Ehdotan että bensan hinta kehä 3 sisäpuolelle 2.50e ja pohjois puolella 1.50e.
Kommentit (28)
Ehdotan ettei sen vero olisi maailman kärkipäätä missään päin Suomea ja mitään hintahimmeleitä ei tarvita.
Aika lyhyt matka on sinne kehän pohjoispuolelle hakemaan halvempaa bensaa vaikka sitten Helsingin keskustasta.
Ehdotan, että susirajan (kehä 1) ulkopuolella saa omistaa vain hevosia.
Mutta kehä3 sisäpuolella elävillähän on kaikilla sähköautot joten ei tuo toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että susirajan (kehä 1) ulkopuolella saa omistaa vain hevosia.
Kehä 1 sisäpuolella ei tarvi autoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla hinnoittelulla kaikki stadilaiset kävisi susirajan takana tankkaamassa :D
Sehän siinä juuri olisi tarkoitus, saisi maaseutu liikevaihtoa.
Hintahan voisi olla porrastettuna suhteessa kehä 3seen.
Ja minä ehdotan että jokainen maksakoot markkinahintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä ehdotan että jokainen maksakoot markkinahintoja.
Kerro vielä mistä kerätään verovarat niin äänestän sinut pääministeriksi.
Siitä voisi vähitellen laskea hintaa niin, että kauempana tankkaaminen ei edes rahallisesti kannata. Vaikka 3€ keskustassa, 2,9 kehä 1 sisällä, 2,8€ kehä 3 sisällä jne.
Itse kannattaisin juuri tätä periaatetta, että haja-asutusalueilla autoilua helpotettaisiin ja vastaavasti stadissa + muissa cityissä vaikeutettaisiin. Duaalimalli, joka tunnustaisi maantieteellisesti ison maamme erilaiset paikalliset olosuhteet.
Välttämättä ihan näin sitä ei tosin kannattaisi toteuttaa.
Ei markkinatalous noin toimi. Jos hinnan ero tulee veroista, niin mitkähän puolueet sen taakse menisivät. Aivan, ei kukaan kannattaisi. Asun kyllä itse niukasti kehä 3:n ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei markkinatalous noin toimi. Jos hinnan ero tulee veroista, niin mitkähän puolueet sen taakse menisivät. Aivan, ei kukaan kannattaisi. Asun kyllä itse niukasti kehä 3:n ulkopuolella.
Tarvittaisiin diktatuuri, jota onneksi emme ole.
Tulipa mieleeni, onko tämä elokapinan aikaansaannosta?
Mites itä ja länsi? Eiköhän kuitenkin ole helpompi toteuttaa tietullein.
Onko tämä kommunistinen suunta tosiaan kansan valitsema suunta??
Milloin asiat on muuttuneet niin että vähemmistö määrää ja enemmistö vain myötäilee??
Hintahan vaan kallistuu, mitä pohjoisemmaksi mennään. Kuljetuskuskustannukset esim
Kun kyselytunnilla asiasta oli puhetta, kukaan ei maininnut, paljonko bensan hinnasta on veron osuus. Taitaa olla lähes 80 %.
Tuolla hinnoittelulla kaikki stadilaiset kävisi susirajan takana tankkaamassa :D