita kohtaan, koska on tietenkin oma vika, että on köyhä ja sairas. Kuulisittepa, miten lääkärit potilaitaan haukkuvat. Se ei mielestäni osoita älyä tai sivistystä.
Ulkonäköön en ota kantaa, mutta sanotaanko vaikka näin, että raha ei tuo tyylitajua.
Matemaattis-luonnontieteellisessä on minun kokemukseni komeimmat ja älykkäimmät miehet, joskin näistä minulla on eniten otantaa, matlussa kun opiskelen. Nainen siis olen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:05"]
Fysioterapeuttiopiskelijat tietenkin!
[/quote]Missä heidän älynsä ja sivistyksensä on?
[/quote]Älyä täytyy löytyä- sen verran vaikeaa on päästä opiskelemaan fysioterapeutiksi!
[/quote]
Oh, darling...
Kauppiksessa ja lääkiksessä on paljon tyttöjä, jotka ovat hyyyvin tavallisen näköisiä, mutta (ehkä kompensoidakseen tavallisuuttaan) sitten laittautuvat hyvinkin paljon: on merkkilaukkua, bleiseriä, kaulakorua, rakennekynsiä, suoristettua tukkaa ja valkaistua hammasta. Vähän sellainen "jos näytän menestyjältä jo parikymppisenä, minusta myös tulee menestyjä (eli rikas...)" -asenne. Muilla aloilla tytöt eivät välttämättä syydä itseensä rahaa niin paljon, mutta kyllä oikeasti nätin ja kauniin erottaa, vaikka päällä olisi kirpparirytkyt ja tukka suoristamatta. Sitä en osaa sanoa, miltä alalta löytyy eniten näitä luonnonkauniita/kauniita myös vähemmällä laittautumisella -tyttöjä, mutta nuo perinteisesti rahakkaina pidetyt opiskelualat ovat pulollaan ainakin niitä, jotka _kuvittelevat_olevansa niitä kauneimpia.
Tunnen itse paljon lääkisläisiä, ja varsinkin naisissa on niitä prinsessoja, jotka ovat kasvaneet rikkaissa perheissä ja joille selviää vasta joskus ensimmäisessä työpaikassa, että potilaat harvemmin ovat kauniita, laihoja ja rikkaita. Hyvännäköisiä ihmisiä, sitä en kiellä, mutta elämän realiteetit.
Teekkaripuolella olen törmännyt pääasiassa hirveisiin naisiin. Kamalia rekkiksiä iso osa.
Oikiksessa ja kauppiksessa on paljon myös kohtuu hyvännäköisiä naisia, mutta liian paljon bimboja.
Opettajissa on mielestäni myös paljon hyvännäköisiä.
Humanistiselle puolelle mahtuu myös paljon rastapäisiä tai täysin meikittömiä.
En yhtään osaa sanoa, missä olisi parhaimmannäköiset.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:34"]
Humanistinaisissa, jos todella haet sitä sivistystä. Jossain kauppatieteen opiskelijoissa voi olla huolitellumpia ja laitetumpia naisia, mutta heidän arvoissaan ja valinnoissaan ei se sivistys samalla tavalla dominoi.
[/quote]Tämä nyt taitaa olla lähinnä pehmeitä tieteitä opiskelevien propagandaa. Sivistykseen kuuluu yhtä lailla kemia, fysiikka, matematiikka, historia, biologia, kielet, kirjallisuus jne.
ja humanistit harvoin loistavat luonnontieteissä. Arvot ovat myös eri asia kuin sivistys eikä yhdellä ryhmällä tulisi olla tulkintamonopolia oikeisiin arvoihin. Kuka tahansa voi myöskin omaksua tietyt arvot yhdessä illassa.
-Mies 29v-
[/quote]
tämä on totta. On paljon helpompaa löytää luonnontieteilijä, jolla on musiikkikoulutusta, joka on lukenut paljon kirjallisuutta, ja on kiinnostunut taiteesta, kuin löytää humanisti, jolla on mitään luonnontieteellistä osaamista.
