Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tullu vieläkään tt-tukea :(

Vierailija
02.03.2015 |

Hitsihitsi, olisi kiva saada laskut alta pois. Lupasivat, että ovat huomenna tilillä. Miten vaikeaa se maksuun laitto voi olla silloin, kun virallinen maksupäivä osuukin viikonloppuun -.-

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:10"]

Katsotaan kahden tunnin päästä, josko olisivat jo rahat tulleet. Huomenna pitäisi lähteä Tallinnassa käymään, mitä siellä tekee jos ei ole rahaa edes mehupulloon??

[/quote]

Just...

[/quote]

Eli sinun mielestäsi toimeentulotuella elävä ei saisi matkustaa ilmaiseksi Tallinnaan, jos siihen on mahdollisuus?

[/quote]

Eli sinun mielestä minun olis pitäny lukea kristallipallosta että olet menossa ILMAISEKSI?

[/quote]

Voin muuten sanoa, että vaikka olisin maksanut matkasta, niin ainakin osa matkalippujen hinnasta olisi korvattu toimeentulotuessa. Harmittaako, lälläslää!

Vierailija
62/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]Mee töihin. [/quote] en oo ap, mutta tiesitkö, että työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille tällä hetkellä?

[/quote]

Kyllä niitä töitä riittää kaikille jos vaan voisi hyväksyä vaikka siivojan työt jota nykyään tekee vain venäläiset ja virolaiset. Suomalaiset (lue työttömät) eivät voi tietenkää liata käsiänsä.. 

[/quote]

Nyt on sitten vääryyttä tehty kyllä! Mä en saanut siivoojan paikkaa, koska multa puuttuu KOULUTUS ja KOKEMUS. Ei sinne siivoojan paikoille ketä tahansa oteta nykyään, on niin paljon koulutettuja tai vähintään kokemusta omaavia hakijoita.

[/quote]

Minä taas olin muka liian koulutettu siivoojaksi vaikka itse olisin siivoojaksi halunnut. Ei siivoojaksi tosiaankaan pääse noin vaan, se on harhaluuloa. Se, että siivoojina on paljon muualta muuttaneita johtuu työnantajista, eti työhön haluavista. Siivousfirmat eivät jostain syystä halua palkata tavallisia suomalaisia, ja en oikein ymmärrä miksi. Ei pidä syyllistää työttömiä turhasta.

[/quote]

No ylikoulutettu mäkin olisin ollut. Tuonne vaan vaadittiin ihan alan koulutus tai vähintään työkokemusta. Muuten tiedän kyllä firmassa työskentelevän ainoastaan suomalaisia tavallisia työntekijöitä eli tässä ei siitä ollut kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:18"]

Katsotaan kahden tunnin päästä, josko olisivat jo rahat tulleet. Huomenna pitäisi lähteä Tallinnassa käymään, mitä siellä tekee jos ei ole rahaa edes mehupulloon??

[/quote]

Just...

[/quote]

Eli sinun mielestäsi toimeentulotuella elävä ei saisi matkustaa ilmaiseksi Tallinnaan, jos siihen on mahdollisuus?

[/quote]

Eli sinun mielestä minun olis pitäny lukea kristallipallosta että olet menossa ILMAISEKSI?

[/quote]

Voin muuten sanoa, että vaikka olisin maksanut matkasta, niin ainakin osa matkalippujen hinnasta olisi korvattu toimeentulotuessa. Harmittaako, lälläslää!

[/quote]

Itse asiassa ei harmita. Mulla odottaa keväälle reissu, ihan omilla rahoilla maksettu, ja ihan muualle kuin tallinnaan. 

Mutta ne joilla on varaa toimeentulotuella matkustella, voi myöskin pitää suunsa kiinni siitä miten paska tuo toimeentulotuki on ja kuinka sitä pitäisi saada enemmän.

Vierailija
64/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy..

