ilman alkoholia
2kuukautta ilman alkoholia jee ja yllättävän helposti!
Kommentit (54)
Tänään sukulaismiestä tapasin, ja oli niin ihmisen oloinen, että meinasin kysyä onko ollut kauankin juomatta.
4,5 vuotta ilman viinaa. Alkoholisoitunut olin ja nyt jälkeenpäin katsottuna se elämä, joka silloin oli ihan tavallista minulle, oli ihan hirvittävää. Surkea näky kerta kaikkiaan, kun nyt katsoo sitä täysin tolkku pois olevaa ihmisrauniota. Niin säälittävää kun ajattelee sitä ihan järjettömässä kännissä olevaa tyyppiä, joka jossain makaa sammuneena tai laskee viimisiä hilujaan jos vielä saisi yhden tuopin. Oli siinä masennusta ja vaikka mitä mukana. Paljon käsittelemättömiä asioita menneisyydestä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 01:09"]
Miten joku pystyy ? En ole alkoholisti mutta en pystyisi elämään ilman viikonloppu juomia
[/quote]
Jos et pysty elämään ilman viikonloppujuomia, olet alkoholisti.
Reilu 2 vuotta ilman alkoholia..ihan helppoa, mutta miten karkeista pääsee eroon?
Neljä vuotta ilman alkoholia. Sitä ennen olin hyvin maltillinen käyttäjä, kunnes päätin lopettaa senkin vähän. En kaipaa alkoholia mitenkään.
Hyvä! Eikös ole luonnollinen olotila... Alko on vaan extraa keholle ja mielelle.
mäkin jätin ottamisen, kun kyllästyin väsymykseen ja krapulaan ja ylimääräiseen kehossani.
ei tarvi sua tsempata... Elät vaan tavallisessa luonnollisessa tilassa. Hyvä valinta.
Luonnollisempi tila meille ihmisille on raitis tila.
Kiitos kannustavista viesteistä! Vertais tukea parhaimmillaan! Kiva lukea monilta onnistuneita lopetuksia. Näillä saa pontta jatkamaan. Suurin osa mulla missä mieli tekee niin rutiini juttuja työviikon jälkeen pari, saunaolutta, vatutukseen, palkitseminen, illan istujaisiin yms. En ole luopunut tekemisistä vaan muuttanut rutiineja. Täytyy myöntää että suklaan ja karkin syönti lisääntynyt mutta täytyy jossain vaiheessa vähentää niitäkin! Kiitos ja oikeen mukavaa kevään ja kesän odotusta kaikille!
Ikinä en ole aamulla katunut sitä että en lähtenyt edellisenä iltana juomaan.
Mutta olen todella monesti katunut aamulla sitä että lähdin edellisenä iltana juomaan.
Voi taivas kun menin tänään Vantaan Koivuhaka...ja K-kauppa...huh mikä VANHA viinan ja pesemättömän ihmisen haju ! Siis järkyttävää ! Ja miehen naama ja silmät kertoivat että takana toooooosi kova vkonloppu !!!! Hyi saatana! Ja vielä osti kaljaa...ison kasan...ettei totuus unohdu !
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:04"]
Mitä vittua! Itsellä mennyt 5kk, suunnittelematta, ponnistelematta. Edellisen kerran join tuon 5kk sitten pari lasia viiniä. Sitä ennen taas kuukausien tauko. Otan kun huvittaa, mutta useimmiten jää ottamatta. Asia ei aiheuta minulle päänvaivaa. Toiset meistä katsokaas hallitsevat itsensä paremmin kuin toiset. Pyyhin perseeni teidän parilla kuukaudella.
[/quote]
Se on kiva että olet sinut alkoholin kanssa! Mutta meitä on paljon ketkä eivät hallitse yhtä hyvin hienosti kuin sinä sivistyneen eurooppalaisen tavan juoda tai olla juomatta.
Osa saannut geeniperinänä juomisen taidon, osa äidinmaidosta teiniin kasvatuksena syitä on tietenkin satoja, suurin syy on tietenkin itsessä ja on hyvä ja hienoa kun ihmiset jakavat omia kokemuksiaa joista jokunen voi ottaa opiksi. Heräämisiä tapahtuu ennemmin ja myöhemmin osa ei herää ollenkaan joita ihmisrauniota näkee paljon. Mutta oikeen hyvää ja ihanaa valoisaa kevättä myös sinulle!
Tänään alkoi vapaapäivä ja sen kunniaksi "perjantai" p..... Pussi siis karkkipussi.....
Hieno homma AP, ja samoin kaikki muut ilman olleet!
Itsehän en pystynyt kolmeakaan päivää, vaikka edeltävänä meinasin oikeasti saada jonkin sortin kohtauksen.
Ei ole lapsia, joten ei tarvitse olla huolissaan sellaisten puolesta. Nyt vaan keräilen voimia, että mistä ja miten hakisin jotain apua tähän, kun en selvästi osaa olla itsenäisesti ilman alkoholia montaakaan päivää. Nytkin tässä 75cl kuohuviiniä ja kaksi 7,5% siideriä juotu-
onneksi ei ole juomisen geeniä tullut perintönä,ei ole koskaan tehnyt mieli juoda itseään tajuttomaksi joka päivä tai viikonloppu,taisin ottaa viimeksi pari juomaa viime vuonna firman pikkujouluissa. Sen jälkeen ei ole ollut tarvetta juoman maistelulle.