[/quote]
Musikaalisuus ja matemaattisuus ovat lahjakkuuksina sukua toisilleen. Luonnontieteilijöissä on paljon myös kuvataiteissa lahjakkaita, ainakin omien opiskeluaikojen otosten perusteella. Yleissivistys matemaatikoilla voisi olla kyllä parempikin, myös lukihäiriöt ovat matemaattisilla henkilöillä yllättävän yleisiä. Ehkä siksi ovat suuntautuneet enemmän laskemiseen kuin lukemiseen. Ja sosiaalinen äly ja empaattisuus loistaa poissaolollaan kyseisillä aloilla.
[/quote]
OT, mutta onko musikaalisuus ja matemaattinen lahjakkuus mukamas sukua toisilleen? Mä olin koko peruskoulun musiikkiluokalla, valittiin sinne monien satojen joukosta ja matikan numero mulla on n.6. Jo ala-asteen ensimmäisellä luokalla kaikki muut aineet oli erinomaisia, mutta matikka "vain" hyvä.
Ja itse kysymykseen, multa lähtee ääni kieltenopiskelijoille ja valtsikkalaisille sekä oikislaisille. Oikiksessa on tosin bimbojakin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:38"]
Humanistinaisissa, jos todella haet sitä sivistystä. Jossain kauppatieteen opiskelijoissa voi olla huolitellumpia ja laitetumpia naisia, mutta heidän arvoissaan ja valinnoissaan ei se sivistys samalla tavalla dominoi.
[/quote]Tämä nyt taitaa olla lähinnä pehmeitä tieteitä opiskelevien propagandaa. Sivistykseen kuuluu yhtä lailla kemia, fysiikka, matematiikka, historia, biologia, kielet, kirjallisuus jne.
ja humanistit harvoin loistavat luonnontieteissä. Arvot ovat myös eri asia kuin sivistys eikä yhdellä ryhmällä tulisi olla tulkintamonopolia oikeisiin arvoihin. Kuka tahansa voi myöskin omaksua tietyt arvot yhdessä illassa.
-Mies 29v-
[/quote]
tämä on totta. On paljon helpompaa löytää luonnontieteilijä, jolla on musiikkikoulutusta, joka on lukenut paljon kirjallisuutta, ja on kiinnostunut taiteesta, kuin löytää humanisti, jolla on mitään luonnontieteellistä osaamista.
[/quote]
Musikaalisuus ja matemaattisuus ovat lahjakkuuksina sukua toisilleen. Luonnontieteilijöissä on paljon myös kuvataiteissa lahjakkaita, ainakin omien opiskeluaikojen otosten perusteella. Yleissivistys matemaatikoilla voisi olla kyllä parempikin, myös lukihäiriöt ovat matemaattisilla henkilöillä yllättävän yleisiä. Ehkä siksi ovat suuntautuneet enemmän laskemiseen kuin lukemiseen. Ja sosiaalinen äly ja empaattisuus loistaa poissaolollaan kyseisillä aloilla.
[/quote]
OT, mutta onko musikaalisuus ja matemaattinen lahjakkuus mukamas sukua toisilleen? Mä olin koko peruskoulun musiikkiluokalla, valittiin sinne monien satojen joukosta ja matikan numero mulla on n.6. Jo ala-asteen ensimmäisellä luokalla kaikki muut aineet oli erinomaisia, mutta matikka "vain" hyvä.
Ja itse kysymykseen, multa lähtee ääni kieltenopiskelijoille ja valtsikkalaisille sekä oikislaisille. Oikiksessa on tosin bimbojakin.
[/quote]
On ne, mutta eihän se tietenkään tarkoita, että kaikki matemaattisesti lahjakkaat olisivat musikaalisia (ainakin perusteekkarin rytmitaju on surullisen kuuluisaa) tai sitten toiseen suuntaan musikaaliset huippumatemaatikkoja.
