Ei tullu vieläkään tt-tukea :(
Hitsihitsi, olisi kiva saada laskut alta pois. Lupasivat, että ovat huomenna tilillä. Miten vaikeaa se maksuun laitto voi olla silloin, kun virallinen maksupäivä osuukin viikonloppuun -.-
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"] Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy.. [/quote] Eihän se kela sitä lausuntoa tee, vaan työkkäri? Ja koska siinä nyt noin kauan on kestäny ni joku mättää ja pahasti. Mitähän oot saanu selitykseksi kun olet asiasta kysellyt? [/quote] Tarkoitin tietysti TE-keskusta enkä kelaa. Asia on käsittelyssä mulle sanotaan, omalle käsittelijälle on yksi tunnin puhelinaika viikossa, olenkohan kakskertaa päässyt läpi. Asumistukea hain heti kun jäin työttömäksi ja tuloiksi ilmoitin pyöreät nolla. Toimitin viimeisen palkkakuitin ja määräaikaisen työsopimuksen jossa näkyy työn päättymispäivä. En ymmärrä mitä muuta haluavat sinne mun toimittavan? Tietysti toimitan päivärahatiedot kun ne saan, mutta nyt olen ollut 3 kk ilman tuloja. [/quote] Ihan vähän erikoinen homma. Mun kohdalla se lausunto on kyllä laitettu menemään yleensä parissa päivässä! Sen tarvitsee laittaa sinne ainoastaan lausunto että maksamiselle ei ole estettä. Tai sitten vaihtoehtoisesti on. Joku kusee nyt oikeesti. [/quote] Ihan totta?? Ja mulle sanottiin pelkkä lausunto voi kestää useita viikkoja. Espoossa asun.
[/quote]
Mitä? Lausunto siitä oletko oikeutettu työttömyysetuuteen? :o
Minulla kesti tuon lausunnon saamiseen 1,5kk. Oli todella kivaa odotella, koska kela ei voinut tehdä päätöstä myöskään asumistuesta. Onneksi sain lopulta kaiken takautuvasti, mutta ei se helppoa ollut. En kuulunut mihinkään liittoon.
T. Myös espoolainen
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"] Kyllä täs rupee itsekullakakin rahat loppumaan. 3kk puskurirahasto käytetty vuokriin ja laskuihin, lapsilisät ruokaan. Kelalla on kestänyt kohta 3 kk tehdä lausunto et saan liitolta HAETTUA rahaa. Asumistuki on kesken ja kun vihdoin odotin päätöstä, sieltä tuli et toimita tulotiedot! No olen toimittanut kaikki alkuperäisessä hakemuksessa, ei ole mitään tuloja!! Eikä töitä näy.. [/quote] Eihän se kela sitä lausuntoa tee, vaan työkkäri? Ja koska siinä nyt noin kauan on kestäny ni joku mättää ja pahasti. Mitähän oot saanu selitykseksi kun olet asiasta kysellyt? [/quote] Tarkoitin tietysti TE-keskusta enkä kelaa. Asia on käsittelyssä mulle sanotaan, omalle käsittelijälle on yksi tunnin puhelinaika viikossa, olenkohan kakskertaa päässyt läpi. Asumistukea hain heti kun jäin työttömäksi ja tuloiksi ilmoitin pyöreät nolla. Toimitin viimeisen palkkakuitin ja määräaikaisen työsopimuksen jossa näkyy työn päättymispäivä. En ymmärrä mitä muuta haluavat sinne mun toimittavan? Tietysti toimitan päivärahatiedot kun ne saan, mutta nyt olen ollut 3 kk ilman tuloja. [/quote] Ihan vähän erikoinen homma. Mun kohdalla se lausunto on kyllä laitettu menemään yleensä parissa päivässä! Sen tarvitsee laittaa sinne ainoastaan lausunto että maksamiselle ei ole estettä. Tai sitten vaihtoehtoisesti on. Joku kusee nyt oikeesti. [/quote] Ihan totta?? Ja mulle sanottiin pelkkä lausunto voi kestää useita viikkoja. Espoossa asun.
[/quote]
Mitä? Lausunto siitä oletko oikeutettu työttömyysetuuteen? :o
[/quote]
Joo kyllä. Ja kaks kertaa siirrettiin sitä puhelinaikaa 3vkolla eteenpäin. Ilmottamatta mitään, tai tieto oli siel omilla sivuilla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]Mee töihin. [/quote] en oo ap, mutta tiesitkö, että työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille tällä hetkellä?
[/quote]
Kyllä niitä töitä riittää kaikille jos vaan voisi hyväksyä vaikka siivojan työt jota nykyään tekee vain venäläiset ja virolaiset. Suomalaiset (lue työttömät) eivät voi tietenkää liata käsiänsä..
[/quote]
Nyt on sitten vääryyttä tehty kyllä! Mä en saanut siivoojan paikkaa, koska multa puuttuu KOULUTUS ja KOKEMUS. Ei sinne siivoojan paikoille ketä tahansa oteta nykyään, on niin paljon koulutettuja tai vähintään kokemusta omaavia hakijoita.
[/quote]
Siivosin nuorena ihan kaikkea paitsi hotelleja (siis kaikki mahdolliset siivouspaikat) juuri siinä toivossa että kelpaan siivoustöihin aina. No, nyt en sitten kelpaakaan kun ei ole alan koulutusta. Vuosien mittaisella työkemuksella voi pyyhkiä persettä. Edes haastatteluihin en enää pääse.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:58"]
[/quote]
Ihan totta ellen nyt sitten ymmärtänyt väärin suntilannetta. Eli kun olen ilmoittautunut työttömäksi, on se lausunto mennyt parissa päivässä kelaan ja olen voinut hakea sitten työmarkkinatuen. Aivan sama juttu mun miehellä kun oli lyhyen pätkän työttömänä, liittoon meni lausunto yhtä nopeasti.