Vierailija
65/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh... jos hakemus on jätetty ajoissa ja päätös tehty (lisäselvityspynnöt toki viivyttää), niin seuraavan kuukauden rahat pitäisi olla nostettavissa edellisen kuukauden viimeisenä pankkipäivänä. Mä kerron seuraavan asian vain stadilaisen sossun näkökulmasta. Eli päätöksentekijä ei ole koskaan sama henkilö kuin toimeksipanija. Sossu tekee päätöksen, jonka jälkeen toimeksipano siirretään toimistosihteerien tehtäväksi.

Stadissa maksuajo tapahtuu joka päivä klo 13.00, jotta jo maksuun syötetyt rahat olisivat asiakkaan tilillä jo seuraavana päivänä. Mutta näissä on poikkeuksena ainakin S-pankki, jonne maksetut rahat tulevat tilille vasta n. 2 päivän kuluttua. Emme siis voi kirjoittaa päätökseen päivämäärää, jolloin rahat ovat nostettavissa. Koska emme itse voi niitä siirtää tilille. Jos sossu tekee päätöksen iltapäivällä klo 13.00 jälkeen, eivät rahat ehdi asiakkaan tilille seuraavaksi päiväksi. Toimeksipano menee niin, että jos toimistosihteerit ehtivät ne syöttää maksuajoon huomiseksi ennen klo 13.00, niin sitten ne ovat maksussa ylihuomenna (ellei asiakkaan pankki ole esim. S-pankki). Viikonloput kuitenkin viivästyttävät kaikkien rahoja. Jos teen päätöksen perjantaina ennen klo 13.00, ovat rahat tilillä aikaisintaan maanantaina

Tämä vain selvennykseksi, emme me tahallaan asiakkaita ilman rahaa jätä, jos heillä on myönteinen  toimeentulotukipäätös. Emme vaan voi systeemille mitään. Mutta kuten jo sanoin, puhun vain stadin käytönnöistä, muista kunnista en tiedä. Ja btw, pe 27.2.15 asiakkaani odottivat rahojaan tililleen jo heti aamulla. Sain suunnattoman palautevyöryn Nordean asiakkailta, että olet jättänyt päätöksen tekemättä. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan vika oli Nordean päässä. Asiakkaat saivat rahansa myöhään iltapäivällä.

Joten peace please, toki ymmärrän miltä tuntuu jos rahat eivät tulekaan odotetusti. Ja tsemppiä, Ap!

Vierailija
66/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden tehnyt siivoushommia, koulutusta ei (vielä) ole. Jäin työttömäksi ja olen yrittänyt saada siivousalan töitä, hakijoita on paljon eikä ole vielä tärpännyt. Nyt on sitten aikomuksena kouluttautua siivoojaksi jos vaikka saisi töitäkin. Työnantajat palkkaavat mielellään niihin hommiin mamuja, koska valtio maksaa firmoille tukea jokaisesta palkatusta mamusta.

Vierailija
67/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:22"]

[/quote]

Just...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse asiassa ei harmita. Mulla odottaa keväälle reissu, ihan omilla rahoilla maksettu, ja ihan muualle kuin tallinnaan. 

Mutta ne joilla on varaa toimeentulotuella matkustella, voi myöskin pitää suunsa kiinni siitä miten paska tuo toimeentulotuki on ja kuinka sitä pitäisi saada enemmän.

[/quote]

En minä itke toimeentulotuen suuruutta. Ihan ok rahasumma elämiseen. Ei näillä juhlita, mutta suunnittelulla pärjää kuitenkin. Ja edelleen olen osa-aikatöissä. Nyt harmittaa se, että sossu ei ole maksanut meille kuuluvaa osaa, vaikka maksun luvattiin olla tänään perillä.

Minua ei haittaa Tallinnanreissu ollenkaan, sillä saan sieltä ruokatarvikkeita paljon halvemmalla kuin Suomesta. Säästän siinäkin taas muutaman euron :)

Taitaa sittenkin harmittaa, onneksi saatiin ilmaiset liput, niin ei tarvii sinun verorahoistasi maksaa sitä n.5e/hlö laivalippuihin. Enemmän se sulle maksaa, jos mennään Suomessa käymään sukulaisten luona.