Musiikkiluokkalaiset ovat yleensä muutenkin aika lahjakkaita oppilaita, ei pelkästään matematiikassa. Oikeastaan kaikille erikoisluokille (musiikki-, kuvataide-, liikunta- ja kieliluokat) hakeutuu aika hyvää oppilasainesta.
Kaikkialla on bimboja. Puolet tähän ketjuun vastanneista on bimboja ja toinen puoli superbimboja.
niin tyhmä ketju.
[/quote]
Vain islamia rakastavat vihervassarit = sivistyneitä? LOL!
"Kukas kissan hännän nostais, jollei kissa itse?" Nämä ketjut täyttyvät aina näistä omaa paremmuuttaan hehkuttavista menestyjistä, yleensä ns. status-alojen tyypeistä, joille maine on tärkeämpi kuin kunnia ja status tärkeämpää kuin osaaminen.
Kilpailuvietti ja oman itsensä korostaminen lähinnä muiden lyttäämisellä korostuu kyllä tosiaan joillakin akateemisilla aloilla. Ehkä erityisesti niillä näistä, joiden tieteellinen anti mitataan etupäässä rahassa tms. ja vanhat, vahvat & kunnioiteut hierarkiat jylläävät muutoinkin vaikka ikivanhan biologis-teologis-psykologis - perinnettä tms. myötäilevän ja vahvaa konservatiivista uskomusta omaavan miesten mutu-tiedon suhteen esim. naisen asemaa esittäviä aloja koskien ja näiden "tieteellisten teorioiden" kautta edetään siihen, että ihanteellinen vaimo miehelle olisi aina se hoikka ja tahdoton mannekiini, joka ihanteiden mukaan antaa oman palkkansa sille miehelle tms.paskaa ja keskittyy pätemään ja olemaan mieliksi tälle, mukauttaa kaiken oppimansa miehen tahtoon jne.
Paska ketju ja ilmeisen paskat naiset tähän vastailleet. Kova missikilpailu täällä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:01"]Lääkis. Syövät terveellisesti ja liikkuvat, ei samaa bimbomeininkiä kuin kaupiksessa. Älykkäitä, moni harrastaa tosissaan musiikkia, sello ja viulu suosittuja ja lukevat paljon. Poikkeuksiakin tietenkin löytyy. Plussaa siitä, että lähes kukaan ei tupakoi.. [/quote] Ja alapeukkuja koska..? Onko täällä pelkästään humanisteja ja matluja? :) t oikis
[/quote]
Koska itse ainakin miellän lääkisläiset todi nörteiksi yhdistettynä rasittava besserwisseriys. Tuo on stereotypia tietenkin mutta väsyttävän usein pitänyt paikkaansa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:01"]
Arvoja ei kyllä mitenkään voi omaksua yhdessä illassa. Voi tietenkin opetella ulkoa joukon asioita, joita väittää mielipiteikseen, mutta se on eri asia.
[/quote]
Miten niin ei voi? Mihin tuo perustuu? Jotkut kokee valaistuksia, tulee uskoon tai kokee raskaan onnettomuuden tms. Älä sä sano ettei voi koko arvomaailma muuttua yhdessä illassa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:51"]
Jaa-a, kaikilta aloilta löytyy . Itse puollan lääkistä, sillä siinä yhdistyvät ns. "kovemmat" tieteet biologia, kemia, fysiikka, mutta kuitenkin ammatissa vaaditaan empatiaa, ymmärrystä ja vuorovaikutustaitoja. Sivistyneisyys ja yleissivistys kuuluvat myös alaan.
[/quote] Hohhooijaa ! Empatia, ymmärrys ja vuorovaikutustaidot niiltä juuri puuttuu. Monet kalseita ja kovia. Ja niin helvetin epäseksikkäitä. Paljon rumia / nörtinnäkoisiä. Se että lääkärin vaimoksi pääsy on statusta on kiinni siitä isosta tilipussista eikä yhtään mistään muusta. Ne miehet kun ei vaan kiihota ketään !