Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on filosofiasta nykyään ?

Vierailija
01.03.2015 |

Eli tarkoituksena ei ole vittuilla kenellekään, olen vain utelias. Minulla on nyt filosofian kurssi lukiossa ja motivaationi ontuu ja sukset meni ristiin opettajan kanssa eka kurssista lähtien.

Ja älkää tulko kertomaan että kaikki tieteet ovat alunperin olleet filosofiaa, tiedän sen hyvin, mutta nykyään esim. fysiikka ja matematiikka ovat kuitenkin selkeästi omia tieteenalojaan eivätkä enää kovinkaan sidoksissa filosofiaan.

Esim. fysiikan ja matematiikan opiskeluun minun on helppo motivoitua koska ne selkeästi lisäävät ymmärrystäni ympäröivästä maailmasta ja ne ovat lempiaineeni ja ainoat aineet joiden takia jaksan sinnitellä lukiossa. 

Filosofia on ainoastaan sekavaa enkä ymmärrä sen tarkoitusta. Eli sanokaa sen hyötyjä niin motivaationi nousee. :)

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni huumeet ja muut korruptoituneet tuotteet kuuluisivat hallitukselle, koska en pid pössyttelystä.

Vierailija
82/83 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK BOSS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika lukiossa filosofiaa. Minusta on niin arvokasta kuunnella häntä, kun ajattelu laajenee ja syvenee.

Filosofia on sellainen, että sitä ei edes tajua, miten se vaikuttaa ajatteluumme ja asioiden käsittelyyn.

Yliopistolla oli ekana vuonna filosofian kurssi ja oli yksi antoisimmista kursseista maisteriopintoihin liittyen. Oma pääaine liikuntakasvatus.

Reijo Wilen aivan mainio lehtori.

Kaikkeen ajatteluun kannatan filosofian opintoja.

Kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän