Helsingin romahtaneet asuinauleet joihin ei enää haluta:
Top 7 jotka oli romahtaneet eniten:
Pasila
Pitäjänmäki
Ruskeasuo
Käpylä
Vallila
Alppila
Hakaniemi
Taitaa asuntojen arvoa tippua näissä.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8fca4b2d-b1b3-445b-816c-e3c…
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Pasila lähellä sitä Vallilan narkkitaloa.
Pitäjänmäessä narkkitalo.
Ruskeasuolla narkkitalo.
Käpylää en tunne, päihdeongelmaisia sielläkin kuulemma.
Vallilassa narkkitalo.
Alppila lähellä Vallilan narkkitaloa.
Hakaniemessä pyörii narkkeja.
Laajasaloa unohtamatta. Täälläkin olen noihin narkkeihin jo törmnnyt
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki elää ja muuttuu kaiken aikaa. Eräässä Mika Waltarin romaanissa nuoripari olisi perinyt asunnon mutta eivät he sitä halunneet kun se sijaitsi siellä "kaukana Kaivopuistossa" 🙂 Töölöön silloin kaikki halusivat.
Mikä kirja?
Käsittääkseni kaikki avauksessa listatut asuinalueet ovat vielä pystyssä? Uutisissa ei ainakaan mainittu mitään maanjäristyksistä tai muista luonnontuhoista.
Asunnon tai asuinalueen arvo on kupla, joka voi puhjeta ennemmin tai myöhemmin.
Oikeastaan kaksikin; Esperin mielenterveysyksikkö ja Seurakuntayhtymän talon toinen rappu -se toinen on törkeän kalliita vuokra-asuntoja työssäkäyville. Mielenterveystapaukset ovat löytäneet asunnottomat nuoret, siis ne vankilasta vapautuneet ynnä muut kämppänsä menettäneet, joten meno Tenholantien K-kaupan kulmilla on kuin viidakossa.
Tämä siis Ruskeasuon narkkitaloon kommentti. Muu Ruskeasuo on kyllä ihana!
Helsingissä rottaongelma ja katujengiongelma. En kaipaa enää Helsinkiin.
Ex helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Ex helsinkiläinen
Arkielämässä kumpaakaan ei käytännössä näy mitenkään. Enkä väitä etteikö noissa jotain ongelmaa voisi olla, jolle pitäisi jotain ehkä tehdä, mutta älä kuitenkaan liioittele tai menee loppukin uskottavuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni kaikki avauksessa listatut asuinalueet ovat vielä pystyssä? Uutisissa ei ainakaan mainittu mitään maanjäristyksistä tai muista luonnontuhoista.
Ootas kun tää malmin kenttäalueen eka talo valmistuu niin näet ihan oikeastikin uppoavan asuinalueen :D
Siinähän muuten se kenttärakennus on jo vuosikymmenten mittaan vajonnut. Lisäksi viereisillä jo rakennetuilla alueilla on myös ongelmia vajoamisen ja korkean pohjavedenkorkeuden kanssa. Samoja tulee olemaan tuollakin mutta vielä pahempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex helsinkiläinenArkielämässä kumpaakaan ei käytännössä näy mitenkään. Enkä väitä etteikö noissa jotain ongelmaa voisi olla, jolle pitäisi jotain ehkä tehdä, mutta älä kuitenkaan liioittele tai menee loppukin uskottavuutesi.
Ai ei näy arkielämässä, kun ainoa paikka, missä olen törmännyt rottaongelmaan oli Helsingissä asuvan ystäväni luona. Hänen WC-istuimensa kannessa oli semmonen lukitusmekanismi, jolla pöntön kansi piti aina laittaa kiinni, ettei viemärin puolelta tule rottia asuntoon. Ja asui ihan kantakaupungissa. Torkkelinmäellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex helsinkiläinenArkielämässä kumpaakaan ei käytännössä näy mitenkään. Enkä väitä etteikö noissa jotain ongelmaa voisi olla, jolle pitäisi jotain ehkä tehdä, mutta älä kuitenkaan liioittele tai menee loppukin uskottavuutesi.
Ai ei näy arkielämässä, kun ainoa paikka, missä olen törmännyt rottaongelmaan oli Helsingissä asuvan ystäväni luona. Hänen WC-istuimensa kannessa oli semmonen lukitusmekanismi, jolla pöntön kansi piti aina laittaa kiinni, ettei viemärin puolelta tule rottia asuntoon. Ja asui ihan kantakaupungissa. Torkkelinmäellä.
