Miten toimit, jos puolisosi tekee/jättää tekemättä toistuvasti jotain mitä pyydät?
Meillä on useita asioita, joita mies tekee, vaikka olen pyytänyt nätisti, rumasti, rähjännyt tai mitä vaan, mutta ei mene perille.
Esimerkkinä miehen hikiset treenivaatteet. Kun mies tulee pelaamasta, hän riisuu hiestä litimärät haisevat urheiluvaatteet ja laittaa ne pyykkikoriin. Sinne sekaan, missä on lasten vaatteita ja mun työpaitapuseroita. Sukat jättää palloksi ja munko pitäisi ne avata pesukoneeseen laittaessa?? Olen pyytänyt, että laittaa urheilukamat suoraan koneeseen ja heti pyörimään. Ja jos kone on varattu, niin vaikka terassille siksi aikaa. Ei hajustamaan kaikkia muita pyykkejä!
En enää tiedä miten sanon asian että menisi perille. Minusta alkaa tuntua, että tekee tämän tahallaan. Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.
Kommentit (25)
Erillinen pyykkikori voisi olla helpompi ratkaisu kuin terassille vienti. Ja jos sukkapallot ei rupea avautumaan, mies alkaa huolehtia pesusta itse, muuten ei sitten ole puhtaita urheiluvaatteita.
Pyykkikone päälle yhtä vaatekertaa varten?
Aina vain enemmän vakuutun sen paikansapitävyydestä, että miehet eivät tahdo tehdä kotitöitä, koska miehen rennosti ylläpidetty perussiisteys ei riitä pikku pirttihirmulle. Vaan aina pitäisi olla hinkkaamassa ja kiillottamassa paremmin. Kuka sellaista jaksaa että kaikesta mitä teet tulee aina rutkutusta että paremmin pitäisi! Eli olkaa hyvät ja tehkää vain jatkossakin itse!
Ajatella, että jos olisitte toimineet kuten me, niin tuota harmitusta ei olisi olemassakaan.
Eli erillinen kori miehen vaatteille ja mies pesee omat pyykkinsä itse. Saa pestä sukat palloina, jos haluaa, ei kiinnosta minua.
Tadaa, ongelma ratkaistu.
N50+
Jos pyykkäyksen jälkeenkin haisee vaatteet hielle, niin kone korjaajalle.
Miksi ihmeessä peset aikuisen ihmisen pyykkejä ap?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä peset aikuisen ihmisen pyykkejä ap?
Kätevintä se on että yksi pesee koko koneellisen, meillä se on milloin minä, milloin mies, milloin teinipoika. Kaikki osaamme suoristaa sukat.
Miksi takerrutte tähän esimerkkiin? Kyse oli siitä, miten toimia, kun pyydän jotain nätisti, perustellen, rumasti, suuttumalla tai miten vain, mutta toinen tekee silti toisin?
Ja kyllä, peseen omat treenivaatteeni 15min pikaohjelmalla aina heti käytön jälkeen.
Ap
Avaan siitä ketjun vauvapalstalle. Tietenkin!
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että jos olisitte toimineet kuten me, niin tuota harmitusta ei olisi olemassakaan.
Eli erillinen kori miehen vaatteille ja mies pesee omat pyykkinsä itse. Saa pestä sukat palloina, jos haluaa, ei kiinnosta minua.
Tadaa, ongelma ratkaistu.
N50+
Akka pallona pellolle.
Asia ratkaistu
M20-
Vierailija kirjoitti:
Miksi takerrutte tähän esimerkkiin? Kyse oli siitä, miten toimia, kun pyydän jotain nätisti, perustellen, rumasti, suuttumalla tai miten vain, mutta toinen tekee silti toisin?
Ja kyllä, peseen omat treenivaatteeni 15min pikaohjelmalla aina heti käytön jälkeen.
Ap
Hankala mihinkään muuhun ottaa kantaa kun emme tiedä mistään muista tapahtumista
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies taitaa vastata teillä laskujen maksusta?
Vierailija kirjoitti:
Nykykoneet mitoittaa ajan, vedet ja pesuaineet täytön mukaan. Ei enää ole suurta hyötyä pestä vain täysiä koneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hankala mihinkään muuhun ottaa kantaa kun emme tiedä mistään muista tapahtumista
Luepas avauksen kysymys uudestaan
Edellä jo ehdotettu kaksi pyykkikoria on ratkaisu. Etkä kajoa siihen toiseen koriin, ne miehen vermeet saavat haista siellä juuri niin pitkään kuin hän antaa niiden haista.
Vierailija kirjoitti:
Edellä jo ehdotettu kaksi pyykkikoria on ratkaisu. Etkä kajoa siihen toiseen koriin, ne miehen vermeet saavat haista siellä juuri niin pitkään kuin hän antaa niiden haista.
Luepas avauksen kysymys uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykykoneet mitoittaa ajan, vedet ja pesuaineet täytön mukaan. Ei enää ole suurta hyötyä pestä vain täysiä koneita.
Okei, ne ei siis silloin kuluta vettä ja sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin menee pelikamppeet yksinään, niitä varten on oma ohjelma koneessa, mihin ei montaa kiloa saa laittaa pyykkiä. Ovat sitten ainakin puhtaat ja kuivat, kun niitä seuraavan kerran tarvitaan. Muiden pyykkien joukossa saattaisivat saada odotella kauankin.
Pyykkikori on tarkoitettu likaisille vaatteille, varmasti alkaisit valittamaan terassille jätetyista vaatteista jos tekisi työtä käskettyä.