Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkko ja koronapassi

Vierailija
01.12.2021 |

Olen seurakuntalainen ja rokotettu, mutta mikäli ev lut seurakunta ja kirkko ottavat koronapassin käyttöön jumalanpalveluksissa tai seurakunnan tapahtumissa lupaan välittömästi erota kirkosta.

Minun mielestäni seurakunta joka on minulle lapsesta asti sanonut että kirkkoon ovat kaikki tervetulleita ja heidät otetaan avosylin vastaan alkaa erottelemaan ihmisiä koronapassin perusteella ei ole enään minun seurakuntani. Kirkko ei voi osallistua syrjintään minun mielestäni vaikka olen itse rokotettu.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kirkolta syrjintää se, että se haluaa kirkossa kävijöiltä koronapassia vaan halu huolehtia siitä, että korona ettei leviä yhtään enempää kuin, mitä se leviää kaikista varotomenpiteistä huolimatta. Oma jumalani antoi ihmisille järjen. Joillekin myös kyvyn ja halun käyttääkin sitä. 

Mutta kun se koronapassi ei ehkäise koronan leviämistä, eikö se ihan oikeasti ole vieläkään kaikille selvää? Se ehkäisee vain ja ainoastaan todennäköisyyttä joutua tehohoitoon.

Sain itse juuri tänään tiedon, että olen ollut tilaisuudessa, johon osallistui koronapositiivinen ja nyt pitää mennä herkästi testiin, jos tulee oireita. Tilaisuudessa edellytettiin koronapassia.

Jos halutaan estää koronan leviämistä, tarvitaan testejä. Nopeita, luotettavia, halpoja testejä. Sen jälkeen sisäänpääsy paikkoihin vain negatiivista tulosta vastaan, ellei maskeja ja turvavälejä ole pakko/mahdollista pitää.

Vierailija
22/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella ei muutenkaan ollut kovin pitkä eliniänodote, ja hänellä oli hommansa ns. tiedossa.

Mitenkä te sitten ajattelitte sen kirkkojen koronaturvallisuuden hoitaa, ihan oikeasti, te ketjun kärkkäimmät?

Kirkon tehtävä ei ole toimia koronalinkona, passilla eikä ilman, se on ihan selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on muutamiin kauneimpiin joulu lauluihin koronapassi ja kaikkiin muihin 100 henkilön rajoitus(ei passia).

Vierailija
24/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kirkko ei voi lähteä syrjinnän tielle. Sanoi Helsingin piispa mitä tahansa.

No mitä ihmettä se Helsingin piispa nyt on mennyt sanomaan? Mennyt sanomiset ihan ohi kun en ehdi seurata. Pitää käydä töissä...

Vierailija
25/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota. Raamattu kehottaa tottelemaan esivaltaa. Taidat olla valeuskis.

Vierailija
26/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koronapassia joulukirkkoon ei sitten pääse.

Vierailija
27/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kirkolta syrjintää se, että se haluaa kirkossa kävijöiltä koronapassia vaan halu huolehtia siitä, että korona ettei leviä yhtään enempää kuin, mitä se leviää kaikista varotomenpiteistä huolimatta. Oma jumalani antoi ihmisille järjen. Joillekin myös kyvyn ja halun käyttääkin sitä. 

Mutta kun se koronapassi ei ehkäise koronan leviämistä, eikö se ihan oikeasti ole vieläkään kaikille selvää? Se ehkäisee vain ja ainoastaan todennäköisyyttä joutua tehohoitoon.

Sain itse juuri tänään tiedon, että olen ollut tilaisuudessa, johon osallistui koronapositiivinen ja nyt pitää mennä herkästi testiin, jos tulee oireita. Tilaisuudessa edellytettiin koronapassia.

Jos halutaan estää koronan leviämistä, tarvitaan testejä. Nopeita, luotettavia, halpoja testejä. Sen jälkeen sisäänpääsy paikkoihin vain negatiivista tulosta vastaan, ellei maskeja ja turvavälejä ole pakko/mahdollista pitää.

