Missä te asutte, jotka ette tiedä yhtäkään koronaan sairastunutta?
Hämmästyttää, kun tuossa toisessa ketjussa jotkut kirjoittivat, etteivät tiedä ketään, joka olisi saanut koronan. Missä ihmeessä te oikein elätte ja millainen on ystäväpiirinne / sukulaispiirinne?
Itse olen nelikymppinen perheenäiti Helsingistä ja tiedän noin 50 ihmistä, jotka ovat saaneet laboratoriovarmistetun koronan. Osa sukulaisia, osa tuttavaperheitä, osa kavereita ja heidän kavereitaan (joita en tunne).
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan moni oikeasti tunteakin koronan sairastaneita, mutta he eivät vain tiedä sitä. Jos itse saisin koronan, niin en sitä kuitenkaan juuri kenellekään kertoisi, kuten en kerro muistakaan sairauksistani.
Minä kertoisin vähintään kaikille, kenen kanssa olen ollut tekemisissä. Voisin vaikka instassa ja facebookissa jakaa tämän tiedon, että tietäisivät. Miksi sitä pitäisi hävetä ja piilotella? En minä mistään suolisto-oireista kerro, mutta koronasta kertoisin ihan yhtä helposti, kun vaikka migreenikohtauksesta.
T. Se, joka ei tunne ketään positiivisen tuloksen saanutta.
Kirjoitin: en kertoisi juuri kenellekään. Varmaan kertoisin kyllä sellaiselle, jonka olisin altistusaikana tavannut. Mutta tapanani ei ole jakaa somessa tuontyyppisiä tietoja muutenkaan - some on minulle puolivirallinen kanava, jossa en avaudu henkilökohtaisesti. Ei ole kyse siitä, että häpeilen kaikkea, mitä en jaa siellä (en esim. häpeile lapsiani, mutta en silti kerro heidän asioistaan tai jaa lasteni kuvia somessa), vaan en halua julkistaa kaikkia omia asioitani. En esim. kirjoittaisi myöskään migreenikohtauksesta. Kyse on oikeastaan vain siitä, millä lailla käytän somea. Ja muutenkaan ei ole tapana kertoilla ihmisille sairauksista - vaikka saisin tavallisen flunssan, en kuitenkaan kertoisi siitä ihmisille. Jos joku kysyy vaikka kuulumisia, en koskaan raportoi sairastettuja tauteja. Yksinkertaisesti se on mielestäni tylsä puheenaihe enkä halua vatvoa sairauksiani muiden kanssa.
Ja minä kerroin, miten minä toimisin. Varmasti on olemassa paljon ihmisiä, jotka toimivat kuin sinä, mutta myös paljon niitä, jotka toimivat kuin minä. Eli osa ei kertoisi kenellekään koronatartunnasta, mutta osa kertoisi ihan avoimesti. Väitän, että omassa kaveripiirissäni on enemmistönä he, jotka tiedon jakaisivat.
MInä käytän somea aika paljon, mutta en todellakaan mihinkään edes puoliviralliseen, vaan tasan omana itsenäni, yksityishenkilönä. Somessa seuraajaksi tai kaveriksi hyväksyn vain ihmisiä, jotka oikeasti tunnen ja tavatessa jäisin juttusille. En minäkään somessa lasteni kuvia ja kuulumisia jaa, mielestäni minulla ei siihen ole edes oikeutta. Mutta jos migreenikohtaus iskee, saatan laittaa esim intan storyyn päivityksen, niin esimerkiksi työkaverit saavat tiedon, eikä jokainen erikseen kysy mikä vaivaa, kun en töihin ilmesty. Jos multa joku kysyy mitä kuuluu ja olen juuri sairastanut vuosisadan kuumetaudin, niin kyllä mä siitä mainitsen, ihan varmasti.
Mutta me ollaan ilmeisen erilaisia ihmisiä ja siksi onkin hyvä, että välillä tulee ilmi, että osa ihmisistä toimii täysin eri tavalla, kuin itse tulee toimittua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät myöskään ramppaa testeissä varmistamassa tartuntojansa. Olen ollut flunssassa jo monta kertaa, mutten kertaakaan testissä käynyt. Samoin tuntuu tekevän suurin osa tuntemistani ihmisistä.
No minä kävisin testeissä jo ihan sairausloman takia. Työkaveri sai heti pitemmän sairausloman koronan takia.
Itä-Suomessa asun, sairastuneet tutut ovat saaneet tartunnan matkustaessaan Venäjällä. Useampikin perhe, jolloin kaikki saaneet viruksen, isä, äiti ja lapset.
Olen ollut 2 kertaa flunssassa koronan aikana, ekalla kerralla ei vielä edes saanut testiä (maaliskuu 2020) ja tokalla kerralla pidin perusflunssana ja olin lomalla joten en mennyt testiin (heinäkuu 2020). Ja 2. rokotteestakin sairastin 3 päivää. Saattanut olla myös koronaa nuo mutta en mennyt turhaan testiin kun lievät oireet. Moni toiminut samoin.
Kiroaa uskovaiset ovat kuin pikkulapsia vaipoissa ei mitään järkeä teidän lammastelussa.
Menitte testeihin ja luulette niiden olevan joku varma juuri C19 varten.Se ei ole eikä merkitse mitään. Teillä,normimflunsaa tai jotain mutta se jatkuvan rikkomisen jälkeen olette saaneet pöpöjä esim morgelloosi. Orjatyövoima pikkulapset niitä testi pakkauksia lattioilla tekee.
