Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Moni rokottamaton yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käsittämätöntä, miten itsensä rokotteella suojanneet jaksaa jauhaa rokottamattomista ja syyllistää kaikesta mahdollisesta. Olen raskaana ja en tosiaankaan raskausaikana pistä itseeni kokeellista rokotetta, jonka pitkäaikaisvaikutuksia sen enempää vauvoihin/lapsiin kuin aikuisinkaan ei ole tutkittu. Lisäksi löytyy veritulpalle altistava perussairaus, jonka kanssa rokotteen ottaminen on sellainen riski, että todennäköisyys haittavaikutuksille jo omallekin kohdalle on isompi kuin koronan saamisen todennäköisyys. Koronan voisin käytännössä saada ainoastaan rokotetulta lähipiiriltä, koska en missään muualla käy kuin kaupassa ja sielläkin maskin kanssa turvavälejä noudattaen, enkä jää munimaan.

En ole kuitenkaan rokotevastainen foliohattu. Otin influenssarokotteen itselle ja lapselle, ja minulla on muitakin "ylimääräisiä" rokotteita. Kunhan koronaan tulee se tekeillä oleva perinteinen rokote ja siitä alkaa olla tutkimustuloksia, sen todennäköisesti otan, mutta senkin vasta raskauden jälkeen. Nykyisten rokotteiden keskenmenomäärät, kuukautishäiriöt ja perinataaliset ongelmat -(+veritulpat) jo pelkästään Suomessa ei kannusta ottamaan riskiä.

Vierailija
62/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, koronarokotetta en tule ikinä ottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä käsittämätöntä, miten itsensä rokotteella suojanneet jaksaa jauhaa rokottamattomista ja syyllistää kaikesta mahdollisesta. Olen raskaana ja en tosiaankaan raskausaikana pistä itseeni kokeellista rokotetta, jonka pitkäaikaisvaikutuksia sen enempää vauvoihin/lapsiin kuin aikuisinkaan ei ole tutkittu. Lisäksi löytyy veritulpalle altistava perussairaus, jonka kanssa rokotteen ottaminen on sellainen riski, että todennäköisyys haittavaikutuksille jo omallekin kohdalle on isompi kuin koronan saamisen todennäköisyys. Koronan voisin käytännössä saada ainoastaan rokotetulta lähipiiriltä, koska en missään muualla käy kuin kaupassa ja sielläkin maskin kanssa turvavälejä noudattaen, enkä jää munimaan.

En ole kuitenkaan rokotevastainen foliohattu. Otin influenssarokotteen itselle ja lapselle, ja minulla on muitakin "ylimääräisiä" rokotteita. Kunhan koronaan tulee se tekeillä oleva perinteinen rokote ja siitä alkaa olla tutkimustuloksia, sen todennäköisesti otan, mutta senkin vasta raskauden jälkeen. Nykyisten rokotteiden keskenmenomäärät, kuukautishäiriöt ja perinataaliset ongelmat -(+veritulpat) jo pelkästään Suomessa ei kannusta ottamaan riskiä.

Eipä ole aikoihin näkynyt edes vauvanodotusketjuja tai -hehkutuksia. Kansakunta kuolee?

Vierailija
64/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rokottamaton ja en välitä vaikka on vähän flunssaa, kuljeskelen siellä täällä ja aion viettää kunnon joulujuhlan johon tulee ainakin 30 vierasta, seassa on myös muita rokottamattomia, mm. sydänsairas 83-vuotias mummoni joka aina kehuu minua niin fiksuksi ja rehdiksi kaveriksi.

Vierailija
65/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä ei tullutkaan niin suosittu ketju. Taitaa totuus satuttaa monia.

Vierailija
66/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haihyökkäys on vähän samanlainen. Helppo vähätellä kunnes kohdalle sattuu.

Vierailija
67/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo sairastanut koronan heti pandemian alussa. Oli hyvin mieto tauti verrattuna myös kokemaani influenssaan. En koe tarvitsevani enää rokotteita, en ole ottanut ikinä influenssapiikkiäkään enkä ole sairastunut siihen uudestaan. 

Turha siis pelotella millään teho-osastoilla ja muilla kauhukuvilla. 

Vierailija
68/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikki on joillekin täällä kuin uusi uskonto tai pelastusrengas, joka mukamas suojaa kaikelta pahalta :D Ei se kuulkaa ihan niin mene. 

Vierailija
69/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse jo sairastanut koronan heti pandemian alussa. Oli hyvin mieto tauti verrattuna myös kokemaani influenssaan. En koe tarvitsevani enää rokotteita, en ole ottanut ikinä influenssapiikkiäkään enkä ole sairastunut siihen uudestaan. 

Niin mutta kun tämä ei koske pelkästään sinua. Jos yhtään osaa katsoa asiaa monesta näkövinkkelistä niin ymmärtää kokonaiskuvan. Kaikille korona ei ilmaannu pikku flunssana vaan voi saada myös vakavia oireita. Tunnen erään terveen nuoren jolla on edelleen keuhko-ongelmia koronan takia (menetti työkykynsä) ja voi mennä pitkään että palautuu normaaliksi. Hyvin moni rokottamaton vähättelee tautia kun on sairastunut sen lievänä, se ei ole mikään tae siitä ettei se tarttuisi uudestaan lyhyen ajan sisällä ja vaikka vielä pahempana. Siksi rokotteet on keksitty, siksi käytetään maskia ihmisten ilmoilla, siksi pestään käsiä tiuhaan tahtiin.