Mikään koronatoimi ei satavarmasti estä koronan leviämistä (paitsi jos lyötäisiin oikeasti kahdeksi viikoksi kaikki maailman ihmiskontaktit seis, niin korona kyllä häviäisi, mutta sen hinta olisi vähän liian kova).

Koronapassi on yksi tapa ehkäistä sairaanhoidon kuormitusta, mutta sen pitkäkestoisia tuloksia ei ole vielä käsillä. Ehkä sillä kuitenkin on vaikutusta, jos joku muuten tehohoitoon päätynyt jäi menemättä tilaisuuteen, jossa korona levisi.

Tää ei ole nyt mustavalkoista, ja se näyttää tuottavan hankaluuksia asioiden ajattelussa monille.

Vierailija
28/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnonharjoitus ei kuulu syrjintälain piiriin. Saa syrjiä niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
29/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ohjauskirjeen mukaan on kokoontumisrajoitus, jollei kysytä koronapassia. Ja mainittiin erikseen uskonnolliset tilaisuudet.

Ei ole kirkon päätös yksin.

Vierailija
30/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kirkko ei voi lähteä syrjinnän tielle. Sanoi Helsingin piispa mitä tahansa.

Koronapassi ei syrji ketään. Rokotus on tarjolla maksutta.

Mitäs siitä sanot, että EU suunnittelee rokotuspakkoa :D

Ylen tv-uutiset 17.00 tänään

Vierailija
31/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistyykö kirkkojen polttamiset?

Vierailija
32/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan katot kirkoista niin ne ovat ulkotiloja ja ilmastointi pelaa. 👍

Vierailija
33/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuspassittomat ovat rähinöijiä ja varkaita.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/b31e1734-af08-41a1-946b-0d32336f…

Vierailija
34/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole helpottavaa, ettei kulkutauti myönteiset pääse sinne laulamaan?

Itse tiedän, että muutaman äärimmäisen kotonadenialistin ”käyvä heittämässä keikkaa” esim. hautajaisissa yms. Onkohan ne vainajan sukulaiset oikeasti tietoisia mitä artistit siellä levittää. Artistejahan ei kiinnosta, koska ”se nyt vaan on nuha”.

Vierailija
35/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut ja media ilmeisesti haluaa sisällisotaa noilla puheillaan.

Vierailija
36/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä se Helsingin piispa nyt on mennyt sanomaan? Mennyt sanomiset ihan ohi kun en ehdi seurata. Pitää käydä töissä...

Googlaa. Ehkä löytyy Hesarinkin arkistosta. Ei luulisi olevan vaikea löytää.

Vierailija
37/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Raamattu ja maallinen esivalta ovat ristiriidassa, Raamatun ohjeiden mukaan mennään.

Vai oletko unohtanut laupiaan samarialaisenkin?

Vierailija
38/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakuntien tulee noudattaa niitä samoja kokoontumis rajoituksia, mitä muutkin seudulla noudattavat.

Jos kokoontumiset kielletään kokonaan, niin sitäkin seurakunnan pitää noudattaa, eli kaikki seurakunnan kokoontumispaikat, myös kirkot sulkeutuvat.

Ei seurakunnat eli kirkot voi mitenkään toimia Suomen lakien ja asetusten ja sääntöjen vastaiset.

Niiden on noudatettava kulloinkin voimassa olevia lakeja, asetuksia ja määräyksiä.

Amerikasta oli hauska esimerkki. Kirkot kiinni mutta viinaa sai myydä ja strippiluolassa käydä...

Vierailija
39/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut ja media ilmeisesti haluaa sisällisotaa noilla puheillaan.

Kiitos, että ihan ilmoittaudut r y s s ä b o t i k s i kommentillasi.

Vai että vielä sisällissotaa?

Miksi ihmisten luonteenpiirre-erotkin olisivat jo peruste sisällissodalle?

Vierailija
40/73 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Raamattu ja maallinen esivalta ovat ristiriidassa, Raamatun ohjeiden mukaan mennään.

Vai oletko unohtanut laupiaan samarialaisenkin?

Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä — niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.

(Ensimmäinen Pietarin kirje 2: 13–17)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän