IS: Moni rokottamaton yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana.
Kommentit (115)
Olen taudin jo sairastanut. Tiedän milainen se on omalla kohdallani.
Moni rokotettu vähättelee rokote haittoja. Pas kat koronasta ihmisillä on jo olemassa olevia tauteja jotka pahentuneet rokotteesta. En ota yhtäkään rokotetta enää ikinä. Eikä kiinnosta muut ihniset vain oma hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin lähes kaikki vakavasti sairastuneet ovat hyvin vanhoja ja sairaita jo muutenkin. Kun itse olen parikymppinen, normaalipainoinen ja täysin terve, en näe järkeä hakea useita rokotteita lyhyen aikavälin sisällä tuon aivan minimaalisen riskin takia. Suosittelen rokotetta aivan ehdottomasti esimerkiksi isovanhemmilleni, itse en näe tarvetta.
Kannattaisiko sinun kuitenkin uskoa niitä, jotka sinua paremmin tietävät, että rokotusten hyödyt sinullekin ovat selvästi haittoja suuremmat. Jos kerran niitä isovanhempiasi ajattelet, niin myös heidän suojaamisensa vaatii mahdollisimman suurta rokotuskattavuutta. Olet nuori ja ilmeisesti ainakin vielä kouluttamaton. Suosittelen että kuuntelet niitä, jotka todellakin näistä asioista eniten tietävät.
Vierailija kirjoitti:
SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.
– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?
Ei me jakseta tätä sinun propagandaasi. Vaikka saatkin palkkasi Pfizeriltä, niin pidä nyt herranen aika vähän taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan se on myöntää, että "maailman paras ja ilmainen" terveydenhuoltojärjestelmä ei ehkä olekaan maailman paras.
Nyt kyllä lasketaan euroja ja otsikoidaan kuluista, vaikka rahaa on jaettu pilvin pimein ties mihin turhuuksiin.
Olisiko ollut fiksua käyttää ne rahat siten, että voisimme oikeasti puhua maailman parhaimmistoon kuukuvasta terveydenhuollosta?
Etkö ole seurannut Covidiin liittyviä tilastoja maailmalta? Kyllä ihan kansainvälisesti on arvioitu, että Suomi on selvinnyt yhtenä parhaista tähän asti (sekä tartuntaluvuissa, että kuolemantapauksissa) eli en oikein ymmärrä mihin sinä Suomen lukuja vertaat.
Älkää ottako rokotteita, jos olette niin kuolemattomia. Asia on hyvin selvä. Minun sukulaismies, 48-vuotta kuoli koronan aiheuttamaan sepsikseen muutama kuukausi sitten. Hän ei tarvinnut omasta mielestään rokotetta, koska hän oli omasta mielestään urheilullinen ja terve mies. Niin vain kävi, että korona tuli ja vähän vielä emmittyä sairaalaan hakeutumisen myötä keuhkot olivatkin suurimmaksi osaksi pois pelistä ja tarvittiin olematon bakteeri vereen. Se oli menoa. Toinen rokottamatton henkilö taistelee vielä hengityskoneessa, mutta saattanee selvitä hengissä. Mitähän on mielessä liikkunut, kun onkin tajunnut, ettei ihan niistämällä nuha lähtenytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää vain joutuko suuronnettomuuteen, voi olla ettei paikkaa ole.
Koska Suomessa oli viimeksi suuronnettomuus eli mikä riski esimerkiksi Jaalassa asuvalla lähihoitajalla on päätyä suuronnettomuuden uhriksi?
Varmaan suurempi ongelma onkin se, että joudutaan peruuttamaan suuria suunniteltuja leikkauksia jotka vaativat jälkihoitona muutaman päivän tehohoitoa. Ehkä sinäkin havahdut jos joku tuntemasi kuolee odottaessaan pääsyä leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
IS: Moni rokotettu yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana. <---Tuo olisi realistisempi ottaen huomioon että he sitä tautia levittävät ja raahaavat muunnokset tänne.
Lukee kyllä, että moni rokottamaton yhä vähättelee...
Vierailija kirjoitti:
SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.
– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?
Hetkinen.
