Kirkko ja koronapassi
Olen seurakuntalainen ja rokotettu, mutta mikäli ev lut seurakunta ja kirkko ottavat koronapassin käyttöön jumalanpalveluksissa tai seurakunnan tapahtumissa lupaan välittömästi erota kirkosta.
Minun mielestäni seurakunta joka on minulle lapsesta asti sanonut että kirkkoon ovat kaikki tervetulleita ja heidät otetaan avosylin vastaan alkaa erottelemaan ihmisiä koronapassin perusteella ei ole enään minun seurakuntani. Kirkko ei voi osallistua syrjintään minun mielestäni vaikka olen itse rokotettu.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää typerämmälle, mikä siinä koronapassissa niin riepoo? Miksi pidätte sitä syrjivänä?
Kaksi täysin tervettä ihmistä on menossa kirkkoon. Toinen käännytetään ovelta ja toinen pääsee sisään. Miten tämä ei mielestäsi aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan tai syrji?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota tuota. Raamattu kehottaa tottelemaan esivaltaa. Taidat olla valeuskis.
Jos Raamattu ja maallinen esivalta ovat ristiriidassa, Raamatun ohjeiden mukaan mennään.
Vai oletko unohtanut laupiaan samarialaisenkin?Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä — niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
(Ensimmäinen Pietarin kirje 2: 13–17)
Ennemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
Kohtaa en muista mutta noinkin siellä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kirkko ei voi lähteä syrjinnän tielle. Sanoi Helsingin piispa mitä tahansa.
Koronapassi ei syrji ketään. Rokotus on tarjolla maksutta.
Mitäs siitä sanot, että EU suunnittelee rokotuspakkoa :D
Ylen tv-uutiset 17.00 tänään
Miten ihmeessä voit kannattaa mitään "pakkoa"?
Haluatko elää yhteiskunnassa jossa et voi enää päättää omasta terveydestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Raamattu ja maallinen esivalta ovat ristiriidassa, Raamatun ohjeiden mukaan mennään.
Vai oletko unohtanut laupiaan samarialaisenkin?Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä — niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
Niin. Et tosiaan muista. Sama jannu kyseessä, eri keissi. Googleta Ananias niin pääset jäljille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kohta on Ap. t. 5:29
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kirkolta syrjintää se, että se haluaa kirkossa kävijöiltä koronapassia vaan halu huolehtia siitä, että korona ettei leviä yhtään enempää kuin, mitä se leviää kaikista varotomenpiteistä huolimatta. Oma jumalani antoi ihmisille järjen. Joillekin myös kyvyn ja halun käyttääkin sitä.
Sadasta rokotetusta sairastuu 5 ihmistä, jos ylioptimistinen 95% suoja toteutuisi rokotettujen kohdalla. Siis jos ajatellaan, että virus todella sairastuttaisi kaikki, mitä se ei tietenkään tee. Muutenhan koronapotilaita sairaaloissa hoitaneet olisivat kaikki sairastuneet vuonna 2020. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaikka osastolla jos missä sitä viruskuormaa leviää, suojavarusteista huolimatta.
Kandee lukee se apostolien teot 5 kokonaan, niin on pieni tsäänssi ymmärtää mistä siinä oikein puhutaan.
Tunnen sisimmässäni ettei tämä homma ole Jumalasta. Jumala ei vaadi rokotetta. Jos ehtoolliselle pääsy estetään, tulkitsen sen jonkun profeettakirjan kohdaksi, jossa sanotaan laittomuuden ihmisen/antikristuksen tms. lakkauttavan oliko yhteys-vai ruokauhrin.
Vierailija kirjoitti:
Kandee lukee se apostolien teot 5 kokonaan, niin on pieni tsäänssi ymmärtää mistä siinä oikein puhutaan.
Alapeukuttaja tais lukaista ton. Ei tainnut itse olla apostoli, joka kulkee julistamassa Jeesuksen opetuksia..
Kirkossa kävijöistä valtaosa on iäkkäitä ihmisiä. Minkälainen itsekäs mulkero haluaa levittää koronaa heidän joukossaan, koska minä minä minä ja oma napa?
Oi aikoja, oi tapoja!
Vierailija kirjoitti:
Jeesuskin meni spitaalisen luo, mutta eihän kirkko sitä jaksa muistella, kun siitä kummiskin on jo aika kauan aikaa.
Luterilainen kirkko on muutenkin unohtanut Jeesuksen ja Raamatun opetukset. Mielistelee joka suuntaan ja jäsenkato jatkuu, itsekin erosin jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa kävijöistä valtaosa on iäkkäitä ihmisiä. Minkälainen itsekäs mulkero haluaa levittää koronaa heidän joukossaan, koska minä minä minä ja oma napa?
Oi aikoja, oi tapoja!
Huomaa, ettet käy kirkossa. :)
Samaa tekee muutkin, ei ev lut seurakunnat
Täällä Tampereellakin vaaditaan koronapassi Kauneimmat joululaulut- tilaisuuksiin. No, ei väkisin sitten! Taidanpa erota koko instituutiosta samalla. Muutenkin suhteet seurakuntalaisiin päin ovat vähän niin ja näin - kysyin viime vuonna sulkutilan päälläollessa sitä chatissä, onko ehtoollista mahdollista nauttia missään ja sain hyvin tylyn vastauksen. Ei olisi ollut iso vaiva vastata hiukan ystävällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tampereellakin vaaditaan koronapassi Kauneimmat joululaulut- tilaisuuksiin. No, ei väkisin sitten! Taidanpa erota koko instituutiosta samalla. Muutenkin suhteet seurakuntalaisiin päin ovat vähän niin ja näin - kysyin viime vuonna sulkutilan päälläollessa sitä chatissä, onko ehtoollista mahdollista nauttia missään ja sain hyvin tylyn vastauksen. Ei olisi ollut iso vaiva vastata hiukan ystävällisemmin.
Sama. Taidan myös äänestää jaloillani vaikka rokotettu olenkin.
Rusinat pullasta - luterilaiset haluavat kerran vuodessa kirkkoon laulamaan kauneimmat joululaulut. Surullista. Messussa ei vaadita koronapassia ja siellä saa myös ehtoollista.
Tarkoitat kai "kauheimmat joululaulut"...
Eikö niitä joululauluja tule joka tuutista? Radio päälle vaan. Tai markettiin. Tiptap 🎶🎺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Taidan myös äänestää jaloillani vaikka rokotettu olenkin.
Minäpä kävelen käsilläni niin on dramaattisempaa!
Siksi kun jokaisella on oikeus päättää, haluaako kokeilla jotain lääkeainetta vai ei. Ihmisellä voi olla hyviäkin syitä rokottamattomuuteen, esim. sairaus jota rokote voisi pahentaa tai aiemmat kokemukset lääkeaineista (jopa rokotteista). Joillakin jopa lääkärit on sanoneet ettei kannata rokotus, mutta silti kuulemma joissakin maissa ihmiset eivät ole siitä huolimatta saaneet poikkeuslupaa käydä esimerkiksi töissä.
On järjetöntä, että suojellaan rokotettuja rikä rokottamattomia. Koska siitähän tässä on kyse, jos rokottamaton haluaa mennä töihin tai mennä julkisilla vaikkapa lääkäriin. Jos ihminen itse haluaa mennä rokotettujen sekaan työpaikalleen, miksi tätä pitäisi estää?
Järjettömintä tässä on se viesti mikä passilla annetaan: voi juhlia ja tehdä mitä vaan, koska kyseessähän on lehtien mukaan "rokottattomien keskuudessa leviävä pandemia".
Ketä tämä siis suojelee?