Nuorennus 40-veelle, apuja siskot!!
Nyt tarvitsen siskot apuanne! Olen huomannut, että ulkoiseen olemukseen vaikuttaa VALTAVASTI miten pukeutuu, pitää hiuksensa (pitkät) ja miten meikkaa ja muutenkin laittautuu. En ole ikinä ollut tätimäinen tyyliltäni, mutta nyt olen totaalisen jumiutunut tavis-tyylin, koska kaikki liian erikoinen vanhentaa kun ei enää ole nuori ja nätti. Mitkä olette itse huomanneet asioiksi joilla saatte itsenne pysymään "nuorekkaiden" kirjoissa ja mitkä ovat ehdottomat ei-ei:t? Pyydän, auttakaa ja vastatkaa vakavissanne, arvostan apuanne! Tajuan että en enää ole kärryillä : (
Kommentit (74)
Kalastajan vaimolla esim.on tyyli joka sopii myös nelikymppiselle vaikka taitaa itse olla kolmekymmentä tms? Rillan koti-bloggari on 40+ mutta hänen tyylinsä ei ainakaan vanhenna häntä. Thea Leonilla (rouva ministeri) on aika kiva hiustyyli myös. Riippuu kyllä kasvojen muodosta ja luustosta, painosta jne.mikä on passeli.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:41"]
Sanon nyt tosissaan (joku mammanen voi suuttua), mutta mesoterapiaa ja jotain täytepiikkiä niin sillä ainakin naamavärkki kirkastuu - enkä tod puhu mistään dracula-naamasta vaan hyvällä maulla laitetusta. Sitten kampaamoon! :-)
[/quote]
Tämä! Olin juuri rientämässä sanomaan samaa, mutta ehdit edelle. Äläkä jumankekka leikkaa sitä tukkaa, se on tyhmintä, mitä voi tehdä. Pitkä tukka pitää nuoren näköisenä ja jos ei, niin ainakin vähän seksikkäämmän vanhan näköisenä. Tämä pätee jopa vähän huonokuntoisempaan hamppuun. Mitä lyhyempi tukka, sen enemmän lähestyt keski-ikäinen lappuliisa -habitusta. Ne lyhyttukkaiset, jotka leikkuuvinkkejä antavat, eivät luonnollisesti itse halua myöntää tätä
Kiitos 13. Voisin varata ajan kyllä neuvojalle. Pelkään vaan että opastaa minut ihan mummojuttujen pariin, mutta pakko kokeilla koska olen umpikujassa. Lupaan kokeilla! Vielä en ala mesolankoihin yms koska tiedän että yleinen tyyli ja kokonaisuus tekee suuren vaikutuksen myös. Tukka on iso ongelma, mistä löydän vinkkejä nimenomaan nuorekkaisiin arkikampauksiin? Meikin pidän raikkaana ja simppelinä, muu ei tällä naamalla onnistu (tuntuu että voimakkammat jutut tarvitsee nuoremman lärvin). On tämä surullista huomata, toisaalta parempi että huomaa eikä jatka samaan tyyliin ja näytä ihan naurettavalta. Lisää apuja siskot??
Netin kautta on vaikea antaa vinkkejä, näkemättä ihmistä/kokonaisuutta. Liisn pitkä tukka yleensä vanhentaa ja vetää piirteitä alaspäin, puolipitkä (max.solisluihin asti) sopii useimmille. Kevyt meikki, hyvät ihonhoitotuotteet, liikunta (hyvässä kondiksessa oleva näyttää aina hyvältä). Kivat ja nuorekkaat vaatteet, eikä mustaa!!! Se sopii todella harvalle...
Olen itse juuri täyttänyt 40 ja miettinyt samaa asiaa. Hoikkuus on mielestäni yksi avainasioista, sillä se mahdollistaa laajemman skaalan vaatteissa. Pönäkkyys tekee helposti nuorestakin tätimäisen.
Ja kuten joku jo sanoikin, itsevarmuus ja hyvä ryhti tekevät ihmeitä.
Nauti iästäsi - elämä on ihmisen parasta aikaa!
Kiitos 14, tutustun antamiisi blogeihin! Ja kiitos 15 tsempistä pitkän tukan kanssa, haluaisin kovasti uskoa sinua (ja muutoksen pelossa sinnittelenkin tuossa ajatuksessa toistaiseksi) : ) Mitenkäs on, paljastako KENGÄT onko ihan pihalla vai jotenkin mukana juonessa?? Vinkkejä, kuvia!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:26"]
Ensimmäinen ohje: mene hyvään (trendikkääseen) kampaamoon ja leikkauta tukkasi. Pitkä tukka vanhentaa AINA.
T: Neljäviitonen, lyhyttukkainen nainen, jota luullaan aina kymmenen vuotta nuoremmaksi.
[/quote]
Voi miten väärässä oletkaan! Tätikampaus vai mummotukkako se mielestäsi nuorentaa? ;D
Aina näitä lyhyttukkaisia naisia riittää puolustelemassa omaa valintaansa (kun hiukset eivät ehkä enää kasva kunnolla?) - tämä on mahdollista ainoastaan Suomessa.
Lyhyttä tukkaa kammoavat, kuuklatkaapa kuvahaussa esim. short hair middle aged celebrities ja saatte naamataulunne eteen todella kuumia kissoja!
Totta kyllä, että hyvin lyhyt tukka vaatii kauniit kasvot. Taviksen on parempi pitäytyä vähän pidemmässä, jos naama ei "riitä".
Perkele, pakko kai vähentää siis vararasvaa : ) Tuo on kyllä selkeä juttu, ei tarvitse paljoa olla ylimääräistä vanhempana kun tantta-ilmiö kolkuttaa ovella. Moni sanoo että "nuorekkaat vaatteet" mutta mitä ne on? Omaa pukeutumista rajoitaa melko vahvat reidet (ei läskit vaan sellaiset pikaluistelija-tyyppiset).
