Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex pummaa miehen luona

Vierailija
02.03.2015 |

Laitan tän tähän (vaikka pistin tohon koiranulkoilutuskeskusteluun), kun ajattelin, että saan näin enemmän keskustelua aiheesta...

Eli siis tilanne on tällainen:

Miehen ex on tullut majaileen takasin miehen luo (ei mitään enää heidän välillään, naisellakin uusi mies/uusia miehiä vaihtelevasti...) mitä oudoimmilla tekosyillä...Lähinnä kyse varmaankin rahasta, ei maksa miehelle edes vuokraa. Halpaa asumista. Käyttää hyväkseen tätä miestä, joka on luonteeltaan ystävällinen ja muut huomioonottava. Naisella on muutama lapsi, joista vain yksi tämän miehen.

No, mies sitten on lapsen kanssa, vaikka olisi naisen vuoro huolehtia lapsesta, että nainen pääsee harrastuksiinsa jne., ja kaikki aikataulut menee naisen menojen mukaan - mies suostuu tähän, kun sanoo ajattelevansa lastaan, ja nainen on saanut miehen kiristettyä tähän tilanteeseen.

Kuvitelkaa ny tilannetta, tää ex käytännössä asuu mun miehen kanssa! Miehen vanhemmatkin kyselee, että mitä se siellä nyt jälleen majailee, ja eivät kuulemma naisen takia voi edes vierailla miehen asunnossa...ilmeisesti heillä on exän kanssa huonot välit (enkä ihmettele, nainen on oikeasti todellinen narsistiluonne...mutta valitettavasti on saanut miehen suostumaan nyt tähän älyttömään järjestelyyn).

Mies sanoo, ettei KOSKAAN enää voisi sen kanssa alkaa olemaan, on pettänyt luottamuksen sen verran monta kertaa ym. mutta nainen kiristää lapsella miestä - sanoo muuttavansa jonnekin kauas lapsen kanssa jollei mies suostu siihen, että nainen majailee hänen luonaan- ja mies pelkää, että nainen toteuttaa suunnitelmansa ja muuttaa jonnekin kauas. Kestämätön tilanne...

Voitte kuvitella, miten tämä hankaloittaa mun ja miehen näkemisiä. Tietenkään en sinne silloin voi mennä, kun tuo nainen on paikalla...

En tiedä, miten kauan tätä vielä jaksan...:( :( Mutta sekin ärsyttää, että sitten tämä nainen saisi tahtonsa läpi, jos minä lähden...Ja tää mies ansaitsee kyllä jotain parempaa kuin tämä nainen.

Oliskos jollakin hyvää neuvoa, miten naisen saisi tuolta parhaiten ja nopeiten lähtemään?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut, että lasten takia ei halua aiheuttaa mitään "tilanteita" ja tappeluja, mutta ei voi olla lapsille hyväksi sellainenkaan, että vanhemmat ei puhu juurikaan toisilleen (sanoi, etteivät oikeastaan ole puheväleissä) ja tunnelma on jäätävä. Mies on siis sellainen rauhaarakastava tyyppi, joka ei mitenkään pidä konfrontaatioista. No kukapa nyt pitäisi toisaalta, mutta joskus niitä ei vaan voi välttää...

Olen itsekin ehdottanut, että mitä jos mä vaan tulen sinne, ja yöksikin, mutta kuulemma siitä tulee aikamoinen sota...mies pelkää, että lapset kärsivät tappeluista. Ilmeisesti nainen voi vaikka käydä muhun käsiksi, on kai sitten hieman arvaamaton tapaus.

Ap

Vierailija
2/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää nainen ei suostu menemään lastenvalvojalle. Suunnilleen nauraa päin naamaa kun sellaista ehdottaa. Mies olisi halunnut jo sellaisesta mennä keskustelemaan, kun heillä pitäisi olla viikko-viikko -systeemi, mutta naisen työn (tai muun...) takia nainen ei pidä tästä kiinni. Koskaan.

Siis ei hoida lasta silloin kun papereiden mukaan pitäisi Viis veisaa mistään sopimuksista. Voisikohan lastenvalvoja kehottaa naista tulemaan juttusille tämän perusteella?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jessus. Unohda se tossu. Kun se nyt haluaa elää noin niin eläköön. Aika noloa se on sun ruveta sitä exää ulos järjestämään. Mutta voin kuvitella tilanteen, huudatte siellä akan kans ja yrität vedota mieheen että hänkin on samaa mieltä, olethan kulta, ja mies sanoo että minä en puutu riitoihinne. Mun ex on samanlainen tossukka. Tosin sitä ohjailee sukunsa.

