IS: Moni rokottamaton yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meidän työpaikalla sairastuneet on niitä jotka ei ottaneet rokotetta.
Myös huomattavasti vähemmän koulutettuja kuin rokotteen ottaneet.
No sittenhän mä oon turvassa!
T. (Rokottamaton) Maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan se on myöntää, että "maailman paras ja ilmainen" terveydenhuoltojärjestelmä ei ehkä olekaan maailman paras.
Nyt kyllä lasketaan euroja ja otsikoidaan kuluista, vaikka rahaa on jaettu pilvin pimein ties mihin turhuuksiin.
Olisiko ollut fiksua käyttää ne rahat siten, että voisimme oikeasti puhua maailman parhaimmistoon kuukuvasta terveydenhuollosta?Mistä helvetin kuukuvasta....kuukuvia on netissä vaikka kuinka, ei niitä tervi erikseen enää Suomessa tehdä
Kuukuvasta=kuuluvasta. Yrität olla nyt hauska, mutta minua ei edes hymyillyttänyt.
Kuuluvat on myös röntgenkuva pärstästä, näin off topic -kommenttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan se on myöntää, että "maailman paras ja ilmainen" terveydenhuoltojärjestelmä ei ehkä olekaan maailman paras.
Nyt kyllä lasketaan euroja ja otsikoidaan kuluista, vaikka rahaa on jaettu pilvin pimein ties mihin turhuuksiin.
Olisiko ollut fiksua käyttää ne rahat siten, että voisimme oikeasti puhua maailman parhaimmistoon kuukuvasta terveydenhuollosta?Mistä helvetin kuukuvasta....kuukuvia on netissä vaikka kuinka, ei niitä tervi erikseen enää Suomessa tehdä
Kuukuvasta=kuuluvasta. Yrität olla nyt hauska, mutta minua ei edes hymyillyttänyt.
Kuuluvat on myös röntgenkuva pärstästä, näin off topic -kommenttina.
Ei naurata.
Mielestäni on hyvä että jotkut ihmiset ovat vapaaehtoisesti ottamatta rokotetta. Todennäköisyys kuolla on silloin suurempi, ja Suomeen jää vähemmän hihhuleita yms.
No jos saa sen uuden omriconin, niin sen oireet kuulostaa tosi lieville. Vähän yskää ja väsymystä. Ehkä luhaskipuja ja kuumetta tai yöhikoilua.
Eiköhän siitä selviä ihan kotona potien.
Vierailija kirjoitti:
Ilman rokotetta meillä olisi Suomessa varmaan jo 20 000 kuollutta.
Puolet kuolleista tuli ennen kuin rokotteet saatiin. Karkeasti laskien näillä rajoiteilla kuolleita olisi noin 10 000, jos rokotetta ei olisi saatu. No joo... ehkä 20 000 ei ole huono arvio, jos otetaan mukaan myös rokotteiden vaikutus taudin leviämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.
– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?
Jätin riskin ottamatta, otin kaksi rokoteannosta ja päädyin viikoksi sairaalaan, koska sairastuin verenmyrkytykseen. Helppo ja ihana tapa saada kuolemattomuus!
Ai oikein viikoksi. Jos olisit saanut oikeasti verenmyrkytyksen, olisit ollut sairaalassa paljon pidempään. Rokotuksesta ei voi saada verenmyrkytystä, joten se siitä. Säälittävää trollailla tällaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin lähes kaikki vakavasti sairastuneet ovat hyvin vanhoja ja sairaita jo muutenkin. Kun itse olen parikymppinen, normaalipainoinen ja täysin terve, en näe järkeä hakea useita rokotteita lyhyen aikavälin sisällä tuon aivan minimaalisen riskin takia. Suosittelen rokotetta aivan ehdottomasti esimerkiksi isovanhemmilleni, itse en näe tarvetta.
Eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
IS: Moni rokotettu yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana. <---Tuo olisi realistisempi ottaen huomioon että he sitä tautia levittävät ja raahaavat muunnokset tänne.
Höpö höpö follari. Eiköhän terveydenhuollossa todellakin tiedetä tilanne.
On niin paljon kivempi huudella "eliitin masinoimasta myrkkypiikistä" ja kuvitella koronaan kuolevien olevan vain 8kymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
IS: Moni rokotettu yhä vähättelee vakavan koronataudin mahdollisuutta. Jos se osuu omalle kohdalle, leikki on kaukana. <---Tuo olisi realistisempi ottaen huomioon että he sitä tautia levittävät ja raahaavat muunnokset tänne.
Mutta kun terveet rokotetut on suojattu siltä vakavalta muodolta🤦♂️
Vierailija kirjoitti:
Mä en millään voi käsittää rokottamattomien itsepäisyyttä. Siis on näitä jotka sairastavat vakavan koronan ja käyneet se teho-osasto hel*etenkin ja keuhkoihin tullut vakavia muutoksia ja pitkäaikainen covid, silti ei suostuta ottamaan rokotetta. En vain ymmärrä...