Vierailija
68/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"]Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy..
[/quote]

Eihän kela tee mitään liitonpvrahojen päätöksiä. Liitto tekee jos ovat saaneet työkkärin lausunnon. Kela tarvii pvrahan tiedot as.tukeen.
Eli työkkäriin yhteys ja liittoon...

Vierailija
69/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:26"]

Nooh... jos hakemus on jätetty ajoissa ja päätös tehty (lisäselvityspynnöt toki viivyttää), niin seuraavan kuukauden rahat pitäisi olla nostettavissa edellisen kuukauden viimeisenä pankkipäivänä. Mä kerron seuraavan asian vain stadilaisen sossun näkökulmasta. Eli päätöksentekijä ei ole koskaan sama henkilö kuin toimeksipanija. Sossu tekee päätöksen, jonka jälkeen toimeksipano siirretään toimistosihteerien tehtäväksi.

Stadissa maksuajo tapahtuu joka päivä klo 13.00, jotta jo maksuun syötetyt rahat olisivat asiakkaan tilillä jo seuraavana päivänä. Mutta näissä on poikkeuksena ainakin S-pankki, jonne maksetut rahat tulevat tilille vasta n. 2 päivän kuluttua. Emme siis voi kirjoittaa päätökseen päivämäärää, jolloin rahat ovat nostettavissa. Koska emme itse voi niitä siirtää tilille. Jos sossu tekee päätöksen iltapäivällä klo 13.00 jälkeen, eivät rahat ehdi asiakkaan tilille seuraavaksi päiväksi. Toimeksipano menee niin, että jos toimistosihteerit ehtivät ne syöttää maksuajoon huomiseksi ennen klo 13.00, niin sitten ne ovat maksussa ylihuomenna (ellei asiakkaan pankki ole esim. S-pankki). Viikonloput kuitenkin viivästyttävät kaikkien rahoja. Jos teen päätöksen perjantaina ennen klo 13.00, ovat rahat tilillä aikaisintaan maanantaina

Tämä vain selvennykseksi, emme me tahallaan asiakkaita ilman rahaa jätä, jos heillä on myönteinen  toimeentulotukipäätös. Emme vaan voi systeemille mitään. Mutta kuten jo sanoin, puhun vain stadin käytönnöistä, muista kunnista en tiedä. Ja btw, pe 27.2.15 asiakkaani odottivat rahojaan tililleen jo heti aamulla. Sain suunnattoman palautevyöryn Nordean asiakkailta, että olet jättänyt päätöksen tekemättä. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan vika oli Nordean päässä. Asiakkaat saivat rahansa myöhään iltapäivällä.

Joten peace please, toki ymmärrän miltä tuntuu jos rahat eivät tulekaan odotetusti. Ja tsemppiä, Ap!

[/quote]

Kiitos sinulle :) En odotellut rahojani saatavaksi vielä perjantaina, mutta olisin kyllä jo eilen halunnut rahat tilille. Minullakin on Nordea, joten olisiko vika siellä sitten.. Pitää varmaan soittaa ja kysyä, jotta mikä mättää.

Vierailija
70/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:22"]

[/quote]

Just...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En minä itke toimeentulotuen suuruutta. Ihan ok rahasumma elämiseen. Ei näillä juhlita, mutta suunnittelulla pärjää kuitenkin. Ja edelleen olen osa-aikatöissä. Nyt harmittaa se, että sossu ei ole maksanut meille kuuluvaa osaa, vaikka maksun luvattiin olla tänään perillä.

Minua ei haittaa Tallinnanreissu ollenkaan, sillä saan sieltä ruokatarvikkeita paljon halvemmalla kuin Suomesta. Säästän siinäkin taas muutaman euron :)

Taitaa sittenkin harmittaa, onneksi saatiin ilmaiset liput, niin ei tarvii sinun verorahoistasi maksaa sitä n.5e/hlö laivalippuihin. Enemmän se sulle maksaa, jos mennään Suomessa käymään sukulaisten luona.

