Ei tullu vieläkään tt-tukea :(
Hitsihitsi, olisi kiva saada laskut alta pois. Lupasivat, että ovat huomenna tilillä. Miten vaikeaa se maksuun laitto voi olla silloin, kun virallinen maksupäivä osuukin viikonloppuun -.-
Kommentit (85)
Minulla on ollut kyllä jokaisessa tukipäätöksessä päivämäärä, milloin summa lähtee siirrettäväksi tilille. (yhä lukee sen "ajalle XXX" alapuolella. Joskus se tulee vasta myöhään illalla. Joskus voi olla pankkien kanssa viivettä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]
Mee töihin.
[/quote]
Itse asiassa olen jo. En vain saa tunteja tarpeeksi. Haen myös opiskelemaan tänä vuonna. Onko se niin vaikeaa uskoa, että jopa työtätekevä tarvitsee toimeentulotukea, kun ei palkka ja asumistuki riitä?
[/quote]
Jotain on mennyt elämässä pieleen
[/quote]
tuliko kultalusikka perseessä syntyneelle yllätyksenä että kaikilla se elämä ei aina mene sitä suorinta tietä?
ehkä sunkin silmät joskus aukeavat. Ääliö.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]Mee töihin. [/quote] en oo ap, mutta tiesitkö, että työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille tällä hetkellä?
[/quote]Tai että palkka ei riitä elämiseen ja joutuu hakemaan tt-tukea?
[/quote]jos palkka ei riitä niin ei osaa käyttää rahaa
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:35"]
Mitä lukee päätöksessäsi?
Milloin kävit antamassa heille tarvittavat paperit?
[/quote]
Päätös tuli jo viime viikolla ja se oli ajalle 1.3.-31.3. Kävin tänään kysymässä asiaa, niin sanoivat, että maksut laitettu ajoon lauantaina (häh, mikä maksupäivä on lauantai???), joten sen takia kestää. Onneksi asumistuki tuli tänään, niin pääsin täydentämään ruokavarastoja.
[/quote]
Siinä päätöksessäsi pitäisi lukea päivämäärä, minä päivänä maksu tulee tilillesi. Juuri sen 1.3-31.3 ajalle alapuolella, eli katoppa uudelleen, mikä se päivämäärä siinä on.
[/quote]
Kävimpäs katsomassa, eikä muuten lue maksupäivää. Katsoin vanhojakin päätöksiä, niin ei niissä ole maksupäivää mainittu, ellei lisätukea ole jostain syystä myönnetty vaikka keskellä kuuta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:46"]
No älä nyt laskuista panikoi. Päivä sinne, toinen tänne. Just huomasin maksamattomien laskujen pinon, laskuja viisi, eräpäivät 20.2.-2.3. Huomenna maksan. En siis tarkoituksella ole jättänyt maksamatta, mutta kyllä mulla on paljon muutakin panikoitavaa kun eräpäivät.
[/quote]
Tiedän, että on hölmöä panikoida niistä, kun ei ole edes eräpäivät lähellä. En kuitenkaan saa rauhaa, ennenkuin olen hoitanut kaikki laskut pois ennen muita menoja.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]
Mee töihin.
[/quote]
Hanki aivot ja opettele käyttämään niitä.
Mistä kunnasta on kyse?
Ehkä se on kuntakohtaista laittavatko päivämäärän, mutta ainakin 3 kaupunkia jotka tiedän, siellä on kyllä päivämäärät jossain kohassa paperita.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"] Mee töihin. [/quote] Itse asiassa olen jo. En vain saa tunteja tarpeeksi. Haen myös opiskelemaan tänä vuonna. Onko se niin vaikeaa uskoa, että jopa työtätekevä tarvitsee toimeentulotukea, kun ei palkka ja asumistuki riitä? [/quote] Jotain on mennyt elämässä pieleen
[/quote]
Minulla on kolme vakituista työsopimusta ja opiskelen samalla. Silti saan nyt hakea toimeentulotukea. Paskat sopimukset - jotka on mahdollistanut valtio. Työt loppuvat koska kaupan ala kuihtuu tai avustettavani on sairaalassa tai kuntoutuksessa...TÄSSÄ YHTEISKUNNASSA ON MENNYT JOTAIN PIELEEN. Ennen sain yhdellä sopimuksella monta tonniakin välillä kuussa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:02"]
Mistä kunnasta on kyse?