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:59"]
Kiitos 14, tutustun antamiisi blogeihin! Ja kiitos 15 tsempistä pitkän tukan kanssa, haluaisin kovasti uskoa sinua (ja muutoksen pelossa sinnittelenkin tuossa ajatuksessa toistaiseksi) : ) Mitenkäs on, paljastako KENGÄT onko ihan pihalla vai jotenkin mukana juonessa?? Vinkkejä, kuvia!
[/quote]
Kengät saisivat mielellään olla klassiset, hätätilassa modernit, mutta varo erityisesti jotain 90-luvun tyylisiä (pohjan, koron ja kärjen malli paljastaa armottomasti että olet jämähtänyt nuoruutesi trendeihin).
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:02"]
Totta kyllä, että hyvin lyhyt tukka vaatii kauniit kasvot. Taviksen on parempi pitäytyä vähän pidemmässä, jos naama ei "riitä".
[/quote]
Tuo menee niin päin, että jos kasvot eivät riitä kannattaa olla edes kaunis pitkä tukka, ei ole hyvä yhdistelmä ruma naama ja ruma lyhyt tukka.
Mikä on lyhyt tukka? Puolipitkä ei ole mielestäni lyhyt, Esim. Itselläni on pitkä polkka (no joo se hemmetin LOB;)) ja on tosi kätevä pituus. Saa helposti kiinni ym. Takaa on hiemsn lyhyempi. Tuntuu että AV:lla tunnetaan ainoastaan kananperse tai sit pitkä tukka. Vaihtoehtoja riittää! T.17
Kiitos 23. Taidat tietää kengistä jotain, voitko linkata vaikka parit saapikkat ja kesäkengät mitkä eivät ole liian nuorekkaat mutta eivät myöskään niitä kasari-ysärikenkiä joista toden totta on meikäläisen syytä pysyä erossa : D Ja siis arkikäyttöön olisi hyvä olla. Ei liian sporttia, mieluummin rokki/hippi/hobo.
Ja jos käytät silmälaseja valitse pokat huolella, jotkut on todella tätimäisiä ja vanhentavia ja toisilla taas saat ikää pois.
Silmälasit on ja niiden kuten kulmakarvojen suhteen ei ole ongelmia. Voisi olla 20-veellä ja sopii minulle. Minun ikäiseni kavahtavat, heille liian rohkeaa. Mutta siinä ne hyvät puolet ovatkin, sen transu-ilmeen välttelyn kanssa (onneksi tajuan sen edes). Ap
Kuten monet täälläkin ovat toitottaneet, kaikista tärkeintä on pysyä hoikkana. Ylipaino vanhentaa ihan järkyttävästi, vaikka jotkut väittävät läskin silottavan rypyt. Tässä on esimerkiksi yksi äärimmäisempi tapaus: http://imgur.com/a/DS1x9 . Tuo nainen on minun ikäiseni (27), mutta väittäisin menevän läpi jopa 50+ vuotiaasta.
Hanki uusia vaatteita, kenkiä ja asusteita säännöllisesti. Juuri ne "vielä ihan hyvät" 8 vuotta vanhat kengät ja bootcut-malliset farkut, jotka olivat in 10-15 vuotta sitten, vanhentavat samantien.
Riippuu paljon kropan mallista ja mieltymyksistä, millaisesta tyylistä tykkää. Itse suosin zaraa, bik bokia, gina tricoota, vilaa ja tilaan myös ulkomaisista nettikaipoista kuten Asos.com (paljon eri merkkejä). Suosittelen varaamaan aikaa pukeutumisneuvojalle.
T. 17 (joka täyttää 40v tänä vuonna, myyjä ammatiltaan)
Mä en ymmärrä miksi hoet koko ajan noista tantta ja transulookeista. :o tantat pukeutuu polven alapuolen pituisiin muodottomiin hameisiin ja omistaa kananpersetukan. Transullla on pöyheät kulmakarvat, vahva meikki ja blingblingiä joka puolella. Pitkät hiukset on ehdottomasti naisellisimmat iästä riippumatta. Kananpersetukat on hirveät! T: N26
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 23:08"]
Kiitos taas vinkeistä kaikille! Hampaiden ja hiusten kunto täytyy ehdottomasti päivittää, kiitos vahvistuksesta asian suhteen! Ja pukeutumisneuvojaa harkitsen. En ole malliltani todellakaan mikään A. Kukkohovi joten siksi kaikki nuorekkaat vaatteet ei käy. Transu katsoo minua peilistä jos käytän meikkiä tyyliin P. Koivuniemi tai edes sinnepäin. Ja tiedän että tiedän mikä näyttää naurettavalta ikäiselläni ja mikä tantalta, en vaan älyä miten toimin asioissa omalta kohdaltani. Tiedättekö, itsensä kanssa voi olla ihan hukassa vaikka muiden kanssa näkee asiat selvästi. Siksi kysyin neuvoa teiltä. Perehdyn seuraavaksi kaikkiin linkkeihin mitä laitoitte, kiitos niistä!
[/quote]
Tarkoitin, että mun mielestä Anne Kukkohovilla on kiva tyyli;). Kropan malli määrittelee aika pitkälti mikä sopii ja siksi näkemättä kokonaisuutta on hankalaa antaa vinkkejä. Omaan makuun liian klassinen tyyli (tätimäinen) ei iske, vaikka sitä tyrkytetäänkin nelikymppisille. Sellainen boheemin naisellinen tyyli on mun makuun, Esim. Olivia Palermolla, Sienna Miller.
T.17