Missä te asutte, jotka ette tiedä yhtäkään koronaan sairastunutta?
Hämmästyttää, kun tuossa toisessa ketjussa jotkut kirjoittivat, etteivät tiedä ketään, joka olisi saanut koronan. Missä ihmeessä te oikein elätte ja millainen on ystäväpiirinne / sukulaispiirinne?
Itse olen nelikymppinen perheenäiti Helsingistä ja tiedän noin 50 ihmistä, jotka ovat saaneet laboratoriovarmistetun koronan. Osa sukulaisia, osa tuttavaperheitä, osa kavereita ja heidän kavereitaan (joita en tunne).
Kommentit (95)
Minä asun Hyvinkäällä enkä tunne ketään joka olisi saanut koronan. Ilmeisesti jotain tutun tuttuja on saanut, mutta itse en heitä siis tunne.
Helsingissä asun. Kuljen julkisilla ja liikun muutenkin ihan normaalisti ympäri kaupunkia, ilman maskia, kuten olen tehnyt koko ajan. Ystäviä ja tuttuja on joka puolella kaupunkia, ei yhtäkään koronaan sairastunutta.
Keski-Suomen ja Pohjois- Savon rajalla sijaitsevassa pikkukunnassa. On täällä kai puolenkymmentä tartuntaa ollut, mutten tiedä kenellä kun en ole kysellyt.
Polttoaineiden hinnat on täällä paljon painavampi huoli ja puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla missä pahimmillaan todettu jopa 18 kpl tartunnain saaneita päivässä. Mutta jos en kuulopuheista välittäisi niin ketään en tuntis tai sairaaksi tietäsi. Kuulopuheista tiedän - no, äkkilaskien 5-7 kpl. Joista 4 kuollutta. Mutta sellaisethan tuleekin esiin. Mutta ihan täällä n. 10t asukkaan "kylässä" ehti jo jokunen kuollakin... En pitäisi ihan flunssana... Tiedän monta flunssan sairastanutt ja kukaan heistä ei minään vuonna ole tautiinsa kuollut! Ei vanhuksetkaan mitä minä tiedän. Karmeessa kunnossa on kyllä käyty. Myös itse, mutta ei siihen kukaan kuollut. En silti väitä ettei koronaa ole olemassa. Tuskin siitä maailmanlaajuisesti kirjoiteltaisiin ellei olisi. Kyllä kaiken maailman salaliitto folihattuteoriat on tuttuja mutta ei ne yleensä maailmanlaauisesti mene läpi. Hulluhan on joka sellaista uskoo!!!
Muista flunssasta puhuessasi, että se ei ole sama kuin influenssa.
T.tutkija
Pk seudun kehyskunta.
Lähimmät sairastuneet ystävän työkaveri Suomessa ja miehen työkaveri Ruotsissa. Omista aikuisista lapsista 1 altistunut muttei sairastunut
Asun Lahdessa, en tunne yhtäkään koronaan sairastunutta ja minulla on harrastusten takia aika laaja kaveripiiri. Työpaikalla meitä on noin 60, kenelläkään ei edes altistumista.
Lahdessa. Elän normaalisti, käyn harrastuksissa, en käytä maskia. Ei rokotteita, enkä tunne ketään rokottamatonta tai rokotettua joka olisi sairastanut.
Pälkäneellä. Täällä on useina viikkoina ollut 0 tartuntaa (paikalislehdessä on viikottain seuranta).
Vierailija kirjoitti:
Moni tuttuni on testeissä rampannut, mutta aina negatiivinen tulos. Alkoi jo huvittamaan se touhu, kun ties kuin monenteen testiin olivat jo menossa. Ikäänkuin toivoisivat sitä positiivista tulosta, lottovoitto?
Hirveän huvittavaa! Että joku haluaa ottaa selvää sairastaako yleisvaarallista tartuntatautia ja minimoida riskit sen tartuttamiseen. Ihan tosi hauska juttu!
Kyllä täällä pikkukylillä kuulee jos joku on sairastanut. Olisiko testein todettuja nyt jotain sadan kieppeillä, kymmenisen näistä tunnen ja sitten on niitä tutun tuttuja, joista kuulee kiertoteitse. Lisäksi moni on kertonut muualla asuvista sukulaisistaan ja tutuistaan, joilla on ollut korona.
Ehkä maalla ollaan avoimempia kertomaan ja lisäksi tuttavapiirit ovat laajemmat kuin kaupungissa. Täällä tunnetaan naapurit ja naapurin sukulaiset jne.
Pirkanmaa. En ole missään nähnyt "tartuntoja", paitsi mediassa. Ei, en missään. Ja olemme lapsiperhe, lapset 12v, 10v ja 4v. Mies IT-alalla (etätöissä) ja itse kaupan kassa.
Mulla ei ole ollut edes flunssan poikasta moniin vuosiin.