Mistä ystäviä Tampereelta?
Hei!
Miten uusien ystävien löytyminen onkin aikuisena näin vaikeaa, jopa ihan mahdotonta? Tätä ihmettelee yksinäisyyteen totaalisen kyllästynyt kolmekymppinen kahden pienen lapsen äiti. Olisiko kellään vinkkiä miten kavereita löytäisi, varsinkin täältä Tampereelta? Olen tosi huono lähtemään yksin mihinkään vieraaseen harrastusporukkaan, mutta mukavista kerhoista yms. kuulen kyllä mielelläni. Kirjat, leipominen ja vaikkapa neulomisen opettelu kiinnostaisi. Ja kun olisi edes se yksi ihminen, jolle soittaa kun seinät tuntuvat kaatuvan tai kun aurinko paistaa sateen jälkeen. :)
Kommentit (27)
up. Oletteko järkänneet mitään miittinkiä?
Oi! Muka nopeaan kävin kaupassa ja tullut jo monta uutta kirjoitusta :).
Teimpä tuossa aivan uuden sähköpostiosoitteen niin ei pääse asiapostit sekoittumaan roskaposteihin. Eli osoitteeni on hyvinkin mielikuvituksettomasti: kolmetoistakolmetoista@hotmail.com
Terveisin 13/13 :)!
PS. Kuulostaa aika veikeeltä ajatukselta tuo yhteismiittikin, voisin vaikka miehen kiusaksi harkita kaikkien kutsumista meille pullakahveille :D! Itse kun tykkäisin niin kovasti leipoa, mutta kun en nyt saisi kuulemma mitään syödä ettei vauva synny kymmenkilosena sokeripakettina... Meillä on kyllä tosiaan pieni kaksio joten ihan hirveen suurta porukkaa tänne ei mahdu (ja kissamme pelkää lapsia).
S-posteja kehiin! Aina ne mammat vaan valittaa, kun ei ole kaveria ja sitten, kun on joku jota kiinnostais niin ollaan ihan hiljaa.. MLL nettisivuilla tämmösiä mammeleita täynnä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:03"]Täällä 20v lapseton Tampereelta. Mulla vähän sama juttu ettei kavereita ole löytynyt vaikka pidempään täällä jo asustellut. Osaisin muuten opettaa neulomaan tai virkkaamaan, käsityöt ovat intohimoni :)
[/quote]
En oo ap, mutta mua voi opettaa neulomaan :D
[/quote]
Määkin oon 20 v. lapseton, koska treffit! Ja tykkään kans neuloa!
Minäkin oon kovin yksinäinen! :'( En asu enää tampereella, naapurikylässä kylläkin. Tuntuu, että ketään ei siksi kiinnostaisi tutustua minuun ja tyttäreeni (24v/11kk). Olen siis etsinyt treen suunnilta mammakaveria.
Mäkin voisin kaivata kavereita Tampereelta. Olen tosin lapseton.
Mehän saadaan kohta neulontapiiri kasaan!
T. 10
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:18"]
Minäkin oon kovin yksinäinen! :'( En asu enää tampereella, naapurikylässä kylläkin. Tuntuu, että ketään ei siksi kiinnostaisi tutustua minuun ja tyttäreeni (24v/11kk). Olen siis etsinyt treen suunnilta mammakaveria.
[/quote]
Laitahan rohkeasti sähköpostia tulemaan vain sinäkin, osoitteeni on tuossa pari viestiä ylempänä :)! Olen kyllä tosi taidoton käyttämään paikallisliikennettä (omassa kotikaupungissa kulki yksi bussi yhtä reittiä kaksi kertaa päivässä :D), joten minkäänlaista käyttökokemusta ei busseista ollut ennen tänne muuttoa. Autoakaan emme omista, joten en vielä uskalla luvata että heti ensiviikolla tulisin kyläilemään ja moikkaamaan mutta enköhän joskus opi bussejakin käyttämään :D.
Mulla meinas itku tulla viimeks neuvolassa, kun puheeksi tuli perhevalmennus, vauva-arki ja ystävien tärkeys... Ja kun tässä 200km säteellä ei asusta ketään tuttua niin aika onneton olo tuli. Anoppi kyllä asustaisi Nokialla, mutta vaikka onkin mukava persoona en nyt häntä varsinaisesti ystäväkseni haluaisi alkaa leipomaan :D. Kirjoittelehan ihmeessä, vaikken vielä mamma olekaan :).
Terveisin 13 ja 19 -viestien kirjoittaja.
Annantupa/hervantatupa/linnainmaantupa. Tarkoitettu ihan tavallisille lapsiperheille, auki joka arkipäivä. Voin ehdottomasti suositella jos vaan asut lähelläkään.
On niin erilainen elämäntilanne kuin sulla että siksi en oikeen osaa auttaa. Omat uudet ystävät löytyy aktiivisen elämäntyylin takia Mansessa töistä, opintojen parista tai joskus jopa baarista :D
Olisiko Tampereella jokin äitiryhmä jonka kautta voisi löytää samanhenkisiä ystäviä. Noi harrastamiset tietysti tulee mieleen. Mites vaikka työväenopistojen kautta pidettävät äiti lapsi jumpat yms.
Tsemppiä sun kevääseen!
Mulla on sama ongelma ja elämäntilanne, ja asun Tampereen seudulla. Lähdetäänkö kahville?
MLL:n perhekahvilat kannattaa tsekata myös. Minkä ikäisiä lapset on? Käytkö itse töissä?
Kiitos teille kaikille kannustavista viesteistä! Lapset ovat molemmat alle neljän, enkä itse ole töissä, joten vaikkapa juuri se kahvilla käynti olisi mukavaa vaihtelua.
Toi on kyllä harmi, varsinkin kun tuntuu et monilla on tekemistä ja vieraita joka päivälle ja itse kärsii yksinäisyydestä. Lapsistakin ois kiva nähdä ihmisiä. Kokeile vaikka eri kerhoja tmv. koska joissain tuntuu olevan vain ihmisiä jotka ei halua edes puhua uusille. Sit on seurakuntakodeilla avoimia päiväkerhoja kerran viikossa. Myös lasten harrastusten kautta tutustuu helposti vaikka jossain kentän laidalla. Mäkin oon 29 v ja Treelta mut kotiäiteily on juuri loppumaisillaan :)
Kannattaa aloittaa ihan vaikka siitä että alkaa juttelemaan naapureille.
Jos käytät facebookkia niin siellä on muunmuassa ryhmät Tampereen toverit ja Tampereen kaverit. Myös Hätäkahvit Tampere-ryhmässä on välillä porukkaa etsimässä kavereita, mutta mun mielestäni ensin mainitut soveltuu siihen ehkä paremmin.
Voisitko lähteä lasten kanssa johonkin harrastusporukkaan?
Täällä 20v lapseton Tampereelta. Mulla vähän sama juttu ettei kavereita ole löytynyt vaikka pidempään täällä jo asustellut. Osaisin muuten opettaa neulomaan tai virkkaamaan, käsityöt ovat intohimoni :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:03"]Täällä 20v lapseton Tampereelta. Mulla vähän sama juttu ettei kavereita ole löytynyt vaikka pidempään täällä jo asustellut. Osaisin muuten opettaa neulomaan tai virkkaamaan, käsityöt ovat intohimoni :)
[/quote]
En oo ap, mutta mua voi opettaa neulomaan :D
Nostan tätä, tuollainen neulontapiiri olis mahtava! Missä sellaisen vois pitää ja oliskohan kiinnostuneita?
t. viesti 18