Uskallatko sinä rokottamaton elää normaalia elämää?
Vai väitätkö edelleen kaikkia ylimääräisiä kontakteja. Itse en uskaltaisi enää mennä mihinkään ilman rokotesuojaa. Kokoajan tulee uusia entistä tarttuvampia muunnoksia.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten en kyllä uskaltaisi elää normaalia elämää, mutta se jutun juoni tässä onkin se, että olen trans rokotettu! Eli identifioidun rokotetuksi, mutta en ota rokotetta.
Hyvä ☺️Olet siis injektoituoletettu, 👍
Trans rokotettu idenfioituu vajaalla käyden rokotetuksi. Onko sulla kuviteltu passikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän lähes yhtä normaalia elämää kuin ennen koronaakin, maalaisjärkeä käyttäen. Jos tuntisin oloni kipeäksi, jäisin kotiin. Tosin olin viimeksi kipeä yli 2v sitten, minuun ei yleensä tartu edes samassa taloudessa kiertävä influenssa, vaikka en noudata mitään varotoimia. En ole käyttänyt maskia koko pandemian aikana enkä pelkää käydä ravintolassa, mutta isoihin sukujuhliin, konsertteihin, yökerhoon tms minua ei saa kirveelläkään. Inhosin väentungoksia ja humalaisia ihmisiä ja sukujuhlia jo ennen koronaa, koronasta on vain tullut hyvä tekosyy jättää nämä menot väliin. Töissä käyn normaalisti paikan päällä. Passipaikkoihin en mene edes testillä, boikotoin. Juuri ilmoitin työpaikan pikkujouluihin, että peruvat lippuni, kun ravintoloihin tuli koronapassi jo illasta alkaen, vaikka olisin voinut myös hakea testin ilmaiseksi työterveydestä. Pidän edelleen todennäköisimpänä, että jos saan tartunnan, se tulee rokotetulta puolisoltani,.
Ei sulla oliskaan mitään asiaa enää ravintoloihin eikä juuri muuhunkaan.
,
Aika tylsä elämä sulla, jos koko homma kiinni siitä pääseekö ravintolaan vai ei. Tai kuten mainitsit "juuri muuhunkaan". Mitä lie se sun juuri muuhunkaan, mutta rokottamattomien elämä on satavarmasti täyteläisempää kun rokotettujen. Elämässä on paljon asioita ja onnen hetkiä, joihin ei tarvita kapakkaa tai "juuri muutakaan". Ihan kaikki "juuri muukaan" kun ei ole kuitenkaan pas-ka-pas-sin takana.
,
Mitä pelkäisin? Ihan elelen niinkuin ennenkin. Perusonnellisesti.
Ei mun elämä ole muuttunut kuin siltä osin, että aiemmin osin etä-, osin lähityö on muuttunut kokonaan etätyöksi. Ei siis tullut työnantajaltakaan käskyä toimistolle kun etätyösuositus aiemmin syksyllä poistui.
Ruokakaupassa käyn kerran viikkoon (aina fpp2-maskin kanssa) ja muuhun shoppailuun ei tarvetta olekaan ainakaan livenä eli verkkokaupoista tilaan kun joku tarve tulee. Ja näin toimin ennen pandemiaakin. No pari kertaa viime kesänä tuli fillaroitua puutarhalle ostoksille mutta siinäkään ei sisätiloissa tullut oltua. Maskin laitoin kyllä silloinkin kasvoille.
Harrastukset on ennenkin olleet ulko- ja yksilölajeja joten ihan normisti olen käynyt lenkillä ja ulkoilemassa sekä hääräillyt kotona kukkien ja neulomusten kanssa.
Oikeasti tuntuu todella pahalta se kuinka minusta, rokottamattomasta, puhutaan julkisessa keskustelussa. En mä tunnista itseäni siitä alkuunkaan, mutta jostain syystä muut tietää paremmin kuinka tyhmä, huono (ja turha) ihminen mä olen :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän niin normaalia elämää kuin mahdollista. En ole missään vaiheessa lähtenyt tähän hysteriaan mukaan. En ole ostanut ensimmäistäkään maskia ja elän kuten ennenkin.
