Olen ihastunut bussikuskiin. Niin karski.
Hän oo aina niin rauhallinen ja taitava, ja hänen hymynsä on kuin säde, joka valaisee koko bussin. Hänellä oli tumma hiuspehko ja syvät, tummat silmät ja iho, jotka ovat täynnä elämää. Kun hän vilkaisi peiliin ja kohtasi katseeni, sydämeni hypähti. Hänen hymyssään oli jotain, joka sai minut tuntemaan, että olin erityinen, vaikken varmasti ollut.
Olen alkanut odottaa bussia yhä innokkaammin. Kerran, kun bussi oli täynnä matkustajia, hän laittoi musiikin soimaan hiljaisella taustalla. Se oli lempeää ja rauhoittavaa. Aistin, että jotkut matkustajatkin olivat jääneet hiljaa nauttimaan hetkestä. Tunsin, että tämä oli yhteinen hetkemme, vaikka en edes tuntenut häntä.
Yhtenä päivänä, kun nousin bussiin, päätin, että tänään oli minun vuoroni sanoa jotain. Olin harjoitellut mielessäni lauseita jo pitkään, mutta nyt kun olin hänen edessään, sanat juuttuivat kurkkuuni. Kuitenkin, kun istuin alas ja hän katsoi minua peilistä, rohkaistuin. "Musiikki on hienoa", sanoin ujosti.
Hän kääntyi hymyillen katsomaan minua. "Kiitus, jyritän looda mukavvaa tynnelmaa", hän vastasi ja katsoi vielä hetken. Sydämeni pamppaili. Rakastan häntä.
Kommentit (16)
Taksikuski olisi jo raiskannut, linja-auto monelle kokemattomalle ja ymmärtämättömälle turvallisempi ympäristö. Saksassa tosin naisille tulee omat vaunut metroihin koska ruskeat ja mustat raiskaavat naisia ja lapsia metrossa ihan päiväsaikaankin
Sanasta sanaan sitaatti? Et osannut tulkata suomeksi hänen sanomaansa, vai oliko huonolla suomenkielentaidolla joku pointti itse asiassa? Jos oli, niin sitä varmaan olisi voinut avata enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sanasta sanaan sitaatti? Et osannut tulkata suomeksi hänen sanomaansa, vai oliko huonolla suomenkielentaidolla joku pointti itse asiassa? Jos oli, niin sitä varmaan olisi voinut avata enemmän.
Lopeta tuo lapsellinen lässytys. Ota ne lääkkeesi!
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän puhuu noin?
En tiedä, mutta eroottisesti sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän puhuu noin?
En tiedä, mutta eroottisesti sen tekee.
Flirttailiko hän siis sinulle?
Ehdota treffejä. Kyllähän te homot toisenne tunnistatte.
Sitten hänen silmänsä muljahtivat ympäri, niin että pelkkä valkuainen kiilui maanisesti. Hänen suunsa vääntäytyi luonnottomaan irvistykseen ynnä paholaismaiseen nauruun. Samalla hän väänsi radion täysille ja musiikki oli muuttunut merkilliseksi ujellukseksi, joka tonaalisuudeltaan muistutti etäisesti veljeni Raisu-mopon nousevaa ja laskevaa ujellusta 80-luvulta. Tämä ajatus tuli yllättävän kirkkaana mieleeni, kun painajaismainen meteli yhtyi korviariipivään linjurin moottorin ujellukseen, joka oli salamannopeasti yltynyt lähes kuurouttavaksi meteleksi jättäen lähes alleen matkustajien kauhunhuudot. Lähes. "Minna veida teida kaakki hellllvetiiin!", kuljettaja ulvoi eläimellisen naurunsa seasta rasvaisen mustan tukan heiluessa tärisevän bussin kirskuessa kohti tiiliseinää.
Love, niin kaunista