Uskallatko sinä rokottamaton elää normaalia elämää?
Vai väitätkö edelleen kaikkia ylimääräisiä kontakteja. Itse en uskaltaisi enää mennä mihinkään ilman rokotesuojaa. Kokoajan tulee uusia entistä tarttuvampia muunnoksia.
Kommentit (68)
Elän ihan normaalia elämää ja koronakin on sairastettu kerran oireettomana ja pari kertaa ' flunssana' vaikka jollain hysteerikolla nyt menee herne tästä nenään kun en kuollutkaan.
En. Olen kohta kaksi vuotta ollut kotona eristyksissä maski naamalla. En uskalla varmaan enää koskaan astua ulos asunnostani.
En vältä kontakteja enkä juurikaan edes ajattele asiaa. En sure etten pääse yökerhoihin ja firman pikkujoulut jätin väliin tänäkin vuonna.
Eipä ne injektiot muunnoksiin tehoa että sinänsä aika kinkkinen tilanne AP
Tietysti uskallan. Olisi se tarttunut jo jos olisi tarttuakseen.
Olen elänyt koko teidän koronapsykoosien ajan ihan normaalisti ja tulen elämäänkin.Ei ole rokotuksia eikä maskeja.
Minä olen rokottamaton ja olen elännyt koko pandemian ajan täysin normaalia elämää paitsi etten salilla päässyt käymään koska ne oli kiinni yhessä vaiheessa ja nyt jos passi tulee sinne niin sitten taas tulee taukoa salilla käymisestä. Maskia en ole kertaakaan käyttänyt enkä käsidesiä ole kertaakaan käyttänyt.
Isovanhemmillakin olen käynnyt pari kertaa kuukaudessa koko pandemian ajan.
Muutamalla kaverilla ollu korona ja ne oli oireettomia tai verrattavissa flunssaan.
Voitaisko jo unohtaa koko korona?
Normaalisti elän. Ainoa asia mitä olen muuttanut on se , että pyrin pitämään 2m turvaväliä ihmisiin. Lähinnä siksi, että muut tuntisivat olonsa mukavammaksi koska minulla ei ole maskia. En ole saanut koronaa. Ja varmaan saan se vielä mutten sitä pelkää.
Siinähän se tämän hetken ongelma onkin, kun ne uskaltaa.
Olen elänyt jo keväästä asti. En ole käyttänyt maskia enkä ole miettinyt menemisiäni...
Uskallan. Tosin normielämääni ei ennen pandemiaakaan kuulunut esim julkisilla kulkemista, baareissa riekkumista, ostoshelveteissä pyörimistä, ryhmäliikuntaa tai jatkuvaa matkailua.
Etätöitäkin olen tehnyt jo pian vuosikymmenen.
Tässä on vietetty pari vuotta ilman maskeja ja mahdollisimman normaalia elämää Helsingissä. Jatkuvasti on ihmiskontakteja ja julkisilla liikun. Parilla tutun tutulla oli lievä korona, minulla tietääkseni ei. Testeissä en ole käynyt.
Rokottamaton kaveri sanoi juuri ettei ole koko korona aikana uskaltanut käydä edes ravintolassa. Aika ankea loppuelämä tulee olemaan kun on kuitenkin vielä nuori ihminen kyseessä.
Kaupoissa, liikkeissä ja julkisissa liikennevälineissä olen käynyt rokottamattomana kohta kaksi vuotta aivan normaalisti täällä Helsingin ydinkeskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskallan. Tosin normielämääni ei ennen pandemiaakaan kuulunut esim julkisilla kulkemista, baareissa riekkumista, ostoshelveteissä pyörimistä, ryhmäliikuntaa tai jatkuvaa matkailua.
Etätöitäkin olen tehnyt jo pian vuosikymmenen.
Ja lisään vielä, että hengityssuojaimen käytön kauppareissuilla aloitin jo helmikuussa -20 enkä siitä ole missään vaiheessa luopunut enkä luopumassa. Käsidesiä sen sijaan en ole käyttänyt lainkaan vaan luotan normikäsihygieniaan. Etäisyyttä pidän parhaani mukaan, mutta turvaväliä ei yksipuolisesti voi taata.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamaton kaveri sanoi juuri ettei ole koko korona aikana uskaltanut käydä edes ravintolassa. Aika ankea loppuelämä tulee olemaan kun on kuitenkin vielä nuori ihminen kyseessä.
Höpöhöpö. Ne jotka eivät uskalla ravintolaan, olivat ensimmäisinä piikillä. Eivätkä uskaltaudu ravintoloihin vieläkään.
Normaali elämäni on jo vuosia, tai kymmeniä, ollut sitä etten tapaa juuri ketään enkä käy juuri missään. Joten kyllä, uskallan jatkaa samaan malliin.
Todennäköisesti rokottamaton välittää vähemmän kuin rokotettu. Tosin näyttää oman työyksikön johdollakin olevan selkeä päähänpinttymä, että tartuntatilanteesta huolimatta rajoitukset riitti nyt ja liian monta koko yksikön livekokoontumista on peruttu. Onneksi sentään osallistuminen jäi vapaaehtoiseksi, joten voi hyvillä mielen sanoa kiitos ei.
Elän lähes yhtä normaalia elämää kuin ennen koronaakin, maalaisjärkeä käyttäen. Jos tuntisin oloni kipeäksi, jäisin kotiin. Tosin olin viimeksi kipeä yli 2v sitten, minuun ei yleensä tartu edes samassa taloudessa kiertävä influenssa, vaikka en noudata mitään varotoimia. En ole käyttänyt maskia koko pandemian aikana enkä pelkää käydä ravintolassa, mutta isoihin sukujuhliin, konsertteihin, yökerhoon tms minua ei saa kirveelläkään. Inhosin väentungoksia ja humalaisia ihmisiä ja sukujuhlia jo ennen koronaa, koronasta on vain tullut hyvä tekosyy jättää nämä menot väliin. Töissä käyn normaalisti paikan päällä. Passipaikkoihin en mene edes testillä, boikotoin. Juuri ilmoitin työpaikan pikkujouluihin, että peruvat lippuni, kun ravintoloihin tuli koronapassi jo illasta alkaen, vaikka olisin voinut myös hakea testin ilmaiseksi työterveydestä. Pidän edelleen todennäköisimpänä, että jos saan tartunnan, se tulee rokotetulta puolisoltani,.
Elän niin normaalia elämää kuin mahdollista. En ole missään vaiheessa lähtenyt tähän hysteriaan mukaan. En ole ostanut ensimmäistäkään maskia ja elän kuten ennenkin.