[/quote]

Vaan kun ei harmita. Miks harmittais? Mua harmittaa ainoastaan ne kitisijät joille mikään ei riitä ja aina pitäs saada lisää, ilman että koskaan edes yrittää itse mitään. 

Ja minähän en voinut tietää noita asioita joista kerroit. Kun ei oo sitä kristallipalloa. Sen sijaan tiedän monia jotka odottavat toimeentulotukea jotta pääsevät huviristeilylle tallinaan, hakemaan halpaa viinaa ja röökiä. Sitten itketään kun ei olekaan rahaa ruokaan. 

Vierailija
71/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ja soita maksatuksen neuvontaan nyt ekana. Kannattaa soittaa, siinä ei mitään häviä. Toivon, että rahasi tulevat. 

T se sossu

Vierailija
72/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"]

Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy..

[/quote]

Eihän se kela sitä lausuntoa tee, vaan työkkäri? Ja koska siinä nyt noin kauan on kestäny ni joku mättää ja pahasti. Mitähän oot saanu selitykseksi kun olet asiasta kysellyt?

Vierailija
73/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan varmaan niitäkin. Minä olen aina puolustanut näissä ketjuissa toimeentulotuen määrää. Itseasiassa nauroin todella paljon silloin, kun EU on keksinyt, että toimeentulotukemme on mukamas liian pieni. No ei todella ole, kunhan vain suunnittelee hyvin rahankäyttönsä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Ja tiedän myös sen, että Tallinnasta haetaan useimmiten vain viinaa ja tupakkaa. Itse taas ostelen ennemmin virolaisia elintarvikkeita. Juustot, leikkeleet, mehut, kaikki on jotenkin parempia kuin suomalaiset vastineet. Ja paljon halvempia.

Ja mitä siitä sitten, vaikka olisinkin vain viinanhakureissulla? Tuskin se sinua paljoakaan liikuttaisi, jos täällä seuraavaksi itkisin pahaa sossua, kun ei anna lisää rahaa ruokaan? Jokainen käyttäkööt tulonsa, niinkuin parhaiten näkee.

Turha kuitenkaan justailla siellä, kun et tosiaan omista sitä kristallipalloa ;)

Vierailija
74/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"]Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy..
[/quote]

Eihän kela tee mitään liitonpvrahojen päätöksiä. Liitto tekee jos ovat saaneet työkkärin lausunnon. Kela tarvii pvrahan tiedot as.tukeen.
Eli työkkäriin yhteys ja liittoon...
[/quote]

Jaa katsos kirjoitusvirhe.

Vierailija
75/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"]

[/quote]

Eihän se kela sitä lausuntoa tee, vaan työkkäri? Ja koska siinä nyt noin kauan on kestäny ni joku mättää ja pahasti. Mitähän oot saanu selitykseksi kun olet asiasta kysellyt?
[/quote]

Tarkoitin tietysti TE-keskusta enkä kelaa. Asia on käsittelyssä mulle sanotaan, omalle käsittelijälle on yksi tunnin puhelinaika viikossa, olenkohan kakskertaa päässyt läpi. Asumistukea hain heti kun jäin työttömäksi ja tuloiksi ilmoitin pyöreät nolla. Toimitin viimeisen palkkakuitin ja määräaikaisen työsopimuksen jossa näkyy työn päättymispäivä. En ymmärrä mitä muuta haluavat sinne mun toimittavan? Tietysti toimitan päivärahatiedot kun ne saan, mutta nyt olen ollut 3 kk ilman tuloja.

Vierailija
76/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden tehnyt siivoushommia, koulutusta ei (vielä) ole. Jäin työttömäksi ja olen yrittänyt saada siivousalan töitä, hakijoita on paljon eikä ole vielä tärpännyt. Nyt on sitten aikomuksena kouluttautua siivoojaksi jos vaikka saisi töitäkin. Työnantajat palkkaavat mielellään niihin hommiin mamuja, koska valtio maksaa firmoille tukea jokaisesta palkatusta mamusta.

[/quote]

Älä valehtele, firmat EIVÄT saa tukea mamun palkkaamisesta. 