Ja meillä on roskiksen lähellä niitä rotanmyrkkybokseja + kielletty ruokkimasta lintuja kun ne jyvät houkuttelee myös rottia paikalle. Silti yhtäkään rottaa ei ole näkynyt. Eli ei erityisen merkittävä ongelma vaikka varmaan niitä sitten on kun niitä kerran myrkytetään yms.
Kannattanee hommata kissa kotiin jos rotat pelottaa.
muutin maalle kirjoitti:
Hki ja koko pks vajoaa ihan yleisesti.
Koulutettu, vauras porukka muuttaa hki poispäin.
Varsinkin lapsiperheet.
Hki ongelmat on mm:
-melu
-saasteet
-valosaaste
-ruuhkat
-rikollisuus joka kasvaa yhä
-katujengit
-gettoklaanit
-liika vääränlainen kansainvälisyys
-kalliit asunnot
-asumisen huono hinta/laatu
-pienet asunnot
-parkkipaikkojen puute
-kerrostalobuumi, okt tontteja ei saa järkihintaan
-holhoava punavihreä byrokratia
-autoiluvastaisuus
-parkkipaikkojen pois repiminen
Kokonaisuutena siis kehno asuinpaikka.
Siksi muutinkin pois 2012 ja ostin komean omakotitalon. Ihan E-Suomesta kuitenkin.
Tänne muuttaa pks sakkia koko ajan lisää, sanovat että elämä siellä on ihan liian levotonta ja turvatonta nykyään. Ja tilanne huononee koko ajan.
Nyt on tilaa pikkukunnassa hengittää ja nauttia omalla pihalla mm. grillaamisesta ja kaikenlaisesta harrastamisesta.
Autot saan parkkiin pihaani mihin haluan. Hki ne on kadulla potkittavina.
Okt mahdollistaa myös pienyrittäjyyden ja etätyön paremmin kuin ahdas kerrostalokämppä.
Elämänlaatu nousi noin 250 % hki poismuuton ansiosta.
Olen erittäin tyytyväinen.
Ja sitten vaan heräsit?
Vierailija kirjoitti:
Pasila lähellä sitä Vallilan narkkitaloa.
Pitäjänmäessä narkkitalo.
Ruskeasuolla narkkitalo.
Käpylää en tunne, päihdeongelmaisia sielläkin kuulemma.
Vallilassa narkkitalo.
Alppila lähellä Vallilan narkkitaloa.
Hakaniemessä pyörii narkkeja.
VAU miten upeaa analyysiä, vahinko vaan että esimerkiksi vaikka Ruusulankadun asuntola ei istu teoriaasi joten se sinun oli pakko jättää pois. Tai sitten etä tiedä missä on Ruusulankatu. Saat ihan itse katsoa kartasta että missä se on.
Pakosta jouduin muuttamaan tänne Espooseen, kun olin vuosikymmeniä asunut vanhassa Eirassa. Eniten olen kaivannut ratikoita ja niiden ääntä, leffateattereita, Aleksanterinkadun Stockaa (jouluikkuna 🎄😍), venäläisiä ravintoloita ym.
Ja sitten vaan heräsit?
Denial mode 110%
Ihan ymmärrettävää kyllä.
Kun on ajautunut ilman yksiyisauton tarjoamaa vapaan liikkumisen mahdollisiutta pieneen tulonsiirroilla rahoitettuun elementtilokeroon ja koko elämä rajoittuu parin kilometrin säteelle kotiovesta niin helpostihan sitä uskottelee itselleen että tämän täytyy olla sitä kaikkien tavoittelemaa metropolielämää.
Mulla kun on alaoven vieressä räkälä jossa voi vetää perseet olalle ja kebula josta saa rasvamätöt krapulaan. Eli: "Täällä Helsingissä on kaikki mitä enää ikinä tarvitsen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on monimuotoinen kaupunki eri kaupunginosineen, lähiöineen ja asumismuotoineen. Siinä on vissii ero puhutaanko kantakaupungista vai lähiöstä.
Harmittaa joskus kun ulkopaikkakuntalainen pitää Helsinkinä vain sukulaisserkun yksiötä Pihlajamäessä. Tai jos Helsinki on näkymä rautatieasemalta makkaratalolle.