Minä tulen kuolemaan vuoden sisällä. Jos k ennenaikaistaa kuolemaani, tehkööt niin. Itselläni ei ole mitään intressiä alkaa varjella elämänkaartani enää tässä vaiheessa.
Se, mitä minä en ymmärrä on se kummankin ääripään idioottimainen totuudenvääristely aiheen tiimoilta suuntaan tai toiseen.
Mellä työpaikalla venäläisiä ja kukaan heistä ei ole rokotetta ottanut eivätkä maskia käyttäneet.
Tajusitko? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meidän työpaikalla sairastuneet on niitä jotka ei ottaneet rokotetta.
Myös huomattavasti vähemmän koulutettuja kuin rokotteen ottaneet.
No sittenhän mä oon turvassa!
T. (Rokottamaton) Maisteri
Mikäs meriitti se on....varmaankin vielä humanististen tied.....heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SELVÄSTI suurin osa on rokottamattomia. Tilanne turhauttaa Sillanpäätä ja monia muita teho-osastohoitajia läpi Suomen.
– Kun olisi helppo – ja kansalaisille vielä ilmainen – keino, jolla pystyttäisiin välttämään iso osa vakavista sairastumisista. Lääke olisi olemassa, mutta ihmiset eivät suostu sitä ottamaan. Se harmittaa! Mikä saa ihmiset ottamaan sellaisen riskin?
Jätin riskin ottamatta, otin kaksi rokoteannosta ja päädyin viikoksi sairaalaan, koska sairastuin verenmyrkytykseen. Helppo ja ihana tapa saada kuolemattomuus!
Ai oikein viikoksi. Jos olisit saanut oikeasti verenmyrkytyksen, olisit ollut sairaalassa paljon pidempään. Rokotuksesta ei voi saada verenmyrkytystä, joten se siitä. Säälittävää trollailla tällaisilla.
Tuskin edes tuo sinua edellinen tietää mikä on verenmyrkytys, on vaan jostain huuhaavideolta konekäännöksen katsellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää vain joutuko suuronnettomuuteen, voi olla ettei paikkaa ole.
Koska Suomessa oli viimeksi suuronnettomuus eli mikä riski esimerkiksi Jaalassa asuvalla lähihoitajalla on päätyä suuronnettomuuden uhriksi?
Eipä siinä tarvitä kuin kemikaalirekan nurin meno ja vuotavat kemikaalit asutus alueen lähistöllä, tiet halkoo asutusalueita, ei tarvi mikään keskikaupunki olla. koulut on asusus alueilla....tms.
Ja todennäköisyys tälle olisi mikä? Suomessa ei ole vielä koskaan moista ollut, tuollaiset rekat ei Jaalan halki ajele, joten teoreettinen mahdollisuus on niin pieni, että sen takia ei koronapotilaan tarvitse huolta kantaa.
Sairastin jo koronan ja lievä flunssa se oli.
En näe mitään syytä rokottaa itseäni noin lievän taudin takia enkä tule sitä tekemään.
Miten niin "moni"? Onko tästä tehty jokin tutkimus?
Aika outo kommentti siihen nähden, että Suomessa on rokottamattomia n. miljoona. Ei ole mitenkään mahdollista, että hoitaja olisi tavannut tarpeeksi rokottamattomia, jotta voitaisiin sanoa "moni".
Kaikki rokottamattomat jotka tunnen, nimenomaan eivät vähättele tautia, mutta eivät koe rokotetta tarpeeksi turvalliseksi tai heillä on jokin sairaus jonka vuoksi rokote voisi olla riski vaikka tämä ei virallisesti missään näkyisikään.
Niinkuin joku psykologi sanoi, rokottamattomuudesta ei pidä tehdä identiteettikysymystä. Ei se tarkoita että jos nyt on rokottamaton ettei halua ottaa rokotteita koskaan, vaan osa haluaa odottaa. Osa siksi että haluaa varmistua rokotteiden turvallisuudesta, osa siksi että odottaa uudentyyppisiä rokotteita.
Ehkä kummallisinta tässä syyllistämis-kampanjassa on nimenomaan se, että monet rokottamattomista otti taudin ehkäisyn paljon vakavammin kuin moni rokotettu, mutta nyt osa näistä rokotetuista joita korona ei aiemmin kiinnostanut pitää itseään jotenkin paremman moraalin ihmisenä.
Olen 30v tupakoiva lievästi ylipainoinen nainen huonoilla elintavoilla. Sairastuin koronaan mutta en joutunut teholle vaan selvisin kotona sairastamalla. En ole ottanut ensimmäistäkään rokotetta.