Vierailija
77/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:26"]

[/quote]

Älä valehtele, firmat EIVÄT saa tukea mamun palkkaamisesta. 
[/quote] Kyllä saavat, siihen on jotain tiettyjä ehtoja kyllä.

Vierailija
78/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:26"] Olen muutaman vuoden tehnyt siivoushommia, koulutusta ei (vielä) ole. Jäin työttömäksi ja olen yrittänyt saada siivousalan töitä, hakijoita on paljon eikä ole vielä tärpännyt. Nyt on sitten aikomuksena kouluttautua siivoojaksi jos vaikka saisi töitäkin. Työnantajat palkkaavat mielellään niihin hommiin mamuja, koska valtio maksaa firmoille tukea jokaisesta palkatusta mamusta. [/quote] Älä valehtele, firmat EIVÄT saa tukea mamun palkkaamisesta.  [/quote] Kyllä saavat, siihen on jotain tiettyjä ehtoja kyllä.

[/quote]

Eivät saa tukea mamun palkkaamiseen. Toki jos mamu sopii johonkin muuhun palkkatuettuun ryhmään niin voi saada palkkatukea, mutta universaalia tukea jokaisen mamun palkkaamiseen ei ole. Jos sellaisen tuen tiedät niin varmaan voit nimetä tuen ja kertoa maksavan tahon? 

Vierailija
79/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"] Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy.. [/quote] Eihän se kela sitä lausuntoa tee, vaan työkkäri? Ja koska siinä nyt noin kauan on kestäny ni joku mättää ja pahasti. Mitähän oot saanu selitykseksi kun olet asiasta kysellyt? [/quote] Tarkoitin tietysti TE-keskusta enkä kelaa. Asia on käsittelyssä mulle sanotaan, omalle käsittelijälle on yksi tunnin puhelinaika viikossa, olenkohan kakskertaa päässyt läpi. Asumistukea hain heti kun jäin työttömäksi ja tuloiksi ilmoitin pyöreät nolla. Toimitin viimeisen palkkakuitin ja määräaikaisen työsopimuksen jossa näkyy työn päättymispäivä. En ymmärrä mitä muuta haluavat sinne mun toimittavan? Tietysti toimitan päivärahatiedot kun ne saan, mutta nyt olen ollut 3 kk ilman tuloja.

[/quote]

Ihan vähän erikoinen homma. Mun kohdalla se lausunto on kyllä laitettu menemään yleensä parissa päivässä! Sen tarvitsee laittaa sinne ainoastaan lausunto että maksamiselle ei ole estettä. Tai sitten vaihtoehtoisesti on. Joku kusee nyt oikeesti.

Vierailija
80/85 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"] Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy.. [/quote] Eihän se kela sitä lausuntoa tee, vaan työkkäri? Ja koska siinä nyt noin kauan on kestäny ni joku mättää ja pahasti. Mitähän oot saanu selitykseksi kun olet asiasta kysellyt? [/quote] Tarkoitin tietysti TE-keskusta enkä kelaa. Asia on käsittelyssä mulle sanotaan, omalle käsittelijälle on yksi tunnin puhelinaika viikossa, olenkohan kakskertaa päässyt läpi. Asumistukea hain heti kun jäin työttömäksi ja tuloiksi ilmoitin pyöreät nolla. Toimitin viimeisen palkkakuitin ja määräaikaisen työsopimuksen jossa näkyy työn päättymispäivä. En ymmärrä mitä muuta haluavat sinne mun toimittavan? Tietysti toimitan päivärahatiedot kun ne saan, mutta nyt olen ollut 3 kk ilman tuloja.

[/quote]

Ihan vähän erikoinen homma. Mun kohdalla se lausunto on kyllä laitettu menemään yleensä parissa päivässä! Sen tarvitsee laittaa sinne ainoastaan lausunto että maksamiselle ei ole estettä. Tai sitten vaihtoehtoisesti on. Joku kusee nyt oikeesti.
[/quote]

Ihan totta?? Ja mulle sanottiin pelkkä lausunto voi kestää useita viikkoja. Espoossa asun.