Ehkä se on kuntakohtaista laittavatko päivämäärän, mutta ainakin 3 kaupunkia jotka tiedän, siellä on kyllä päivämäärät jossain kohassa paperita.
Espoo
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:43"]
En ole koskaan kuullutkaan mistään VIRALLISESTA MAKSUPÄIVÄSTÄ koskien toimeentulotukea. Milloin tällainen on tullut? Jokaiselle käsittääkseni maksetaan vasta sitten, kun on päätös tehty ja päätös tehdään (pitäisi tehdä) noin 7 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä. Eli viet tänään, niin huomisesta lähtien 7 (arki) pv. aikaa tehdä päätös. Joten maksaminen riippuu täysin siitä milloin olet hakemuksen vienyt. Joillekin nimittäin maksetaan aina vaikka joka 15. päivä tai 20. päivä tai 4. päivä, riippuu siitä mikä on jakso miltä ajalta maksetaan. Mutta huom. jos nyt tänään viet huhtikuun hakemuksen, niin eihän tietenkään huhtikuun maksuja saa vasta kuin huhtikuussa...
[/quote]
No anteeksi. Luulin virallisen maksupäivän olevan tässä kuussa 2.pvä, kun päätös on annettu reilusti helmikuun puolella. Ja 2.pvä siksi, että 1. pvä oli sunnuntai. Kannattaisi muuten myös lukaista koko ketju läpi, niin ei tarvitsisi vetää koko hernepuskaa nenäänsä :D
Ja kyllä tiedän, miten tt-tuki toimii, ei ollut ensimmäinen kerta, kun joudun moista hakemaan. Tämä oli silti ensimmäinen kerta, kun maksu ei tullut silloin, kun sen piti tulla.
[/quote]
Luin kyllä ketjun ennen kuin vastasin. Ja muilla kommenteilla EI OLE mitään tekemistä omani kanssa, lähinnä lässytystä sulle, että mene töihin. Niin siis se on sun päätöksen maksupäivä tai siis oletit niin, mutta kun se ei ole VIRALLINEN. Kaikki ei saa 1.x.- 31.x. ajalle päätöstä, vaan voi olla ihan muulle. Tiedän yhden joka saa puolesta kuusta-puoleen kuuhun. Et siis tiedä miten OIKEASTI tttuki toimii, muuten et väittäisi noin hölmöjä juttuja aloituksessa. Ja ota huomioon se, että viikonloppuna ei ole pankkitoimintaa eri pankkien välillä, joten vaikka on laitettu maksuun lauantaina (mitä epäilen), niin ei tietenkään voi olla maksussa maanantaina. Ja aina voi olla häiriöitä pankeissa, et.. Ja yleensä siihen kuluu se pari pankkipäivää aina. Itse olisin ollut huolestunut vasta, jos ei keskiviikkoon mennessä olisi tullut.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:02"]
Mistä kunnasta on kyse?
Espoo
[/quote]
[/quote]
Ja siis tosiaan ensimmäinen kerta, kun maksu ei tule kuun ensimmäisenä maksupäivänä. Viime vuonna tuli edeltävänä perjantaina, jos 1. pvä oli la tai su. Se on nyt ilmeisesti muuttunut samaan tyyliseksi, kuin Kelassa ja maksetaan 1. pvän jälkeisenä arkipäivänä.