Itse olen 21-vuotias absolutisti ollut koko ikäni, lukuun ottamatta kahta kertaa jolloin join niin paljon kuin maha veti; halusin kokea sen taianomaisen humalan joka on niin tärkeää kaikille ystävilleni, mutta ensimmäisellä kerralla en tuntenut oikeastaan mitään, ehkä olo oli hieman alakuloisempi tosin. Toisen kerran yritin vuosi ensimmäisen jälkeen, koska todella halusin tietää, että miltä humala tuntuu, joten join ison pullon punaviiniä ja hyi hitto kun oli pahaa, täytyi pitää nenästä kiinni kun joi... Lisäksi join kolme siideriä ja kaksi kossupaukkua, jotka kaverini teki. Lähdin sitten kotoani baariin, ihan tasapainossa ja selkeänä, kun olin ollut noin puoli tuntia tanssimassa, minua alkoi heikottaa hieman joten menin istumaan vartiksi. Sen jälkeen jatkoin tanssimista ja päätin että nyt minun olisi kaiken järjen mukaan ollut pakko saada edes hiprakka aikaiseksi, ja koska tunne oli ikävä, nälkää muistuttava heikotus, päätin että jatkan absolutistin elämääni tyytyväisenä.
Sen sijaan suklaasta, jäätelöstä ja limsoista en varmaan koskaan voisi luopua.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:55"]
Itse olen 21-vuotias absolutisti ollut koko ikäni, lukuun ottamatta kahta kertaa jolloin join niin paljon kuin maha veti; halusin kokea sen taianomaisen humalan joka on niin tärkeää kaikille ystävilleni, mutta ensimmäisellä kerralla en tuntenut oikeastaan mitään, ehkä olo oli hieman alakuloisempi tosin. Toisen kerran yritin vuosi ensimmäisen jälkeen, koska todella halusin tietää, että miltä humala tuntuu, joten join ison pullon punaviiniä ja hyi hitto kun oli pahaa, täytyi pitää nenästä kiinni kun joi... Lisäksi join kolme siideriä ja kaksi kossupaukkua, jotka kaverini teki. Lähdin sitten kotoani baariin, ihan tasapainossa ja selkeänä, kun olin ollut noin puoli tuntia tanssimassa, minua alkoi heikottaa hieman joten menin istumaan vartiksi. Sen jälkeen jatkoin tanssimista ja päätin että nyt minun olisi kaiken järjen mukaan ollut pakko saada edes hiprakka aikaiseksi, ja koska tunne oli ikävä, nälkää muistuttava heikotus, päätin että jatkan absolutistin elämääni tyytyväisenä. Sen sijaan suklaasta, jäätelöstä ja limsoista en varmaan koskaan voisi luopua.
[/quote]
No tota juttua nyt ei usko kukaan. Kyllä olisi yrjö lentänyt jo punaviinin jälkeen.
Mitä vittua!
Itsellä mennyt 5kk, suunnittelematta, ponnistelematta.
Edellisen kerran join tuon 5kk sitten pari lasia viiniä. Sitä ennen taas kuukausien tauko.
Otan kun huvittaa, mutta useimmiten jää ottamatta.
Asia ei aiheuta minulle päänvaivaa.
Toiset meistä katsokaas hallitsevat itsensä paremmin kuin toiset.
Pyyhin perseeni teidän parilla kuukaudella.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 22:55"]
Itse olen 21-vuotias absolutisti ollut koko ikäni, lukuun ottamatta kahta kertaa jolloin join niin paljon kuin maha veti; halusin kokea sen taianomaisen humalan joka on niin tärkeää kaikille ystävilleni, mutta ensimmäisellä kerralla en tuntenut oikeastaan mitään, ehkä olo oli hieman alakuloisempi tosin. Toisen kerran yritin vuosi ensimmäisen jälkeen, koska todella halusin tietää, että miltä humala tuntuu, joten join ison pullon punaviiniä ja hyi hitto kun oli pahaa, täytyi pitää nenästä kiinni kun joi... Lisäksi join kolme siideriä ja kaksi kossupaukkua, jotka kaverini teki. Lähdin sitten kotoani baariin, ihan tasapainossa ja selkeänä, kun olin ollut noin puoli tuntia tanssimassa, minua alkoi heikottaa hieman joten menin istumaan vartiksi. Sen jälkeen jatkoin tanssimista ja päätin että nyt minun olisi kaiken järjen mukaan ollut pakko saada edes hiprakka aikaiseksi, ja koska tunne oli ikävä, nälkää muistuttava heikotus, päätin että jatkan absolutistin elämääni tyytyväisenä. Sen sijaan suklaasta, jäätelöstä ja limsoista en varmaan koskaan voisi luopua.
[/quote]
No tota juttua nyt ei usko kukaan. Kyllä olisi yrjö lentänyt jo punaviinin jälkeen.
[/quote] Usko pois! En tiedä, miten todistan sen sinulle, mutta yrjöä ei lentänyt missään vaiheessa, edes askellus ei huojunut pientä tärinää lukuun ottamatta. Olo oli heikko, kuten sanoin, ei hauska tai seurallinen.
Kolme kuukautta täyteen..... Jees hyvä mä!
Täällä sama tisuttelua välillä humala juomista. Energiaa riittää kuntoiluun, vapaapäivinä heräilee ajoissa ehtii tekemään paljon asioita ja rahaa säästyy!