Ei tullu vieläkään tt-tukea :(
Hitsihitsi, olisi kiva saada laskut alta pois. Lupasivat, että ovat huomenna tilillä. Miten vaikeaa se maksuun laitto voi olla silloin, kun virallinen maksupäivä osuukin viikonloppuun -.-
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:25"]
Mikäli haet esim. helmikuun tukea ja saat päätöksesi helmikuussa, on maksupäivä = päätöspäivä. Mikäli saat maaliskuuta koskevan päätöksen jo helmikuussa, pätee edellä kuvattu tapa eli maksupäivä voi olla aikaisintaan maaliskuun ensimmäinen.
Mutta maksupäivä=päätöspäivä eli ole sama kuin päivä, jolloin raha on tililläsi. Se on päivä, jolloin etuus on siirretty pankin maksuliikenteeseen.
[/quote]
Eli tämä on nyt oikeasti muuttunut? Kun ennen tt-tuki tuli edellisen kuun viimeisenä arkipäivänä, jos tt-tukikuukauden ensimmäinen päivä sijottui lauantaille tai sunnuntaille. (montakohan kertaa vielä kirjoitan tämän?)
Jännä juttu, että Kela saa maksunsa ihan ajoissa viikonlopuista huolimatta, mutta sossu ei. Onneksi asumistuki tuli tänään (niinkuin sen pitikin tulla).
Minä hain helmikuun ekalla viikolla tukea ajalle 1.3-31-3.2015 ja sain maaliskuun tuen viime perjantaina eli 28.2.2015 Helsingissä. Selittäkääpä tuo. =)
Korjaus, sain siis maaliskuun tuen perjantaina 27.2.2015.
Jokaisen työkykyisen ihmisen pitäisi elättää itsensä. Eivät työssäkäyvät enää halua ja pysty maksamaan tällaisia toimeentulotukia ja asumiatukia kun niiden käyttäjä harkitaee opiskeluja.
Itse sain maaliskuun tuen la 28.2. Luulin, että maksetaan kuun alussa, mutta samapa tuo. Vaihtelee näköjään kaupungista riippuen? Itse asun Hkissä.
Ohiksena vaan että tosi negatiivisia kommentteja :(. Kaikki ei ilmeisesti tajua, tuilla on tarkoitus ja niitä myönnetään ihan tarpeeseen. Tuen saaminen voi monelle perheelle mahdollistaa mm. sen että saa leivänpäälle muutakin kuin voita ja sen että lapsilla on mm. sään ja vuodenajajan tarpeeseen vastaavat varusteet. En saa itse tukia, olen kyllä joskus saanut. Ollaan pienituloinen perhe muttei ansaita niin vähän että saataisiin tukia. Harmi. Jos saataisiin, voitaisiin saastaa ns. pahan päivän varalle. Niin ettei esim. astianpesukoneen hajoaminen tai koiran sairastuminen olisi taloudellinen katastrofi.
Mutta ap:lle, toivottavasti rahasi tulevat pian. Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:04"]
Jokaisen työkykyisen ihmisen pitäisi elättää itsensä. Eivät työssäkäyvät enää halua ja pysty maksamaan tällaisia toimeentulotukia ja asumiatukia kun niiden käyttäjä harkitaee opiskeluja.
[/quote]
Noh, jos lohduttaa, niin tuen tarve vähenee yhteiskunnan mielestä välittömästi, kun lähden opiskelemaan :D Ei onneksi kuitenkaan niin radikaalisti, kun jos olisin yksinasuva sinkkunainen. Nyt sentään saan asua nykyisessä asunnossani aviomiehen kanssa, ei tarvitse muuttaa solukämppään.
Ja lähden siis opiskelemaan alaa, jossa korkea työllisyysaste ja yrittämisenkin kannattavuus suht hyvä. Joten älä pelkää, en lähde opiskelemaan taiteita tai muutakaan vaikeasti työllistävää alaa ;)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:37"]
Minä hain helmikuun ekalla viikolla tukea ajalle 1.3-31-3.2015 ja sain maaliskuun tuen viime perjantaina eli 28.2.2015 Helsingissä. Selittäkääpä tuo. =)
[/quote]
No, minä selitän. Toimeentulotuki maksetaan aina ennen viikonloppua, jos kuun viimeinen pvä osuu viikonlopulle. Samoin tapahtuu mm. muiden arkipyhien kanssa. Eli, kuukauden viimeisenä arki/pankkipäivänä toimeentulotuki on tilillä, kuten oli myös 27.2. Tosin Helsingissä oli taas joku ihme häslinki ties missä, ei kuitenkaan sosiaalivirastossa, ja siksi suurimmalla osalla tuet tulivat tilille vasta iltapvällä vaikka ne on yleensä tilillä 10.05 - 10.30.
Niin, siis, tietenkin noin hyvin menee, jos hakemus on ajoissa jätetty ja päätös tehty.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että en ikinä ole ollut pettynyt yhtään mihinkään Hgin sos.viraston toimintaan. Kaikki on aina sujunut hyvin, vaikka joskus on tt-tuki viivästynyt, mutta se ei ole kenenkään henkilön vika vaan päättäjien; sos. tstoissa työntekijöillä on aivan kaameasti töitä eikä lisää henkilökuntaa palkata. Olen saanut apua myös ihan muuhunkin kuin vain rahattomuuteen, eli ns. oikeaan sosiaalityöhönkin on ollut aikaa. Kiitos heille.