Ehkä asiaa harjoitellaan vielä :)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:43"]
En ole koskaan kuullutkaan mistään VIRALLISESTA MAKSUPÄIVÄSTÄ koskien toimeentulotukea. Milloin tällainen on tullut? Jokaiselle käsittääkseni maksetaan vasta sitten, kun on päätös tehty ja päätös tehdään (pitäisi tehdä) noin 7 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä. Eli viet tänään, niin huomisesta lähtien 7 (arki) pv. aikaa tehdä päätös. Joten maksaminen riippuu täysin siitä milloin olet hakemuksen vienyt. Joillekin nimittäin maksetaan aina vaikka joka 15. päivä tai 20. päivä tai 4. päivä, riippuu siitä mikä on jakso miltä ajalta maksetaan. Mutta huom. jos nyt tänään viet huhtikuun hakemuksen, niin eihän tietenkään huhtikuun maksuja saa vasta kuin huhtikuussa...
[/quote]
No anteeksi. Luulin virallisen maksupäivän olevan tässä kuussa 2.pvä, kun päätös on annettu reilusti helmikuun puolella. Ja 2.pvä siksi, että 1. pvä oli sunnuntai. Kannattaisi muuten myös lukaista koko ketju läpi, niin ei tarvitsisi vetää koko hernepuskaa nenäänsä :D
Ja kyllä tiedän, miten tt-tuki toimii, ei ollut ensimmäinen kerta, kun joudun moista hakemaan. Tämä oli silti ensimmäinen kerta, kun maksu ei tullut silloin, kun sen piti tulla.
[/quote]
Luin kyllä ketjun ennen kuin vastasin. Ja muilla kommenteilla EI OLE mitään tekemistä omani kanssa, lähinnä lässytystä sulle, että mene töihin. Niin siis se on sun päätöksen maksupäivä tai siis oletit niin, mutta kun se ei ole VIRALLINEN. Kaikki ei saa 1.x.- 31.x. ajalle päätöstä, vaan voi olla ihan muulle. Tiedän yhden joka saa puolesta kuusta-puoleen kuuhun. Et siis tiedä miten OIKEASTI tttuki toimii, muuten et väittäisi noin hölmöjä juttuja aloituksessa. Ja ota huomioon se, että viikonloppuna ei ole pankkitoimintaa eri pankkien välillä, joten vaikka on laitettu maksuun lauantaina (mitä epäilen), niin ei tietenkään voi olla maksussa maanantaina. Ja aina voi olla häiriöitä pankeissa, et.. Ja yleensä siihen kuluu se pari pankkipäivää aina. Itse olisin ollut huolestunut vasta, jos ei keskiviikkoon mennessä olisi tullut.
[/quote]
Rauhotu oikeasti. Minkä minä sille voi, jos sossu sanoo minulle, että maksut on laitettu lauantaina ajoon :D Enhän minäkään tuota usko. Tosin vaikeaa olla uskomattakin, sillä tiedän oman alueeni toimistosta sen, että he joutuvat tekemään lauantaisikin töitä, jotta saavat päätökset tehtyä ajallaan asiakkaille.
Minulle päätös on tehty 1.3-31.3, eikä mihinkään muuhun aikaan. Olen saanut päätökseni hyvissä ajoin viime kuussa. Olen myös ennen saanut maksuni ajallaan, eli kuukauden 1.pvä.
Rassaako sinua nyt sana virallinen maksupäivä? Sitähän jo pyysin aikaisemmin anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]
Mee töihin.
[/quote]
Hanki aivot ja opettele käyttämään niitä.
[/quote]
Työtön retku/yhteiskunnan elätti siellä huutelee.
Homma menee näin: päätöksessäsi on päivä, jolloin tukesi on siirtynyt maksuun. Jos tukesi on myönnetty maaliskuulle, voi maksupäivä olla aikaisintaan maaliskuun ensimmäinen. Tästä vaiheesta raha siirtyy normaaliin pankin rahaliikenteeseen, mutta vain pankkipäivinä. Rahaliikenteeseen taas vaikuttaa moni seikka, mutta mikään niistä ei ole sosiaalitoimiston vallan alla. Rahan siirtymiseen menee se aika mikä menee ja viivettä pankkiyhteyksien välillä voi olla vaihtelevasti.