Tässä näemme kusipään joka ei saanut lapsena tarpeeksi selkään :D
yh mammalla on pelkkiä oikeuksia, ei yhtään yhteiskunnallista vastuuta.
-
Yllä olevasta tekstistä luemme "kusipään" tekstiä, joka on jäänyt täysin vaille kasvatusta ja elänyt sivistysalueen ulkopuolella. Häpeäisi, jaa mutta eihän sivistymätön osaa edes hävetä.
-
Vierailija kirjoitti:
Elän täysin normaalia elämää ilman koronarokotuksia. Ensimmäinen rokotusvuoroni olisi ollut kesäkuussa. Koronan sairastin viime maaliskuussa. Muutoin olisin ottanut rokotteet. Influenssarokotteen kävin juuri hakemassa.
Heh, sama paitsi itse sairastin koronan toukokuussa eli just ennen omaa rokotusvuoroani. Nyt sitten just alkaisin olla taas rokotusvuorossa kun 6 kk tuli täyteen, mutta vielä en tiedä mitä teen koska nyt tuli tämä uusi variantti johon nykyrokotteet ei välttämättä tehoa.
Influenssarokotuksen olisin ottanut, mutta ne on täällä jo loppu eli se siitä sitten.
Siitäkin syystä olen taas ihan mieluusti mahdollisimman paljon omissa oloissani. Onneksi etätyösuositus palasi kun työnantaja alkoi kaipailla meitä kaikkia takaisin konttorille vaikka ensin sanoi, että etätöitä saa jatkaa vaikka virallinen suositus jo poistuikin..
Vierailija kirjoitti:
Ei mun elämä ole muuttunut kuin siltä osin, että aiemmin osin etä-, osin lähityö on muuttunut kokonaan etätyöksi. Ei siis tullut työnantajaltakaan käskyä toimistolle kun etätyösuositus aiemmin syksyllä poistui.
Ruokakaupassa käyn kerran viikkoon (aina fpp2-maskin kanssa) ja muuhun shoppailuun ei tarvetta olekaan ainakaan livenä eli verkkokaupoista tilaan kun joku tarve tulee. Ja näin toimin ennen pandemiaakin. No pari kertaa viime kesänä tuli fillaroitua puutarhalle ostoksille mutta siinäkään ei sisätiloissa tullut oltua. Maskin laitoin kyllä silloinkin kasvoille.
Harrastukset on ennenkin olleet ulko- ja yksilölajeja joten ihan normisti olen käynyt lenkillä ja ulkoilemassa sekä hääräillyt kotona kukkien ja neulomusten kanssa.
Oikeasti tuntuu todella pahalta se kuinka minusta, rokottamattomasta, puhutaan julkisessa keskustelussa. En mä tunnista itseäni siitä alkuunkaan, mutta jostain syystä muut tietää paremmin kuinka tyhmä, huono (ja turha) ihminen mä olen :-(
Täällä myös toinen turha ihminen. Olen tosin tappanut koronaan kymmeniä mummoja hoivakodeissa ympäri maata ja syyllinen tehohoitopaikkojen ruuhkautumiseen + hoitohenkilökunnan loppuun palamiseen.
Ja kaikki tämä kahden vuoden aikana itse sairastumatta edes nuhaan.