Kela on se, joka noita tukia vanuttaa viimeisen pvän yli, ei sos. tsto.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]Mee töihin. [/quote] en oo ap, mutta tiesitkö, että työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille tällä hetkellä?
[/quote]
Kyllä niitä töitä riittää kaikille jos vaan voisi hyväksyä vaikka siivojan työt jota nykyään tekee vain venäläiset ja virolaiset. Suomalaiset (lue työttömät) eivät voi tietenkää liata käsiänsä..
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:33"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]Mee töihin. [/quote] en oo ap, mutta tiesitkö, että työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille tällä hetkellä? [/quote]Tai että palkka ei riitä elämiseen ja joutuu hakemaan tt-tukea? [/quote]jos palkka ei riitä niin ei osaa käyttää rahaa
[/quote]
Sopii yrittää elää palkalla jonka saat osa-aikatyöstä, esim 10h/viikko.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:30"]Mee töihin. [/quote] en oo ap, mutta tiesitkö, että työpaikkoja ei riitä läheskään kaikille tällä hetkellä?
[/quote]
Kyllä niitä töitä riittää kaikille jos vaan voisi hyväksyä vaikka siivojan työt jota nykyään tekee vain venäläiset ja virolaiset. Suomalaiset (lue työttömät) eivät voi tietenkää liata käsiänsä..
[/quote]
No ei se mene ihan noin yksiselitteisesti. Kun sinne siivousfirmaan ei oteta ketään ylikoulutettua. Ei sinne huolita muita, kuin ulkomaalaisia, joilla ei ole TES:sta mitään käsitystä, joten heitä saa riistää ja palkkaa maksaa vain puolet oikeasta määrästä.
Katsotaan kahden tunnin päästä, josko olisivat jo rahat tulleet. Huomenna pitäisi lähteä Tallinnassa käymään, mitä siellä tekee jos ei ole rahaa edes mehupulloon??
[/quote]
[/quote]
Nyt on sitten vääryyttä tehty kyllä! Mä en saanut siivoojan paikkaa, koska multa puuttuu KOULUTUS ja KOKEMUS. Ei sinne siivoojan paikoille ketä tahansa oteta nykyään, on niin paljon koulutettuja tai vähintään kokemusta omaavia hakijoita.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:10"]
Katsotaan kahden tunnin päästä, josko olisivat jo rahat tulleet. Huomenna pitäisi lähteä Tallinnassa käymään, mitä siellä tekee jos ei ole rahaa edes mehupulloon??
[/quote]
Just...
Lisäys edelliseen (kirjoittaja 51)
Kos kyseessä on ns. ensimmäinen hakemus, on maksupäivä kuukauden ensimmäinen pvä mutta kuitenkin niin, että jos viimeinen pvä osuu viikonloppuun yms. pyhään, maksu on tosiaan asiakkaalla edellisen kuukauden viimeisenä arkipääivänä. Asian voi itse kukin lukea Finlexistä, Laki toimeentulotuesta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412#L3P14
Helsinki on jopa niin joustava, että mm. uudenvuoden aattona (arkipvä kun on) maksussa olevat tt-tuet ovat asiakkaiden tilillä yhtä pvää aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"]
[/quote]
Just...
[/quote]
Eli sinun mielestäsi toimeentulotuella elävä ei saisi matkustaa ilmaiseksi Tallinnaan, jos siihen on mahdollisuus?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:12"]
[/quote]
[/quote]
Nyt on sitten vääryyttä tehty kyllä! Mä en saanut siivoojan paikkaa, koska multa puuttuu KOULUTUS ja KOKEMUS. Ei sinne siivoojan paikoille ketä tahansa oteta nykyään, on niin paljon koulutettuja tai vähintään kokemusta omaavia hakijoita.
[/quote]
Minä taas olin muka liian koulutettu siivoojaksi vaikka itse olisin siivoojaksi halunnut. Ei siivoojaksi tosiaankaan pääse noin vaan, se on harhaluuloa. Se, että siivoojina on paljon muualta muuttaneita johtuu työnantajista, eti työhön haluavista. Siivousfirmat eivät jostain syystä halua palkata tavallisia suomalaisia, ja en oikein ymmärrä miksi. Ei pidä syyllistää työttömiä turhasta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"]
[/quote]
Just...
[/quote]
Eli sinun mielestäsi toimeentulotuella elävä ei saisi matkustaa ilmaiseksi Tallinnaan, jos siihen on mahdollisuus?
[/quote]
Eli sinun mielestä minun olis pitäny lukea kristallipallosta että olet menossa ILMAISEKSI?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:41"]
Huhhuh, tuleepas heti negatiivista kommenttia. M21
[/quote]
Täällä tulee aina tästä aiheesta. Näethän että suurin osa av- mammoista on raha- asiansa hallitsevia superäitejä:D. Jotain egonsa kohentamista he tästä saavat? Myötätuntoa on turha odottaa. En ole ap.
[/quote]
Joo ihmettelen kyllä että mitä mielihyvää saavat, kun täällä haukkuu ja arvostelee muita.