Vierailija
70/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun tämä ei koske pelkästään sinua. Jos yhtään osaa katsoa asiaa monesta näkövinkkelistä niin ymmärtää kokonaiskuvan. Kaikille korona ei ilmaannu pikku flunssana vaan voi saada myös vakavia oireita. Tunnen erään terveen nuoren jolla on edelleen keuhko-ongelmia koronan takia (menetti työkykynsä) ja voi mennä pitkään että palautuu normaaliksi. Hyvin moni rokottamaton vähättelee tautia kun on sairastunut sen lievänä, se ei ole mikään tae siitä ettei se tarttuisi uudestaan lyhyen ajan sisällä ja vaikka vielä pahempana. Siksi rokotteet on keksitty, siksi käytetään maskia ihmisten ilmoilla, siksi pestään käsiä tiuhaan tahtiin.

Sairastin koronan lähes kaksi vuotta sitten enkä ole saanut uutta tartuntaa. Olen aina pitänyt huolta käsihygieniastani jo ennen kuin koronasta oltiin kuultukaan. En liikuskele ihmisten ilmoilla köhäisenä. Sille ei mitään mahda että jotkut sairastuvat vakavasti ja toiset pääsevät vähällä, näin se menee minkä tahansa virusperäisen taudin kanssa. 

Vierailija
71/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rokotetta saaneista ensimmäiset ovat olleet sairaalahoidosa.

En sano, etteikö rokottamattomien osuus olisi suuri varsinkin tehohoitopaikkojen varauksessa. Mutta minusta alkaa tuntua, että tämän yhteiskunnan sosiaali- ja terveyspalvelut on vedetty leikkurilla alle turvarajojen kansalaisten määrä huomioon ottaen.

Vierailija
72/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v mies ja laskurin mukaan minulla on 0,002% mahdollisuus menehtyä koronavirukseen ja sairaalaan päädyn 0,06% todennäköisyydellä koronan takia.

Olen rokottamaton ja ei kyllä pelota 🤗

Vierailija
73/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska: "ylhäältä ohjailu":

Rokotteet | Lähes joka kolmas perus­suomalaisten kannattaja ei aio ottaa korona­rokotetta, Halla-aho selittää kriittisellä suhtautumisella ”ylhäältä ohjailuun”: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007790161.html?share=9a0f6225a9b4f…

Vierailija
74/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa rolotetuistakin vähättelee tilannetta eivätkä ajattele muita kuin itseään. Siitä huolimatta että WHO on sanonut että myös rokotettujen pitäisi pitää maskeja, turvavälejä ym. niin silti mennään pitkin poikin kuten ennen koronaa muista välittämättä.

Vierailija
75/115 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaahan se on myöntää, että "maailman paras ja ilmainen" terveydenhuoltojärjestelmä ei ehkä olekaan maailman paras.

Nyt kyllä lasketaan euroja ja otsikoidaan kuluista, vaikka rahaa on jaettu pilvin pimein ties mihin turhuuksiin.

Olisiko ollut fiksua käyttää ne rahat siten, että voisimme oikeasti puhua maailman parhaimmistoon kuukuvasta terveydenhuollosta?

Mistä helvetin kuukuvasta....kuukuvia on netissä vaikka kuinka, ei niitä tervi erikseen enää Suomessa tehdä

Kuukuvasta=kuuluvasta. Yrität olla nyt hauska, mutta minua ei edes hymyillyttänyt.

Kuuluvat on myös röntgenkuva pärstästä, näin off topic -kommenttina.

Noi voi #@###@ autocorrect, siis ei tässäkään ollut kyse kuuluvista vaan kuukuvasta.

Eli kuukuva on röntgenkuva kasvoista.

Vierailija
76/115 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen eliitti teeskentelee olevansa huolissaan Covidista, mutta virus ei ole se, joka pitää heidät hereillä öisin. Syy on ne ärsyttävät henkilöt, jotka kieltäytyvät alistumasta –  juuri he ovat tähtäimessä.”

Ehkä nyt useammat ihmiset alkavat ymmärtää, että ei tule loppua sille, kuinka monta kertaa heitä vaaditaan myöntymään vaieten lääketieteellisiin kokeisiin. Ja älkäämme unohtako, että joka kerta ottaessasi piikin, saat mahdollisia haittavaikutuksia, jotka voivat vammauttaa sinut loppuelämäksesi tai tappaa sinut heti. (Lääketieteellisen) kokeilun pakottaminen sotilashenkilöstölle, urheilijoille, raskaana oleville naisille ja lapsille (Toim. huom. kaikille!) on täysin käsittämätöntä

Vierailija
77/115 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.

– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?

Onko rokotehaitat tuntematon juttu?

Varsin tuntematon. Niitä ei näihin rokotteisiin juurikaan liity.

Vierailija
78/115 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.

– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?

Kutsutko mrna-rokotetta lääkkeeksi?

Rokotus on tietysti profylaksiaa, mutta profylaksia on lääke pandemiaan.

Vierailija
79/115 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rokotevastainen menee netissä olevan laskurin kanssa laskemaan että se on niin vähäinen riski joutua teholla että se on yhtä kuin nolla. Siis ainakin, jos sille vähättelee sitä ylipainoa ja alkon käyttöä.

Samalla rokotevastainen kuitenkin lottoaa viikottain koska kyllä se omalle kohdalle kohta osuu kun on ollut niin monta vuotta voittamatta."

Mutta on siinä melkoinen ero; lotossa voit voittaa, rokotuksessa pelkästään hävitä.

Vierailija
80/115 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin riskin ottamatta, otin kaksi rokoteannosta ja päädyin viikoksi sairaalaan, koska sairastuin verenmyrkytykseen. Helppo ja ihana tapa saada kuolemattomuus!

Et kai sinä vaan rokotteita syytä verenmyrkytyksestä?