Juuri siksi en ole vielä ottanut rokotetta, koska pystyn olemaan pääasiallisesti kotona. Kerran viikossa haen omat sekä vanhempieni ostokset kaupan pihalta (käytän FFP3 suojainta) ja käyn jättämässä vanhempieni tilauksen heidän terassilleen. Harvakseltaan käyn heitä heidän pihallaan moikkaamassa. Kerran viikossa tai parissa käyn harrastuksessa, jossa puuhailen yleensä yksin. Harvakseltaan sielläkin näkee jonkun toisen ihmisen, ulkona, metrien "turvavälillä". Olin ajatellut, että otan rokotteet, kun täytyy alkaa elää sosiaalisemmin, mutta tämä tilanne on saanut niin erikoisia piirteitä, että enpä tiedä enää, mitä ajatella tai tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän lähes yhtä normaalia elämää kuin ennen koronaakin, maalaisjärkeä käyttäen. Jos tuntisin oloni kipeäksi, jäisin kotiin. Tosin olin viimeksi kipeä yli 2v sitten, minuun ei yleensä tartu edes samassa taloudessa kiertävä influenssa, vaikka en noudata mitään varotoimia. En ole käyttänyt maskia koko pandemian aikana enkä pelkää käydä ravintolassa, mutta isoihin sukujuhliin, konsertteihin, yökerhoon tms minua ei saa kirveelläkään. Inhosin väentungoksia ja humalaisia ihmisiä ja sukujuhlia jo ennen koronaa, koronasta on vain tullut hyvä tekosyy jättää nämä menot väliin. Töissä käyn normaalisti paikan päällä. Passipaikkoihin en mene edes testillä, boikotoin. Juuri ilmoitin työpaikan pikkujouluihin, että peruvat lippuni, kun ravintoloihin tuli koronapassi jo illasta alkaen, vaikka olisin voinut myös hakea testin ilmaiseksi työterveydestä. Pidän edelleen todennäköisimpänä, että jos saan tartunnan, se tulee rokotetulta puolisoltani,.
Kaikki ihmiset ei tunne tarvetta mennä ravintolaan ja kaikkea muuta voi tehdä ihan normaalisti.
Nämä jotka kokee tarvetta jatkuvalle lietsuamiselle ja riekkumiselle väentungoksissa eivät voi ymmärtää ettei se elämäntapa ole ainoa mahdollinen eikä varsinkaan ainoa oikea.
Erikoisesti kaikki rokottamattomat on lokeroitu esim juopoiksi joiden baariin pääsy pitää estää.. Itselläni ei niihin olisi edes rokotettuna mitään asiaa kun en alkoholia käytä lainkaan enkä varsinkaan voi sietää päihtyneitä ihmisiä.
Täytyy sanoa että olen aika ahdistunut tähän tilanteeseen. Alkanut jo vaikuttaa nukkumiseen. Olen elänyt normaalisti, en ole käyttänyt maskeja tai käsidesiä. Töissä olen käynyt normaalisti. Flunssassa kerran parin vuoden aikana kerran ja testi negaa.
Harrastan yksilölajia joka on ollut tärkeä asia. En tiedä miten jaksan kun tämä asia viedään pois
Tautia en osaa pelätä. Enemmän ahdistaa rokotteet joita en siis ole ottanut ja tää painostava ja ahdistava ilmapiiri 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä menisi ravintolaan näin pandemia-aikana edes rokotettuna. Ennen tuli käytyä kerran/kaksi vuodessa ulkona syömässä, mutta mitään kiinnostusta ei ole siihen nyt ja ilman pärjään mainiosti jatkossakin.
Ei kaikki suomalaiset ole jotain alkoholisoituneita baarikärpäsiä joille ravintoloissa notkuminen on tärkeää vaikka itse sellainen olisitkin.
sivusta
Olen elänyt normaalisti. Maskia käytän kaupoissa, töissä ja julkisissa. Käyn uimahalleissa, elokuvissa, kirjastoissa, lounasravintoloissa, kauppakeskuksissa, ikeassa, hoplopissa, sukujuhlissa ym ym. Ainoa muutos elämään ennen koronaa on ollut maski.
Koronaa en tietääkseni ole sairastanut, yhtään kertaa en ole testissä käynyt.
Ongelma on nimenomaan siinä, että juuri rokottamattomat pyrkivät elämään kuin koronaa ei olisikaan.
Sehän suurin hyöty rokotepassista onkin - saadaan rajoitettua paikkoja, missä rokottamattomat pääsevät maskittomina levittäjinä pyörimään ja hillumaan.
Olen elänyt ihan normaalisti, mitä nyt etätöissä olen pääsääntöisesti. En ole ottanut rokotteita (enkä ota), en ole käyttänyt kasvomaskia kertaakaan, enkä käsidesiäkään ole pitkiin aikoihin enää käyttänyt. En myöskään käy testeissä vaikka olisi oireita, koska ne antavat valheellisia tuloksia. Korona voitaisiin vaan unohtaa ja alkaa elämään normaalia elämää. Pelko on saanut ihmiset sekaisin.