Niin ja vielä yksi juttu: jos vain mitenkään voit ,voisitko olla soittamatta sos.toimistoon ja kysymättä, voivatko he mitenkään nopeuttaa rahan tuloa tilille. Koska eivät voi, mutta jos kuun ensimmäinen päivä osuu viikonlopulle tai arkipyhälle, niin seuraava arkipäivä menee yhdeltä työntekijältä kokonaan näihin tiedusteluihin vastaamiseen ja muut työt jäävät tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:14"]
Homma menee näin: päätöksessäsi on päivä, jolloin tukesi on siirtynyt maksuun. Jos tukesi on myönnetty maaliskuulle, voi maksupäivä olla aikaisintaan maaliskuun ensimmäinen. Tästä vaiheesta raha siirtyy normaaliin pankin rahaliikenteeseen, mutta vain pankkipäivinä. Rahaliikenteeseen taas vaikuttaa moni seikka, mutta mikään niistä ei ole sosiaalitoimiston vallan alla. Rahan siirtymiseen menee se aika mikä menee ja viivettä pankkiyhteyksien välillä voi olla vaihtelevasti.
[/quote]
Aa... Mutta kuten jo aikaisemmin ilmoitin ja tarkastin päätöksestäni, niin siellä ei ole mainintaa maksupäivästä. Eli teoriassa sossuhan voisi maksaa minulle tuen vasta 15.pvä.
Ja ennen maksu tuli edellisen kuun puolelle, jos 1.pvä osui lauantaille tai sunnuntaille. Tämä on ilmeisesti muuttunut vuoden vaihteessa, en ole varma.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:17"]
Niin ja vielä yksi juttu: jos vain mitenkään voit ,voisitko olla soittamatta sos.toimistoon ja kysymättä, voivatko he mitenkään nopeuttaa rahan tuloa tilille. Koska eivät voi, mutta jos kuun ensimmäinen päivä osuu viikonlopulle tai arkipyhälle, niin seuraava arkipäivä menee yhdeltä työntekijältä kokonaan näihin tiedusteluihin vastaamiseen ja muut työt jäävät tekemättä.
[/quote]
En soittanutkaan, vaan kävin siellä ihan henkilökohtaisesti. Tiskin takana vahtimsetari osasi kertoa asian heti, sillä en ollut päivän ensimmäinen ihmettelijä asian suhteen.
Se tosiaan helpottaisi, jos päätöksessä kerrottaisiin maksupäivä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:41"]
Huhhuh, tuleepas heti negatiivista kommenttia. M21
[/quote]
Täällä tulee aina tästä aiheesta. Näethän että suurin osa av- mammoista on raha- asiansa hallitsevia superäitejä:D. Jotain egonsa kohentamista he tästä saavat? Myötätuntoa on turha odottaa. En ole ap.
Mikäli haet esim. helmikuun tukea ja saat päätöksesi helmikuussa, on maksupäivä = päätöspäivä. Mikäli saat maaliskuuta koskevan päätöksen jo helmikuussa, pätee edellä kuvattu tapa eli maksupäivä voi olla aikaisintaan maaliskuun ensimmäinen.
Mutta maksupäivä=päätöspäivä eli ole sama kuin päivä, jolloin raha on tililläsi. Se on päivä, jolloin etuus on siirretty pankin maksuliikenteeseen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"] Mee töihin. [/quote] Itse asiassa olen jo. En vain saa tunteja tarpeeksi. Haen myös opiskelemaan tänä vuonna. Onko se niin vaikeaa uskoa, että jopa työtätekevä tarvitsee toimeentulotukea, kun ei palkka ja asumistuki riitä? [/quote] Jotain on mennyt elämässä pieleen
[/quote]
Sinulla näytti elämässäsi menevän asiat pieleen silloin kun järkeä jaettiin.