Vierailija
4/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan menidi sinne ja ole miehen kanssa niin kuin ennenkin eksästä välittämättä?

Vierailija
5/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua, että menen sinne, kun ei halua tappeluita lasten nähden. Menisin kyllä itte sinne mielelläni!

Ap

Vierailija
6/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tilanne alkaa niin ottaa päähän, että aika pian varmaan menenkin sinne miehen esmentelyistä huolimatta. Mietin myös sitä, että jos soittaisin naiselle. Olisko se ihan hullua? Ja mitä sille sanoisin, että menisi perille?

Ap

Vierailija
7/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis "miehelläsi" on suhde exänsä kanssa, ex asuu siellä ja on myös nykyinen avopuoliso. Jätä suosioilla rauhaan ja keskity omaan elämään.

Vierailija
8/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, kerroit, että lapsesikin jo kärsivät tilanteesta, valoitatko vähän, että miten kärsivät?

Vierailija
9/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaliste mua alko ärsyttää tää asia niin paljon että pakko kommentoida.
Kuka mies tekee tuollaista? Siis en voi käsittää, en ollenkaan. Tai sitä, kuinka sinä olet alusta asti kestänyt tuollaista kuraa naiselta.
Jos mies tosiaan on keeper, ja haluat hänen kanssaan olla, niin sinun täytyy nyt laittaa tossua toisen eteen ja alkaa edistämään noita asioita itse. Soitat vaikka lastensuojeluun ja kerrot tilanteen ja sen että olet todella huolissasi lapsen kehityksestä, kun äiti ei ole paikalla silloin kun lapsi tarvitsisi ja olisi hänen vuoronsa. Samoin soittoa poliisille, että kämpässä majailee joku, eikä häntä saada kirveelläkään ulos sieltä.
Miehelle kova puhuttelu, että sossu kotia käymään ja välittömästi. Näkevät (oletettavasti) siistin miehen asunnon ja sen että lapsella on hyvä olla siellä miehen kanssa. Näin alkaa isot rattaat pyörimään ja miehesi lähivanhemmuus on vakaammalla pohjalla, kun sossuilla on tietoa tapauksesta.
Ottaa kyllä niin aivoon ap sinun puolestasi tuollainen tilanne, minullakin olisi hankaluuksia mutta laittaisin kovan kovaa vastaan. Ei tuollaisen naisen kohdalla mikään muu auta, oma lääke paras lääke.
Anteeksi pitkä teksti ja ei rivivälejä, kirjoitan mobiililla :(

Vierailija
10/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 21 kommenteistasi.

Mutta en kai mä miehen puolesta noita asioita voi ilmoittaa. En tiedä, auttaisiko uhkailu, eli sanon miehellle, että todella lopetan suhteen, jos ei esim kk:n sisään oo nainen poissa asunnosta.

Miehellä on tosiaan hyvä, siisti asunto, ja hän se on, joka esim lapsen kouluun ilmoittaa jne. Eli tekee lähivanhemman juttuja.

Äiti on tehnyt kaikenlaisia tempauksia esim. kännissä keskellä yötä, liittyen lapseen...Ei OIKEASTI ole sopiva edes lähivanhemmaksi! Miehen olisi kannattanut tehdä ilmoitus naisesta viranomaisille tuolloin HETI. Ja enhän minä voi jonkun kuulemani kertomuksen perusteella poliisille soittaa...En tiedä, miksei mies silloin soittanut. Miten voi pelätä jotain naista noin paljon?

Myöskin soittelee kesken miehen vapaaviikonlopun, että mikset tule jo vaihtamaan vahtivuoroa. Ja liian usein mies suostuu naisen tahtoon.

Mitenkö lapseni kärsivät...no kai tämä nyt minunkin mielialaani jotenkin vaikuttaa.

Ap

Vierailija
11/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita miehellesi että lopetat seurustelun, sillähän siitä pääsee.

