Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla vähäunisia taaperoita?

Vierailija
23.03.2015 |

Kuinka vähän 1-vuotias voi nukkua?! Oikeesti, alkaa loppua huumori tästä perheestä. Tyttö ollut aina huono nukkumaan ja vähäunisempi kuin veljensä. Vähän aikaa meni jo hienosti,  nukkui 9-10 tuntia yössä, mikä sekään ei ole tuon ikäiselle paljon. Mutta nyt mennään taas kolmatta viikkoa maksimissaan klo 22-06  yöunilla... siihen noin 1,5 tunnin päikkärit päälle. Unta tulee siis vajaa kymmenen tuntia vuorokaudessa. 

Onko muilla näin vähäunisia? Onko ollut jotain keinoja, millä olette saaneet pidennettyä etenkin yöunia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama vika ollut aina,talvella kun pimeää nukahtaa hyvin klo 20.00 tällä hetkellä 1-2 herätystä yöllä ja pimeällä on nukkunut jopa klo 7.00 asti ,mutta nyt kun alkaa olemaan aamulla valoisampaa herää klo 6.00 tai aikaisemmin ja huonompaa menee kokoajan,viime kesänä klo 21.00-5-6.00 ja 2h päikkärit enää ei nuku kuin 1h päikkärit.

muuten ehkä menisi mutta nuo joka vitun öiset heräämiset,ei halua mitään ,mutta kun herää ei itse käy uudestaan itsestään nukkumaan ja jos ei heti pistä uudelleen pitkälleen ja nukkumaan hyvin varovasti helvetti repeää.

jos yöllä herää kunnolla ei nukkumisesta tulekkaan sitten mitään.

Vierailija
2/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... Tuossahan on 8h yöunet plus 1,5h eli 9,5h. Onhan se vähän niukka taaperolle mutta ei nyt niin kamala. Ja mikäs sen teidän huumorin on vienyt? Eikö 8h yöunet riitä teille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sanoin, että vajaa 10h/vrk. Se on vähän päälle vuoden ikäiselle todella vähän. Ja ei, 8h ei riitä minulle. Tai riittäisi jos nukkuisin tasan sen kahdeksan tuntia yhtä jaksoista unta joka yö, mutta joskus pitää jutella ja tehdä aikuisten asioita puolison kanssa, kun lapset nukkuu. Lisäksi herätyksiä on yössä noin neljä. Tämän ymmärtävät varmaan kaikki vanhemmat :) 

Ap

Vierailija
4/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet 23-6, kertaalleen herää hillumaan tunniksi, jopa kahdeksi, päiväunia parit, joskus kolmet, kestoiltaan 30 min.

Vierailija
5/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vähäuninen ja heräilevä 1- vuotias. Kahdeksan tunnin yöunet on täälläkin maksimi, välillä hilluu yöllä tuntikausia hereillä, eikä nuku sitäkään vertaa. Pahinta meillä on, että herättää sisaruksen, joka on sitten vihainen ja umpiväsynyt. Eikä taapero itsekään virkeä ja iloinen ole, joten marinaa riittää koko pitkän päivän.

Vierailija
6/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni 1-vuotias nukkuu 10-14 h päivässä riippuen lapsesta eli aika lailla rajoissa olette. Tietenkin on rankkaa, mutta itse menisin nukkumaan heti lapsen mentyä oli mitä aikuisten asioita puhuttavana tai ei. Ainoastaan näin saat itse tarvittavan määrän unta. Oma 1-vuotiaani nukkuu 12 h yössä ja 2-3 h päiväunia ja itse raas mietin, nukkuuko liikaa (onko joku vika). Aina on jotain, mitä miettii...

Vierailija
7/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-ou, muillakin kuulostaa ikävältä! Meillä sama homma, että herättää usein myös isoveljen, joka sitten todella väsynyt ja ruvennut nyt nukkumaan uudelleen päiväunia - raukka.   Pelottaa tuo kellojen siirto, että rupeaako se sitten olemaan klo23...

Vierailija
8/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:07"]

Käsittääkseni 1-vuotias nukkuu 10-14 h päivässä riippuen lapsesta eli aika lailla rajoissa olette. Tietenkin on rankkaa, mutta itse menisin nukkumaan heti lapsen mentyä oli mitä aikuisten asioita puhuttavana tai ei. Ainoastaan näin saat itse tarvittavan määrän unta. Oma 1-vuotiaani nukkuu 12 h yössä ja 2-3 h päiväunia ja itse raas mietin, nukkuuko liikaa (onko joku vika). Aina on jotain, mitä miettii...

[/quote]

Totta puhut. Järkevää tietysti olisi mennä. Ja pakko tähän joku järkevämpi systeemi on kehitellä, nyt ei enää jaksa. Mutta aikuisten aikaakin on PAKKO olla. Tämä lapsi ei myöskään ole ollut hoidossa kertaakaan elämänsä aikana, jostain syystä isovanhemmat eivät ole häntä halunneet ottaa, kokevat vaikeaksi. Isoveljensä kyllä oli tuossa iässä ollut jo yökylässäkin, eikä hoitoon vieminen koskaan ollut ongelma. 

Ap

Vierailija
9/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli tuossa iässä vielä vähäuninen kuten oli vauvanakin. Joskus päälle 2-vuotiaana alkoi sitten nukkua enemmän. Nyt 3-vuotiaana nukkuu vuorokaudessa enemmän kuin 1,5-vuotiaana.

Vierailija
10/10 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:07"]

[/quote]

Totta puhut. Järkevää tietysti olisi mennä. Ja pakko tähän joku järkevämpi systeemi on kehitellä, nyt ei enää jaksa. Mutta aikuisten aikaakin on PAKKO olla. Tämä lapsi ei myöskään ole ollut hoidossa kertaakaan elämänsä aikana, jostain syystä isovanhemmat eivät ole häntä halunneet ottaa, kokevat vaikeaksi. Isoveljensä kyllä oli tuossa iässä ollut jo yökylässäkin, eikä hoitoon vieminen koskaan ollut ongelma. 

Ap
[/quote]
Ymmärrän, mutta jos vaakakupissa on oma jaksaminen ja toisessa aikuisten oma aika, niin itse keskittyisin ensialkuun omaan jaksamiseen. Toivottavasti lapsesi pidentää pian yöunia ja löydätte ratkaisun sekä saatte lapsen joskis hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän