Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Moni rokottamaton yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että jos sairastun, niin kyllä ne minut sitten hoitavat.

Sillanpää sanoo, että usea tehohoidosta selvinnyt potilas on jälkikäteen todennut, ettei ollut ottanut koronarokotusta, koska oli ajatellut, että ”olen niin hyvässä kunnossa, etten varmaan tartuntaa saa” ja ”en ollut sairastanut aiemmin mitään flunssia”.

– Sitten he ovatkin täällä. Korona ei ole mikään pikkuflunssa, Sillanpää painottaa.

Vierailija
2/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.

– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa. Mene nyt vaikka lenkille.

Vierailija
4/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.

– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?

Jätin riskin ottamatta, otin kaksi rokoteannosta ja päädyin viikoksi sairaalaan, koska sairastuin verenmyrkytykseen. Helppo ja ihana tapa saada kuolemattomuus!

Vierailija
5/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rokotehaitat tuntematon juttu?

Vierailija
6/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsutko mrna-rokotetta lääkkeeksi?

Vierailija
7/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propaganda vaan jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
8/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin lähes kaikki vakavasti sairastuneet ovat hyvin vanhoja ja sairaita jo muutenkin. Kun itse olen parikymppinen, normaalipainoinen ja täysin terve, en näe järkeä hakea useita rokotteita lyhyen aikavälin sisällä tuon aivan minimaalisen riskin takia. Suosittelen rokotetta aivan ehdottomasti esimerkiksi isovanhemmilleni, itse en näe tarvetta.

Vierailija
9/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastainen menee netissä olevan laskurin kanssa laskemaan että se on niin vähäinen riski joutua teholla että se on yhtä kuin nolla. Siis ainakin, jos sille vähättelee sitä ylipainoa ja alkon käyttöä.

Samalla rokotevastainen kuitenkin lottoaa viikottain koska kyllä se omalle kohdalle kohta osuu kun on ollut niin monta vuotta voittamatta.

Vierailija
10/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vain joutuko suuronnettomuuteen, voi olla ettei paikkaa ole.

Vierailija
11/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin immuuni moiselle lastentaudille. En tarvitse rokotetta tähän kuten en mihinkään muihinkaan vastaaviin.

Vierailija
12/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin lähes kaikki vakavasti sairastuneet ovat hyvin vanhoja ja sairaita jo muutenkin. Kun itse olen parikymppinen, normaalipainoinen ja täysin terve, en näe järkeä hakea useita rokotteita lyhyen aikavälin sisällä tuon aivan minimaalisen riskin takia. Suosittelen rokotetta aivan ehdottomasti esimerkiksi isovanhemmilleni, itse en näe tarvetta.

Täällä on sanottu moneen kertaan ettei se ole pelkästään vanhojen ja sairaiden... se on myös nuorten. Tunnen erään jonka terveet lapset sairastuivat korona ja sanoi ettei se ole niillekään mikään helppo tauti.

Vierailija
13/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS: Moni rokotettu yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana. <---Tuo olisi realistisempi ottaen huomioon että he sitä tautia levittävät ja raahaavat muunnokset tänne. 

Vierailija
14/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne nuoremmatkin vaan sairaalaan joutuu. Sitähän ei etukäteen tiedä miten käy.

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/summary_cov19inc…

Vierailija
15/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastainen menee netissä olevan laskurin kanssa laskemaan että se on niin vähäinen riski joutua teholla että se on yhtä kuin nolla. Siis ainakin, jos sille vähättelee sitä ylipainoa ja alkon käyttöä.

Samalla rokotevastainen kuitenkin lottoaa viikottain koska kyllä se omalle kohdalle kohta osuu kun on ollut niin monta vuotta voittamatta.

Ensinnäkin en ole rokotevastainen, en vaan näe tarvetta ottaa itselleni koronaan rokotetta. En myöskään lottoa, koska voittamisen todennäköisyydet ovat olemattomia. Muutenkin on jokaisen aivan oma asia ottaako rokotteen vai ei.

Melkoisen moraalitonta tämä touhu, jokainen päättää itse omista rokotuksistaan. Todennäköisemmin tyttö joka on jättänyt rokotteet ottamatta sairastuu kuolettavaan kohdunkaulan syöpään kuin vakavaan koronaan, kukaan ei silti heitä painosta ja hauku.

Vierailija
16/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä sairastaneita on jo pilvin pimein ja me kyllä TIEDETÄÄN mitä sen sairastaminen on. Turha pelotella ihmisiä jotka tietää. Tämä kansalaisten suurimittainen kusettaminen on oksettavaa.

Vierailija
17/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole propagandaa vaan totuus... Ette pysty katsomaan totuutta silmiin.

Vierailija
18/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaan, että jos sairastun, niin kyllä ne minut sitten hoitavat.

Sillanpää sanoo, että usea tehohoidosta selvinnyt potilas on jälkikäteen todennut, ettei ollut ottanut koronarokotusta, koska oli ajatellut, että ”olen niin hyvässä kunnossa, etten varmaan tartuntaa saa” ja ”en ollut sairastanut aiemmin mitään flunssia”.

– Sitten he ovatkin täällä. Korona ei ole mikään pikkuflunssa, Sillanpää painottaa.

Vähän sama huumepäissään ajelevien kanssa: en uskonut, että ajan kolarin, koska olen tähänkin asti ajellut täydessä sumussa jo vuosia.

Miksi näistä ei tehdä juttuja, miksi ei ihmetellä tehohoitajien kanssa, että siellä se perheenisä nyt ihmettelee, että miten sattuikin, vaikka olen kännissä ajellut jo vuosia, ei voi olla vika minussa.

Vierailija
19/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan se on myöntää, että "maailman paras ja ilmainen" terveydenhuoltojärjestelmä ei ehkä olekaan maailman paras.

Nyt kyllä lasketaan euroja ja otsikoidaan kuluista, vaikka rahaa on jaettu pilvin pimein ties mihin turhuuksiin.

Olisiko ollut fiksua käyttää ne rahat siten, että voisimme oikeasti puhua maailman parhaimmistoon kuukuvasta terveydenhuollosta?

Vierailija
20/115 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomat sitten jäävät uppoavaan laivaan, valintansa ovat tehneet.