Yle kertoi, että lokakuun tilastojen mukaan yli puolet koronaan kuolleista olivat rokotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat sitten jäävät uppoavaan laivaan, valintansa ovat tehneet.
Rokote ei tehoa, ammattikielellä se vuotaa ja jo nyt tiedetään, että se vuotaa 100% eikä edes anna suojaa vakavalta tautimuodolta. Silti sen ottaneet kokevat olevansa kuolemattomia.
Kirjoitat niin kuin ymmärtäisit jotain siitä ammattikielestä. Et ymmärrä. Rokote vuotaa siten, että sen teho limakalvoinfektiota vastaan hiipuu, mutta vakavan tautimuodon esto säilyy erinomaisena (noin 90%). Sekin on tietysti aika paljon, että 10% rokotetuistakin voi saada vakavan taudin, mutta mikään rokote ei voi olla 100% teholtaan.
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta, vaikka lähipiiristäni on kuollutkin koronaan henkilö. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että en ota rokotetta? Ihan sama, vaikka itse Jeesus laskeutuisi taivaasta maalailemaan kauhukuvia, kehottamaan ja käskemään niin ei. En ota rokotetta. Ihan sama montako kertaa päivässä IP lehdet jankkaavat näitä lääkäri/asiantuntija/poliitikko sanoo sitä ja tätä, niin rokotetta en siltikään ota.
Onko sinulla ihan aikuisen oikea perustelukin kannallesi vai oletko vaan periaatteellinen persu, joka ei tee mitään mitä asiantuntijat ja viranomaiset suosittelevat?
Vierailija kirjoitti:
Olen 30v tupakoiva lievästi ylipainoinen nainen huonoilla elintavoilla. Sairastuin koronaan mutta en joutunut teholle vaan selvisin kotona sairastamalla. En ole ottanut ensimmäistäkään rokotetta.
Haluatko kertoa jotain tällä omakohtaisella pikku tarinallasi?
Läpäisyinfektio = Tehoton rokote. Ajatelkaa jos isorokko rokoteet olisivat "vuotaneet". Sain juuri isorokkopassin ja voin mennä ravintolaan koska tartutan isorokkoa, vähemmän kuin rokottamaton. Heh.
Tajusitko? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meidän työpaikalla sairastuneet on niitä jotka ei ottaneet rokotetta.
Myös huomattavasti vähemmän koulutettuja kuin rokotteen ottaneet.
No sittenhän mä oon turvassa!
T. (Rokottamaton) Maisteri
Uima-sellainen vuodelta 2016.
kohta se sen suu ri iskee tähänkin ketjuun kuten kaikkiin muihinkin tämän aihepiirin ketjuihin.
Itse taas en suostu käymään missään koronapassipaikoissa. Siellä ne rokoteuskovaiset räkivät ilman maskia turvaväleistä ja hygieniasta välittämättä ja levittävät tautia.
Minulla on kaksi rokotusta ja elän, kuin olisin rokottamaton. En todellakaan matkustele, käy yökerhoissa ym.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin jo koronan ja lievä flunssa se oli.
En näe mitään syytä rokottaa itseäni noin lievän taudin takia enkä tule sitä tekemään.
Et ole selvästikään elämässäsi ollut missään tekemisissä akateemisen tutkimusmaailman kanssa. Yhden tapauksen perusteella ei voi päätellä yhtään mistään yhtään mitään.
Vaan ajatelkaa, että on olemassa yli 99% tehoinen suoja vakavaa tautimuotoa vastaan. Eikä siinä tarvi ottaa rokotteita, tai mitään vieraita aineita elimistöön. Muutenkin se on jokaisen ilmaiseksi saatavilla.
Paljastanko?
Ole terve ja normaalipainoinen. Ei tarvi mitään muuta. Eli ihan täysin turhaa normaalien ihmisten rokottautua. Vakava tauti on kuitenkin käänteistä lottovoittoa vastaava suoritus, jolloin se voi ihan yhtä hyvin iskeä - oli sitten rokotettu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen taudin jo sairastanut. Tiedän milainen se on omalla kohdallani.
Minakin olen sairastanut VTIn monta kertaa. Kerran se kuitenkin vei sairaalaan.
Ei leikki ole kaukana. Leikin täällä juuri leegoilla Enkä ota rokotetta.