Ei kannata roikkua kakkosena, jos exä on saanut takaisin ykköspaikan

Vierailija
12/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on keeper

Vierailija
13/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keeper" on sellainen, mikä/joka kannattaa pitää.

Ap

Vierailija
14/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mies ole sinun mies, korkeintaan miesystävä. Ja sekin näyttää hieman kyseenalaiselta tämän kerrotun valossa.

Vierailija
15/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tossa pitäis miehen jo vähän tehdä ryhtiliikettä lastenkin takia. Aika alistetulta tossulta kuulostaa :/

Elämässä on pakko joskus hoitaa hankalia asioita, ja selvitellä epämiellyttäviäkin tilanteita. Ajan myötä katkeroituu jos siihen ei pysty.

Vierailija
16/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen mä miehelle sanonutkin, että en kakkosnainen koskaan oo ollut, enkä sellaiseksi myöskään nyt aio ruveta. Ja että jos meinaavat jotain lämmittelyjä, niin suosiolla vetäydyn takavasemmalle. Pitäiskö vaan ilmoittaa sille, että en kestä enää tilannetta todellakaan enää, se on niin että joko se nainen lähtee tai minä hänen elämästään. Saavat sitten elää "onnellisina" tätä tilannettaan, ilman minua miehen lohduttajana.

Ap

Vierailija
17/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en mä tuohon lämmittelyyn todellakaan usko...pitäisi olla aika hullu mies, että tuollaisen sekoilijanaisen kanssa haluaisi elämänsä elää.

Oon samaa mieltä, että elämässä tulee vaan tilanteita eteen, jolloin tarvitsee olla jämäkkä ja välillä ei vaan yhteenotoiltakaan voi välttyä.

Ap

Vierailija
18/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ihan tosi, tuon miehen kanssa sulla ei ole yhteistä tulevaisuutta, ei edes lähitulevaisuutta. Hän ei välitä tunteistasi yhtään, ei siitä, miten nöyryyttävää tämä on SULLE. Jos merkitsisit hänelle tarpeeksi, hän ei toimisi kuten toimii. Nyt hän tekee oman päänsä mukaan ja katsoo, pysytkö aikasi kuviossa mukana. Jos et, tulee joku muu roikkumaan tuohon älyttömään soppaan mukaan aikansa taas. Mies asettaa exänsä naisystävänsä edelle ja se tilanne on sulle: ota tai jätä. Päätä mitä teet, mutta tuota kuviota SÄ et pysty selvittämään, kun asianosaiset ei halua muuta kuin sitä mitä heillä on: yhteinen asunto, yhteinen lapsi, yhteinen elämä. Turhaan sä siinä mukana roikut. Tunnusta tosiasiat.

Vierailija
19/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa mies tosiaan tajuaisi, että kaikkia ei  vaan voi aina miellyttää tässä elämässä. Lapsia ajatellen paras ratkaisu todellakin olisi, että asuvat erillään.

Kerran satuin samaan tilanteeseen eksän kanssa (tapahtuma), ja eksä heti vetäisi miehen sivummalle, ja alkoi tivaamaan, miksi on tuonut tapahtumaan jonkun naisen. (!?!) Itsellään oli kuitenkin silloin miesystävä, jonka luo jatkuvasti mm. lapsia raahasi, ja joka varmasti ihan samalla tavalla saattoi jotain lasten tapahtumia tulla seuraamaan yms. Nainen siis haluaisi jotenkin pitää elämässään sekä tämän eksänsä/kontrolloida hänen elämäänsä, silti itse saa tehdä mitä huvittaa (no tietenkin näin pitäisi ollakin, kun ovat eronneet, mutta nainen käsittää sen niin, että vain hän voi tehdä mitä huvittaa).

Ja tämä nainen melko varmasti yrittää päästä takaisin miehen luo, ilmeisesti viimeisin säätösuhteensa on loppunut (taas vaihteeksi). Mikä tarkoittaa tietenkin sitä, että vielä enemmän oleskelee miehen luona.

Ap

Vierailija
20/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta jo. On miehes asia selvittää elämänsä, ei sun. Etkö kuuntele yhtään neuvoja täällä? Vastaa nyt tähän: miksi sä tätä sotkua olet selvittämässä, kun se ei ole sun asiasi? Etkö tajua sitä? Etkö tajua, että miesystäväsi voisi irrottautua halutessaan tuosta naisesta?