Oletteko tietoisia miten monta miljoonaa lasta katoaa,ziepataan joka vuosi? Osaatteko ollenkaan ajatella mihin he menevät ja mitä heille tehdään? Miten ja mihin heitä käytetää? Mikä estää tajuamasta totuuksia maailmasta!
Koronapässinpäät olette niin naurettavan hölmöjä. Miten teistä tuli noin tyhmiä?
Ehkä se piikki hoitaa teidät pois kuleksinasta txt paskaa. Pilaamatta varmaan lapsenne terveyden.
Piikitetyt te sairastutte ja läheisenne jotka altistuvat saastalle joka tulee teistä.
Kansan edustajat edustavat Weffin kaltaisia vasizzisteja. Ei kansaa.
Stanan palvelevijat poistetaan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät myöskään ramppaa testeissä varmistamassa tartuntojansa. Olen ollut flunssassa jo monta kertaa, mutten kertaakaan testissä käynyt. Samoin tuntuu tekevän suurin osa tuntemistani ihmisistä.
Ja sitten esim. meillä työnantaja käski testiin heti, jos oli pientäkin flunssaoiretta. Itse jouduin käymään kolmesti. Yksi työkaveri kävi 6 kertaa testissä. Negatiivinen tulos joka kerta. Varmaan kaikki meidän työntekijät on sen pari kertaa ainakin käyneet testissä. Hirveä summa rahaa hukkaan.
Tiedän neljä, joilla se on todettu ja heistä tunnen oikeastaan vain yhden vähän paremmin. Kellään ei lievää flunssaa kummempaa. Näistä kolmella rokotteet, yhdellä ei. Jos en olisi facebookissa, en tietäisi yhtäkään. Eli somen käyttö tai käyttämättömyys voi olla osan kohdalla selitys.
Rokotehaittoja puolestaan tiedän sekä somen kautta että ihan elävästä elämästä, omasta lähipiiristäkin. Ei yhtään kuollutta näissäkään, mutta määrällisesti ja vakavuudeltaan näyttää minulle pahemmalta nuo piikit kuin tauti.
Suvi Hartlin taisi kertoa että kurkkua vähän kutitti ja kävi työnsä luonteen vuoksi koronatestissä ja olikin oireeton korona. Näitä varmasti paljon, aika harva menisi testiin.
Asun pohjois-pohjanmaalla suhteellisen pienessä kaupungissa. Muutamia sairastuneita tunnen. Tiedän yhden sairaalahoitoon joutuneen. Yhtään koronaan kuollutta tässä kaupungissa ei tietääkseni ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten esim. meillä työnantaja käski testiin heti, jos oli pientäkin flunssaoiretta. Itse jouduin käymään kolmesti. Yksi työkaveri kävi 6 kertaa testissä. Negatiivinen tulos joka kerta. Varmaan kaikki meidän työntekijät on sen pari kertaa ainakin käyneet testissä. Hirveä summa rahaa hukkaan.
No menikö se nyt hukkaa, kun saitte selville ettette sairasta koronaa ja mahdollisesti tartuta muita työntekijöitä. Pienempi raha tuo on, jos useampi jää sairauslomalle sitten sen koronan takia.
Meillä täällä kylällä yksi oikein kova koronadenialisti ja rokotteiden arvostelija kuoli koronaan. Perheellinen alle 50 v mies. Veljensä sairasti vain lievänä. En henk koht tunne mutta tiedän.
En aiemmin tiennyt ketään koronaan sairastunutta. Kunnes lapsi sai koronan koulusta, toi sen minulle ja miehelleni. En vieläkään tiedä ketään muuta kuin meidät ja lapsen kavereita perheineen, joita en siis mitenkään tunne.
Jyväskylässä asun, mutta en tunne oikeastaan muita kuin vanhempani ja sisarukseni perheineen ja meille se ei vielä ole iskenyt. Voihan jollakin työkavereilla olla osumia, meillä on aika paljon väkeä mutta eipä siitä varmaan kukaan viitsi huudella yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Monet on varmasti sairastaneet koronan mutta pitäneet flunssana ja jättäneet menemättä ikävään testiin jos oireet ei kovin pahoja. Eipä se silloin kerrokkaan asiasta. Monet myös salaa.
Näin luultavasti minullakin. Testiin en päässyt kun 2 x rokotettu mutta tauti oli ja kova. En tiedä mikä oli mutta 3 päivää meni ohitse ja jäi jo viikkoja kestänyt yskä. Päätä särkee myös alati lähes joka päivä. Kuumetta ei ollut mutta minulla ei koskaan ole ollut tautien yhteydessä kuumetta. Siksi ne kestääkin.
Asun maalla missä pahimmillaan todettu jopa 18 kpl tartunnain saaneita päivässä. Mutta jos en kuulopuheista välittäisi niin ketään en tuntis tai sairaaksi tietäsi. Kuulopuheista tiedän - no, äkkilaskien 5-7 kpl. Joista 4 kuollutta. Mutta sellaisethan tuleekin esiin. Mutta ihan täällä n. 10t asukkaan "kylässä" ehti jo jokunen kuollakin... En pitäisi ihan flunssana... Tiedän monta flunssan sairastanutt ja kukaan heistä ei minään vuonna ole tautiinsa kuollut! Ei vanhuksetkaan mitä minä tiedän. Karmeessa kunnossa on kyllä käyty. Myös itse, mutta ei siihen kukaan kuollut. En silti väitä ettei koronaa ole olemassa. Tuskin siitä maailmanlaajuisesti kirjoiteltaisiin ellei olisi. Kyllä kaiken maailman salaliitto folihattuteoriat on tuttuja mutta ei ne yleensä maailmanlaauisesti mene läpi. Hulluhan on joka sellaista uskoo!!!