Koko ikäni keskustassa asuneena en osaa pitää tätä edes kalliina. Se on mitä on. Työpaikka sitä myöten, ettei asumiskustannukset rasita taloutta liikaa.
En ollenkaan allekirjoita höpinöitä "ahdistavista kopperoista". Minusta on vapautta olla keskellä kaupungin elämää. Onkohan ihmisten - täällä joskus asuneiden - kokemukset pikkumurjuksta opiskelija-ajoilta?
Nimenomaan. Itsellänikin on Helsingissä alueita, joissa en haluaisi asua. Esimerkiksi jostain Jakomäestä tai Pihlajamäestä on älyttömän pitkä matka kaikkialle ja pelkät bussiyhteydet. Enkä haluaisi asua jossa Länsi-Pakilan kokoomusomakotitaloissakaan. Viihdyn sen sijaan erinomaisesti kantakaupungissa. En kaipaa puistoa suurempaa luontoa kuin satunnaisesti ja sitten sinne voi erikseen lähteä. Minulla on hyvä työ ja mahdollisuus asua mukavasti siellä missä haluan.
Jollei sinulla ole merinäköalaa niin mikä niiden kantakaupungin talojen kiviseinissä on niin ihmeellistä.
Olen eri henkilö mutta voin valaista asiaa: Ne 50 cm paksut muuratut täystiiliseinät jo sinänsä ovat ihania, sen ansiosta isot ikkunat istuvat syvällä tunnelmallisessa ikkunapenkissä. Mutta katto ja katon liittymäkohta seinään se vasta ihana onkin. Seinän ja 3,5 metrin korkeudella olevan katon yhdistävä pehmeä kaarre on unenomainen.
Vierailija kirjoitti:
Eniten olen kaivannut ratikoita ja niiden ääntä,.
Voin käydä nauhoittamassa aleksilla kiskojen kolinaa, pyörien kirskuntaa ja humalaisten ölinää pikkutunneilla jos tässä oli kaikki se millä perustelit itsellesi miljoonahintaa siivouskomeron kokoisesta keskustaluukusta
Voit soittaa sitä stereoista aamusta iltaan ja simuloida ihan ilmaiseksi suurkaupungin sykettä elämääsi vaikka asuisit Puolangalla.
Siellä on vielä sekin hyvä puoli että "helsingin" saa sammumaan katkaisijasta kääntämällä. Helsingissä ei helsinkiä saa sammutettua vaikka miten haluaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä on roskiksen lähellä niitä rotanmyrkkybokseja + kielletty ruokkimasta lintuja kun ne jyvät houkuttelee myös rottia paikalle. Silti yhtäkään rottaa ei ole näkynyt. Eli ei erityisen merkittävä ongelma vaikka varmaan niitä sitten on kun niitä kerran myrkytetään yms.
Kannattanee hommata kissa kotiin jos rotat pelottaa.
Kissasta ei ole vastusta viemärirotalle. Kannattaa hommata boa-käärme. Mutta sekin pitää olla tarpeeksi iso. Toki ei niin iso, että se sitten kuristaa omistajansa.
Vierailija kirjoitti:
Pakosta jouduin muuttamaan tänne Espooseen, kun olin vuosikymmeniä asunut vanhassa Eirassa. Eniten olen kaivannut ratikoita ja niiden ääntä, leffateattereita, Aleksanterinkadun Stockaa (jouluikkuna 🎄😍), venäläisiä ravintoloita ym.
Espoosta pääsee muutamassa minuutissa Aleksille.
Minä asuin yli 30 vuotta Stadin kantakaupungissa, ikävuodet 7-40. Siiten repäisin ja muutin pikkupaikkakunnalle ihan toiselle puolelle Suomea. Sekään ei lopulta ollut hyvä ratkaisu, yllättäen vähän samat ongelmat oli kuis Helsingissä. Nyt asun pääkaupunkiseudun lähiössä, joka on aivan unelmapaikka. Neliöhinnoiltaan edullisempi kuin keskusta, todella hiljainen ja rauhallinen, ei kuitenkaan kaukana, ja palvelut hyvät. En kaipaa tippaakaan keskustaan. Muutama kuukausi sitten kuljin edellisen Helsingin-asuntoni ohi, ja tuli oikein helpotuksen huokaus, etten enää joudu asumaan siellä.