Rokottamattomana kävin noin yhden käden sormilla laskettuna baarissa tai terassilla, kun koronatilanne oli parempi lähinnä siis kesäisin näin on ollut. Muuten en ole baari-ihminen enkä juo alkoholia kuin tosi harvoin jos ollenkaan. Olen koti-ihminen, joka tykkää lenkkeilystä ja ulkoilusta. Joskus olen asioinut myymälöissä ja ruokaravintoloissa, yleensä maskia pitäen. En harrasta mitään kovin sosiaalista, ja joskus näen ystäviä, joista suurin osa vaikuttaa rokotuksen ottaneen. Minua ei olisi korona estänyt menemästä harrastuksiin, mutten vain harrasta mitään.
Viimeksi olen ollut flunssassa 2018 ja koronaa en ole ainakaan tietääkseni sairastanut. Tunnen neljä koronan lievänä sairastanutta, enkä ketään vakavammin koronaa sairastanutta. Olen etäopiskellut suurimman osan ajasta, vaikkakin myös lähiopetusta on ollut.
Ennen koronapasseista puhumista olin miltei monesti jo unohtanut huolen koronasta, koska päätin, etten anna pelon enää vaivata päätäni. Aluksi se vaivasi ja rajoitukset tuskastuttivat.
Minua ahdistaa painostaminen rokotuksiin sekä se, ettei pääsisi yhtään liikkumaan mihinkään, kun on muka niin kävelevä terveysriski muille. Pelko on palannut takaisin, mutta lähinnä siis tästä koronapassikuviosta ja rajoituksista sekä ilmapiiristä. Ei ole enää hyväksytty ihminen muiden joukossa.
Ihan normaalisti. No baareissa en oo käyny aikoihn mutta en käyny oikeen ennen kornaakaan. Nyt en viittis todellakaan lähtee vaikka olisin rokoettu, ni näyttämään jotain naurettavaa passia sinne =D
Muuten kyllä ihan normi settii. Kylpylässäkin käynyt. Ei tullu koronaa sieltäkään kummallakaan kerralla.
MAskia en käytä. PAitsi jos meen terveyskeskukseen / lääkäriin. Ihan vaan siitä syystä, ettei hysteerikot kato kieroon.
Elän normaalisti ja moneen vuoteen ei ole ollut mitään flunssia tms. Töissä käyn ja jos rokottamattomuuden vuoksi lomautetaan tai irtisanotaan niin sitten olkoon niin. Aina jotain tekemistä keksii. Baareissa en ole käynyt moneen vuoteen. Luonnossa liikkuminen lähellä sydäntä. Tuskin metsässä samoiluun tarvitaan jatkossa koronapasia? Tai mistä sen tietää…
Olen elänyt koko ajan. Sairastin koronan keväällä ja sen jälkeen jatkoin normaalia elämääni. En käytä maskia, en ole koskaan käyttänyt. Enkä olisi siltä tartunnalta säästynyt, vaikka olisin käyttänyt viittä maskia päällekkäin ja päälle hanskoja. Ellei oletus ole, että kotioloissa sentään suojauksissa oltaisiin. Tartunta tuli omalta lapselta, joka sai sen taas seurustelukumppaniltaan, joka taas oli saanut sen omalta äidiltään, joka sai sen nähdäkseni työpaikaltaan sairaalassa. Ei se korona mistään kaupasta hypännyt tai kadun yli. Ihan tästä omasta kotielämästä se tuli. Eikä tietääkseni yksikään saanut meistä tartuntaa.
Olen muuttanut elämääni korona-aikana lähinnä sitten että ruokakaupan tilaukset tulevat nykyään kotiin, ja toinen muutos on maskit töissä. Juuri mitään muita muutoksia mitkään koronarajoitukset eivät ole elämään vaatineet missään vaiheessa. Eivät nytkään.
Hassuja? Minä sanoisin pikemminkin psykoottisia hulluja.